رکورد سرعت اینترنت شکسته شد

به تازگی دانشمندان موفق شده‌اند رکورد سرعت اینترنت فیبر نوری را شکسته و سرعتی حدود 301 ترابیت در ثانیه را به ثبت برسانند.

این سرعت بسیار بالا حدود 1.2 میلیون برابر سریع‌تر از میانگین انتقال داده در بک خطوط پهن باند ثابت است و معادل انتقال بیش از 1800 ویدیوی 4K در یک ثانیه می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رکورد سرعت اینترنت زده شد

با اینکه اتصال داده‌ها در فناوری فیبر نوری عمدتاً در باندهای C و L انجام می‌شود که در محدوده 1530 تا 1625 نانومتر قرار دارند، دانشمندان این بار به باندهای دیگری روی آوردند که باعث شد سرعت فوق‌العاده بهتر شود.

سرعت اینترنت

آن‌ها از باندهای E و S استفاده کرده‌اند که به طور موفقیت‌آمیزی توانستند انتقال داده را بسیار سریع و پایدار کنند. باند S قادر است امواج فرکانسی را در فواصل بلند و مسافت‌های زیاد تقویت کند و باند E نیز می‌تواند بر کانال‌های انتقال موج نظارت کرده و تنظیم دامنه آن را به عهده بگیرد.

با قرار دادن این باندها در کابل‌های فیبر نوری، دانشمندان توانستند داده‌های مادون قرمز را بدون هیچگونه افت و ناپایداری انتقال دهند. سرعت اینترنت 301 ترابیت در ثانیه واقعاً یک پیشرفت فوق‌العاده در حوزه فناوری فیبر نوری است و به نظر می‌رسد آینده بهتری پیش روی اینترنت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سرعت بالای اینترنت فیبر نوری چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *