استیم از ویندوزهای 7، 8 و 8.1 پشتیبانی نمی‌کند

با آغاز سال جدید میلادی، شرکت «والو» به طور رسمی اعلام کرد که پلتفرم معروف و محبوب استیم دیگر از ویندوز 7، 8 و 8.1 پشتیبانی نمی‌کند.

شرکت «والو» با آغاز سال جدید میلادی، به طور رسمی پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز را قطع کرد. یعنی کاربران استیم که هنوز از ویندوز 7، 8 یا 8.1 استفاده می‌کنند، برای ادامه‌ی استفاده از این فروشگاه دیجیتالی، باید سیستم خود را به ویندوز 10 یا 11 ارتقا دهند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


توقف پشتیبانی استیم از ویندوزهای قدیمی

قابل ذکر است که کاربران ویندوز 7، 8 و 8.1 در حال حاضر، هنوز هم می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند؛ اما از آنجایی که این پلتفرم به‌روزرسانی نمی‌شود، هر مشکل یا باگی که ممکن است در نسخه‌های جدیدتر استیم ظاهر شود، توسط «والو» اصلاح نخواهد شد. این موضوع بدین معناست که استیم ممکن است کار را بر روی نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز متوقف کند.

استیم

شرکت «والو»، پیش از این اعلام کرده بود که پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را در مارس 2023 متوقف خواهد کرد. چون این شرکت از نسخه جاسازی‌شده گوگل کروم برای استیم استفاده می‌کند و مدتی قبل‌تر، گوگل کروم نیز پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز را متوقف کرده بود؛ «والو» مجبور شد که چنین تصمیمی بگیرد.

نکته جالب این است که شرکت «والو» نسبت به «مایکروسافت» مدت زمان بیشتری را صرف پشتیبانی از ویندوز 7 کرده است. «مایکروسافت» پشتیبانی خود از ویندوز 7 را در سال 2020 و همچنین پشتیبانی از ویندوز 8 و 8.1 را در ژانویه 2023 متوقف کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پلتفرم استیم و شرکت والو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *