بهترین رمان های عاشقانه ؛ ماجراجویی در قطار عشق و امید

ماجراجویی‌های عاشقانه ، همیشه به عنوان پُر طرفدارترین داستان‌ها تلقی می‌شوند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین رمان های عاشقانه بپردازیم.

بهترین رمان های عاشقانه

اگر بخواهید از هر خواننده‌ی مشتاق رمان‌های عاشقانه بخواهید که کتاب مورد علاقه‌ی خود را در تمام دوران نام ببرد، بعید است که پاسخ یک جوابی و مستقیمی را دریافت کنید. هر ساله، هزاران عنوان متنوع در زیر ژانرهای خاص رمانتیک منتشر می‌شود، از جمله موارد دلخواه مانند داستان‌های تاریخی ، ماوراءالطبیعه ، اروتیک و حتی علمی تخیلی.

در داستان‌های عاشقانه ، فراری بی‌نهایت وجود دارد که می‌توانید از میان آنها، یک نسخه را انتخاب کنید و در چند روز و چند ماه، از خواندن آن لذت ببرید و اشک بریزید. پراکندگی آثار عاشقانه به قدری زیاد می‌باشد که نمی‌توان از بین آنها، یک عنوان را به عنوان بهترین انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های عاشقانه

  • ماجراجویی در قطار عشق و امید

شما می‌توانید فهرست بهترین رمان های عاشقانه را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین رمان های عاشقانه
بهترین رمان های عاشقانه

رمان‌های بزرگ و سراسر داستان‌های عاشقانه، اصولاً بسیار زیاد نوشته شدند و هر کدام از درد خاصی صحبت می‌کنند. برخی از آنها به سریال‌ها و فیلم‌های سینمای پُر فروش و پُر طرفداری تبدیل شدند و برخی دیگر، به عنوان در همان بخش رمان به موفقیتی عجیب دست پیدا کردند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین رمان های عاشقانه بپردازیم.

غرور و تعصب

بهترین رمان های عاشقانه
بهترین رمان های عاشقانه
  • نویسنده : جین آستین
  • سال انتشار : 1813

غرور و تعصب، مسلماً بهترین رمان عاشقانه تمام دوران است که توسط جین آستن نوشته شده و داستان یک متفکر به نام الیزابت بنت را دنبال می‌کند. او اغلب خود را در تضاد با معشوقه‌اش، آقای دارسی متین می‌یابد. بر طبق گفته‌ی بسیاری از منتقدان، این اثر، از بهترین رمان‌های جین استر است که می‌توان خواند.

از این رمان، بارها اقتباس سینمایی ساخته شده است، که یکی از معروف‌ترین آنها، نسخه‌ی سال ۲۰۰۵ با بازی کیرا نایتلی و مَتیو مَک‌فادین در نقش آقای دارسی می‌باشد که بسیار حال و هوای کتاب را تداعی می‌کند.

جین ایر

بهترین رمان های عاشقانه
بهترین رمان های عاشقانه
  • نویسنده : شارلوت برونته
  • سال انتشار : 1847

جین ایر با بررسی مضامینی مانند مذهب، تمایلات جنسی و طبقه‌گرایی، رمانی پیشگامانه در قرن نوزدهم بود. داستان رمان درباره‌ی برونته است که هنوز به عنوان یکی از اولین رمان‌های این ژانر مورد احترام قرار می‌گیرد روایت شخصیت اصلی، جین، و احساسات و عشق در حال رشد او به رئیس متفکرش، آقای روچستر، رمانی است که خوانندگان هنوز برای نادیده گرفتن آن مشکل دارند.

این رمان، درباره‌ی دختر یتیمی است که تنها دارایی‌اش چند فامیل بداخلاق و تحصیلاتش است. او موسیقی، نقاشی و فرانسه درس می‌دهد. محبوبیت جین ایر بخاطر ملودرام بودن داستان و کندوکاوی پر از هیجان و تاثیر جین ایر بود. بر اساس این کتاب فیلم‌های متعددی نیز ساخته شده‌ است.

عقاید یک دلقک

بهترین رمان های عاشقانه
بهترین رمان عاشقانه
  • نویسنده : هاینریش بل
  • سال انتشار : 1963

عقاید یک دلقک، یکی از برترین کتاب‌های تاریخ می‌باشد که کمترین کسی است که کتابخوان باشد و اولین مطالعه‌اش، با کتاب عقاید یک دلقک نبوده باشد. کتابی نوشته‌ی هاینریش بل، نویسنده‌ی آلمانی، که در ۱۹۶۳ نوشته شده است. این کتاب درباره‌ی دلقکی به نام هانس شنیر است که معشوقه‌اش، ماری، او را بابت دلایل مذهبی ترک کرده و وارد رابطه با مردی کاتولیک به نام هربرت تسوپفنر شده است که دارای نفوذ مذهبی و سیاسی قابل توجهی می‌باشد.

هانس به همین دلیل دچار افسردگی شده و مرض‌های همیشگی‌اش، مالیخولیا و سردرد تشدید یافته. این رمان، به معنی کامل، می‌تواند افسردگی خالص را به نمایش بگذارد و در غم و اندوه، ما را رها کند؛ کتابی که به عنوان یکی از برترین رمان های رمانتیک شناخته می‌شود.

ارباب شروران

بهترین رمان های عاشقانه
برترین رمان های رمانتیک
  • نویسنده : لورتا جیس
  • سال انتشار : 1995

این رمان، درباره‌ی گناهکاری بدنام به اسم سباستین بالیستر، است که از شهرت خود به عنوان یک شرور بی‌رحم لذت می‌برد. او کاملاً راضی است که به همین شکل زندگی کند، تا زمانی که با جسیکا ترنت روبرو می‌شود. او باهوش و سرسخت است، مصمم که برادر جسیکا را از تباهی نجات دهد، اما برای این کار باید از فرد دیگری عبور کند.

شیطان در زمستان

بهترین رمان های عاشقانه
بهترین رمان های عاشقانه
  • نویسنده : لیزا کلیپاس
  • سال انتشار : 2006

داستان این کتاب، درباره‌ی یک دختر به اسم ایوی می‌باشد که بسیار خجالتی است و برای اینکه از خانواده‌ی عجیبش فاصله بگیرد، می‌تواند با بدنام‌ترین خلافکار لندن به توافق برسد تا با ازدواجی راحت موافقت کند.

از آنجایی که وصلت آنها دقیقاً یک مسابقه‌ی عاشقانه نبود، اما ایوی مصمم است که با موافقت با سباستین، می‌تواند موفق بشود. چیزی که در بین آنها ایجاد می‌شود، یک ارتباط مصرفی است که وقتی دشمنی از گذشته به اسم Evie دوباره ظاهر می‌شود، ثابت می‌کند که یک حریف شایسته می‌باشد. اگرچه این سومین کتاب کلیپاس در مجموعه «گل‌های دیواری» می‌باشد، اما در میان همه‌ی آن مجموعه، محبوبیت بالایی دارد.

سیزده دلیل برای اینکه

بهترین رمان های عاشقانه
رمان های برتر عاشقانه
  • نویسنده : جی آشر
  • سال انتشار : 2012

کتاب سیزده دلیل برای اینکه، نوشته‌ی جی آشر، یکی از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز می‌باشد که در سال 2012 منتشر شد و به بحث اصلی عشق و عاشقی‌های نوجوانانه، تأثیرات الکل، خودکشی و این دسته از موارد می‌پردازد.

داستان این رمان، به ماجرای خودکشی دختری به نام هانا بیکر می‌پردازد که او دلایل خودکشی خودش را بر روی تعدادی نوار صوتی ضبط می‌کند و این نوارها پس از مرگ وی، به دست تعدادی از همکلاسی‌هایش می‌رسد که دلایل اصلی خودکشی او بودند. در سال 2018، یک سریال بر روی این رمان توسط شبکه‌ی نتفلیکس ساخته شده که توانست طرفداران زیادی بگیرد.

کافه ژپتو

بهترین رمان های عاشقانه
بهترین رمان های عاشقانه
  • نویسنده : نغمه نائینی
  • سال انتشار : 2020

رمان کافه ژپتو، داستانی عاشقانه و جذاب از نغمه نائینی است که در انتشارات سخن به چاپ رسیده است. این رمان، که یکی از رمان های برتر عاشقانه می‌باشد داستان ماجرای زندگی مهتا است که در شرف ازدواج می‌باشد و با یک تصادف، همه‌چیز در زندگی‌اش، به یکباره تغییر می‌کند.

کافه ژپتو، داستانی فانتزی و عاشقانه‌ای بسیار با حس خوب دارد. مخاطبان در طول داستان کتاب، به فلاش بک‌هایی بر می‌خورند و از رازهایی باخبر می‌شوند که کتاب را برایشان جذاب‌تر می‌کند. داستان این کتاب، داستانی است که نگاهی متفاوت به زندگی دارد و فرصتی در اختیار خواننده‌اش قرار می‌دهد تا عاشقانه تصمیم بگیرد.

مثل خون در رگ‌های من

بهترین رمان های عاشقانه
بهترین رمان های عاشقانه
  • نویسنده : احمد شاملو
  • سال انتشار : 2013

مثل خون در رگ‌های نام کتابی است شامل بیست نامه از احمد شاملو، سلطان داستان‌های عاشقانه در ادبیات می‌باشد که برای همسرش آیدا، در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ نوشته است. در انتهای کتاب کپی نامه‌ها با دست‌خط شاملو نیز در آن چاپ شده است.

کتاب مثل خون در رگ‌های من، با تمام داستان جذاب خودش بود که ما را به خودش جذب کرد. ما در کتاب مثل خون در رگ‌های من، محو کلمات احمد شاملو می‌شویم و اندوه و افسوس او را با تمام وجود حس می‌کنیم. آیدا، معشوقه‌ی احمد شاملو، آخرین و سومین همسر اوست.

بر باد رفته

بهترین رمان های عاشقانه
عاشقانه ترین رمان تاریخ
  • نویسنده : مارگارت میچل
  • سال انتشار : 1936

بر باد رفته، رمانی می‌باشد که توسط مارگارت میچل، نویسنده‌ی زن آمریکایی نوشته شده است. او به علت چاپ و نوشتن این رمان، در سال ۱۹۳۷ برنده‌ی جایزه‌ی ادبی پولیتزر شد. داستان این رمان، درباره‌ی دختری به نام اسکارلت است، که در تمام داستان به دنبال عشقی می‌گردد که همواره در کنارش بوده و او قادر به درکش نبوده است. در سال ۱۹۳۹، از رمان بر باد رفته فیلمی با همین نام به کارگردانی ویکتور فلمینگ اقتباس شده است.

گتسبی بزرگ

بهترین رمان های عاشقانه
بهترین رمان های عاشقانه
  • نویسنده : اف. اسکات فیتزجرالد
  • سال انتشار : 1925

گتسبی بزرگ، رمانی نوشته‌ی نویسنده‌ی آمریکایی، اف. اسکات فیتزجرالد است که در سال ۱۹۲۵ منتشر شد. این رمان که در عصر جاز در لانگ آیلند، در نزدیکی نیویورک رخ می‌دهد، روابط متقابل نیک کاراوی، راوی اول‌شخص داستان با جی گتسبی، میلیونر مرموز و فکر همیشگی گتسبی برای پیوستن دوباره به معشوق‌ی سابقش، دیزی بیوکنن را شرح می‌دهد.

این رمان، که یکی از عاشقانه ترین رمان تاریخ می‌باشد، الهامی از رابطه‌ای عاشقانه در جوانی فیتزجرالد با جینورا کینگِ مهمانی‌های آشوبگرانه‌ی نورث شور لانگ آیلند بود که در سال ۱۹۲۲ در آن‌ها شرکت می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین رمان های عاشقانه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *