سبک بومر شوتر به دسته‌بندی استیم اضافه خواهد شد

استیم به فروشگاه دیجیتالی خود برچسب جدیدی به نام سبک بومر شوتر (Boomer Shooters) اضافه کرده است. این تصمیم به دلیل افزایش و پرطرفدار شدن بازی‌های این سبک اتخاذ شد.

اصطلاح Boomer Shooters به بازی‌های شوتر قدیمی مانند Doom، Quake و Wolfenstein اشاره دارد که مجدداً محبوب شده‌اند. علاوه بر این، عناوین مدرن دیگری همچون Dusk و HROT نیز در این سبک وجود دارند که بازی‌های مستقلی هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سبک بومر شوتر به دسته‌بندی استیم اضافه خواهد شد

یکی از ویژگی‌های شناختی این بازی‌ها معمولاً سبک پیکسلی و نوستالژیک آن‌ها است. اضافه کردن این برچسب به استیم به سبک Boomer Shooter اعتبار جدیدی می‌بخشد؛ زیرا در گذشته این سبک بازی‌ها به اندازه کافی محبوب نبودند.

سبک بومر شوتر

به طور کلی، بازیکنان نسل X بازی‌هایی مانند Doom و سایر شوترهای دهه 1980 را تجربه می‌کردند و بازیکنان جوان‌تر به آن‌ها علاقه زیادی ندارند. با اضافه شدن این برچسب جدید، قابلیت پیش‌بینی می‌شود که سبک بومرشوتر در آینده با یک رونق چشمگیر مواجه شود.

«اندرو هالشولت»، آهنگسازی که در بسیاری از بازی‌های این سبک از جمله بازی Dusk فعالیت داشته، اخیراً در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) درباره منشأ این تغییرات گفت:

بازی های بومر شوتر ، در واقع یک اصطلاح جسورانه بود که ما هنگام توسعه بازی Dusk از آن به عنوان توصیفی برای Doom استفاده کردیم. به همین دلیل، ما این عنوان را ادامه دادیم زیرا طنزآمیز بود و به شکلی جالب به دسته‌ای کامل از شوترها اشاره می‌کرد. امروزه نیز این اصطلاح به عنوان یک دسته جدید در استیم شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سبک بومر شوتر چیست؟ شما کدام بازی را در این سبک انجام داده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *