نقد فیلم A Quiet Place Part II (یک مکان ساکت 2020) ؛ سکوت مطلق کافی نیست!

[yasr_overall_rating]در این نوشته به نقد فیلم A Quiet Place Part II به کارگردانی جان کرازینسکی میپردازیم. در ادامه با نقد فیلم یک مکان ساکت در سایت فیگار همراه ما باشید.

خانواده آبوت که مجبور شدند از مزرعه خانوادگی ویران شده خود دور شوند، با امید کمرنگی به راه افتادند؛ شاید دوستانی در سوی دیگر از آن آتش های سیگنالی که هر شب میسوزد منتظر باشند. مدت زیادی از مسیر های ماسه ای که به خاطر نرمی آنها میتوانستند بی سر و صدا راه روند و در امنیت باشند گذر کردند.

آنها محتملا نمیتوانند تصور کنند که چه چیزی قرار است در انتهای مسیر بیابند. و هنگامی که کشف میکنند چه کسی در انتها منتظر آنهاست، باید با سوالات جدید دست و پنجه نرم کنند.

با ما همراه باشید تا در این نوشتار به نقد فیلم A Quiet Place Part II 2020 بپردازیم.

نقد فیلم A Quiet Place Part II

سکوت مطلق کافی نیست!

فهرست مطالبی که در ادامه نقد فیلم 2020 A Quiet Place Part II خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • سکوت مطلق کافی نیست!
  • انگیزه ی کرازینسکی از ساخت فیلم
  • مهندسی معکوس حمله ی هیولاها
  • میزان موفقیت در ایجاد تنش
  • خلاصه فیلم یک مکان ساکت 
  • ببینیم یا نبینیم؟
  • عوامل فیلم یک مکان ساکت
نقد فیلم A Quiet Place Part II
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ یک مکان ساکت

کرازینسکی مطمئنا در قسمت دوم دنباله ی یک مکان ساکت فراموش نکرده است که چه چیزی آنتاگونیست های بیگانه را بسیار ترسناک و غیرقابل پیش بینی میکرده است؛ شنوایی تیز و ناخوشایند آنها.

یک چرخش کوچک هنوز هم با وحشت منحصر به فرد خود همراه است، یک تنش ذاتی در تماشای کسی که ممکن است کوچکترین صدایی را تولید کند. اما در شخصیت های کرازینسکی نیز اضطرابی به خصوص وجود دارد، به ویژه ریگان دختر خانواده، که ناشنوا و نترس است، و برای نجات خانواده اش و جهان به یک سفر میرود که فقط پدر خودش ممکن بود جرات انجام آن را داشته باشد.

ستارگان 2020 A Quiet Place Part II، امیلی بلانت (Emily Blunt) در نقش اولین آبوت، کیلین مورفی (Cillian Murphy) در نقش امت، میلیسنت سیموندز (Millicent Simonds) در نقش ریگن آبوت؛ دختر لی و اولین، نوآ جوپ، و جایمن هانسو میباشند. این فیلم دنباله ی یک مکان ساکت محصول سال ۲۰۱۸ به‌شمار میرود.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Riders Of Justice (سواران عدالت 2020)

نقد فیلم Undergods 2020


نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ انگیزه ی کرازینسکی از ساخت فیلم

پارت دوم یک مکان ساکت فیلمی در ژانر رازآلود، جنایی، درام، علمی-تخیلی و ترسناک به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی (John Krasinski) و محصول سال ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا است.

جان کرازینسکی در A Quiet Place Part 2 دنباله ای رضایت بخش میسازد. جهان و احساسات فیلم را گسترش میدهد. خانواده آبوت قسمت اول این دنباله بازمیگردند. او سعی دارد با عناصر جدید و کافی لرز های اصلی را متعادل و مخاطبان را مجذوب خود کند.

نقد فیلم A Quiet Place Part II
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ یک مکان ساکت

کرازینسکی به هیچ وجه انسان ترسناکی نیست، اما خوب میداند مردم را چگونه بترساند و نهایتا سبک فیلم خود را در فیلم های ترسناک پیدا کرده.

برای دنباله اجتناب ناپذیر A Quiet Place، کرازینسکی به هیچ وجه از هیجان و لرز و وحشت بیگانه محور فروگذاری نکرده است، اما او درگیر درام، احساسات و دردهای بسیار انسانی در مرکز آن نیز هست.

اگرچه توانایی او در کارگردانی صحنه های خیره کننده و اکشن محور هم سطح با هر فیلم پرفروش دیگر افزایش یافته است، اما انگیزه اولیه کرازینسکی، ساخت یک فیلم برای خانواده اش است.

نقد فیلم A Quiet Place Part II 2020 ؛ مهندسی معکوس حمله ی هیولاها

یک مکان ساکت به دلایل بسیاری فیلمی دلهره آور است، اما مهمترین آنها این است که کرازینسکی چگونه یک فیلم ترسناک در رابطه با هیولا را فیلم برداری میکند و آن را به استعاره ای از ترسهای اولیه انسان، پارانوئید و ترس های اساسی او تبدیل می کند.

اگر والدین، نوزادان بی دفاع تازه متولد شده داشته باشند همیشه با سوال؛ چه میشود اگر…؟ کلنجار میروند و کابوس میبینند. یک ترس بدوی در والدین که تخیل آنها را به چالش میکشد.

و کرازینسکی با مهندسی معکوس ایده اصلی حمله هیولا توسط برایان وودز و اسکات بک، موقعیتی ترسناک ایجاد میکند.

نقد فیلم 2020 A Quiet Place Part II
نقد فیلم 2020 A Quiet Place Part II ؛ یک مکان ساکت

بدترین سناریوی کابوس والدین چه میتواند باشد؟ نظرتان در مورد وحشت آخرالزمان و هیولاهایی که تلاش می کنند بافت اصلی موجودیت شما را نابود کنند در حالی که فرزندان جوان بی پناه دارید چیست؟ باید به هر قیمتی که شده امنیت خود را حفظ کنید؟

و نهایتا بله، A Quiet Place Part II همه ویژگی های یک فیلم ترسناک و عمیقاً جذاب با بالاترین مخاطرات احساسی را دارد.

نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ میزان موفقیت در ایجاد تنش

فیلمی به ظاهر پیچیده، ترکیب سه داستان. داستان اول ماجرای ریگان و امت در جنگ، داستان دوم تلاش مادر برای برگشت به روستا و تهیه دارو برای مارکوس و داستان آخر؛ ماندن مارکوس در پایگاه و نگهداری از نوزاد. از نظر ساختاری، اینجاست که با جدایی اعضای خانواده A Quiet Place Part II کمی گم می شود.

برای نشان دادن چگونگی تغییر بچه ها نسبت به قسمت قبل به عنوان انسان، متفکران و بازماندگان، اتصال عاطفی بین اعضای خانواده کمرنگ میشود. این فیلم سپس ماهرانه تلاش میکند تا هر سه داستان را برای ایجاد تنش به هم متصل کند اما نتیجه خیلی مثبتی نمیگیرد، چرا که بار عاطفی زیاد به جای ایجاد فضای پر تنش، آنرا دلنشین تر میکند.

نقد فیلم A Quiet Place Part II
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ یک مکان ساکت

درست مانند کرازینسکی که فقط تکنیک های برش مقطعی را کشف کرده و بلندپروازانه عمل میکند اما هنوز در قسمت ترکیب این صحنه ها ضعیف عمل میکند. و با وجود همه این مشکل ها A Quiet Place Part II 2020 همچنان یک فیلم هیجان انگیز جالب است.

نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ خلاصه فیلم یک مکان ساکت

خانواده آبوت (Abbotts) باید بدون پدر خانواده به زندگی خود ادامه دهند، زیرا او یعنی لی آبوت (Lee Abbott) وقتی قسمت اول یک مکان ساکت به پایان رسید، در حالی که از خانواده اش در برابر هیولاهای بیگانه محافظت میکرد، درگذشت.

این درد از شادی عجیب و غریب خود برخوردار بود: آبوت ها، از جمله همسر Evelyn (همسر واقعی کرازینسکی، امیلی بلانت) و بچه ها؛ ریگان (Millicent Simmonds) و مارکوس به تازگی راهی برای خلع سلاح موقت موجودات و کشتن آنها دست و پا کرده بودند که اِولین نیز در اواسط حمله بیگانگان، یک آبوت جدید به دنیا آورده بود.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Nobody 2021 (هیچکس)

نقد انیمه Demon Slayer 2021 (شیطان کش)


آن ها پس از ماجراهای وحشتناک داخل خانه، حالا باید با وحشت دنیای بیرون رو به رو شوند و در سکوت برای بقا بجنگند. Abbots باید مزرعه خود را رها کنند و در حال فرار هستند. این آنها را به سمت امت (کیلین مورفی)، یکی از دوستان قدیمی محله که همه چیزش را از دست داده و حالا در مرز از دست دادن انسانیتش است، هدایت میکند.

امت حالا مردی خشن و بی رحم است. به خانواده ی آبوت اجازه یک شب ماندن را میدهد و از آنها میخواهد که صبح روز بعد آنجا را ترک کنند، قبل از اینکه خودش آنها را بیرون کند. و اما ریگان دختر ناشنوای خانواده سعی بر یافتن راهی برای نجات میکند، درست مانند پدرش؛ جست و جو برای یافتن راه حل بدون فکر کردن به عواقب آن!

فیلمی به ظاهر پیچیده، ترکیب سه داستان. داستان اول ماجرای ریگان و امت در جنگ، داستان دوم تلاش مادر برای برگشت به روستا و تهیه دارو برای مارکوس و داستان آخر؛ ماندن مارکوس در پایگاه و نگهداری از نوزاد. آنان پا به دنیای ناشناخته ها میگذارند و خیلی زود میفهمند موجوداتی که با صوت شکار خود را می یابند، تنها تهدید پیش رویشان نیستند…

نقد فیلم A Quiet Place Part II
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ یک مکان ساکت

فیلم A Quiet Place Part II 2020 را ببینیم یا نبینیم؟

هشدار! کمربند های ایمنی خود را به هنگام تماشای فیلم ببندید! امکان پرش از روی صندلی!

کرازینسکی با ترکیب داستان ها و ایجاد موج بین آنها در A Quiet Place Part II تمپو و ریتم فیلم را افزایش داده است. هیجان انگیز تر از قسمت قبل، ترسناک تر و جنایی تر. فیلمی مناسب برای کسانی که به دنبال آدرنالین هستند و همچنین مناسب برای نسل پس از کرونا، کسانی که به دنبال سرگرمی و مشغولیت هستند. اما کسانی که به دنبال روح و عمق بیشتر در فیلم هستند بهتر است منتظر قسمت سوم این دنباله برای تمام کردن مفاهیم کلی آن باشند.

نقد فیلم A Quiet Place Part II
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ یک مکان ساکت

فیلم دارای فضایی بسیار گرم در عین ترسناک بودن آن، به دلیل تمرکز زیاد بر روی خانواده و تلاش آنها میباشد. اما با این همه سایت فیگار تماشای این فیلم را برای کسانی که ناراحتی های قلبی دارند پیشنهاد نمیکند.

عوامل فیلم A Quiet Place 2020 ؛ نقد فیلم A Quiet Place Part II

  • کارگردان: جان کرازینسکی
  • تهیه کنندگان: مایکل بای، اندرو فرم، برد فولر، جان کرازینسکی
  • نویسنده: جان کرازینسکی
  • بازیگران: امیلی بلانت، کلین مورفی، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، جایمن هانسو، وین دووال، جان کرازینسکی
  • میکس صدا: دولبی اتموس (Dolby Atmos)
  • زبان: انگلیسی
  • کشور: آمریکا
  • زمان فیلم: 97 دقیقه

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد فیلم A Quiet Place Part II مایه افتخار و خوشحالی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.


2 thoughts on “نقد فیلم A Quiet Place Part II (یک مکان ساکت 2020) ؛ سکوت مطلق کافی نیست!

  1. سلام. در مورد پایان فیلم سوالی که برام مطرح شده اینه.
    *در طول فیلم تمامی تلاش ها برای این بود که اونها سمعک را به آن منطقه که فرستنده رادیو داشت برسانند و در آنجا فرکانس یا صوت اون سمعک را از رادیو پخش کنند تا با اون بتوانند باعث گیج شدن موجودات بیگانه و سپس نابودی آنها بوسیله انسانها بشوند. خب من فکر میکردم که به محض اینکه اونها پا به اون جزیره بزارند، مثل یک دو امدادی سمعک را به فرستنده رادیو میرسونند، اما در کمال بی خیالی، ریگان و اون افراد جزیره اینکار را تا صبح به تاخیر میندازند.چرا؟…….. بدون جواب. در واقع کارگردان به راحتی مهمترین چیز فیلم (سمعک) را تبدیل به چیز بی اهمیتی می کنند. که همین مسئله باعث کشته شدن خیلی از افراد در جزیره و جاهای دیگر می شود. در واقع مثل یک تیم امدادی که چوب را به برسانند و نفر آخر نزدیک خط پایان سرعتش را یک دفعه آهسته کند. این بنظرم خیلی مسخره بود و ارزش کل فیلم را برایم یکدفعه پایین آورد.*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *