ترتیب خواندن کتاب های ویچر به بر اساس داستان و سال انتشار

ترتیب خواندن کتاب های ویچر ، به دو شکل پخش سال انتشار آثار و داستان آن‌ها است. در ادامه این مطلب، می‌خواهیم بررسی کنیم که کدام کتاب این مجموعه را باید اول خواند.

سری کتاب های ویچر متشکل از مجموعه رمان‌های فانتزی بسیار محبوبی هستند که توسط نویسنده لهستانی، «آندری ساپکوفسکی» نوشته شده‌اند. داستان ویچر را اگر بخواهید به ترتیب سال انتشار مرور کنید، امکان دارد گیج‌کننده باشد. این رمان‌ها، زندگی و ماجراهای جادوگر همنام، «گرالت ریویا» را به تصویر می‌کشد که از توانایی‌های ماوراءالطبیعی خود، برای شکار جانوران و محافظت از افراد اطرافش در برابر خطر استفاده می‌کند.

در سال 2019، بر اساس سری کتاب های ویچر ، یک سریال موفق در نتفلیکس اقتباس شد. این مجموعه، ترتیب وقایع کتاب‌های Witcher را دنبال نمی‌کند و امکان دارد که بیننده این سریال، که پیش از کتاب‌ها را مطالعه کرده نیز سردرگم شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


به دلیل تغییرات بزرگ سریال نسبت به داستان‌های اصلی این فرانچایز، دشوار است که بدانید خرید مجموعه کتاب های ویچر را از کجا آغاز کنید. در سری اصلی رمان‌های «ساپکوفسکی»، پنج رمان کامل و یک کتاب مستقل و دو داستان کوتاه وجود وجود دارد که تمام آن‌ها در این جهان رخ می‌دهند.

ترتیب خواندن کتاب های ویچر به ترتیب داستان

در ادامه لیست کتاب های ویچر به ترتیب روایت داستان را مشاهده خواهید کرد.

ترتیب خواندن کتاب های ویچر
ترتیب خواندن کتاب های ویچر

خواندن به ترتیب کتاب های ویچر ، تجربه‌ای متفاوت برای خوانندگانی که برای نخستین‌بار می‌خواهند با دنیای این فرانچایز آشنا شوند را ارائه می‌دهد. همچنین، این مجموعه پیش از ساخت سریال خود از نتفلیکس، سه بازی ویدئویی که توسط استودیوی «سی‌دی پراجکت» منتشر شدند را به دنیا معرفی کرد. این سری بازی‌ها، داستان جلد آخر کتاب را روایت می‌کردند.

آخرین آرزو (The Last Wish)

ترتیب خواندن کتاب های ویچر

  • سال انتشار: 2007
  • تعداد صفحه: 270
  • سال وقوع اتفاقات: 1248
  • ترجمه فارسی: دارد

کتاب ویچر آخرین آرزو ، اولین داستان‌های سری مجموعه‌های این دنیا است که سال 2007 منتشر شد و تأثیر بسیاری در ساخت و توسعه این دنیا داشت. کتاب آخرین آرزو، در واقع مجموعه‌ای از هشت داستان کوتاه است که در آن‌ها شخصیت اصلی سری، یعنی «گرالت»، به ماجراجویی‌های مختلفی می‌پردازد. او یک شکارچی هیولاها و جادوگر محسوب می‌شود که در جهانی پر از خطر و تهدیدات ماورایی زندگی می‌کند.

هر داستان در کتاب ویچر ترجمه فارسی آخرین آرزو، یک ماجراجویی مستقل را به تصویر می‌کشد؛ اما از طریق آن‌ها، خواننده با شخصیت‌های متنوع، اسطوره‌ها و موجودات جادویی در دنیای ویچر آشنا می‌شود.

فصل طوفان‌ها (Season of Storms)

ترتیب خواندن کتاب های ویچر
ترتیب خواندن کتاب های ویچر
  • سال انتشار: 2019
  • تعداد صفحه: 384
  • سال وقوع اتفاقات: 1250
  • ترجمه فارسی: ندارد

«گرالت»، پیش از اینکه نگهبان فرزند سرنوشت خود، یعنی «سیری» باشد، یک شمشیرزن افسانه‌ای بود که سعی داشت پول جمع کند. او در این کتاب، ماموریت مرگباری را در این ماجراجویی مستقل انجام می‌دهد که در دنیای فانتزی حماسی پیشگامانه «آندری ساپکوفسکی» اتفاق می‌افتد. این جلد کتاب، الهام‌بخش سریال موفق نتفلیکس و بازی‌های ویدئویی پرفروش ویچر است.

فصل طوفان‌ها، ماجرای این شکارچی را پس از رویدادهای کتاب‌های اصلی به تصویر می‌کشد. در این فصل، «گرالت» برای به دست آوردن یک اسلحه جادویی، یک کار با پیچیدگی‌های فراوان را بر عهده می‌گیرد. او در این مسیر با هیولاها، دسته‌های مختلفی از جادوگران و سایر شخصیت‌های جدید روبرو می‌شود. متاسفانه این کتاب ویچر ترجمه فارسی ندارد و صرفاً به انگلیسی ترجمه شده است.

شمشیر سرنوشت (Sword of Destiny)

ترتیب خواندن کتاب های ویچر

  • سال انتشار: 2013
  • تعداد صفحه: 407
  • سال وقوع اتفاقات: 1262
  • ترجمه فارسی: ندارد

کتاب ویچر انگلیسی شمشیر سرنوشت، داستان‌های کوتاهی که به طور خاص روی شخصیت اصلی سری ویچر تمرکز دارد، سومین اثر از این مجموعه است. Sword of Destiny شش داستان کوتاه را در خود جای داده که هر یک به صورت مستقل روایت می‌شوند. این داستان‌ها شخصیت، روابط و ماجراجویی‌های «گرالت» را گسترش می‌دهند.

در این کتاب، روابط او با معشوقه‌اش، یعنی ینیفر و سایر شخصیت‌های مهم به تصویر کشیده می‌شوند. این اثر به عنوان یک قسمت مهم از سری ویچر شناخته شده و می‌تواند برای کسانی که به دنبال شخصیت‌های پیچیده و عمیق و ماجراهای هیجان‌انگیز هستند، تجربه خواندنی و مسحورکننده‌ای باشد.

خون الف‌ها (Blood of Elves)

ترتیب خواندن کتاب های ویچر

  • سال انتشار: 2008
  • تعداد صفحه: 333
  • سال وقوع اتفاقات: 1267
  • ترجمه فارسی: دارد

در مجموعه کتاب های ویچر ترجمه فارسی ، توضیح داده شده که امپراتوری نیلفگارد به پادشاهی سینترا حمله می‌کند و ملکه «کالانته»، به دلیل اعتماد به نیروی دریایی خود، همراه با ارتش سینترا برای مقابله به میدان نبرد می‌رود؛ اما نیروی دریایی با طوفانی مواجه می‌شود و سینترا در جنگ شکست می‌خورد.

ملکه «کالانته» خودکشی می‌کند و نوه‌اش «سیریلا» (که به توله شیر سینترا معروف است)، موفق می‌شود از پایتخت در حال سوختن فرار کند. امپراتور آنجا، «امهیر وار امریس»، جاسوسان خود را برای پیدا کردن او می‌فرستد. کتاب ویچر زبان اصلی خون الف‌ها، برای طرفداران سری ویچر و دوستداران داستان‌های فانتزی توصیه می‌شود.

این اثر به عنوان نخستین رمان اصلی در فرانچایز ویچر، مهم‌ترین قسمت از داستان اصلی را روایت می‌کند و می‌تواند برای کسانی که علاقه‌مند به شخصیت‌ها و داستان‌های پیچیده و عمیق هستند، تجربه خواندنی و هیجان‌انگیزی باشد.

موعد تحقیر (Time of Contempt)

ترتیب خواندن کتاب های ویچر
ترتیب خواندن کتاب های ویچر
  • سال انتشار: 2013
  • تعداد صفحه: 363
  • سال وقوع اتفاقات: 1267
  • ترجمه فارسی: دارد

کتاب Time of Contempt (موعد تحقیر)، چهارمین اثر در سری ویچر (The Witcher) است و در سال 2013 منتشر شد. این اثر، به عنوان ادامه‌ای بر داستان اصلی سری ویچر عمل می‌کند و رویدادهای جدید و مهمی را نشان می‌دهد. در این کتاب، داستان به دنیای قدرت‌ها، سیاست‌ها و جنگ‌های در حال رخ دادن در قاره تمرکز می‌کند.

در کتاب موعد تحقیر، ادامه داستان کتاب قبلی پیش می‌رود. «گرالت»، شکارچی هیولا و محافظ ضعیف‌ترین و مستضعف‌ترین افراد در دوران تاریکی، با خطرناک‌ترین موجودات اسطوره‌ای و افسانه‌ای روبرو می‌شود. وظیفه او در حال حاضر، محافظت از «سیری» و فرزندی است که از نژاد الف به دنیا آمده تا بتواند جهان را از تاریکی نجات دهد. «گرالت» تصمیم می‌گیرد که فرزند الف را به جادوگری به نام ینیفر بفرستد تا آموزش‌های ضروری را دریافت کند.

غسل تعمید آتش (Baptism of Fire)

ترتیب خواندن کتاب های ویچر

  • سال انتشار: 2014
  • تعداد صفحه: 379
  • سال وقوع اتفاقات: 1267
  • ترجمه فارسی: دارد

غسل تعمید آتش، پنجمین کتاب در سری ویچر است که در سال 1996 منتشر شد. این کتاب ادامه‌ای بر داستان‌های قبلی سری ویچر است و اتفاقات جدیدی را روایت می‌کند. در این اثر، «گرالت» به شدت زخمی شده و باید مردم را در مقابل هیولاها و تاریکی محافظت کند، اکنون ناتوان است.

در این جلد، دوران تاریکی و ترس، همه دنیا را فراگرفته است. هنگامی که جنگ در سراسر سرزمین‌ها آغاز می‌شود، آینده جادو و سحر به خطر می‌افتد؛ اما سرنوشت باعث می‌شود دختر برگزیده و وارث تاج و تخت سینترا (سینتریلا)، برای ازدواج با امپراتور به دربار نیفلگارد برده شود. حالا «گرالت» باید خود را برای این ماموریت نجات دشوار او آماده کند.

برج پرستو (The Tower of the Swallow)

ترتیب خواندن کتاب های ویچر

  • سال انتشار: 2016
  • تعداد صفحه: 464
  • سال وقوع اتفاقات: 1267
  • ترجمه فارسی: دارد

کتاب ویچر ترجمه فارسی برج پرستو، ادامه‌ای بر داستان غسل تعمید آتش است. در این داستان، «سیری»، دختر برگزیده ناپدید شده و خطر او را تهدید می‌کند. «سیری» برای اولین‌بار در زندگی خود به دنیایی از آزادی و ماجراجویی وارد می‌شود؛ اما برخوردهایی پیش روی او قرار دارد که تهدیدش می‌کند. «گرالت»، همراه با گروهی از متحدانش، تصمیم می‌گیرد تا به جستجوی «سیری» بپردازد و زندگی او را از دست دشمنان نجات دهد.

در The Tower of the Swallow، نویسنده با استفاده از زبان زیبا و شگفت‌آور خود، داستانی مملو از هیجان، راز و پر از ماجراهای مهیج را به خواننده ارائه می‌دهد. این کتاب با ترکیبی از عناصر فانتزی، ماجراجویی و درام، توانسته مخاطبان گسترده‌ای را جذب خود کند و از طرفی تعداد زیادی از طرفداران را به دنیای فراوانی که ساپکوفسکی ایجاد کرده، معطوف سازد.

بانوی دریاچه (The Lady of the Lake)

ترتیب خواندن کتاب های ویچر
ترتیب خواندن کتاب های ویچر
  • سال انتشار: 2017
  • تعداد صفحه: 544
  • سال وقوع اتفاقات: 1268
  • ترجمه فارسی: دارد

اگر بخواهیم ترتیب خواندن کتاب های ویچر را حفظ کنیم، The Lady of the Lake آخرین کتاب این سری است. بانوی دریاچه، نام ششمین و آخرین کتاب از مجموعه The Witcher است که به عنوان پایان‌نامه ماجراهای گرالت و دنیای جادویی که ایجاد کرده، پیش می‌رود.

در کتاب ویچر انگلیسی The Lady of the Lake، داستان به پایان نزدیک می‌شود و تمامی ماجراها و معمایی‌هایی که در طول سری کتاب‌ها پیش آمده‌اند، به اتمام می‌رسند. گرالت، شوالیه جادوگر، همچنان به دنبال پیدا کردن «سیری» است و در مقابل موجودات شیطانی و خطرات مختلفی که در این سفر با آن‌ها روبه‌رو می‌شود، مبارزه می‌کند.

ترتیب خواندن کتاب‌های ویچر به ترتیب سال انتشار

ترتیب خواندن کتاب های ویچر

خواندن کتاب های ویچر به ترتیب سال انتشار، واضح‌ترین روش برای مقابله با این روایت متراکم است و انجام آن، مزایای زیادی خواهد داشت. اگرچه رمان اصلی آندری ساپکوفسکی، هرگز به زبان انگلیسی منتشر نشد؛ اما کتاب ویچر آخرین آرزو ، به لطف تعداد کلمات کوتاه، توضیحات سنگین و قطع ارتباط با بقیه مجموعه، نقطه شروع خوبی برای دنیای این فرانچایز است.

در ادامه، ترتیب کتاب های ویچر بر اساس سال انتشار را خواهید دید:

  1. آخرین آرزو (The Last Wish)
  2. خون الف‌ها (Blood of Elves)
  3. موعد تحقیر (Time of Contempt)
  4. غسل تعمید آتش (Baptism of Fire)
  5. برج پرستو (The Tower of the Swallow)
  6. بانوی دریاچه (The Lady of the Lake)
  7. فصل طوفان‌ها (Season of Storms)
  8. شمشیر سرنوشت (Sword of Destiny)

با توجه به این لیست، خوانندگان با دنبال کردن داستان از دیدگاه نویسنده، توسعه این جهان را همانطور که نوشته شده است تجربه خواهند کرد.

سوالات متداول

کدام انتشارات سری کتاب های ویچر را در ایران ترجمه کرده است؟

انتشاراتی از جمله ویدا، آذرباد و تندیس، این مجموعه را به فارسی ترجمه کردند.

آیا بازی چهارم ویچر 4 ساخته می‌شود؟

بله. با اعلام «سی‌دی پراجکت»، کار روی ویچر 4 در جریان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب ترتیب خواندن کتاب های ویچر چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *