بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

لوسیو فولچی از تأثیرگذارترین کارگردانان ایتالیایی در ژانر ترسناک هستند که در ادامه به معرفی بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک خواهیم پرداخت.

لوسیو فولچی، یک کارگردان فیلم ترسناک نمادین بود که ترکیبی از رئالیسم و سبک ​​فانتزی را به افراط‌های وحشتناکی رساند. لوسیو فولچی از جمله کارگردانان نخبه در ژانر ترسناک در دهه 1970 و 1980 است. فولچی که به عنوان یک آغازکننده صنعت در ژانرهای مختلف شناخته می‌شود، در زیرمجموعه ایتالیایی اسرار قتل‌های گرافیکی، و سینمای اسپلتر یا گور، پرکار بود.

ممکن است منتقدین از آثار زیبای ماریو باوا و داریو آرجنتو حمایت کنند؛ اما فولچی مسئول برخی از فراموش نشدنی‌ترین تصاویر ترسناک در دنیای سینمایی اروپا است که تا بهترین فیلم های ترسناک 2023 ، از فرمول او استفاده می‌کنند.

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

فیلم های برتر لوسیو فولچی در سبک ترسناک

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

برخی ممکن است فولچی را به خاطر سه گانه دروازه‌های جهنم، به یاد بیاورند؛ اما لوسیو فولچی در طول بیست سال، بسیاری از نمونه‌های دیگر از سینمای وحشتناک و پر تعلیق را خلق کرد که در ادامه این نوشتار، نگاهی به برترین فیلم ها با کارگردانی لوسیو فولچی ترسناک خواهیم انداخت.

A Cat In The Brain

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
برترین فیلم ها با کارگردانی لوسیو فولچی ترسناک

A Cat In The Brain بهترین فیلمی است که او اواخر کارش ساخت. این فیلم، یک اثر غرق در خون از صحنه‌ها و جلوه‌ها و نماهایی از پروژه‌های دیگر است که توسط یک روایت روانشناختی با بازی کارگردان یکی شده است.

علیرغم ماهیت تکه تکه‌ای فیلم، داستان منسجم‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از خروجی اواخر دهه 80 فولچی است. A Cat In The Brain شباهت‌هایی با اینترویستا (1987) ساخته فدریکو فلینی دارد و هر دو فیلم بر روی کارگردان‌های کهنه‌کار تمرکز می‌کنند که در مورد حرفه خود در صنعت فیلم منعکس می‌شوند.

The Black Cat

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
فیلم های برتر لوسیو فولچی در سبک ترسناک

The Black Cat که دو ماه قبل از The Beyond در ایتالیا اکران شد، یکی از چندین فیلم در ژانر وحشت بود که از داستان ادگار آلن پو الهام گرفته شده است. در این فیلم بازیگر شخصیت پاتریک مگی، به عنوان یک رسانه معنوی و صاحب بی میلی یک گربه قاتل بازی می‌کند. میمسی فارمرر، عکاسی است که ناخواسته درگیر تحقیق درباره جنایات گربه می‌شود و دیوید واربک نیز نقش یک کارآگاه اسکاتلندی را بازی می‌کند که به دنبال یک قاتل است.

خوشبختانه، فولچی در بیشتر اکشن‌ها بر گربه‌سانان واقعی تکیه می‌کند و چندین نما از دیدگاه گربه، واقع‌گرایی فیلم را تقویت می‌کند. قتل‌ها در فیلم وحشیانه هستند، به ویژه صحنه مرگ آتشینی که نزدیک به چهل ثانیه طول می‌کشد.

City Of The Living Dead

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

City of the Living Dead یکی از موفق‌ترین تلاش‌های ترسناک فولچی در ژانر وحشت بدنی می‌باشد که از نظر فنی بی نقص انجام شده است. این فیلم با حرکت روان دوربین و انتقال بین صحنه‌ها، جلوه‌های واقع‌گرایانه، داستانی گیرا و بازیگر زن عالی، یکی از بهترین آثار اوست.

دانیلا دوریا، تحت طلسم یک کشیش قرار می‌گیرد و پس از آن، از چشمانش خون می‌آید. او قبل از جدا کردن مغز از جمجمه دوست پسر درمانده‌اش، اندام‌های داخلی خود را با جزئیات آهسته و گرافیکی، بیرون می‌کشد. اگر نتیجه‌گیری ناگهانی و رضایت‌بخش نبود، این فیلم در میان دو یا سه اثر برتر فولچی قرار می‌گرفت. برخی معتقدند که فولچی باید یک پایان متفاوت و منسجم‌تر را برای فیلم تدارک می‌دید؛ اما او با انتشار صحنه پایانی عجیب، یک تجربه سینمایی هیجان‌انگیز را از بین می‌برد.

The House By The Cemetery

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

سومین فیلم از سه گانه دروازه‌های جهنم فولچی، خانه کنار گورستان، ممکن است نادیده گرفته شود. این فیلم فاقد اکشن‌های آخرالزمانی جهانی‌تر مانند City of the Living Dead و The Beyond است؛ اما فیلم از فضای متمرکزتری بهره می‌برد.

خانه‌ای که در فیلم وجود دارد با موقعیت مه‌آلود و منزوی و سنگ قبرها و دخمه‌های فرسوده، فضایی کلاسیک و گوتیک دارد. در میان بازیگران، سیلویا کولاتینا یکی از بهترین بازیگران کودک در فیلم‌شناسی فولچی است. کاتریونا مک کول متوجه می‌شود در خانه جدیدِ خانواده‌اش، همه چیز خوب نیست.

A Lizard In A Woman’s Skin

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

فولچی در اوایل کارش به خاطر ساخت فیلم های کمدی موفق تجاری و فیلم‌های وسترن ایتالیایی معروف بود. با انفجار ژانر جیالو در اواخر دهه 60 میلادی، فولچی کارنامه خود را گسترش داد که شامل تریلرهای شیک و بهترین فیلم های ترسناک شد.

A Lizard in a Woman’s Skin، از روندی با مضمون حیوانات پیروی می‌کرد و واضح است که قاتل یک مارمولک واقعی نباشد. به همین ترتیب، فیلم با بازی فلوریندا بولکان، یک اثر معمایی معمولی نبود و تأثیر روان‌گردانی شدید و عشق فزاینده فولچی به خون را به نمایش گذاشت. کلید حل این جنایت در کابوس‌های وابسته به عشق شهوانی قهرمان پنهان می‌شود و طرح پیچیده آن مملو از تماس‌های تلفنی مرموز، اعترافات دروغین و خیانت است.

Don’t Torture A Duckling

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

عنوان Don’t Torture A Duckling، هزارتوی سرگیجه‌آور سادیسمی است که ارتباط چندانی با فیلم ندارد. یکی از مظنونان یک فیلم، کودک کشی می‌باشد که در ادامه فیلم تبدیل به یک قهرمان غیرمنتظره می‌شود.

مخاطب هرگز مطمئن نیست که به چه کسی اعتماد، یا با او همدردی کند و همین امر، هاله‌ای از تعلیق و پیش‌بینی را ایجاد می‌کند. فلوریندا بولکان در نقش یک جادوگر مشکوک ظاهر می‌شود؛ اما باربارا بوشه ستاره فیلم به عنوان یک فرد اجتماعی غیرعادی است.

در ابتدا، فیلم کارهای اولیه فلینی را با مطالعه واقع‌گرایانه آن در مورد پسرانی که در روستاهای ایتالیا بزرگ می‌شوند، به یاد می‌آورد؛ اما وقتی کشتار شروع می‌شود، فیلم فولچی، با مرگ‌های غیرعاطفی و شیفتگی تلخش به کشتار و احشاء، خالص است.

بیشتر بخوانید:

زننده ترین فیلم ها و سریال های ممنوعه جهان

بهترین فیلم ها با پیچش داستانی وحشیانه

The New York Ripper

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

The New York Ripper، آخرین فیلم ترسناک بزرگ لوسیو فولچی است. این فیلم، در نگاه اول، یک فیلم اسلشر است. این فیلم، ترکیبی ناسالم از برهنگی و خشونت گرافیکی، مانند دیگر فیلم‌های این کارگردان می‌باشد؛ اما The New York Ripper متفاوت و چالش برانگیزتر است.

این فیلم به طور همزمان یک سند تاریک از زندگی شهری اوایل دهه 80 و مقاله‌ای در مورد اعماق تباهی انسان است. یکی از ویژگی‌های عجیب این فیلم که در میان طرفداران فولچی به خوبی شناخته شده است، قاتل پیچیده فیلم است. افشای نهایی فیلم، اهمیت این جزئیات عجیب را توضیح می‌دهد و مانند دیگر فیلم‌های این کارگردان، نتیجه‌گیری دلخراش است.

The Beyond

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

نقطه اوج سه گانه دروازه‌های جهنم، The Beyond بود که از نظر گستره آخرالزمانی، خیره کننده‌ترین پایان را برای یک فیلم را به رخ می‌کشد. قهرمان فیلم، کاتریونا مک کول، قصد دارد یک هتل ویران شده نیواورلئان را بازسازی کند بدون اینکه بداند یک گذرگاه مخفی در زیرزمین مستقیماً به جهنم منتهی می‌شود.

The Beyond مجموعه‌ای از وحشتناک‌ترین اتفاقات از جمله ارواح، زامبی‌ها و مرگ‌های پیچیده را به نمایش می‌گذارد. Cinzia Monreale، برخی از بهترین صحنه‌ها را به عنوان یک شبح کور و سورئال دارد که از طریق پورتال ابعاد باز به واقعیت بازگشته است.

پایان ویران‌گر که سرنوشت مک کول و دیوید واربک را نشان می‌دهد، قرار بود صحنه‌ای ماوراءالطبیعه در شهربازی باشد؛ اما بودجه و تدارکات اجازه چنین مجموعه بلندپروازانه‌ای را به فولچی نمی‌دهند. خوشبختانه، پایان کامل شده بیننده را شوکه کرده و شهرت The Beyond را به عنوان یک حماسه ترسناک نمادین تثبیت می‌کند.

Seven Notes In Black

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

Seven Notes in Black،که با ترجمه تحت اللفظی عنوان ایتالیایی به عنوان Murder to the Tune of the Seven Black Note یا نام رایج‌تر ایالات متحده، The Psychic، شناخته می‌شود، لوسیو فولچی را در اوج قدرت فیلمسازی و داستان سرایی‌اش نشان می‌دهد. کارگردان، فیلم را با همکاری روبرتو جیانویتی و داردانو ساکتی نوشت.

Seven Notes In Black مانند فیلم A Lizard In A Woman’s Skin، تصویرسازی و تعلیق خود را از ضمیر ناخودآگاه قهرمان داستان، جنیفر اونیل، گرفته است. در این فیلم، دید کابوس‌وار از توانایی روانی شخصیت اصلی ناشی می‌شود. اینکه چرا فیلم عکس‌های سورئال گذشته، حال یا آینده را به تصویر می‌کشند، برای بیشتر فیلم یک راز باقی می‌ماند.

Zombi 2

بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک

Zombi 2 که به عنوان دنباله فیلم طلوع مردگان جورج رومرو با نام مستعار زامبی در ایتالیا منتشر شد، فیلم برجسته زامبی‌محور ایتالیا است که به عنوان یک فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ شناخته می‌شود. این فیلم که در سطح بین المللی به عنوان زامبی یا گوشتخواران زامبی شناخته می‌شود، برای پیشرفت لوسیو فولچی به عنوان یک فیلمساز بسیار مهم بود.

این فیلم نشان دهنده گذر او از صنعت فیلم‌های تجاری، به نویسنده افسانه‌ای بود. بازی‌های ظریف ریچارد جانسون، تیسا فارو و اولگا کارلاتوس فیلم را تقویت می‌کند. تصویری که جانسون و کارلاتوس از یک ازدواج ناموفق به تصویر می‌کشند، پرتنش و باورپذیر است و صحنه آغازین تکان دهنده جانسون، با قرار دادن گلوله در جمجمه یک زامبی، از به یاد ماندنی‌ترین معرفی‌های سینمای وحشت می‌باشد. علاوه بر این، موسیقی فابیو فریزی احساس ترس شدید را منتقل می‌کند و موسیقی متن کاملی برای شاهکار زامبی‌محور فولچی است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های لوسیو فولچی در ژانر ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

لوسیو فولچی، پیش از ساخت فیلم‌هایی در ژانر ترسناک، بیشتر در چه ژانری فعالیت داشت؟

لوسیو فولچی، پیش از اینکه به سمت ژانر وحشت برود، به ساخت فیلم‌های تجازی و وسترن معروف بود.

سه‌گانه معروف لوسیو فولچی چه نام دارد؟

سه‌گانه معروف ترسناک او، دروازه جهنم نام داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *