مراسم خاکسپاری رضا براهنی ؛ مراسم خاکسپاری رضا براهنی در تورنتو

مراسم خاکسپاری رضا براهنی ، پیکر رضا براهنی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی بعدازظهر شنبه 9 آپریل مصادف با 20 فروردین‌ در تورنتوی کانادا به خاک سپرده شد.

ساناز صحتی، همسر براهنی در این مراسم شعر «شکستن در چهارده قطعه نو برای رویا و عروسی و مرگ» از این شاعر را خواند. فریبا کلهر و رضا جولایی نیز از نویسندگان حاضر در این مراسم بودند. در دامه با خبر خاکسپاری رضا براهنی همراه فیگار بمانید.

مراسم خاکسپاری رضا براهنی

مراسم خاکسپاری رضا براهنی در تورنتو

مراسم خاکسپاری رضا براهنی
رضا براهنی درگذشت, رضا براهنی شاعر

 

رضا براهنی درگذشت

خانواده رضا براهنی پس از درگذشتش اعلام کردند پیکر او را برای خاکسپاری به ایران منتقل خواهند کرد اما بعد گفتند برای انتقال پیکرش با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو شده‌اند و با توجه به این‌که وصیت‌نامه کتبی از او برای انتقال پیکر و خاکسپاری‌اش به ایران ندارند و فقط چندین‌بار به صورت شفاهی اشارتی به آن کرده و حتی گفته بود «در هنگام لازم هرطور خودتان صلاح دانستید اقدام کنید» تصمیم گرفته‌اند او را به امانت در تورنتو به خاک بسپارند.

بیشتر بخوانید :

از جمله رمان‌های بسیار خوانده شده رضا براهنی زاده 21 آذر 1314 می‌توان به «آواز کشتگان»، «رازهای سرزمین من» و «روزگار دوزخی آقای ایاز» اشاره کرد، «طلا در مس»، «قصه‌نویسی»، «کیمیا و خاک» و «تاریخ مذکر» نیز از جمله آثاری بودند که رضا براهنی در حوزه نقد ادبی نوشت. در حوزه شعر نیز «خطاب به پروانه‌ها و چرا من دیگر شاعر نیمایی نیستم؟» و «اسماعیلِ» او بارها و باها خوانده شدند و مورد بحث قرار گرفتند. رضا براهنی متولد 21 آذر 1314 در تبریز بود و 5 فروردین‌ 1401 از دنیا رفت. او از اواخر دهه 70 در کانادا اقامت داشت.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مراسم خاکسپاری رضا براهنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *