الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی از نگاه سایت فیگار

ابرشرورانی در مارول وجود دارند که از تکنولوژی و تجهیزات قهرمانان کپی برداری می کنند. حال می خواهیم الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی معرفی کنیم.

با وجود نبوغش، حتی تونی استارک هم نتوانست مانع از نفوذ شروران مارول مانند ماندارین و جاستین همر به زره مرد آهنی او شود. از زمانی که تونی استارک معرفی شد، همیشه اولویت داشت که زره خود را از دست دیگران دور نگه دارد. استارک با این باور که دیگران از لباس او برای آسیب رساندن استفاده می‌کنند، جنگ‌هایی را برای جلوگیری از دستیابی دیگران به فناوری او به راه انداخت. هیچ کدام از اینها مانع الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی نشد.

همه‌ی مقاله‌های مارول را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم مارول

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی

  • الگو برداری ابرشرور های مارول از فناوری مرد آهنی

در ادامه قرار است الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی

برای تونی استارک، زره او حیاتی است. نه تنها به او کمک می‌کند تا در کنار انتقام‌جویان، تهدیدات پایان‌ناپذیر جهان را بپذیرد، بلکه زره‌های تونی او را زنده نگه می‌دارد. الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی می‌دانند چگونه ضعف زره‌های استارک را پیدا و آن را تصاحب کنند و این به خودیه خود، یک تهدید واقعی و خطرناک تثبیت می‌کند.

بهترین کمیک های مرد آهنی

Justin Hammer

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
استفاده از تکنولوژی مرد آهنی توسط شروران مارول

جاستین همر اولین و یکی از ابرشرور های الگو بردار مارول که تکنولوژی آیرون من را دزدیدند ، بود که زره تونی استارک را هک کرد. در آن زمان، هیچ کس دیگری حتی نمی‌توانست با فناوری تونی استارک رقابت کند. استارک همانطور که از نامش پیداست شکست ناپذیر بود؛ اما جاستین همر راهی برای هک کردن سیستم زره پیدا کرد.

هامر با عبور از پوشش نسوز زره، کنترل را به تدریج در دست گرفت و به نظر می‌رسید که زره مرد آهنی در حال خراب شدن است. ابتدا جاستین همر باعث شد تا عملکرد نورافکن زره در طول یک ماموریت مخفی کاری روشن شود. بعداً باعث شد جت های چکمه‌ای از کار بیفتند. موفقیت واقعی همر باعث شد که تیرهای دفع کننده یک مقام خارجی را در طول یک جلسه بکشند و در نتیجه زره مرد آهنی توقیف شد تا اینکه تونی استارک متوجه شد چه اتفاقی افتاده است.

Kearson DeWitt

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی

در خط داستانی کمتر شناخته شده “Armor Wars II”، تونی استارک زره خود را هک کرده بود. پس از اصابت گلوله توسط کتی دره، استارک یک بیوچیپ در پایه ستون فقراتش کاشت تا بتواند راه برود. متأسفانه، مشخص شد که تراشه مخرب است. با کمک رهبران شرکت Marrs، Kearson DeWitt از ریزتراشه برای جایگزینی کل سیستم عصبی استارک استفاده کرد. در حالی که استارک کاملاً بی خبر بود و این ابرشرور های الگو بردار مارول که تکنولوژی آیرون من را دزدیدند، کارهای شیطانی به سرشان زد. دیویت کنترل کاملی بر بدن او داشت. پس از تحت کنترل گرفتن بدن استارک، او به راحتی زره ​​را نیز هک کرد.

The Model 16 Armor

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
ابرشرور های الگو بردار مارول که تکنولوژی آیرون من را دزدیدند

با پیچیده‌تر شدن مدارهای موجود در زره مرد آهنی، احتمال اشتباه پیش‌روی آن افزایش می‌یابد. پس از دانلود مختصر هوش مصنوعی Jocasta در زره خود و نبرد با Whiplash که در آن زره او سوپرشارژ شد، زره حساس شد. زره در ابتدا سعی کرد به تونی کمک کند؛ اما به زودی احساسات منفی را در بر گرفت. پس از کشتن Whiplash، زره جلوی هیچ چیزی ایستاد تا تونی یک بار دیگر با آن ترکیب شود. حتی به دام انداختن تونی در جزیره ای متوسل شد تا اینکه او موافقت کرد. نبرد بین تونی و زراش تقریباً باعث مرگ تونی شد. زره برای نجات تونی خود را فدا کرد و با قلب روباتیک خود به نابغه جان تازه‌ای بخشید.

The Skrulls

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی

پس از جنگ داخلی، زره افتخاری که تونی از همه پنهان کرده بود، ناگهان به یک راز آشکار تبدیل شد. به عنوان مدیر SHIELD، StarkTech در همه جا حضور داشت و آن برای حملات بیشتری استفاده می‌شد. در طول تهاجم مخفی، Skrulls قبل از شروع تهاجم تاریک، استارک را هدف قرار دادند که دشمنان الگو بردار در مارول که تکنولوژی مرد آهنی را دزدیدند و یکسری دستکاری ها را انجام دادند.

یک Skrull که به شکل جارویس مبدل شده بود نشان داد که Skrull ها راهی برای هک کردن زره تونی دارند. این هک نه تنها زره استارک را بی فایده کرد، بلکه Extremis را برای همیشه در سیستم او خاموش کرد. این امر استفاده از نسخه های مدرن زره خود را غیرممکن کرد و تونی را مجبور کرد تا برای مدتی به لباس‌های قدیمی بازگردد.

Recorder 451

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
الگو برداری ابرشرور های مارول از فناوری مرد آهنی

Recorder 451 درد عاطفی زیادی را به تونی استارک وارد کرده است که استفاده از تکنولوژی مرد آهنی توسط شروران مارول ضربه شدیدی به او زد. 451 قصد داشت از تونی به عنوان خلبان یک زره قدرتمند به نام Godkiller استفاده کند. اگرچه تونی قصد کمک نداشت، 451 هیچ چاره‌ای به او نداد و نشان داد که می‌تواند زره استارک را هک کند.

بدتر از آن، ضبط 451 می‌تواند هوش مصنوعی رایانه داخلی تونی، PEPPER را کنترل کند و او را کاملاً درمانده کند. تنها در آخرین برخورد آن‌ها بود که استارک بر کنترل 451 غلبه کرد. اگرچه تونی نتوانست مانع از هک کردن Rigellian Recorder شود؛ اما یک سیستم کاملاً بسته ایجاد کرد که با تکیه بر فناوری بدتر قابل هک نبود.

Carnage

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
ابرشرور های الگو بردار مارول که تکنولوژی آیرون من را دزدیدند

توانایی کارنیج در تصاحب مرد آهنی، دلیلی بر این است که تونی هرگز نباید بیش از حد خودخواه باشد. در یکی از حملات کارنیج، مرد آهنی در صحنه بود تا به کاهش تلفات کمک کند و کارنیج را تعطیل کند. زمانی که کارنیج از سیمبیوت برای تسلط بر فناوری شخص دیگری استفاده کرد، استارک فکر کرد که می‌تواند همین کار را انجام دهد. اگرچه نقشه او در ابتدا جواب داد، کارنیج تلافی کرد و به جای آن شروع به هک کردن زره او کرد. استارک تنها با کمک مرد عنکبوتی و شریک توانست این روند را متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی

قوی ترین سیمبیوت های مارول

Absynthe

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
دشمنان الگو بردار در مارول که تکنولوژی مرد آهنی را دزدیدند

در طول مینی سریال Iron Man: Hypervelocity ساخته آدام وارن، برایان دنهام، گورو eFX و Dave Lanphear، تونی با مشکل جدیدی با زره مرد آهنین مواجه شده بود که الگو برداری ابرشرور های مارول از فناوری مرد آهنی در آن انجام شد. مدت کوتاهی پس از ساخت لباس جدید، او متوجه شد که مورد حمله مستقیم یک تفنگ ریلی قرار گرفته است. علاوه بر کنار گذاشتن تونی، این امر باعث شد تا مغز الکترونیکی پشتیبان او Tony 2.0  فعال شود.

لحظاتی بعد، تونی استارک متوجه شد که برنامه دیگری زره ​​را آلوده کرده است و در حال بازنویسی کد سازنده تونی 2.0 است و قصد دارد زره را برای خود تصاحب کند. نقشه Absinthe اگر موفق می‌شد، او را به یکی از قدرتمندترین روبات‌های شیطانی تبدیل می‌کرد. با این حال، تونی 2.0 مدار خود را بازنویسی کرد تا خود را نجات دهد و Absynthe و متحدانش را در Beautiful Garbage، گروهی از آپلودهای ناموفق انسان و هوش مصنوعی شکست داد.

Tomoe

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
استفاده از تکنولوژی مرد آهنی توسط شروران مارول

هر کسی که زره تونی را هک می‌کند، یک هکر نابغه یا برنامه کامپیوتری نبود. استارک در یکی از ماموریت هایش به توموی غیرانسانی برخورد کرد. پس از اصابت با Terrigen Mists، توموئه توانایی کنترل تمام فناوری را با ذهن خود به دست آورد که ابرشرور های الگو بردار مارول که تکنولوژی آیرون من را دزدیدند و ضربه شدیدی به او زده شد. با این فناوری، توموئه نه تنها زره استارک، بلکه زره ماشین جنگی رودی را نیز در اختیار گرفت. او فقط به این دلیل شکست خورد که هوش مصنوعی استارک برای او آماده شده بود. تونی با استفاده از یک ویروس روی لباس‌هایش، برای مدت کوتاهی قدرت توموئه را کوتاه کرد.

Son of Ho Yinsen

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی

باور نکردنی است، شخصی که بیشترین آسیب را در هک کردن زره استارک وارد کرد، هرگز نامی نداشت. اندکی پس از اینکه استارک به وجود افراط گرایان در سیستم خود عادت کرد، به کشف وحشتناکی دست یافت. یک نفر به بدن او نفوذ کرده بود و آن و هم زره را در اختیار گرفته بود. هکر با دور زدن هوشیاری استارک، از تونی برای کار بر روی فهرست بازدیدکنندگان استفاده کرد.

بعدها، استارک متوجه شد که فرد مسئول پسر هو یینسن است. به جای اینکه بخواهد برای یینسن انتقام بگیرد، پسر به دنبال انتقام از مردانی بود که مسئول کشتن مادرش بودند و از استارک برای انجام این کار استفاده کرد. در نهایت یک تک تیرانداز پسر یینسن را بیرون آورد. از آنجا که او خود را به سوئیچ مرد مرده متصل کرده بود، مرگ پسر یینسن چندین زره دیگر را فعال کرد تا ویران کند. استارک چاره‌ای جز نابودی چندین زره زرهی خود برای ایمن نگه داشتن جهان نداشت.

Mandarin

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی
الگو برداری ابرشرور های مارول از فناوری مرد آهنی

آن را به ماندارین بسپارید تا راهی بیابد تا استارک هک خودش را بپذیرد زیرا استفاده از تکنولوژی مرد آهنی توسط شروران مارول برای این شخصیت آسان است. پس از اینکه در جریان رویداد Fear Self خودش را مجبور به نوشیدن دوباره نوشیدنی کرد، شخصی نشان داد که تونی در حال مستی در حین خلبانی زره ​​است. استارک که قبلاً با ارتش دچار مشکل شده بود، مجبور بود دستگاهی را بپوشد که به ارتش امکان کنترل زره و موتور دافعه او را می‌داد.

علیرغم اینکه ارتش ظاهراً زره را کنترل می‌کند، در واقعیت، این ماندارین است که هم زره و هم استارک را کنترل می‌کند. استارک برای بازگرداندن کنترل فناوری دفع کننده خود، تصمیم گرفت زره خود را نابود کند. بعداً، تونی سیستم‌های خودش را هک کرد تا بار دیگر بر بدنش کنترل داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *