احتمال عرضه بازی‌ های PS4 روی Steam ؛ احتمال عرضه بازی‌ ها از پلی استیشن روی استیم

صفحه‌ی اختصاصی برای استودیوهای پلی استیشن بر روی استیم راه‌اندازی شد و در آن تعداد زیادی از بازی و DLC ها لیست شده که هنوز تمامی آن ها قابل مشاهده نیست. در ادامه نوشتار احتمال عرضه بازی‌ های PS4 روی Steam با فیگار همراه باشید.

بازی‌ های PS4 روی Steam از این پس دارای صفحه‌های اختصاصی هستند و به شرکت‌ها و رسانه‌ها اجازه می‌دهند تا بازی‌ها و محتوای ویدیوگیمی خود را که روی استیم قابل مشاهده است تبلیغ کنند و به فروش برسانند. شرکت‌ها و کمپانی ها معمولا از صفحه‌ی خود در استیم برای نمایش و فروش بازی‌هایشان استفاده می‌کنند.

حال که صفحه‌ی PlayStation Studios در استیم راه‌اندازی شد، چندین بازی و DLC اختصاصی سونی در آن اضافه شده است که در حال حاضر تنها ۲۴ عدد از آن‌ها قابل مشاهده هستند. در حال حاضر بازی هایی مانند Horizon Zero Dawn و Predator: Hunting Grounds و Helldivers بازی‌هایی از پلی استیشن‌ هستند که روی استیم برای خرید وجود دارند.

احتمال عرضه بازی‌ های PS4 روی Steam

توضیحاتی درباره بازی‌ های PS4 روی Steam

احتمال عرضه بازی‌ های PS4 روی Steam ؛ احتمال عرضه بازی‌ ها از پلی استیشن روی استیم
احتمال عرضه بازی‌ های PS4 روی Steam ؛ احتمال عرضه بازی‌ ها از پلی استیشن روی استیم

پس از ارائه بازی Horizon Zero Dawn، سونی گزارشی منتشر کرد، در آن به این اشاره کرد که شرکت قصد دارد بازی‌های انحصاری بیشتری از PlayStation برای PC عرضه کند. جیم رایان چند ماه پیش اعلام کرد که آن‌ها فهرست بزرگی را از بازی‌های پلی استیشن برای کامپیوتر عرضه خواهند کرد که Days Gone اولین بازی از این فهرست خواهد بود.

احتمال عرضه بازی‌ های PS4 روی Steam ؛ احتمال عرضه بازی‌ ها از پلی استیشن روی استیم
احتمال عرضه بازی‌ های PS4 روی Steam ؛ احتمال عرضه بازی‌ ها از پلی استیشن روی استیم

در ادامه به مصاحبه نشریه GQ با جیم رایان در رابطه با همین موضوع میپردازیم.

جیم رایان در مصاحبه‌ با نشریه GQ گفت که دو دلیل باعث شده ما بازی‌های بیشتری را برای کامپیوتر ارائه دهیم و گرفتن چنین تصمیمی اصلا سخت نبود. اولبن دلیل این بود که IP های PlayStation را در دسترس بازیکنان بیشتری قرار دهیم و دلیل دوم این است که پورت کردن بازی‌های PlayStation Studios برای PC کار سختی نیست.

از جیم رایان سؤال شد که سونی از آوردن بازی‌های First Party خود روی PC خود داری می‌کرد و حالا چه اتفاقی افتاد که پلی استیشن راضی به این کار شد؟ آقای رایان در جواب به این سوال گفت: فکر می‌کنیم یک سری چیز ها تغییر کرده‌ است. او در ادامه توضیح می‌دهد ما هم اکنون در سال ۲۰۲۱ هستیم در  دوره‌ای که استودیوهای بازی‌سازی ما در وضعیت بهتری نسبت به قبل قرار دارند.

آن ها از نیمه‌ دوم عمر پلی استیشن 4 بازی‌های فوق‌العاده‌ای ساخته‌اند. انتشار بازی روی PC فرصتی است برای ما تا آثارمان را در معرض دید بازیکنان بیشتری قرار دهیم و و این کار باعث ایجاد مزیت‌های اقتصادی برای ما می‌شود.

هزینه ساخت بازی‌ها در هر نسل با گسترش IP ها بیشتر می‌شود. و کار ساخت نسخه‌های غیرکنسولی بسیار کار راحتی است. به همین دلیل گرفتن چنین تصمیمی برای ما کار سختی نبود.

کلام آخر ؛ احتمال عرضه بازی‌ های PS4 روی Steam

نخستین بازی ارائه شده‌ PlayStation یعنی Horizon Zero Dawn توانست در اولین ماه خود روی کامپیوتر ۷۱۶ هزار نسخه به‌صورت دیجیتالی فروش داشته باشد که رقم خوبی محسوب می‌شود.

این تصمیم PlayStation Studios منجر به نظرات ضدونقیض در بین بازیکنان شد ولی با این حال PlayStation Studios قصد دارد بازی های بیشتری را در اختیار PC قرار دهد.


بیشتر بخوانید: 

بازی های ترسناک برای اندروید و iOS ؛ وحشت متحرک در دنیای واقعی

همه چیز درباره نمایشگاه E3 ؛ هر آنچه که باید درباره نمایشگاه سرگرمی‌ های الکترونیک بدانید

ورزش های الکترونیک (Esports) : نگاهی دقیق به مسابقات Esports

بازی های Battle Royale ؛ نگاهی به یکی از محبوب ترین سبک های گیم


آیا شما با این تصمیم PlayStation Studios موافق هستین؟ به نظر شما این تصمیم می‌تواند چه سود یا ضرر هایی را برای PlayStation Studios در بر داشته باشد؟ نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *