رابرت باتلر کارگردان سریال های معروف Star Trek و بتمن درگذشت

رابرت باتلر یکی از کهنه‌کارترین کارگردانان سینمای هالیوود، چندی پیش در سن 95 سالگی درگذشت. این کارگردان، سریال های محبوب Star Trek و بتمن را کارگردانی کرده بود.

«رابرت باتلر»، خالق سریال رمینگتون استیل و کارگردان آثار محبوبی مانند Hill Street Blues ،Star Trek و Batman، در تاریخ 12 نوامبر 2023 (21 آبان 1402)، در حالی که 95 سال سن داشت، در لس آنجلس درگذشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رابرت باتلر کارگردان سریال های معروف Star Trek و بتمن درگذشت

فعالیت حرفه‌ای «رابرت باتلر» تقریباً پنج دهه به طول انجامید. در این مدت، او در بسیاری از سریال‌های برجسته‌ای مانند Hennesey، Star Trek، Batman، The Dick Van Dyke Show ،Bonanza “The Twilight Zone Gunsmoke، و Hawaii Five-O به عنوان کارگردان فعالیت داشت.

رابرت باتلر
رابرت باتلر

«رابرت باتلر» (Robert Butler)، در سال 1940 متولد شد و فعالیت حرفه‌ای خود را در دهه 50 میلادی، در صنعت سینما و تلویزیون آغاز کرد. او در طول دوره‌ی فعالیت خود، در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی بازی کرده و به عنوان کارگردان نیز، فیلم‌های شاخصی را ارائه کرده است. او برای بازی در فیلم کوول هند لوک (Cool Hand Luke) و سریال تلویزیونی افسانه مرد آهنی (The Legend of Ironhead Haynes) به شهرت زیادی دست یافت.

«رابرت باتلر» و «مایکل گلیسون»، سازندگان مشترک سریال «رمینگتون استیل» بودند که با بازی «پیرس بروسنان» و «استفانی زیمبالیست»، بین سال‌های 1982 تا 1987 در شبکه «NBC» پخش می‌شد.

در سال 1959، «رابرت باتلر» به اتحادیه کارگردانان آمریکا (Directors Guild of America) پیوست و از سال 1985 به صورت متوالی در هیئت ملی این اتحادیه فعالیت داشت. در سال 2015، «باتلر» از این اتحادیه، جایزه‌ای برای دستاورد برجسته در کارگردانی در تلویزیون دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی کارگردان Star Trek چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Variety


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *