سامانه سوت زنی فرار مالیاتی ؛ ایجاد زمینه گزارشگری فرار مالیاتی و فساد

زمینه گزارشگری فرار مالیاتی و فساد در محیطی کاملا امن برای مردم در سامانه سوت زنی فراهم شده است‌. با خبر سامانه سوت زنی فرار مالیاتی در فیگار همراه باشید.

داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در توئیتی نوشت: زمینه گزارشگری فرار مالیاتی و فساد در محیطی کاملا امن برای مردم در سامانه ” سوت زنی ” فراهم شده است.

لازم نیست فرد گزارش دهنده خود را معرفی کند.

جز افراد معتمد بنده کسی به اطلاعات ثبت شده دسترسی ندارد. به گزارش دهندگان، پاداشی متناسب با میزان فرار مالیاتی کشف شده پرداخت می‌شود.

سامانه سوت زنی فرار مالیاتی

ایجاد زمینه گزارشگری فرار مالیاتی و فساد

سامانه سوت زنی فرار مالیاتی
سامانه سوت زنی فرار مالیاتی

بیشتر بخوانید:

سامانه شبنم آسمان ؛ سامانه هشدار موشکی جدید در ناوگان نیروی هوایی اسراییل

فرارمالیاتی عبارت است از انجام اعمال غیرقانونی برای کتمان درآمد واقعی و عدم ارائه اطلاعات لازم و کافی در مورد درآمدهای مشمول مالیات به سیستم مالیاتی که منجر به عدم پرداخت مالیات و یا پرداخت مالیات غیر واقعی بر پایه فریب سیستم مالیاتی کشور .

به جهت پیشینه تاریخی اصطلاح “سوت زنی” به جهت افشاء تخلف و فساد در واقع برداشتی از عمل ماموران پلیس خصوصا در دوران قدیم است که معمولا بعد از مشاهده تخلف، در سوت خود می‌دمیدند تا متخلف رسوا گردیده و مابقی مردم خبردار شده و حتی به کمک وی بشتابند.

بیشتر بخوانید:

توهین دهباشی به احمد خمینی ؛ ماجرای توهین دهباشی به سید احمد خمینی

در این خصوص جهت بهره گیری از ظرفیت های اعلام فساد توسط عموم افراد جامعه ،آمریکا در اولین سال‌های بعد از استقلال (1776میلادی) قوانین حمایت از سوت زنان را تصویب کرد.

بعد از آن، در چندین مرحله قوانین مربوطه در این کشوربه روز شده و به بخش‌های مختلف مثل بخش سلامت، بازار بورس و سهام و تخلفات و فرار مالیاتی توسعه داده شده است.

این قانون مانع از آن می شود که دولت بتواند افراد افشاگر را که فسادی را در سیستم حکومتی و دولتی اعم از رشوه یا اختلاس یا هر سوء استفاده دیگری را که دیده اند و به نحوی افشا کرده اند را از کار اخراج کند یا برای آن مزاحمتی پیش آورد.

علاوه بر این، نکته بسیار جالب این است که پس از رسیدگی قضائی و اثبات فساد و محکوم شدن فرد فاسد، دولت آمریکا باید درصدی از جریمه ای که از فرد فاسد می گیرد را به فرد افشاگر بپردازد.

بیشتر بخوانید:

مستند دیدار طنزپردازان با رهبری ؛ مستند غیر رسمی ۴ + فیلم

ایجاد زمینه گزارشگری فرار مالیاتی و فساد

سامانه سوت زنی فرار مالیاتی
سامانه سوت زنی فرار مالیاتی

در ایران به دلیل وجود معضلاتی از قبیل عدم شفافیت عملکرد اقتصادی نهادها و افراد، برخی ممنوعیت ها و قوانین دست و پا گیر (که دستاویز دستگاهها و سازمان ها برای عدم انتشار اطلاعات می شود)،عدم وجود قوانین لازم و کافی به جهت حمایت قانونی از افشا کنندگان فساد و … مهم‌ترین موانع پیش روی “سوت زنی” فساد می باشد.

به همین دلیل در کشور عزیزمان با توجه به ظرفیت های عظیم اجتماعی، همواره جای چنین قانونی برای مبارزه جدی و همگانی با فساد های گوناگون خالی بوده است.

دستورالعمل های لازم در رابطه با سامانه سوت زنی، ۸ اسفند ۱۴۰۰  ابلاغ شد و افراد می توانند با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی intamedia.ir در قسمت ویژه «سوت زنی»، گزارش های خود را ارسال نمایند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سامانه سوت زنی فرار مالیاتی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *