انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر ؛ اختلاف با یک داور و یا حاشیه ای به دور از چشم

مسعود کیمیایی از داوری در بخش کارگردانی بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر انصراف داد. در ادامه خبر انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر همراه ما باشید.

مسعود کیمیایی که خود امسال با فیلم «”خائن کشی” در جشنواره چهلم فیلم فجر حضور دارد، یک روز پس از اعلام نام هیأت داوران از اینکه به عنوان فیلمساز نامش در رقابت و داوری باشد، انصراف داد. در ادامه خبر انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر همراه ما باشید.

انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر

اختلاف با یک داور و یا حاشیه ای به دور از چشم

علت انصراف کیمیایی از فجر, مسعود کیمیایی از فجر انصراف داد
علت انصراف کیمیایی از فجر, مسعود کیمیایی از فجر انصراف داد, پولاد کیمیایی شهاب حسینی

مسعود کیمیایی از فجر انصراف داد و در یادداشتی نوشت:

به نام خدا

درود سرزمین کهن ایران

درود به مردم قدرندیده و هنرمندان

با احترام، به هنرمندان و زحمت‌کشیدگان فیلم “خائن‌کشی”، با موضوع ملی شدن صنعت نفت ایران و مقوله قرضه ملی بوسیله دکتر محمد مصدق در سال‌های ۱۳۳۰ که با مردم انجام شد، این دوست در هشتاد و یک سالگی برای قضاوت شدن در سینما خودم را کنار می‌بینم و به این خط و نوشته از قضاوت بیرون می‌آیم.

دیگر هنرمندان فیلم خائن‌کشی به جای خود می‌مانند. در این سن بسیار زحمت‌کشیده، برای قضاوت شدن درباره فیلمی به مفهوم آزادی نفت، ایران، مقوله نفت، انگلیس و دکتر محمد مصدق تردید بسیار دارم. عدالت همیشه نگران قضاوت است.

مسعود کیمیایی


بیشتر بخوانید:


تصمیم مسعود کیمیایی (که پیش از او فرزندش پولاد کیمیایی، بازیگر یکی از نقش‌های مهم خائن‌کشی هم با متنی انتقادی از حضور در جشنواره انصراف داده بود) قاعدتاً باید ناظر به حضور شهاب حسینی در ترکیب هیأت داوران جشنواره باشد. پولاد کیمیایی شهاب حسینی و مسعود کیمیایی سوژه خبرهای حاشیه فجر شدند.

علت انصراف کیمیایی از فجر, مسعود کیمیایی از فجر انصراف داد
علت انصراف کیمیایی از فجر, مسعود کیمیایی از فجر انصراف داد, انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر, پولاد کیمیایی شهاب حسینی

حسینی در جشنواره ۲ سال پیش حمله شدیدی به کیمیایی کرده بود و طبیعی بود که حضورش در میان داوران جشنواره چهلم با واکنش‌هایی همراه شود. حالا و در آستانه آغاز جشنواره، نخستین شوک با انصراف شاخص‌ترین فیلمسازی که در فجر چهلم فیلم دارد اتفاق افتاده است. علت انصراف کیمیایی از فجر می‌تواند به خاطر این مسئله نیز باشد.

انصراف کیمیایی به معنی خارج شدن فیلم از جشنواره نیست. شب گذشته مسعود جعفری جوزانی، شهاب حسینی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد داووی، مجید انتظامی، پژمان لشگری پور، مهدی سجاده چی به عنوان داوران بخش سودای سیمرغ معرفی شدند.


بیشتر بخوانید:


مسعود کیمیایی سال ۱۳۹۸ از جشنواره فجر انصراف داده بود و فیلم “خون شد” بدون داوری شدن او در جشنواره شرکت داشت.

علت انصراف کیمیایی از فجر, مسعود کیمیایی از فجر انصراف داد
علت انصراف کیمیایی از فجر, مسعود کیمیایی از فجر انصراف داد, انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر, پولاد کیمیایی شهاب حسینی

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *