بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

گاهی اوقات دبالوگ‌های شخصیت‌ها، سکانس‌های به باد ماندنی می‌سازند. با ما همراه باشید تا با بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول آشنا شوید.

کاپیتان آمریکا یک سفر طولانی و سخت در سراسر MCU داشته است که می‌توان آن را با چندین نقل قول کلیدی از فرنچایز خلاصه کرد.

با صحبت آنتونی مکی در مورد تبدیل شدن سام ویلسون به کاپیتان آمریکا متفاوت، استیو راجرز میراثی از خود به جای گذاشت که حتی پس از رفتن او نیز ادامه خواهد داشت، به خصوص در اولین فیلم انفرادی جانشین او، کاپیتان آمریکا: نظم جدید جهانی. اگرچه کاپیتان آمریکای اصلی اکنون زندگی‌ای را دارد که سال‌ها آرزوی آن را داشت، اما فداکاری او برای کمک و نجات بشریت همیشه مورد تایید قرار می‌گیرد زیرا او شجاعت، رهبری عالی و فروتنی را برای موفقیت در ماموریت خود به نمایش می‌گذارد.

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

معرفی بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

شما می‌توانید فهرست ده تا از بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول
برترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

همه‌ی مقاله‌های مارول را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم مارول

“.I Can Do This All Day”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول
محبوب ترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

یکی از به یاد ماندنی‌ترین (و تکراری ترین) نقل قول های استیو راجرز، “من می‌توانم این کار را تمام روز انجام دهم” در نظر بسیاری از طرفداران MCU تا حدودی به یک شعار برای این شخصیت تبدیل شده است. او اولین بار این را در مراسم افتتاحیه کاپیتان آمریکا می‌گوید: اولین انتقام جو وقتی که در یک کوچه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.
این خط نشان دهنده عدم تمایل استیو برای تسلیم شدن، حتی در بدترین شرایط است. هنگامی که استیو با بزرگترین نبردهای زندگی خود روبرو شد، این جمله را بیان کرد و به خود قدرت داد تا با شانس مبارزه کند و در پایان پیروز ظاهر شود.

“.Stay Who You Are: Not A Perfect Soldier, But A Good Man”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول
جذاب ترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

لحظاتی قبل از رویدادی که زندگی استیو را برای همیشه تغییر داد، دکتر آبراهام ارسکین، مخترع سرمایه ابرسربازان، به استیو توضیح می‌دهد که چرا از بین تعدادی سرباز دیگر او را انتخاب کرده است. او استیو را تشویق می‌کند که در ابتدا نگران یک انسان خوب بودن باشد، حتی قبل از اینکه یک سرباز خوب باشد.

در طول داستان‌های سینمایی MCU، آسان است که فراموش کنیم استیو در گذشته فقط یک پسرک لاغر از بروکلین بود. با این حال، در حالی که او از لحاظ فیزیکی تغییر کرد، هیچگاه قلبش را از دست نداد. حرف‌های ارسکین همچنان با او بودند، حتی دهه‌ها بعد، او را تحریک می‌کند تا بیشتر به آنچه درون یک فرد است توجه کند تا ظاهر آن.

“.Everything Special About You Came Out Of A Bottle”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

مشخص است که تونی استارک و استیو راجرز در بیشتر مسائل مورد علاقه با یکدیگر موافق نبودند. در روزهای اولیه رابطه کاری آن‌ها، همانطور که در انتقام جویان به تصویر کشیده شده است، آن‌ها در مورد شایستگی‌های یکدیگر به عنوان یک ابرقهرمان بحث می‌کنند و استارک ادعا می‌کند که هیچ چیز خاصی در مورد راجرز وجود ندارد.

در دنیای سینمایی MCU، استیو و تونی بیشتر از هر کس دیگری در تیم انتقام‌جویان یکدیگر را به چالش کشیدند و هر کدام مجبور شدند در ارزیابی‌های اولیه خود ثابت کنند که دیگری اشتباه می‌کند. اگرچه تونی ادعا کرد که در مورد استیو در واقع هیچ چیز ویژه ای وجود ندارد، اما در نهایت وقتی استیو میولنیر را علیه  تانوس، تایتان دیوانه، به کار گرفت و نشان داد که شایسته قدرت ثور است، این نظریه را رد کرد.

“.I’m With You Till The End Of The Line”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

در طول دوستیشان در دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، بکی بارنز تأثیر عمیقی بر استیو گذاشت. در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی، استیو به یاد می‌آورد که بعد از تشییع جنازه مادرش، بکی به او قول داد که همیشه در کنارش خواهد بود. دوستی استیو و بکی نقطه تمرکز داستان هر دو در دنیای سینمایی MCU است، زیرا هیچپکدام تمایلی به ترک دیگری در زمان نیاز خود نداشتند. این جمله در پایان فیلم دوباره ظاهر می‌شود، زمانی که استیو از مبارزه با دوست خود که تحت تأثیر ذهنی قرار گرفته بود، انصراف می‌دهد.

“.The Price Of Freedom Is High”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

بعد از اینکه فاش شد که هیدرا به سازمان SHIELD نفوذ کرده است، استیو تصمیم می‌گیرد تا تمام عوامل وفادار را به کمک خود در مقابل شروران هیدرا فراخواند. در یک سخنرانی از طریق اینترکام‌ها، استیو تأکید می‌کند که بسیاری از کسانی که به کمک او می‌آیند، ممکن است جان خود را از دست دهند، اما به مخاطبان یادآوری می‌کند که آزادی ارزش مبارزه – حتی مرگ – را دارد.
در طول زندگی خود، کاپیتان آمریکا قیمت آزادی را فهمید و برای حفظ آن بسیاری از چیزها را فدا کرد. بار اصلی او همیشه خودفداکاری بود، زیرا استیو بارها خوشبختی خود را به منظور خدمت به مردم جهان انکار می‌کرد.

“.Captain America… Pretending You Could Live Without A War”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

بعد از اینکه فیلم انتقام‌جویان: عصر آلترون حساس شد، این شخصیت شرور به تجزیه و تحلیل روان‌شناختی اعضای مختلف انتقام‌جویان می‌پردازد و به نحوی که هیچ شرور دیگری قبل از این انجام نداده بود، آن‌ها را تحلیل می‌کند. در مورد کاپیتان آمریکا، آلترون ادعا می‌کند که این ابرقهرمان، اگرچه ادعا می‌کند “مرد عادل خدا” است، در واقع از جنگ به وجود آمده است.

اگرچه استیو بدون شک یکی از پر ارزشترین قهرمانان با اخلاق در دنیای سینمایی MCU است، اما همیشه با منشأ خود مبارزه خواهد کرد. آلترون در اصل حق با او بود که کاپیتان آمریکا نمی‌تواند بدون جنگ وجود داشته باشد، اما استیو برای اثبات ارزش خود هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح مبارزه کرد.

“!That Shield Doesn’t Belong To You! You Don’t Deserve It”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

بعد از اختلاف عمومی و جنجالی آن‌ها در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، تونی استارک و استیو راجرز به مدت طولانی از هم خبر نداشتند. تا زمان تجدید دیدارشان، آخرین تعامل آن‌ها شامل ادعای شدید تونی بود که استیو شایسته سپری که پدرش ساخته بود نیست، که باعث شد استیو سلاح مشهور خود را پشت سر بگذارد.

کلمات تونی در این لحظه استیو را عمیقاً زخمی کرد و نقشی مهم در توسعه شخصیت او داشت. استیو در واقع عنوان کاپیتان آمریکا را به مدت هفت سال برای خود رد کرد و از آن محروم شد، زیرا او از عنوان و نمادهایی که او حمایت می‌کرد، خسته شده بود.

“.My Faith’s In People, I Guess. Individuals”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

در لحظات پایانی فیلم جنگ داخلی، مخاطبان صدای استیو را در یک نامه به تونی می‌شنوند که در آن، او دلایل اقدامات خود را در جریان درگیری همنام توضیح می‌دهد. کپ که نمی‌خواهد به مؤسسات ایمان داشته باشد، توضیح می‌دهد که ترجیح می‌دهد به افراد مختلف اعتماد کند و قول می‌دهد در صورت نیاز به او در کنار تونی باشد.

عدم اعتماد استیو به نهادها ناشی از تجربیات ناخوشایندی است که او با این گروه‌ها داشته است. پس از فروپاشی سازمان SHIELD و تقسیم شدن بعدی انتقام‌جویان، استیو متوجه شد که نمی‌تواند به این ائتلاف‌ها اعتماد کند تا خالص بمانند، بلکه به جای آن به دوستان خود اعتماد کرد که هرگز او را تنها نگذاشته بودند.

“.No. I Don’t Think I Will”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

در لحظات پایانی فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، استیو به عنوان یک پیرمرد ظاهر می‌شود که زندگی طولانی را با عشق واقعی خود، پگی کارتر، سپری کرده است. استیو، سام را به عنوان جانشین خود ترک کرده و به یادماندنی‌ترین شکل، از جزئیات زندگی مشترک خود صرف نظر می‌کند.

بعد از دهه‌ها فداکاری و انتخاب دیگران بر خود، استیو در لحظات پایانی انتقام‌جویان: پایان بازی، در نهایت چیزی داشت که تماماً متعلق به او بود. این خط به طور کامل شرح وضعیت جدید او را توصیف می‌کند، او که بازنشسته شده و یک زندگی برای خودش ساخته است که توسط خطرات مختلف جهان اطرافش تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. در نهایت، در نهایت، استیو چیزی داشت که برای او بود و نه هیچ کس دیگری، عمل خودخواهانه کامل یک مرد فداکار.

“.Symbols Are Nothing Without [Those] Who Give Them Meaning”

بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول

میراث استیو راجرز نقطه کانونی مجموعه دیزنی + شاهین و سرباز زمستان است. در قسمت اول، سام ویلسون سپر استیو را در موزه قرار می‌دهد و سخنرانی می‌کند که در آن درباره اهمیت افرادی که از نمادهای نمادین حمایت می‌کنند، صحبت می‌کند.

سام ویلسون این را خوب می‌فهمد، زیرا خود از شغل کاپیتان آمریکا استیو الهام گرفته است. اگرچه سام اعتقاد داشت که از عنوان استیو شایسته نیست، شک و تردیدهای او نشان داد که در واقع تنها او قادر به تبدیل شدن به کاپیتان آمریکا جدید است، زیرا او به طور کامل به این عنوان و همه آنچه که نشان می‌دهد احترام می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دیالوگ های کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *