انتقاد تند برنده اسکار از فیلم های ابرقهرمانی :‌ «هنر را قربانی پول می‌کنند»

چندی پیش، در گزارشی جدید از روزنامه اینترنتی تلگراف، انتقاد تند برنده اسکار از فیلم های ابرقهرمانی بازتاب داده شد.

جسیکا لنگ، بازیگر برنده جایزه اسکار آمریکایی، در یک مصاحبه تازه با روزنامه تلگراف، انتقاداتی را نسبت به فیلم‌های ابرقهرمانی و مسیری که صنعت سرگرمی در چند سال اخیر طی کرده است، مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2023 و تاریخ سینما

انتقاد تند برنده اسکار از فیلم های ابرقهرمانی

جسیکا لنگ، ستاره سریال «داستان ترسناک آمریکایی» (American Horror Story)، علیرغم گذراندن لحظات بسیار خوب در دوران حرفه‌ای خود در چند سال اخیر، اعلام کرد که به زودی از بازیگری کناره‌گیری خواهد کرد. او برای مدت زیادی به عنوان یک اسطوره در سینمای هالیوود شناخته می‌شد. او خاطر نشان کرد که خداحافظی او ربطی به سن و سال‌اش ندارد و می‌خواهد به خاطر صنعت سینمای هالیوود از این شغل کناره‌گیری کند.

انتقاد تند برنده اسکار از فیلم‌های ابرقهرمانی

جسیکا لنگ، با لحنی انتقادی درباره فیلم‌های ابرقهرمانی و صنعت سینمای هالیوود گفت:

امروزه خلاقیت در درجه دوم و سود شرکت‌ها در درجه اول قرار دارد. تأکید استودیوهای فیلمسازی، بر هنر، هنرمند و یا قصه‌گویی نیست؛ بلکه تمرکز بر راضی کردن سهامداران قرار دارد. این باعث کاهش ارزش هنر و هنرمند فیلمساز می‌شود.

این تغییرات باعث شده‌اند که ما که در خلق هنر مشارکت می‌کردیم، قربانی شویم. نمی‌توانم فیلمسازان را قضاوت کنم؛ اما این نوع فیلمسازی باعث می‌شود که من دیوانه شوم.

انتقاد جسیکا لنگ از فیلم های کمیک بوکی باعث شد تا او در کنار مارتین اسکورسیزی، فرانسیس فورد کاپولا، وودی آلن، کوئینتن تارانتینو، مل گیبسون، دیوید کراننبرگ، کلینت ایستوود، ریدلی اسکات، جودب فاستر، جین کمپیون، لوکرسیا مارتل، تری گیلیام، کن لوچ، گاسپار نوئه، دنی ویلنوو، ویلیام فردکین، دیوید فینچر و بونگ جون هو، به جمع متنفران فیلم‌های ابرقهرمانی بپیوندد.

بیشتر بخوانید:

منبع: Movieweb


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *