بهترین سریال های شبیه سیلو Silo 2023 ؛ آخرالزمان نزدیک است!

اگر طرفدار سریال هایی در مورد روایت‌های پساآخرالزمانی و قیامتی طور هستید، بدون شک نام سریال سیلو (Silo) را شنیده اید، با نوشتار بهترین سریال های شبیه سیلو همراه ما بمانید.

سریال سیلو یک درام مرموز و هیجانی پساآخرالزمانی ساخته Apple TV که در دنیایی سمی همچون دنیای حال حاضر جهان روایت می‌شود و بازماندگان که حدود ۱۰,۰۰۰ نفر هستند در داخل یک سیلو بزرگ زندگی می‌کنند؛ در ادامه ما با تقابل حقیقت و توهم روبرو می‌شویم که درباره این تقابل شما همراهان هزیز می‌توانید به نقد سریال سیلو 2023 مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تاریخ انتشار فصل 2 سریال silo ؛ فصل دوم سریال Silo توسط اپل

بهترین سریال های شبیه سیلو

سریال Station Eleven در مورد گروهی از شخصیت‌ها پیش و پس از یک شیوع گسترده بیماری در جهان است که آنفلوانزای گرجستانی نامیده شده و بخش بزرگی از جمعیت جهان را به کام مرگ می‌فرستد. سال ۲۰۱۱ بود که نویسنده‌ای به نام هیو هاوی داستان کوتاهی را با نام Wool نوشت؛ داستانی که بعدها به همراه ۴ داستان دیگر که نقش دنباله‌های آن را داشتند، در قالب یک رمان، با همان نام منتشر شد.

این سریال یک داستان بسیار رازآلود، پرخطر و مملو از تئوری‌های توطئه را روایت می‌کند در شرایطی که رفته رفته پرده از رازهای مخفی شده توسط هیئت حاکمه سیلو و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده اند برداشته می‌شود.

«حقیقت بالاخره آشکار خواهد شد» این شعاری است که سازندگان برای سریال سیلو در نظر گرفتند. خلاصه داستانی که از این مجموعه منتشر شده، به این شرح است:

در آینده‌ای تیره و تار و البته دیستوپیایی، بشریت در اعماق زمین و در محدوده‌ی یک سیلوی عظیم، به‌دنبال راهی برای بقا می‌گردد. جولیت، مهندسی است که وظیفه دارد راز مرگ یک همکار را کشف کند.

در ادامه این نوشتار فهرستی از بهترین سریال‌های پساآخرالزمانی شبیه سریال سیلو را برایتان تهیه کرده‌ایم که از بازماندگان گرفتار شده در زیردریایی‌های تا ربات‌هایی در نقش خدایان و خطر قدیمی تشعشعات هسته‌ای متفاوت هستند.

Jericho (2006–2008)

بهترین سریال های شبیه سیلو
بهترین سریال های شبیه سیلو

سریال Jericho در یک شهری به نام جریکو روایت می‌شود و در مورد اتفاقات هسته‌ای به شهرهای بزرگ ایالات متحده است. بدنبال این حملات هسته‌ای ویرانگر، تمامی سیستم‌های ارتباطی و وسایل الکترونیکی از بین رفته و از کار افتاده و بعد از یک پالس قوی الکترومغناطیسی، مشکلات شهر جریکو بیشتر نیز می‌شود.

تم‌های مشترک در سریال‌های سیلو و جریکو به دشواری‌ها در ارتباط با دنیای بیرون، کمبود و محدودیت منابع و اهمیت فراوان روی سازماندهی و نظم یک جامعه کارآمد و فعال برای اطمینان از سلامت و ایمنی همگان هستند. همچنین، نیاز مبرم به تحقیقات در مورد دلیل شرایط کنونی نیز در هر دو سریال مشابه است که حس و حالی مرموز و پلیسی به داستان می‌بخشد.

مقاله مرتبط: بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینمای جهان + [2023 و اکشن و ماجراجویانه آخرالزمانی]

Watchmen نگهبانان

بهترین سریال های شبیه سیلو
بهترین سریال های شبیه سیلو
  • بازیگران: رجینا کینگ، دان جانسون و تیم بلیک نلسون
  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد قسمت‌ها: ۹

داستان این سریال در یک واقعیت بی ترکیب رخ می‌دهد. در این واقعیت پارتیزان‌ها به‌عنوان قانون‌شکن‌ها دیده می‌شوند و باید این وضعیت را تحمل کنند. این مجموعه روی اتفاقاتی مانور می‌دهد که خشونت نژادپرستی در تالسا، اوکلاهما را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه به خاطر داشتن یک داستان علمی تخیلی و همچنین فضایی دیستوپیایی، شباهت خیلی زیادی به سریال سیلو دارد و مخاطب زود می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

From (2022-)

بهترین سریال های شبیه سیلو
بهترین سریال های شبیه سیلو

سریال From در مورد گروهی از غریبه‌هاست که خود را در یک شهری متروکه پیدا می‌کنند. ساکنان شهر بعد از غروب آفتاب توسط هیولاهایی تشنه خون و به شدت ترسناک شکار می‌شوند. وقتی با سریال سیلو مقایسه‌اش کنیم، سریال From بیشتر یک سریال ترسناک به شمار می‌آید زیرا گاهی اوقات به شدت وارد حوزه خشونت و وحشت می‌شود.

اما بازماندگان سریال های From و Silo از چیزی که ورای جامعه کوچکشان در جریان است بی خبر هستند و رازهای بسیاری برای حل کردن دارند. همچنین سریال From فاقد یک جامعه پساآخرالزمانی است اما داستان آن‌ها بیشتر شبیه یک آخرالزمان برای ساکنان شهر است زیرا ارتباطشان با دیگر بخش های جهان قطع شده و منابع و ابزارهای محدودی برای زنده ماندن و دفاع از خود در دسترس دارند.

The Handmaid’s Tale سرگذشت یک ندیمه

بهترین سریال های شبیه سیلو
بهترین سریال های شبیه سیلو
  • بازیگران: الیزابت ماس، جوزف فاینز و مدلین بروئر
  • سال پخش: ۲۰۱۷ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۵۶

یک حکومت مذهب‌محور همه‌جای فضای دراماتیک سریال را تحت کنترل خودش درآورده. در این کشور، زنان شهروند درجه دو حساب می‌شوند. یکی از همین شهروندان به اسم جون، تلاش می‌کند که فرار کند اما حین فرار به همراه همسر و فرزندش دستگیر می‌شود. سریال سرگذشت ندیمه در تلاش است تا داستان زندگی زنی بدبخت را به تصویر بکشد. این سریال فجایع زیست محیطی، کاهش نرخ زاد و ولد، و حکومتی بنیادگرا که زنان را دارایی دولت می‌داند. شاید یکی از بهترین سریال های شبیه Silo همین سریال باشد که دیدنش بر هر کسی واجب است.

Station Eleven (2021-2022)

سریال Station Eleven در مورد گروهی از شخصیت‌ها پیش و پس از یک شیوع گسترده بیماری در جهان است که آنفلوانزای گرجستانی نامیده شده و بخش بزرگی از جمعیت جهان را به کام مرگ می فرستد. هم سریال Station Eleven و هم Silo بر اساس دو رمان ساخته شده‌اند و تم‌های پساآخرالزمانی دارند. اما سیلو بسیار تاریک‌تر و ترسناک‌تر از سریال دیگر است در حالی که Station Eleven بیشتر روی آینده‌ای امیدوار و بازسازی جامعه بعد از وقوع یک فاجعه تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های پساآخرالزمانی تاریخ سینمای جهان + [2023]

Snowpiercer برف‌شکن

بهترین سریال های شبیه Silo
بهترین سریال های شبیه Silo

ساختار روایی این فیلم هفت سال پس از تبدیل شدن جهان به یک زمین بایر یخ‌زده، شکل می‌گیرد. این سریال بر بقایای بشریت تمرکز دارد. جنگ طبقاتی، بی‌عدالتی اجتماعی و سیاست بقا در این سریال بسیار جذاب زیر سؤال رفته است. این سریال هم در آینده‌ای دیستوپیایی روایت می‌شود که در آن تغییرات آب و هوایی، زمین را آنطور که ما می‌شناسیم غیرقابل زندگی کرده است.

The 100 (2014-2020)

بهترین سریال های شبیه Silo

نود و هفت سال بعد از یک آخرالزمانی ویرانگر هسته‌ای، باقیمانده بشریت توانسته به بقای خود در یک ایستگاه فضایی بزرگ به نام آرک یا کشتی نوح ادامه دهد. در هر دو سریال، بشریت مجبور می‌شود تا در فضاهایی محصور زندگی کند تا از شرایط سمی و مرگبار بیرون در امان بماند و هر دو سریال هم به شدت دارای تم‌های بقا و اهمیت همکاری برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر و در نهایت ایجاد یک جامعه پویا و ایمن هستند.

Sense8 سنس۸

بهترین سریال شبیه سیلو
بهترین سریال شبیه سیلو
  • بازیگران: امل امین، به دونا و جیمی کلیتون
  • سال پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۴

سریال Sense8 داستان هشت غریبه را دراماتیک می‌کند تا شما را به هیجان دربیاورد: ویل، رایلی، کافیوس، سان، لیتو، کالا، ولفگانگ و نومی؛ بعد از اینکه همه آن‌ها ازطریق آنچه به‌عنوان رویا یا الهام در نظر می‌گیرند مرگ غم‌انگیزی را تجربه می‌کنند، ناگهان متوجه می‌شوند که از نظر ذهنی و عاطفی در حال رشد هستند.

هر قسمت منعکس کننده دیدگاه‌های شخصیت‌هایی است که با یکدیگر در تعامل هستند و در عین حال عمیق‌تر به پیشینه آن‌ها و آنچه آن‌ها را متمایز می‌کند و آن‌ها را به دیگران نزدیک می‌کند، می‌پردازد.

The Rain (2018-2020)

بهترین سریال شبیه سیلو
بهترین سریال شبیه سیلو

سریال The Rain همانطور که عنوان آن نشان می‌دهد در دنیایی رخ می‌دهد که در اثر ویروسی که توسط قطره‌های باران منتقل می‌شود از بین رفته است. هم Rain و هم Silo دارای جامعه‌ای هستند که در آن ها اتفاقی ویرانگر به یکباره اتفاق افتاده و شخصیت‌های اصلی هیچ اطلاعاتی در مورد واقعیت ماجرا و ماهیت اتفاق آخرالزمانی ندارند. همچنین کمبود منابع و آذوقه و درگیری‌های بین گروهی که همواره عواقب هولناکی دارد از شباهت‌ها و نقطه اشتراکات دو سریال مذکور هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های شبیه سیلو Silo 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *