گستاخی عجیب طالبان در سایه مماشات ایران ؛ آن ها نمیدانند مرز چیست !!

گستاخی طالبان ، نیروهای طالبان به تازگی در اقدامی خودسرانه و عاری از رعایت پروتکل‌ها و قواعد مرزی، اقدام به راهسازی در نزدیکی مرزهای مشترک با ایران کردند.

عجیب اینکه نیروهای طالبان حتی نمی‌دانند که “نقطه صفر مرزی” چیست و چه حد فاصلی را در این رابطه باید رعایت کنند. در ادامه با خبر طالبان مرز ایران همراه فیگار بمانید.

گستاخی طالبان

گستاخی طالبان در مرز ایران

گستاخی طالبان
گستاخی طالبان در مرز ایران, طالبان مرز ایران

گستاخی طالبان لب مرز ایران

پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان و اوج گیری مجدد طالبان در صحنه قدرت سیاسی افغانستان، بسیاری از ناظران و تحلیلگران، با توجه به این نکته که اساسا گروه طالبان با اصول و قواعد حکمرانی آشنا نیستند و بسیاری از ساختارهای مرتبط با این موضوع در افغانستان را نیز قبول نداشته و حتی حذف کرده‌اند، به طور خاص به این مساله اشاره می‌کردند که احتمالِ انجام برخی اقدامات تنش‌زا از سوی آن‌ها (طالبان) بویژه به صورت ناآگاهانه در قبال کشورهای همسایه انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید :

در این راستا، به تازگی نیروهای طالبان در نزدیکی مرزهای مشترک افغانستان با ایران، درصددِ انجام عملیات راهسازی بدون توجه به اصول و مقررات مرزی و هماهنگی با طرف ایرانی بوده اند که این مساله با تذکر شدید نیروهای مرزبان کشورمان و در نهایت، تعطیلی موقت “مرز دوغارون” و “گذرگاه اسلام قلعه” همراه شده است.

بیشتر بخوانید :

در این چهارچوب، بلافاصله تماس‌های سیاسی میان دو طرف برقرار و اندکی بعد، “عنایت الله خوارزمی” سخنگوی وزارت دفاع ملی طالبان با اعلام اینکه آنچه اخیرا در مرزهای مشترک افغانستان با ایران روی داده ناشی از نوعی “سوتفاهم” بوده، از حل شدنِ مساله خبر داد.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار گستاخی طالبان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *