تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی از نگاه سایت فیگار

گرین لنترن ها ممکن است جزء ابرشرور ها قرار بگیرند و دنیا را نابود کنند. حال می خواهیم تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی معرفی کنیم.

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی ، معنای هولناک و جدیدی را پیدا می‌کند. به لطف سلاح نهایی دنیای دی سی، the Power Ring، اعضای سپاه گرین لنترن می‌توانند هر چیزی را که تصور کنند (به شرط داشتن اراده لازم) بسازند. در حالی که قهرمانان مختلف از این قدرت تا حد زیادی استفاده کرده‌اند و برای نجات زندگی با جت‌های جنگنده، زره‌های قدرتمند و شخصیت‌های انیمیشنی غول پیکر این کارها را انجام داده‌اند، اما آنها پتانسیل این را دارند که کارهای تاریک‌تری را انجام دهند.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی

  • دارک ترین فانوس سبز در تاریخ دی سی

در ادامه قرار است تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی
تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی

از Sinestro تا Dawnbreaker و حتی برخی از محافظان زمین، گرین لنترن ها وجود دارند که از حلقه های خود برای ایجاد وحشت استفاده کرده اند و جزء  تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی قرار گرفتند. در اینجا چند تا از تاریک ترین شخصیت های گرین لنترن در دی سی آمده است.

Hal Jordan’s Giant Batman

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی
شخصیت های گرین لنترن های تاریک در دنیای دی سی

در Green Lantern/Space Ghost Special #1 (از جیمز تینیون چهارم، کریستوفر سبلا و آریل اولیوتی)، هال جردن جزء دارک ترین فانوس سبز در تاریخ دی سی است که پس از سقوط از میان یک کرم چاله، در سیاره‌ای عجیب تلپورت می‌شود. این سیاره پر از بیگانگان متخاصم است که با بازدیدکنندگان از فضا مهربانی نمی‌کنند و یک اسکادران از نیروهای مسلح را به دنبال او می‌فرستند. هال برای خلاص شدن از شر ارتش به طور مسالمت آمیز، وحشتناک‌ترین چیزی را که می‌تواند به ذهنش بیاورد، خلق می‌کند، تجلی غول پیکر بتمن، که باعث فرار ارتش می‌شود. طرفداران ممکن است فراموش کنند که کل شخصیت بتمن برای القای ترس در دیگران ساخته شده؛ اما هال جردن مطمئناً این کار را نکرده است.

Emerald Knights’ Flames

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی
ورژن های دارک گرین لنترن در دنیای DC

در Crime Syndicate #4 ‘Walls Closing In’ ساخته اندی اشمیت و برایان هیچ، طرفداران منشأ جدید شوالیه زمردی Earth 3 را می‌بینند. جان استوارت از واقعیت شیطانی یک پلیس فاسد است که در مقابل جنایتکارانی است که به او رشوه می‌دهند. هنگامی که یک حلقه قدرت مرموز وارد می‌شود و به استوارت قدرت فرار از موقعیت خود را ارائه می‌دهد، او با خوشحالی می‌پذیرد و اولین استفاده او از ساختارهای جدیدش آتش زدن پسر یک رئیس جنایتکار بوده که جزء تاریک ترین شخصیت های گرین لنترن در دی سی می‌باشند. این نمونه وحشتناکی است از اینکه چگونه حلقه قدرت می‌تواند هر چیزی را خلق کند، و آنقدر وحشیانه است که دختر شوالیه زمرد جدید از دیدن هیولایی که پدرش به سرعت تبدیل شده بود، دیگر هرگز او را نمی‌بیند.

Power Ring’s Demon Army

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی
تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی

در بازی Grant Morrison و Frank Quitely’s JLA: Earth 2 ، لیگ عدالت با یک نسخه بد اخلاقی و شرورانه از تیم خود روبرو می‌شود. پس از اینکه JLA: Earth 2 در جهان ضد ماده منتقل شد، شروران به زمین لیگ منتقل می‌شوند تا هر دو جهان را تثبیت کنند. در حالی که در دنیای لیگ، Power Ring، کپی شیطانی Green Lantern، از توانایی‌های خود برای ایجاد یک سری غول‌های شیطانی برای نابود کردن کاپیتول استفاده می‌کند. مرگ و ویرانی ضمنی به این سازه‌ها شمارش بدنی اصلی می‌دهد و ظلم بیشتری در ایجاد باور شهروندان واشنگتن وجود دارد که جهنم به وجود آمده است.

Sinestro’s Assassination Weapons

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی
دارک ترین فانوس سبز در تاریخ دی سی

فانوس سبز سقوط کرده Sinestro شانس دومی برای به دست آوردن یک حلقه قدرت در Green Lantern #1 جف جانز و داگ مهنکه یافت که جزء شخصیت های گرین لنترن های تاریک در دنیای دی سی قرار گرفت. متأسفانه، زمانی که یکی از اعضای سپاه خود متوجه شد سینسترو گرین رفته و سعی کرده به او حمله کند، نتیجه معکوسی را داد. سینسترو شروع به شکار اعضای سپاه خود کرد که احساس می‌کرد به او خیانت کرده بودند و از حلقه خود برای تولید سلاح برای کشتن آن‌ها استفاده کرد. با این حال، Sinestro وفادار به طبیعت خود، آن را کوچک نگه داشت و نشان داد که چگونه حلقه قدرت را به عنوان یک سلاح به معنای خالص کلمه می‌بیند. در این مورد Corpsman، Sinestro یک گاروت ایجاد کرد و زیر دست سابق خود را خفه کرد.

Emerald Knight’s Monster Punch

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی
تاریک ترین شخصیت های گرین لنترن در دی سی

زمرد شوالیه شوم جان استوارت در War for Earth 3 #1 بازگشت (توسط رابی تامپسون، دنیس هوپلس، استیو پوگ، دکستر سویا و برنت پیپلز) و جزء ورژن های دارک گرین لنترن در دنیای DC قرار گرفت. هنگامی که آماندا والر و جوخه انتحار برای آزاد کردن زمین 3 از دست سندیکای جنایی می‌رسند، او متوجه شده که توسط Emerald Knight به چالش کشیده می‌شود. جان استوارت خارج از کنترل در حالی که حمله “Monster Punch” خود را آغاز می‌کند، با لبخندی بر لب وارد میدان می‌شود. این سازه یک مشت غول پیکر با چرخ‌های کامیون بزرگ است که سپس به طرز وحشتناکی انگشتان خود را باز خوهد کرد و شروع به له کردن مردم مانند حشرات می‌کند.

The Alpha Lanterns’ Blasts

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی
شخصیت های گرین لنترن های تاریک در دنیای دی سی

برای طولانی‌ترین زمان، گرین لنترن‌ها یک کد دقیق بدون کشتن در حلقه‌های خود تعبیه کرده بودند. اما مجریان نهایی سپاه، فانوس‌های آلفا، از این قاعده مستثنی بودند. در واقع، سایبورگ سوپرمن، زمانی که آن‌ها را در Green Lantern Corps #51 تونی بیدار و آردیان سیاف به دست گرفت، میزان قدرت خود را نشان داد . هنک هنشاو یکی از فانوس‌های آلفا را وادار کرد تا با استفاده از حلقه‌اش سر خود را به باد دهند. چیزی واقعاً تاریک در مورد استفاده از ابزاری وجود دارد که می‌تواند هر چیزی را که صرفاً برای انفجار نیروی کشنده فکر می‌کنید ایجاد کند.

Parallax’s Giant Hal Jordan

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی
ورژن های دارک گرین لنترن در دنیای DC

پس از اینکه هال جردن سرکش شد و به پارالکس تبدیل شد، کایل راینر زمانی که نقش گرین لنترن را بر عهده گرفت، نبرد سختی را پیش رو داشت که این نبرد جزء دارک ترین فانوس سبز در تاریخ دی سی شد. اما هال آماده بود تا برای مالکیت حلقه خود بجنگد و با جایگزین خود در Green Lantern #63 ران مارز و داریل بنکس وارد نبرد شد. همانطور که این دو با سازه‌ها درگیر می‌شوند، جردن یک نسخه غول‌پیکر از خود را به عنوان یک فانوس احضار می‌کند تا قهرمان جوان را با شرارت‌آمیز مورد ضرب و شتم قرار دهد. در حالی که بعداً به این نتیجه رسیدند که پارالکس جان را کنترل می‌کند، لحظه‌ای واقعاً وحشتناک بود که می‌بینیم رهبر سابق لیگ عدالت، نسخه‌ای غول‌پیکر از خود خلق می‌کند تا قهرمان دیگری را شکست دهد.

John Stewart’s Solar System

تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی
تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی

همه ساختارهای تاریک ریشه در خشونت ندارند. غم انگیزترین تلاش جان استوارت این بود که تلاش کرد تا اشتباهی را که او نمی‌توانست از سرزنش خود دست بردارد را اصلاح کند. در Green Lantern #26 جف جانز و مایک مک‌کون، او در میان بقایای Xanshi نشسته است، سیاره‌ای که فانوس به دلیل تلاش برای خنثی کردن بمب بدون پشتیبان حیاتی نتوانست آن را نجات دهد. جان با استفاده از حلقه قدرت خود تلاش می‌کند تا کل سیاره و منظومه اطراف را بازسازی کند؛ اما متأسفانه تلاش برای زنده کردن حلقه او بسیار زیاد است. این شکست یکی از لحظات تعیین کننده زندگی جان استوارت بود، بنابراین ناامیدی و شکست او در بازسازی آن بخش سنگینی از زندگی واقعیش بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تاریک ترین کارهای فانوس سبز در تاریخ دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *