عجیب ترین قدرت های سوپرمن از نگاه سایت فیگار

سوپرمن قدرت های بسیاری دارد که برخی طرفداران با آنها آشنا نیستند. در ادامه می خواهیم عجیب ترین قدرت های سوپرمن را بررسی کنیم.

ضد گلوله بودن را فراموش کنیددر طول این سال‌ها عجیب ترین قدرت های سوپرمن زیاد بوده است که حتی بزرگترین طرفداران مرد فولادی را شگفت زده خواهد کرد. وقتی صحبت از ابرقدرت‌ها در دنیای دی سی به میان می‌آید، هیچ کس مجموعه‌ای بهتر از سوپرمن ندارد. مرد پولادین دارای برخی از نمادین‌ترین توانایی‌ها در تاریخ کمیک‌های دی سی است. او علاوه بر پرواز و قدرت فوق العاده، توانایی‌های منحصر به فرد خود به عنوان یک کریپتونی مانند دید گرما و نفس سرد را دارد.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

عجیب ترین قدرت های سوپرمن

  • جالب ترین قدرت های سوپرمن

در ادامه قرار است عجیب ترین قدرت های سوپرمن را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
عجیب ترین قدرت های سوپرمن

اما کلارک کنت در طول این سال‌ها قدرت‌های زیادی داشته که برخی از آن‌ها جزء عجیب ترین قدرت های سوپرمن قرار گرفته‌اند. در تاریخ طولانی او، سازندگان کمیک سعی کرده‌اند به سوپرمن گزینه‌های فوق العاده جسورانه‌ای برای قدرت‌ها بدهند. برخی از آن‌ها فقط یک بار ظاهر شده‌اند، برخی از آن‌ها را او از قبل داشته است؛ اما به ندرت از آن‌ها استفاده کرد.

Super Intelligence

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
شگفت انگیز ترین قدرت های سوپرمن

سوپرمن ممکن است مانند بتمن یا Mister Terrific یک نابغه تایید شده نباشد؛ اما در یادگیری کتاب بسیار ماهر بوده و جزء شگفت انگیز ترین قدرت های سوپرمن است. در Action Comics #12، لوئیس لین به شدت مجروح شده و کلارک او را به سرعت به بیمارستان منتقل کرد. متاسفانه پزشکان نمی‌توانند کاری برای او انجام دهند. سوپرمن می‌پرسد که کتابخانه کجاست و به خواندن هر کتاب درسی پزشکی که تا کنون منتشر شده است ادامه می‌دهد. در عرض چند لحظه، او با موفقیت جراحی لوئیس را انجام داده و زندگی او را نجات می دهد. سوپرمن نه تنها می‌تواند سریع‌تر از آن چیزی که هر کسی بفهمد تندخوانی کند، بلکه می‌تواند این دانش را به روش‌هایی بهتر از بسیاری از متخصصان به کار گیرد.

Super Senses

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
جذاب ترین قدرت های سوپرمن

همه می‌دانند که سوپرمن برخی از بهترین حواس را در DCU دارد. دید تلسکوپی او می‌تواند کهکشان‌ها را دور ببیند و شنوایی فوق العاده او می‌تواند مشکلات را در سراسر جهان بشنود. اما این تنها حواس فوق العاده قدرتمند نیستند. اکشن کامیکس شماره 22 نشان داد که بینی کلارک به اندازه کافی حساس است که می‌تواند عطرهای بسیار ضعیف را تشخیص دهد و فوراً آن‌ها را طبقه بندی کند. شکی نیست که حس لامسه و چشایی کلارک به اندازه سه حس دیگر او قدرتمند است و جزء جذاب ترین قدرت های سوپرمن می‌باشد که او را به نسخه ای بسیار قدرتمندتر از Daredevil مارول تبدیل می‌کند.

Super Ventriloquism

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
قوی ترین قدرت های سوپرمن

توانایی سوپرمن در پرتاب صدایش یکی از قدیمی‌ترین ترفندهای در کمیک او است که اولین بار در سوپرمن شماره 13 ظاهر شد. اما با افزایش قدرت کلارک، توانایی او برای فرافکنی صدایش نیز افزایش یافت. در DC Comics Presents #87، نسخه جوان‌تر سوپرمن، Superboy، برای برقراری ارتباط با کلارک در حالی که این دو با هم کار می‌کردند تا یک موج ویرانگر جزر و مدی را متوقف کنند، از ابر بطن‌گویی استفاده کرد. شاید این جذاب‌ترین قدرت صدا نباشد، اما بحث در مورد سودمندی آن دشوار است.

Telekinesis

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
عجیب ترین قدرت های سوپرمن

سوپرمن به طرز باورنکردنی قوی است؛ اما ذهن او به اندازه کافی قدرتمند بوده که به مبارزات خود پایان دهد. در کمیک ماجراهای سوپرمن شماره 586، کلارک توانست با استفاده از ذهن خود برای ایجاد یک میدان نیروی محافظ، مانع از حمله گروهی از دشمنان به او شود که این یکی از قوی ترین قدرت های سوپرمن می‌باشد. او حتی می‌توانست شکل‌های فیزیکی گذشته‌شان را ببیند و آن‌ها را مجموعه‌ای از انرژی روانی ببیند. مسلما، TK لمسی همیشه بیشتر مورد علاقه سوپربوی کانر کنت بوده است؛ اما سوپرمن می‌تواند به همین راحتی از قدرت ذهن خود در مواقعی که نیاز داشته باشد استفاده کند.

Hypnosis

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
جالب ترین قدرت های سوپرمن

یکی دیگر از جالب ترین قدرت های سوپرمن ، توانایی هیپنوتیزم کردن افراد توسط خودش است. در اکشن کامیکس شماره 38، یک شرور از غیرنظامیان بی گناه را هیپنوتیزم می‌کند تا دستورات شیطانی خود را از طریق رادیو انجام دهند. سوپرمن او را پیدا می‌کند و شرور سعی دارد مرد فولادی را تحت کنترل خود درآورد. نه تنها عزم سوپرمن خیلی قوی بود، بلکه او توانست خود کلاهبردار را هیپنوتیزم کند و باعث شود که این سرکش را متوقف کند. این قدرت عجیب بود؛ اما در مدت کوتاهی که ظاهر شد که کاملاً مؤثر بود.

Super Eating

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
شگفت انگیز ترین قدرت های سوپرمن

بله، همه چیز در مورد سوپرمن فوق العاده است، از جمله توانایی او در مصرف غذا. اکشن کامیکس شماره 454 قهرمان را می‌بیند که مجبور می‌شود هزاران همبرگر بخورد تا انرژی خود را دوباره پر کند، وقتی خورشید دیگر برای او کار نمی‌کند. او همچنین شیشه ای از کشنده ترین میکروب های جهان را در World’s Finest #54 و مواد تشکیل دهنده برای ایجاد یک انفجار هسته ای در Superboy #115 مصرف کرده است . داشتن شکم فولادی ممکن است هنگام مبارزه با Lex Luthor یا Darkseid مفید نباشد، اما یک ترفند جهنمی برای مهمانی ایجاد می کند.

Time Travel

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
قوی ترین قدرت های سوپرمن

فلش ممکن است بیشتر به عنوان مسافر زمان مقیم DC شناخته شود؛ اما سوپرمن سابقه طولانی در سفر غیر عادی به دوره‌های زمانی دیگر دارد. در دوران نقره‌ای، کلارک کنت می‌توانست آزادانه به هر نقطه‌ای از زمان که می‌خواهد سفر کند و پیامدهای آن کم و بیش نبود. حتی خود سوپربوی، نسخه جوانترش نیز به اندازه کافی قدرتمند بود که به سادگی با دویدن به اندازه کافی سریع در زمان سفر کند. اگرچه این قدرت در دوران مدرن حذف شد، باید توجه داشت که کلارک یکی از معدود افرادی است که می‌تواند تردمیل کیهانی فلش را فعال کند و توانایی خود را برای سفر در زمان از نظر فنی در کانن حفظ کند.

Shape-shifting Face

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
جذاب ترین قدرت های سوپرمن

به لطف عجیب ترین و شگفت انگیز ترین قدرت های سوپرمن ، می‌تواند هر انسانی که می‌خواهد باشد. سوپرمن بر عضلات خود تسلط کامل دارد، به این معنی که در واقع می‌تواند صورت خود را طوری تغییر دهد که شبیه هرکسی که می‌خواهد باشد. در اکشن کمیک شماره 55، او شکل یک کشتی گیر کوهستانی را به خود می‌گیرد تا به او کمک کند در یک مبارزه ثابت پیروز شود. داستان‌های دیگر در عصر طلایی شاهد بوده‌اند که قهرمان چهره‌اش را به بیگانگان ترسناک تغییر شکل می‌دهد یا حتی چهره متحدانش را به خود می‌گیرد. اما نمیتوان گفت، سوپرمن بهترین استاد مبدل در کل DCU است.

Clone Projection

عجیب ترین قدرت های سوپرمن
عجیب ترین قدرت های سوپرمن

سازندگان کمیک عصر نقره‌ای عاشق افزودن قدرت به حافظه پنهان سوپرمن بودند. اما یکی از عجیب‌ترین و جذاب ترین قدرت های سوپرمن که او در این دوره به دست آورد، در کمیک سوپرمن شماره 125 بود. پس از یک حادثه با یک سفینه فضایی بیگانه، سوپرمن بیشتر قدرت خود را از دست می‌دهد؛ اما او توانایی جدید و عجیبی را برای ایجاد کلون‌های سوپرمن مینیاتوری دریافت می‌کند که از دستان او خارج می‌شود. کلارک در واقع خود را از توجهی که سوپرمن‌های کوچک دریافت می‌کنند آزرده خاطر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عجیب ترین قدرت های سوپرمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *