نظر متفاوت کریستوفر نولان درباره هوش مصنوعی

کریستوفر نولان ، کارگردان فیلم Oppenheimer، در طی یک مصاحبه، نظر و دیدگاه خود را درباره استفاده از فناوری هوش مصنوعی در صنعت فیلم ابراز کرد.

در طی یک مصاحبه که شب گذشته «نولان» انجام داد، از او درباره تأثیر رو به افزایش هوش مصنوعی در هالیوود سوال شد. او احساسات پیچیده‌ای نسبت به این موضوع دارد و تأثیر هوش مصنوعی را بر صنعت فیلم را با تلاش اوپنهایمر در توسعه بمب اتمی مقایسه کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نظر متفاوت کریستوفر نولان درباره هوش مصنوعی

با وجود پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی، «نولان» همچنان به شکل خوش‌بینانه‌ای به آینده صنعت فیلم نگاه می‌کند. او امیدوار است که استفاده از هوش مصنوعی بتواند به صنعت فیلم ارزش‌های جدیدی را به ارمغان بیاورد و این صنعت را به سمت تجربه‌های جدید و نوآورانه هدایت کند.

کریستوفر نولان

نولان درباره این فناوری گفت:

درست است که نظرات و حدس‌ها درباره آینده هوش مصنوعی و تأثیر آن در صنعت فیلم ممکن است به حدس و گمان مبتنی بر اطلاعات کنونی باشند. واقعیت این است که با پیشرفت فناوری‌های جدید، مشکلات و چالش‌هایی نیز به وجود می‌آید و برخی از عواقب آنها قابل پیش‌بینی نیستند.

موضوع هوش مصنوعی به یک معضل جالب تبدیل می‌شود. در میان فناوری‌های جدید، هوش مصنوعی مورد تمرکز قرار گرفته است و مطمئناً سخت است که همه جوانب و احتمالات آینده این فناوری را در نظر بگیریم. در واقع، برخی اتفاقات باید رخ دهند تا بتوانیم به درستی با آن‌ها برخورد کنیم.

با این حال، من به خوش‌بینی ایمان دارم و مطمئنم که در صنعت فیلم، تنش خاصی بین افراد وجود دارد. برخی از آن‌‎ها نمی‌خواهند فناوری‌ها به ضرر افراد استفاده شود؛ اما در عین حال افرادی نیز هستند که می‌خواهند از ابزارها و فناوری‌های جدید برای خلق آثار متنوع استفاده کنند. مشکل اساسی در اینجاست که هوش مصنوعی یک فناوری بسیار گسترده است و به موارد مختلفی پوشش می‌دهد. بدون شک، شاهد تحولات و نوآوری‌هایی خواهیم بود که در صنعت فیلم جای خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تأثیر هوش مصنوعی روی سینما چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *