بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور ؛ سه هیچ به نفع پرسپولیس منصفانه است؟

دیدار پرحاشیه تراکتور و پرسپولیس ناتمام ماند. در این مقاله خبری تحلیلی به بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور خواهیم پرداخت.

بازی در دقیقه 70 ناتمام رها شد. اما باوجود حضور بازیکنان تراکتور در داخل زمین، خبری از ورود تیم داوری و باشگاه پرسپولیس نشد تا به این ترتیب یکی از بازیهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران، بی سرانجام خاتمه یابد.

با این حال ناظر داوری، داور و ناظر ویژه فدراسیون هر کدام گزارش‌های خود از این مسابقه را تهیه کرده و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دادند و نکته مهم اینکه حالا همه چیز از دست این سه خارج شده و کمیته انضباطی تکلیف نتیجه بازی حساس را مشخص خواهد کرد.

بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور

تیراختورچولار خودزنی کردند؟

بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور
بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور, رای پرسپولیس تراکتور, نتیجه پرسپولیس تراکتور

دیدار دو تیم در فاصله 10 روز تا پایان رقابت‌های جاری لیگ برتر نیمه تمام ماند تا کمیته انضباطی درباره این بازی تصمیم گیری کند. فاصله اندک سپاهان و پرسپولیس در بالای جدول برای نایب قهرمانی نکته قابل توجهی است که اعضای کمیته انضباطی باید به آن توجه کنند چرا که صدور رأی دیدار پرسپولیس و تراکتور پس از پایان بازی‌ها می‌تواند جنجال تازه ای در فوتبال باشگاه‌های کشور به وجود بیاورد. اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار است در هفته جاری نشست خود را در این باره برگزار و حکم را تا پایان هفته صادر کنند تا اینگونه برخورد جدی خود را با متخلفان تبریز را نشان دهند.

نتیجه پرسپولیس تراکتور؟ قطعا سه هیچ به نفع پرسپولیس!

بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور
درگیری بازیکنان دو تیم که به حواشی دامن زد, بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور

در نهایت فارغ از ناظر بازی و داور مسابقه، تصمیم‌گیر نهایی کمیته انضباطی است که باید در مورد اعلام نتیجه ۳-۰ یا برگزاری باقی مانده مسابقه تصمیم بگیرد. با این حال به نظر می‌رسد همین گزارش دو صفحه‌ای شواهدی را در خود دارد که کمیته انضباطی را به تصمیم نهایی کاملا نزدیک می‌کند.

به نظر می‌رسد نتیجه سه هیچ به شدت منصفانه باشد! زمین فوتبال جای زیبا و آرتیستیکی است! هنرمندانی مانند رونالدینهو، مارادونا، زیدان، علی کریمی، فرهاد مجیدی، علی پروین، ناصر حجازی و… درین زمین سبز ما را عاشق فوتبال کرده‌اند و خبری از سنگباران و آدم‌کُشی نبوده است.

چقدر زشت بود که یحیی گل‌محمدی با کلاه‌خود از ورزشگاه خارج شد و… فکر می‌کنم نتیجه سه هیچ کمترین مجازات برای طرفدارانی باشد که برداشتشان از فوتبال، جنگ و خون‌ریزی است. البته به نظر محرومیتِ چند جلسه‌ای از حضور در ورزشگاه هم مجازاتِ سنگینی برای این کارهای زشت نباشد.

شواهد کاملا بر ضرر تیم تراختور است و به نظر در مورد نتیجه پرسپولیس تراکتور همه چیز به نفع تیم میهمان است. اما تصمیم مهمتر این کمیته در مورد کارت‌های قرمز مهدوی داور بازی خواهد بود و باید تصمیم بگیرد که در صورت ۳-۰ شدن این بازی، کارت قرمز و زردهای داده شده همچنان معتبر هستند یا خیر.

اولین واکنش کمیته انضباطی به حواشی دیدار تراکتور – پرسپولیس

بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور
در تمام مدت بازی چندین نفر در طرفداران چشمان بازیکنان پرسپولیس را با لیزر هدف گرفته بودند, بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور

حسین عبداللهی درباره اتفاقات دیدار تراکتور و پرسپولیس و ناتمام ماندن این مسابقه به دلیل پرتاب سنگ و اشیا از سوی تماشاگران و رای پرسپولیس تراکتور گفت: نمی‌توانم الان به جزئیات چیزی بگویم تا هفته آینده که گزارش داور و نماینده بازی به دست‌مان برسد. در این مسابقه ناظر ویژه انضباطی هم داشتیم. به همه مدارک از جمله تصاویر تلویزیونی، گزارش ناظران و گزارش داوری استناد خواهیم کرد. همه این مدارک را جمع‌بندی و در نهایت تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی درباره اینکه نتیجه دیدار چه خواهد شد؟ گفت: در این مورد بعد از دریافت گزارش‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد. عضو کمیته انضباطی گفت: در کمیته انضباطی پنج نفر هستیم و تمام جزئیات را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنیم. به تخلفات بازیکنان دو تیم به هر میزان نیز که باشد رسیدگی خواهد شد. فیلم بازی را هم چند بار خواهیم دید.

شروع و پایانِ یک روزِ بد فوتبالی و پرحاشیه

بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور
بخش اندکی از انبوهِ سنگهای پرتاب شده به سمت بازیکنان پرسپولیس, بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور

برای بسیاری از هواداران فوتبال این پرسش ایجاد شده که چرا داور پس از واکنش امید عالیشاه و برخورد پیمان بابایی با او، این دو را از زمین اخراج نکرد و کارت قرمز را به حامد پاکدل و محمد مسلمی‌پور نشان داد؟ همانطور که در این گزارش ویژه دو صفحه‌ای آمده و از تصاویر تلویزیونی نیز مشخص است، داور در لحظه برخورد امید عالیشاه پشت به او قرار داشت و همچنین حمله پیمان بابایی به او را هم ندید. با این حال یک بخش مهم از گزارش مربوط به واکنش تند امید عالیشاه است که بعید است تصمیمی را از سوی کمیته انضباطی به همراه نداشته باشد.

لحظه پرتاب سنگ از طرفِ عالیشاه به سمت طرفداران تراکتور

پس از اینکه بازیکنان راهی تونل ورزشگاه شدند، به نظر یک برخورد نه چندان مختصر هم رخ داد که با درگیری لفظی شدید همراه و باعث شد تا داور یک کارت قرمز دیگر را هم نشان دهد؛ سعید آقایی بازیکنی بود که با کارت قرمز داور از زمین اخراج شد و اگر قرار بود که بازی از سر گرفته شود، او نمی‌توانست تیمش را در ادامه بازی همراهی کند.

هیچ بازیکن دیگری در این بین کارت قرمز نگرفت. نکته جالب اینکه یکی از بازیکنان می‌گوید در حین بازی به آقایی هشدار داده بود که ادامه اعتراضهای او کارت را برایش به دنبال خواهد داشت و به گفته این بازیکن، آقایی بابت الفاظ رکیک طرفداران تراکتور به او، به شدت عصبانی بود و در نهایت نیز کنترل خود را از دست داد.

مسئولان باشگاه تراکتور ادعا می‌کنند ویدیویی را در اختیار دارند که نشان می‌دهد داور آماده بازگشت به زمین و از سرگیری بازی بوده ولی اعضای تیم پرسپولیس حاضر به بازگشت نشدند. اما در درستی این ادعا تردیدهای جدی وجود دارد چرا که شنیده‌ها از تونل ورزشگاه یادگار امام و حتی گزارش نوشته شده توسط ناظر و داور، عکس این موضوع را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که باوجود تلاش برای از سرگیری بازی، وضعیت ورزشگاه به هیچ عنوان نظر داور را برای بازگشت جلب نکرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بررسی رای کمیته انضباطی پرسپولیس تراکتور سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *