شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران دی 1402

مرحله ملی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از 16 تا 18 دی‌ماه با دبیری «محمدعلی مرآتی» و به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران برگزار خواهد شد.

جشنواره نواحی 1402 ، در تالار رودکی، هر شب از 16 تا 18 دی‌ماه، صحنه‌ای برای اجرای هنرمندان موسیقی نواحی ایران در چهار بخش آماده می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران دی 1402

در شب اول جشنواره، «حسینعلی سعادتی‌راد» (کرنا و نقاره ـ قشقایی)، «باسم حمادی»، «حمید هواشمی» (گروه‌نوازی ـ عربی هورنشینی)، «شفیع خالدی کیمنه‌ای» (کردی هورامی(سیاچمانه))، ‌«رحمان اولام» (مکریانی ـ کردی)، «ایرج خداوردی» (عاشیقی ـ آذربایجانی)، «رمضان غلام‌ مندنی ابوصخر» (موسیقی خلیجی فن‌صوت ـ کویت)، «خدیجه رَزداری» (نی ـ گیلکی) و ‌«عادل کمالی» (تنبورنوازی ـ کردی) به روی صحنه خواهند رفت.

بخش پژوهشی جشنواره، همانند همیشه، در طبقه پنجم دفتر موسیقی (سالن جلسات) و هر روز ساعت 16 برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی نواحی

در اولین روز بخش پژوهش، «محمدعلی مرآتی» دبیر جشنواره نواحی ایرانی سخنرانی خود را با عنوان تحلیل شناختی در موسیقی نواحی ایران؛ موسیقی قومی،‌ فراقومیتی یا شبه کلاسیک ارائه خواهد کرد و حضور در این رویداد برای علاقه‌مندان آزاد است.

شانزدهمین جشنواره نواحی ایران با دبیری «محمدعلی مرآتی» و به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به صورت منطقه‌ای و غیررقابتی در بازه ششم تا بیست و سوم تیرماه سال آینده، در پنج استان مختلف، گلستان (ششم تا هشتم تیر)، چهارمحال و بختیاری (دهم تا دوازدهم تیر)، آذربایجان شرقی (چهاردهم تا شانزدهم تیر)، کرمانشاه (هفدهم تا نوزدهم تیر) و کرمان (بیست و یکم تا بیست و سوم تیر)، برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی برگزاری جشنواره موسیقی نواحی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *