خبر فوری: دستگیری مهناز محمدی کارگردان در تجمعات امروز تهران

برخی از فعالان زن، خبر از دستگیری مهناز محمدی کارگردان و مستندساز و فعال حقوق زنان ایرانی در تجمعات امروز تهران داده اند. هنوز رسمیت خبر تایید نشده است.

در پی فوت مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله کرد، که توسط گشت ارشاد بازداشت شده بود، امروز مردم برای اعتراض در برخی از شهرهای ایران تجمع کردند.

دستگیری مهناز محمدی کارگردان در تجمعات امروز تهران

خبر فوری: دستگیری مهناز محمدی کارگردان در تجمعات امروز تهران
دستگیری مهناز محمدی کارگردان

خبرها حاکی از آن است که مهناز محمدی، کارگردان، مستندساز و فعال حقوق زنان ایرانی نیز در این تجمعات حضور داشته و دستگیر شده است. طبق تصاویر منتشر شده، کودک بوکانی ده ساله نیز در این اعتراضات مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

این درگیری‌ها در شهرهای کردستان آغاز شد و امروز در تهران نیز مردم دست به اعتراض زدند. آمنه سادات ذبیح پور، خبرنگار حوزه سیاست در خبرگزاری صدا و سیما، در رابطه با مرگ مهسا امینی چنین نوشته بود:

خداوند به خانواده مهسا امینی صبر و به دل مادرش آرامش بدهد. حجاب یک مسئله اعتقادی است که باید با فرهنگ سازی از کودکی شکل بگیرد. برخورد سلبی صرفا یک مسکن است بدون درمان و حالا هم هزینه‌ساز شده.
امیدوارم مسئولان در کنار این امر سلبی برای اعتقادات و فرهنگ دختران اقدام ایجابی کنند.

بیوگرافی مهناز محمدی

خبر فوری: دستگیری مهناز محمدی کارگردان در تجمعات امروز تهران
بیوگرافی مهناز محمدی

مهناز محمدی، مستندساز و فعال حقوق زنان ایرانی، ۱۱ دی ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. او فعالیت‌های اجتماعی‌اش را با کار در مجله سروش نوجوان آغاز کرد. مهناز به دلیل علاقه به قصه‌گویی و نوشتن، به‌سرعت جذب گروه کودک و نوجوان رادیو ایران به‌عنوان نویسنده شد. او که در دانشگاه در رشته روانشناسی تحصیل کرده‌است، در ۲۰ سالگی به عنوان دستیار کارگردانی و برنامه‌ریز فیلم مشغول به کار شد.

محمدی نخستین فیلم مستند کوتاه خود را با نام «زنان بدون سایه» در سال ۱۳۸۲ ساخت. این فیلم که درباره زنان ساکن یک آسایشگاه روانی است، جایزه بهترین فیلم FFFB را به دست آورد.

فیلم‌های مستند او در جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره فیلم تورنتو، زوریخ و… به نمایش درآمده و برنده جایزه شده‌است. محمدی در دهه ۹۰ دست‌کم پنج‌بار به‌دلیل فعالیت‌های خود بازداشت یا زندانی شده‌است.

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *