بهترین گروه های سبک راک (Rock) ؛ گروه‌هایی که جاودانه شدند

آیا به موسیقی علاقه دارید؟ آیا از طرفداران سبک راک هستید؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب بهترین گروه های سبک راک (Rock) را به شما معرفی کنیم.

در دنیای موسیقی، سبک‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام مخاطبان زیادی به خود جذب کرده‌اند، اما در میان این هه تنوع، راک جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است. راک، سبکی است که از دل شور و هیجان متولد شده و با نغمه‌های پرقدرت و اشعار جسورانه، روح مخاطبان را به تسخیر خود در می‌آورد.

راک، تنها یک سبک موسیقی نیست، بلکه به عنوان یک فرهنگ و شیوه زندگی شناخته می‌شود. این سبک به معنای اعتراض به نظم موجود، به چالش کشیدن هنجارها و جستجوی آزادی است. راک، نغمه‌ای پرشور و انقلابی دارد که از ظلم و ستم، عشق و جدایی، امید و ناامیدی می‌خواند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شاید برای شما سوال باشد که راک چه چیزی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد که تا این حد محبوب و تاثیرگذار شده است؟ راک، سبکی پویا و پرانرژی بوده که با نغمه‌های تند و ریتم‌های قدرتمند خود، مخاطبان را به وجد می‌آورد؛ سبکی صادق و صریح است که از احساسات و افکار واقعی هنرمندان خود سخن می‌گوید.

بهترین گروه های سبک راک

در ادامه می‌توانید لیست بهترین گروه های سبک راک را مشاهده کنید:

بهترین گروه های سبک راک
بهترین گروه های سبک راک

همچنین راک، سبکی پویا و خلاق بوده که دائما در حال تکامل و نوآوری است. این ویژگی به دلیل حضور گروه‌ها و افرادی است که با ساخت آثار شاهکار و فوق‌العاده، دنیای این سبک موسیقی را دگرگون کردند. در ادامه این مطلب، به معرفی بهترین گروه های موسیقی راک را به شما معرفی خوهیم کرد.

آیرن میدن (Iron Maiden)

بهترین گروه های سبک راک

آیرن میدن، یکی از باسابقه‌ترین، مورد احترام‌ترین و بهترین گروه های سبک راک ، به اندازه اهمیتش در شکل‌گیری هوی متال، در بناهای راک مدرن هم نقش پررنگی داشته است. این گروه که در سال 1975 از صحنه موسیقی شرق لندن شروع به کار کرد، از آن زمان تا به حال با لید گیتارها، ریتم‌های پرشاخه گاه و بی‌گاه و کورس‌های حماسی، به یکی از ارکان اصلی زیرشاخه متال تبدیل شده است.

آیرن میدن به عنوان یکی از پرطرفدارترین گروه های راک جهان با تک‌آهنگ‌های پرطرفداری مثل Run To The Hills، The Trooper و Fear of The Dark، به همراه طراحی‌های هنری الهام‌گرفته از وحشت و نمایش‌های صحنه‌ای تئاتری، به یک جزء جدایی‌ناپذیر از هوی متال و به طور کلی دنیای راک تبدیل شد.

اگرچه این گروه در طول سال‌ها شاهد چندین تغییر در اعضای اصلی بوده، اما اعضای محوری آن یعنی «استیو هریس»، «آدریان اسمیت»، «دیو موری»، «یانیک گرز»، «نیکو مک‌برین» و «بروس دیکینسون» همچنان برای ادامه‌ی میراث گروه در استودیو و روی صحنه باقی مانده‌اند.

بلک سبث (Black Sabbath)

بهترین گروه های سبک راک
بهترین گروه راک انگلیسی

از بهترین گروه های سبک راک می‌توان به بلک سَبِث اشاره کرد. آن‌ها به عنوان پدرخوانده‌های هوی متال، در سال 1969، انقلابی در موسیقی راک ایجاد کردند و از آن زمان تا به حال به عنوان بنیان‌گذاران بدنام‌ترین زیرشاخه راک شناخته می‌شوند.

این گروه چهارنفره متشکل از «اوزی آزبورن»، «تونی آیومی»، «گیزر باتلر» و «بیل وارد» که در شهر صنعتی بیرمنگهام انگلستان شکل گرفت، بین سال‌های 1969 تا اوایل دهه 1980 آثاری خلق کردند که به آهنگ‌های برتر هوی متال تبدیل شدند.

صدای منحصر به فرد و آهنگسازی استادانه بلک سَبِث، همراه با انبوهی از افتخارات و جایگاه مورد احترام آنها در جامعه‌ی موسیقی متال، بی‌شک آن‌ها را جزو بهترین گروه های موسیقی راک قرار می‌دهد.

تا به امروز، تعداد کمی از گروه‌های متال وجود دارند که حتی به جایگاه و میراثی در حد و اندازه بلک سبث نزدیک شوند و این موضوع بیش از پیش، ماندگاری و اهمیت این گروه را در کل دنیای راک ثابت می‌کند.

ای‌سی دی‌سی (AC/DC)

بهترین گروه های سبک راک

ای‌سی دی‌سی، یکی از بهترین گروه های هارد راک استرالیایی، تجسم قدرت مطلقِ این سبک و یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین گروه‌های موسیقی است. این گروه در سال 1973 کار خود را آغاز کرد. ای‌سی دی‌سی از سال 1975 تا 1979، آلبوم‌های راک بسیار تحسین‌شده‌ای منتشر نمود که از جمله آن‌ها می‌توان به Let There Be Rock، Powerage و Highway To Hell اشاره کرد.

با مرگ «بون اسکات» در سال 1979، گروه با خواننده جدید خود، «برایان جانسون» که در سال 1980 با آلبوم Back In Black کار خود را آغاز کرد، به موفقیت چشمگیری دست یافت.

علاوه بر فروش بالای آلبوم‌ها و تاثیر گسترده، ای‌سی‌دی‌سی تا امروز به خاطر حفظ همان نگرش سرسخت و سبک راک خود در طول 50 سال گذشته، همزمان با حفظ پایگاه ثابت طرفداران و دریافت بازخوردهای فوق‌العاده منتقدان مورد احترام قرار گرفته است و به عنوان یکی از بهترین گروه های سبک راک شناخته می‌شود.

ایگلز (The Eagles)

بهترین گروه های سبک راک
بهترین گروه های هارد راک

گروه ایگلز با ترکیب عناصری از راک قدیمی، موسیقی کانتری و فولک، نقش محوری در تعریف راک کلاسیک ایفا کرده است و به همین دلیل، آن‌ها تا حد زیادی به عنوان بهترین گروه های راک آمریکایی شناخته می‌شوند.

اعضای کلیدی این گروه «جو والش»، «دون هنلی»، «تیموتی بی. اشمیت»، «گلن فری» و «دان فدرر» هستند که در سال 1971 در لس آنجلس گرد هم آمدند و از آن زمان تا به حال به یکی از پرطرفدارترین گروه های راک جهان تبدیل شده‌اند.

این گروه به خاطر نوازندگی فوق‌العاده گیتار و آهنگسازی ملودیک شناخته می‌شود. آلبوم «هتل کالیفرنیا» آن‌ها هنوز هم توسط نوازندگان و طرفداران راک اجرا می‌شود و ایگلز را به عنوان بهترین گروه راک معرفی می‌کنند.

رولینگ استونز (The Rolling Stones)

بهترین گروه های سبک راک

گروه رولینگ استونز به عنوان یکی از بهترین گروه های سبک راک ، حتی بعد از گذشت 60 سال همچنان به فعالیت و تولید موسیقی جدید مشغول است. برخلاف بسیاری از گروه‌های هم‌دوره خود، رولینگ استونز توانسته با گذشت دهه‌ها و تغییر صنعت موسیقی، خود را با شرایط وفق دهد.

اعضای باقیمانده گروه یعنی «میک جگر»، «کیت ریچاردز» و «رونی وود»، میراث گروه را تا به امروز حفظ کرده‌اند و با اجرای زنده برای نسل‌های جدید و استفاده از آهنگ‌های مشهورشان مانند Gimme Shelter، Sympathy For The Devil و Paint It, Black در رسانه‌های دیگر، به ویژه فیلم، باعث ماندگاری این قطعات شده‌اند.

ریدیو هد (Radiohead)

بهترین گروه های سبک راک
بهترین گروه راک

ریدیوهد، بهترین گروه راک انگلیسی و بسیار مورد احترام در دنیای موسیقی، از اواخر دهه هشتاد کار خود را شروع نمود و از آن زمان به بعد در شکل‌گیری آرت راک و همچنین مفهوم یک گروه در صنعت موسیقی مدرن کمک شایانی کرده است. با آلبوم‌هایی مانند The Bends و OK Computer و In Rainbows، ریدیوهد یک فهرست ترانه‌شناسی تقریباً جاودانه از ابتدا تا انتها ساخته است.

اعضای اصلی گروه، «تام یورک»، «جانی گرینوود»، «کالین گرینوود»، «اد اوبراین» و «فیلیپ سلوی»، همچنان به طور فعال با هم اجرا می‌کنند به تولید موسیقی ادامه می‌دهند. ریدیو هد به دلیل حضور موثری که در موسیقی راک داشته، بدون شک جزو بهترین گروه های سبک راک قرار می‌گیرد.

نیروانا (Nirvana)

بهترین گروه های سبک راک

گروه نیروانا پیشرو جنبش گرانج (جنبشی در دنیای موسیقی که به تلفیق هارد راک، متال و پانک مرتبط است) در دهه 90 بود و شکل‌دهنده‌ی بخش زیادی از موسیقی هارد راک و پانک امروزی است. آن‌ها به همان اندازه که در زمان ظهورشان در صحنه موسیقی سیاتل در سال 1987 مورد ستایش قرار گرفتند، اکنون نیز به عنوان یکی از بهترین گروه های راک آمریکایی شناخته می‌شوند.

گرچه با مرگ «کرت کوبین» در سال 1994 گروه منحل شد، اما آلبوم‌های آن‌ها و تک‌آهنگ‌های مشهورشان سال‌هاست که نسل جدیدی از شنوندگان را جذب کرده‌اند. اعضای گروه، «دیو گرول» و «کریست نوووسلیچ» همچنان در صحنه راک مدرن فعالیت دارند. «گرول» به طور فعال با گروه فو فایترز اجرا و آهنگسازی می‌کند. با اینکه دیگر شاهد آهنگ جدید از نیروانا نخواهیم بود، اما در این موضوع که آن‌ها از بهترین گروه های هارد راک هستند، شکی وجود ندارد.

بیتلز (The Beatles)

بهترین گروه های سبک راک
بهترین گروه های راک آمریکایی

به سختی می‌توان گروه یا هنرمند دیگری را پیدا کرد که به تنهایی به اندازه بیتلز صنعت موسیقی را متحول کرده باشد. «جان لنون»، «پل مک‌کارتنی»، «جرج هریسون» و «رینگو استار» که در سال 1960 گروه را تشکیل دادند، تا به امروز همچنان یکی از بهترین گروه های موسیقی راک به شمار می‌روند.

بیتلز نه تنها پیشگامان راک اولیه بلکه پیشگامان فرایند ضبط و تولید موسیقی راک بودند، بنابراین جای تعجب ندارد که آن‌ها همچنان از احترام ویژه‌ای برخوردار باشند.

بیتلز با آلبوم‌هایی مانند Please Please Me و Abbey Road و Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band، به پیشبرد موسیقی راک و بسیاری از زیرشاخه‌های معروف آن مانند راک-پاپ و حتی راک-روانگردان کمک کردند. به عبارت ساده، بیتلز موسیقی را برای همیشه تغییر داد و میراث و محبوبیت جهانی آن‌ها همچنان پابرجا است.

پینک فلوید (Pink Floyd)

بهترین گروه های سبک راک

پینک فلوید بدون شک یکی از تاثیرگذارترین و بهترین گروه های راک اروپایی به شمار می‌رود. این گروه در ابتدای کار خود در سال 1965 با «سید برت» به عنوان بنیانگذار شکل گرفت. خروج «برت» در سال 1968 و اضافه شدن اعضایی کلیدی مانند «راجر واترز»، «دیوید گیلمور»، «ریچارد رایت» و «نیک میسون» باعث شکوفایی کامل گروه شد.

پینک فلوید با آلبوم‌های ماندگاری مانند Dark Side of the Moon، Wish You Were Here و Animals به یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین گروه های راک جهان تبدیل شد. هرچند اعضای باقیمانده، «دیوید گیلمور» و «راجر واترز» همچنان به طور فعال آهنگ‌های گروه را اجرا می‌کنند.

گانز ان روزز (Guns N’ Roses)

بهترین گروه های سبک راک
بهترین گروه راک انگلیسی

اگر بخواهیم بهترین گروه راک را پیدا کنیم که مصداق جنس، مواد مخدر و راک اند رول باشد، اون گروه حتما گانز ان روزز است. این گروه هارد راک که در سال 1985 کنترل Sunset Strip لس آنجلس رو به دست گرفت، از آن موقع تا حالا به عنوان پادشاهان آهنگ‌های آنتیک راک شناخته می‌شوند.

این گروه با آلبوم‌های بی‌نظیری مثل Appetite For Destruction و Use You Illusion، میلیون‌ها نسخه فروختند و انبوهی از طرفدارای پرشور را به دست آوردند. با وجود اینکه لیست آهنگ‌های گانز ان روزز در مقایسه با گروه‌های دیگر در این لیست کوتاه‌تر هستند، آن‌ها را می‌توان به عنوان یک نمونه عالی از آهنگسازی، نوازندگی و شخصیت قرار داد.

در حالی که اعضای اصلی با هم کار نمی‌کنند، اعضای اولیه گروه یعنی «اکسل رز»، «اسلش» و «داف مک‌کاگن» در سال 2015 دوباره به هم پیوستند و یک تور به نام تو این زندگی نه… (2016-2019) را برگزار کردند که با درآمدی بیش از 584 میلیون دلار، یکی از پردرآمدترین تورهای تاریخ شد. آن‌ها بدون شک جزو معروف ترین گروه های سبک راک هستند که آهنگ‌ها بی‌نظیری تولید کردند.

کوئین (Queen)

بهترین گروه های سبک راک

اگر اجرای زنده آنها در سال 1985 چیزی را به اثبات برساند، این است که کوئین قرار بود به یکی از بهترین گروه های راک اروپایی تبدیل شود. «فردی مرکوری»، «راجر تیلور»، «برایان می» و «جان دیکن» در سال 1970 در صحنه موسیقی لندن کار خود را آغاز کردند و از آن زمان تا به حال به یکی از پرافتخارترین و محبوب‌ترین گروه‌های بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

کوئین با رویکرد عجیب و پویا به آهنگسازی راک، برخی از شناخته‌شده‌ترین و تاثیرگذارترین آهنگ‌ها را خلق کرده‌ است که از آن‌ها می‌توان به Bohemian Rhapsody، We Are The Champions و Under Pressure اشاره کرد. «فریدى مرکوری»، خواننده اصلی گروه، به تنهایی بسیاری از حرکات نمایشی و نگرش‌هایی را که امروزه توسط نمادهای راک و پاپ استفاده می‌شود، شکل داد.

لد زپلین (Led Zeppelin)

بهترین گروه های سبک راک
بهترین گروه های راک اروپایی

لد زپلین اغلب به عنوان معروف ترین گروه های سبک راک شناخته می‌شود. اعضای این گروه که در سال 1968 شکل گرفت، «جان بونهام»، «رابرت پلنت»، «جیمی پیج» و «جان پل جونز»، سطحی از هماهنگی را به نمایش می‌گذاشتند که هیچ گروه راک چهار نفره دیگری حتی به آن نزدیک هم نشده است.

در طول فعالیت خود، لد زپلین توانست صدایی منحصر به فرد را شکل دهد و مخاطبانی را جذب کند که بعدها بر کل راک به شکلی که امروز می‌شناسیم، تأثیر گذاشتند. آن‌ها با قطعات حماسی مانند Stairway to Heaven، No Quarter و Kashmir و همچنین آهنگ‌های آنتیک و پرمعنا مثل Immigrant Song و Good Times Bad Times شناخته می‌شوند.

اعتبار لد زپلین در زمینه‌ی نوازندگی و آهنگسازی بود که در نهایت آن‌ها را از سایر گروه‌های راک هم‌دوره خود متمایز کرد. با اینکه فعالیت گروه پس از مرگ درامر «جان بونهام» در سال 1980 متوقف شد، موسیقی و جایگاه آن‌ها همچنان مورد احترام تقریباً تمام نسل‌های هنرمندان و طرفداران بعد از آن‌ها باقی‌مانده است و در میان بهترین گروه های سبک راک حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین گروه های سبک راک چه بود؟ شما طرفدار کدام هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


One thought on “بهترین گروه های سبک راک (Rock) ؛ گروه‌هایی که جاودانه شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *