بیوگرافی بهروز فردوس ؛ همسر و فرزندانش + علت درگذشت

بیوگرافی مهندس بهروز فردوس پدر صنعت خودروی تجاری ایران و علت درگذشت بهروز فردوس بنیانگذار شرکت ماموت را در ادامه نوشتار بیوگرافی بهروز فردوس خواهید خواند.

مهندس بهروز فردوس پدر صنعت خودروی تجاری ایران روز چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ درگذشت مرحوم بهروز فردوس بنیانگذار گروه صنعتی ماموت (دنیای ماموت) بود که از سال ۱۳۶۷ شرکت صنعتی ماموت را تاسیس کرد.

بیوگرافی بهروز فردوس

همسر و فرزندانش + علت درگذشت

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بیوگرافی بهروز فردوس خواهید خواند به شرح زیر است:

بیوگرافی مهندس بهروز فردوس, بیوگرافی بهروز فردوس
بیوگرافی مهندس بهروز فردوس, بیوگرافی بهروز فردوس

بهروز فردوس, مالک شرکت صنعتی ماموت و کارآفرین، متولد تهران بود, از او به عنوان پدر صنعت خودرو تجاری کشور یاد می شود. وی در ۳ آذر ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید:

مهندس بهروز فردوس جز فعالان بزرگ در صنعت خودروی ایران بود و در سال های گذشته به واسطه تلاش های وی و همکارانش، خودروهای فولکس واگن، اسکانیا و… پا به بازار کشور گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

علت فوت و درگذشت بهروز فردوس

مهندس بهروز فردوس بنیانگذار گروه صنعتی ماموت (دنیای ماموت) که قریب به شصت سال از عمر خود را صرف تولید، نوآوری و توسعه صنعت و اشتغال نموده بود، چهارشنبه سوم آذر ماه ۱۴۰۰ چشم از جهان فانی فرو بست.

بیشتر بخوانید:

نام مهندس فردوس بنیان‌گذار «ماموت» در ۳۰ شرکت مختلف به چشم می‌خورد، هلدینگ بزرگی که در حال حاضر بالغ بر ۵۰ شرکت بزرگ و کوچک در بخش‌‌‌های مختلف صنعت و خدمات را در بر دارد و به بازیگری بزرگ و تاثیرگذار در بخش خودرو‌‌‌های تجاری و کار، ساختمانی و خدمات تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

همسر بهروز فردوس کیست

مهندس فردوس در تهران متولد شده، اما سال ها پیش با خانمی آلمانی ازدواج کرده و همسری آلمانی دارد. حاصل این ازدواج دو پسر به نام های بهزاد و مهرزاد است. البته پسران مرحوم فردوس نام های ایرانی خارجی دارند و در عمده شرکت‌های «ماموت» دو نام بهزاد دانیل فردوس و مهرزاد مانوئل فردوس زیاد دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فرزندان بهروز فردوس

بهزاد و مهرزاد به ترتیب در ۲۹ و ۳۱ شرکت به عناوین مختلفی مانند رییس، نایب‌رییس یا عضو هیئت‌مدیره، مدیرعامل و… حضور دارند و هر کدام مدیریت بخشی از تجارت پدر را بر عهده گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت وزیر صمت در پی درگذشت بهروز فردوس

علت درگذشت بهروز فردوس, بهروز فردوس درگذشت, بهروز فردوس علت درگذشت
علت درگذشت بهروز فردوس, بهروز فردوس درگذشت, بهروز فردوس علت درگذشت
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت جناب آقای بهروز فردوس از کارآفرینان و صنعت‌گران بزرگ و خوش‌نام کشور موجب تأثر فراوان گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه بزرگ فعالان کسب‌وکار کشور و همچنین خانواده محترم آن مرحوم، غفران و رحمت الهی برای آنفقید سعید و صبر و سلامتی بازماندگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
آنچه مسلم است در مسیر پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان نام و یاد وی بر تارک سنگر صنعت و کارآفرینی ایران ماندگار و راهش ادامه دار خواهد ماند.
سید رضا فاطمی امین/ وزیر صنعت، معدن و تجارت

تاسیس شرکت صنعتی ماموت

علت درگذشت بهروز فردوس, بهروز فردوس درگذشت, بهروز فردوس علت درگذشت
علت درگذشت بهروز فردوس, بهروز فردوس درگذشت, بهروز فردوس علت درگذشت

در سال‌های پایان جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۶۷، مهندس فردوس شرکت «مجتمع صنعتی ماموت» را رسماً ثبت کرد و بعد از چند سال، فعالیت این شرکت با تولید انواع تریلرهای سبک در فضایی به وسعت دو هکتار آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

به مرور زمینه کار این شرکت گسترش یافت، به حوزه‌هایی مانند تولید ساندویچ پانل خانه‌های پیش‌ساخته و انواع کانکس وارد شد. اتاق‌های ایزوله شامل اتاق‌های یخچالی، تریلر یخچالی و اتاق حمل بار محصولات بعدی «ماموت» بودند که در اواسط دهه ۷۰ راهی بازار شدند

بیشتر بخوانید:

«ماموت» در سال ۱۳۸۸ نمایندگی رسمی شرکت اسکانیا در ایران را بر عهده گرفت؛ «ماموت دیزل» نام شرکتی است که به عنوان نماینده انحصاری خدمات پس از فروش کامیون‌های اسکانیا در ایران آغاز به کار کرد و در سه حوزه تولید و خدمات پس از فروش کامیون‌های اسکانیا، خدمات پس از فروش تریلر و فروش و خدمات پس از فروش محصولات دیزل ژنراتور اسکانیا فعال است.

بیشتر بخوانید:

موسس شرکت وزنه

بیوگرافی مهندس بهروز فردوس, بیوگرافی بهروز فردوس, علت درگذشت بهروز فردوس, بهروز فردوس درگذشت, بهروز فردوس علت درگذشت
بیوگرافی مهندس بهروز فردوس, بیوگرافی بهروز فردوس

خانواده فردوس شرکت «وزنه» را نیز در اختیار دارند؛ شرکت باسابقه‌ای که سال ۱۳۴۳ تأسیس شده و یکی از شرکت‌های مهم تولید انواع جرثقیل است و چند سالی است که به عنوان زیرمجموعه «مجتمع صنعتی ماموت» فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ماموت همچنین شرکت «مجتمع صنعتی پیل سان» را در سال ۱۳۹۳ تأسیس کرد که این شرکت هم به تولید انواع تریلر می‌پردازد و هم به واردات و فروش کامیون‌های چینی مشغول است.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بیوگرافی بهروز فردوس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “بیوگرافی بهروز فردوس ؛ همسر و فرزندانش + علت درگذشت

  1. سلام باسلام به خانواده پدر صنعت ایران وصاحب اصلی شرکت حمل ونقل بینلمللی هاکبار از فرزندان زنده یاد درخواست دارم کوشه چشمی به رانندگان زحمتکش ورنج کشیده این شرکت بیندازن از ظلمی که به ما میشود وحق و حقوق ما را نمیدهند من که نویسنده این نامه هستم سواد کاملی ندارم اگر اشتباهی در نوشتن دارم مرا ببخشید این حقیر به مدت یک ده در این شرکت فعالیت دارم اما هیچ حمایتی از این شرکت نمیشوم الانم که این نامه یا پیام راه مینویسم حدود چندروز گذشته در انجام وطیفه بودم ودر جاده مرزی سومار دچار حماه قلبی شدیدی شده ام و چند روزی در بیمارستان شهرستان صحنه کرمانشاه بستری بودم و هیج حمایتی از طرف شرکت هاکبار به من نشده است از شما اجزانه درخواست حمایت معنوی دارم الانم که فعالیت ندارم این شرکت اولین کاری که میکند بیمه مرا قعط میکند شمارو به روح زنده یاد فردوس که عاشقانه دوستدارش بوده ام از این حقیر حمایت بکنید کوچکترین فعال در حمل ونقل هاکبار حسن بابازاده سراج از شهرستان بابل متشکرم تماس شما به من انرژی میدهد باز از خوانواده فردوس متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *