معرفی سریال نون خ 5 ؛ داستان، بازیگران و نمرات

بالاخره انتظارها به پایان رسید و فلصل پنجم سریال مجبوب «سعید آقاخانی» منتشر شد. در ادامه این مطلب، به معرفی سریال نون خ 5 خواهیم پرداخت.

نون خ، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سریال‌های طنز و بامفهوم در سال‌های اخیر است. شب گذشته، فصل پنجم سریال نون خ از شبکه یک سیما پخش شد. تاکنون چندین فصل از این سریال به انتشار رسیده و هر فصل داستان جذاب و جدیدی را به تماشاگران ارائه کرده است. نون خ، با موفقیت‌های خود، توانست جمع زیادی از مخاطبان را به خود جذب کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در این سریال، علاوه بر عناصر طنز و شوخ‌طبعی، مفاهیم و مسائل بامفهوم نیز به تصویر کشیده می‌شوند. داستان و شخصیت‌های سریال، با ارائه حرفه‌ای و بازیگری قوی، توانسته‌اند مخاطبان را به خود جذب کنند.

معرفی سریال نون خ 5

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی سریال نون خ 5
معرفی سریال نون خ 5

سریال نون خ 5، توسط «مهدی فرجی» تهیه شده و «سعید آقاخانی» وظیفه کارگردانی آن را بر عهده دارد. این مجموعه، در ماه رمضان سال 1403 آماده پخش شد و شب گذشته (15 فروردین 1403)، به انتشار رسید. سریال شامل 25 قسمت است و به موضوعاتی مانند محیط زیست، میراث فرهنگی و مسائل قومیت‌ها و اتحاد آن‌ها می‌پردازد.

داستان سریال نون خ 5

معرفی سریال نون خ 5

داستان سریال نون خ 5 ، ترکیبی از عناصر طنز و فرهنگی است. در این فصل، «نورالدین خانزاده»، از روستای خود خسته شده و به کرمان و چابهار سفر می‌کند. به همین دلیل، گروه سازنده و بازیگران، از مسیر کرمان و سیستان و بلوچستان به شهرهای چابهار و سایر شهرهای آن منطقه سفر کرده‌اند و قصه سریال را همراه با قومیت‌های مختلف نیز روایت می‌کنند.

در فصل‌های قبلی سریال، شاهد بودیم که نویسنده مجموعه با استفاده از شوخی و طنز، به موضوعاتی مانند تورم، گرانی، حاشیه‌های فوتبال، اختلاس و روابط بین‌الملل پرداخته است؛ اما در این فصل، قصه‌ای شیرین از سه منطقه مختلف ایران روایت خواهد شد. این اتفاق باعث می‌شود داستان این فصل، در مقایسه با فصل‌های قبلی، برای عامه مردم، بسیار دلچسب‌تر باشد.

تیزر سریال نون خ 5

بازیگران سریال نون خ 5

معرفی سریال نون خ 5
معرفی سریال نون خ 5

در طول ساخت فصل‌های مختلف سریال نون خ، سازندگان با افزودن و حذف شخصیت‌های مهمان، سعی کرده‌اند تا شخصیت‌های اصلی و محوری را حفظ کنند. در نون خ 5، «سعید آقاخانی» در نقش «نورالدین خانزاده»، «سلمان» با بازی «کاظم نوربخش»، «خلیل» با بازی «حمیدرضا آذرنگ»، «کیوان» با بازی «سیروس میمنت»، «کاووس» با بازی «ماشاءالله وروایی»، «اوس غلام» با بازی «رضا رشیدی»، «مهیار» با بازی «پاشا جمالی»، «وحید» با بازی «سید حسین موسوی»، شخصیت‌های محوری سریال هستند که سازندگان نون خ در فصل جدید نیز آن‌ها را حفظ کرده‌اند.

سعید آقاخانی در نقش نورالدین خانزاده

معرفی سریال نون خ 5

«سعید آقاخانی» در سریال نون خ، به عنوان کارگردان و بازیگر اصلی حضور دارد. اغلب کارگردانان نمی‌توانند به خوبی هم پشت صحنه فعالیت کنند و هم در نقش اصلی حضور داشته باشند؛ اما به نظر می‌رسد او موفق شده که این دو نقش را به خوبی مدیریت کند از پس آن برآید.

«سعید آقاخانی، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی، در تاریخ 4 اسفند 1350 در شهر بیجار به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه تهران است و جوایز زیادی از جمله سیمرغ بلورین فجر را دریافت کرده است.

کاظم نوربخش در نقش سلمان

معرفی سریال نون خ 5
معرفی سریال نون خ 5

«کاظم نوربخش»، بازیگر اهل ایران، در تاریخ 1 مهر 1355 در شهر بیجار به دنیا آمد. وی با بازی در سریال نون خ به شهرت رسید. او دیپلم ادبیات دارد و در سال 1382، در سن 27 سالگی ازدواج کرد و دو دختر به نام‌های «نازنین‌زهرا» (متولد 1390) و «نازنین‌زینب» (متولد 1385) دارد.

در سال 1398، در سن 43 سالگی، به دعوت «سعید آقاخانی» به سریال نون خ پیوست. هرچند که «نوربخش» پیش‌تر نیز سابقه بازیگری داشت؛ اما شهرت و شناخت وی به خاطر این سریال است. او از سال 1384، به صورت مشترک با «رضا حیدری»، در حوزه کارگردانی فعالیت می‌کرد و در حال حاضر دبیر انجمن نمایش کوهستان بیجار محسوب می‌شود.

حمیدرضا آذرنگ در نقش خلیل

معرفی سریال نون خ 5

«حمیدرضا آذرنگ»، بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است. او در سال 1351 به دنیا آمد و جایزه بازیگری جشن خانه سینما را به خاطر بازی در فیلم ملکه، در سال 1390 به دست آورد. همچنین، او برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های مختلفی نظیر نویسندگی و بازیگری شده است.

او نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم اول از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روزی روزگاری آبادان در سال 1390 را در کارنامه خود دارد. وی همچنین نامزد دریافت جوایز دیگری در سایر جشنواره‌های داخلی و خارجی تئاتری و سینمایی نیز است.

سیروس میمنت در نقش کاووس

معرفی سریال نون خ 5

«سیروس میمنت رنجبر»، بازیگر و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. او اغلب در آثار کمدی نقش‌های مهمی ایفا می‌کند. فیلم‌های معجزه خنده در سال 1375، فوتبالی‌ها در سال 1389 و مجموعه‌های تلویزیونی سه دونگ، سه دونگ در سال 1383 و نون خ در سال 1402، از جمله آثار معروفی هستند که او در آن‌ها به عنوان بازیگر حضور داشته است.

جمع بندی

معرفی سریال نون خ 5

فصل‌های گذشته سریال نون خ، یکی از بهترین‌های آثار کمدی صدا و سیما در سال‌های اخیر بوده و بنابراین، بدیهی است که فصل پنجم آن نیز به دلیل محبوبیت قسمت‌های قبلی، توقعات بالایی را برآورده کند و طرفداران زیادی را به دست آورد. فصل پنجم سریال نون خ، پس از شب‌های قدر و در ماه رمضان سال 1403، از شبکه یک سیما، حدود ساعت 22:00 پخش شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *