بهترین جاهای دیدنی مازندران برای مسافرت در فصل بهار 1402

فهرستی از بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402 برای کسانی که اهل گردش و سفر هستند تهیه شده است. شما برای مسافرت کدام شهر را انتخاب می‌کنید؟

جاذبه های مازندران برای مسافرت بهاری بسیار است. آب و هوای این استان نیز در فصل بهار عالی است. شهرهای شمالی ایران، زیباترین مسیرها را برای گشت و گذار و گردشگری، تفریح و اقامت خاطره انگیز در دل خود جای داده‌اند.

کمتر کسی است که زیبایی‌های شمال ایران را ببیند و پسند نکند. فصل بهار و تابستان بهترین فرصت برای سفر به استان مازندران است. ازجمله جاهای دیدنی مازندران در فصل بهار می‌توان به جاده دوهزار، سه هزار، متل قو و … اشاره کرد. برای آشنایی با جاهای دیدنی مازندران در بهار همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

ارزان‌ترین جاهای شمال برای مسافرت در ماه رمضان و عید 1402

بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402

بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402
بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402

چشمه‌های زیبای باداب سورت که به چشمه‌های رنگی نیز معروف هستند، به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی ساری، گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشانند. مجموعه تاریخی عباس‌آباد بزرگ‌ترین باغ دوره صفوی ایران به‌ شمار می‌رود و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی بهشهر، سالانه میزبان گردشگران زیادی می‌شود.

پل ورسک از زیباترین و مشهورترین پل‌های تاریخی ایران و از شاهکارهای مهندسی کشور محسوب می‌شود که هدف از ساخت آن، تردد قطار به‌سمت شمال کشور بوده است. روستای فیلبند در ارتفاعات چلاو است. قدم زدن در میان ابرها از برجسته‌ترین جاذبه‌های این روستا است.

جاده چالوس با چشم‌اندازهای طبیعی و فوق‌العاده بکر، از پرطرفدارترین راه‌های مواصلاتی به شمال کشور است و به همین دلیل در ایام تعطیل سال اغلب با ترافیک‌ سنگین همراه می‌شود. در این مسیر، ده‌ها تونل کوتاه و بلند وجود دارد. تله‌کابین نمک‌آبرود که در جنوب شرقی شهرک نمک آبرود واقع شده، امکان صعود به بالای قله زیبای مدوبن را فراهم می‌کند.

زیبایی طبیعت شگفت‌انگیز استان مازندران بر هیچ‌کس پوشیده نیست، از سواحل رویایی دریای خزر گرفته تا جنگل‌های سرسبز و دل‌انگیزش. از مهم‌ترین مقاصد گردشگری استان مازندران می‌توان به آبشارهای آن اشاره کرد، آبشارهایی نظیر ترا، سنگ نو، ایج، آب پری و نارم.

جنگل دو هزار و سه هزار، روستای جواهرده، دریاچه الیمالات، جاده کلاردشت عباس آباد، تله کابین رامسر، دشت لار، منطقه حفاظت شده دشت ناز، دریاچه ارواح، جاده هراز، آلاشت، دریاچه چورت، مرداب هسل، جنگل دالخانی، میدان ساعت ساری و … از جمله جاهای دیدنی استان زیبای مازندران هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین مناطق گردشگری بهاری در سال 1402

رامسر

بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402
بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402

از جاذبه های مازندران برای مسافرت بهاری می‌توان به به زیباترین شهر شمال ایران یعنی رامسر اشاره کرد. شهری پر باران و قدیمی که جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی، تاریخی و تفریحی زیادی دارد. چشمه‌های آب گرم در این منطقه به چشمه‌های گوگردی معروف هستند که علاوه بر ویژگی‌های درمانی، چشم اندازهای زیبا و محیط دیدنی نیز دارند.

در رامسر، دریاچه مصنوعی با جاذبه‌های طبیعی به نام قو است که در نوروز هوای مطبوع و بسیار تمیزی دارد. بزرگ‌ترین تله‌کابین ایران به مسافت ۲کیلومتر نیز در این شهر قرار گرفته که از ساحل دریای خزر تا قله‌های مرتفع کوه را به نمایش می‌گذارد.

جاهای دیدنی شمال زیاد است و در هر شهری از این خطه بسیاری جاذبه گردشگری وجود دارد. از جاذبه‌های دیدنی دیگر رامسر روستای جواهرده، روستای جنت رودبار و یاسد میجران است.

ساری

بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402
بهترین مناطق مازندران برای مسافرت در فصل بهار

از جمله بهترین مناطق مازندران برای مسافرت در فصل بهار شهر سازی (مرکز استان) است. ساری، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای مازندران محسوب می‌شود و زیباترین جاذبه‌های گردشگری را در دل خود جای داده است. قدمت تاریخی شهر ساری به حدود شش هزار سال پیش باز می‌گردد. وقتی به شهر ساری سفر می‌کنید، شرایط آب و هوایی مطبوع با رطوبت نسبی، شما را به ذوق می‌آورد.

گشت و گذار در شهر ساری، خرید کردن از بزرگترین مراکز خرید ساری در مازندران دقیقاً همان چیزی است که اکثر مسافران به دنبال آن هستند. سوغاتی‌های محبوب شهر ساری، خوراکی‌های خوشمزه، تماشای جاذبه‌های تاریخی و طبیعت اطراف، هر ساله گردشگران زیادی را به این شهر می‌کشاند.

وقتی به ساری سفر، می‌کنید، می‌توانید در ساحل زیبای دریای خزر قدم بزنید. همچنین تماشای زیباترین دریاچه‌های مازندران در ساری، جاذبه گردشگری دیگری است که نظر شما را به خود جلب می‌کند. در اطراف شهر ساری، پارک جنگلی، پناهگاه حیات وحش، دریاچه، آبشار، کوهستان پوشیده شده با پوشش گیاهی سرسبز، مناظر بکر و توصیف‌ناپذیری هستند. گشت و گذار در ساری، به این دلیل که نیاز به کوه‌نوردی، پیاده روی طولانی و … ندارد، بهترین جای شمال برای مسافرت در ماه رمضان است.

نوشهر

بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402
بهترین جای مازندران در فصل بهار

در ادامه معرفی بهترین جای مازندران در فصل بهار می‌توان به نوشهر اشاره کرد. شهر نوشهر، طبیعت زیبای ساحل را در کنار جنگل‌های بی‌نظیر و سرسبز شمالی تجربه می‌کنید. از یک طرف ساحل دریا شما را مجذوب می‌کند و از طرف دیگر، با نگاه کردن به کوهستان پوشیده شده از درختان انبوه، روح و ذهن شما صیقل داده می‌شود. تمامی این نکات، نوشهر را به بهترین جای شمال در ماه رمضان بدل می‌کند.

نوشهر یکی از جاهای دیدنی مازندران است که حتماً برای یکبار هم که شده باید آن را از نزدیک تماشا کنید. نه تنها یکی از بهترین شهرهای مازندران برای سفر است، بلکه بهترین گزینه‌های خرید ویلا در شمال را هم می‌توانید در آنجا پیدا کنید. خرید و فروش ویلاهای ساحلی در نوشهر بسیار رونق دارد. اکثر گردشگران ترجیح می‌دهند یک ویلای دنج در زیباترین منطقه نوشهر خریداری کنند. بهترین زمان سفر به نوشهر، فصل بهار تابستان و اوایل پاییز است.

وقتی وارد نوشهر می‌شوید نسیم خنک از سمت دریا شما را به ذوق می‌آورد. زیبایی‌های زیادی را می‌توانید در نوشهر از نزدیک تماشا کنید. دریاچه و سد آویدر، معروف‌ترین جاذبه گردشگری نوشهر است. پارک جنگلی سی سنگان، روستای کندلوس، بازار محلی نوشهر، ساحل دریای خزر، معروف‌ترین جاهای دیدنی در این شهر هستند.

تنکابن

بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402
بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402

از دیگر جاهای دیدنی مازندران در فصل بهار منطقه خوش آب‌وهوای تنکابن است. تنکابن جدا از جنگل‌های سرسبز و رویایی‌اش به خاطر باغ‌های کیوی، پرتقال و چای نیز زبان‌زد خاص‌وعام است.

علاوه بر آن‌که بزرگ‌ترین پرورش انواع گل، گیاهان رنگ‌ورنگ و زینتی در این شهر قرار دارد. برخی از دیدنی‌های این شهر نیز شامل چشمه سنگ بن چشمه، آبگرم فلکده، رودخانه لیسر و یا آبشار تودارک است.

چمستان

بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402
بهترین جای مازندران برای مسافرت در بهار

همانطور که زیبایی‌های نوشهر نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند، جاهای دیدنی چمستان هم زیبا و چشم‌نواز هستند. بهترین جای مازندران برای مسافرت در بهار می‌تواند مناظر زیبای همین منطقه باشد. چمستان در یک منطقه جنگلی قرار گرفته است. شهر محمودآباد در نزدیکی چمستان قرار دارد و می‌توانید برای لذت بردن از مناظر ساحل دریا به آنجا سفر کنید.

بهترین و زیباترین مناظر طبیعت را در چمستان می‌توانید از نزدیک تماشا کنید. برای سفر به زیباترین شهرهای مازندران معمولاً اکثر گردشگران از شهر تهران وارد می‌شوند. با عبور از جاده هراز می‌توانید وارد شهر آمل شوید و از آنجا به چمستان حرکت کنید. فاصله  چمستان تا شهر نور چندان زیاد نیست؛ بنابراین با کمتر از ۳۰ دقیقه به آنجا می‌رسید.

یکی از زیباترین جاهای دیدنی چمستان، روستای لاویج نام دارد که یکی از روستاهای ییلاقی محسوب شده و منظره آن توصیف‌ناپذیر است. در کنار دهکده لاویج می‌توانید از پارک جنگلی کشپل دیدن کنید. گذر کردن از لا به لای درختان انبوه در حالی که رطوبت هوا، شرایط آب و هوایی این منطقه را مساعد ساخته است، خود به تنهایی، یک جاذبه گردشگری به شمار می‌رود.

نشتارود

بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402
بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402

در قلب مازندران و نزدیکی عباس‌آباد، روستای نشتارود واقع شده است که از جاهای دیدنی مازندران در بهار است. نشتارود طبیعتی بسیار بکر و جاذبه‌های دیدنی جذابی دارد. بهتر است اطلاع داشته باشید که در این روستا، رودخانه و چشمه‌های مربوط به دو قرن پیش وجود دارد.

پس اگر در بهار به دنبال منطقه‌ای خوش آب‌وهوا، خنک با باد ملایم هستید نشتارود بهترین گزینه انتخابی است. از جاهای دیدنی نشتارود می‌توان به حیات وحش خشکه داران، حمام سنگی مکرود و یا پل فلزی نام برد که هر کدام زیبایی مخصوص به خود را دارند.

کلاردشت

بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402
بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402

کلاردشت جایی مثل بهشت در ایران است و مطمئن باشید اگر در نوروز به آن سفر کنید، یکی از هیجان انگیزترین تجربیات در انتظار شما خواهد بود. شهر رویایی کلاردشت در استان مازندارن قرار دارد. اما به دلیل به بهشت معروف شده که جنگل‌های انبوه به همراه رودخانه سرد آبرود و کوه‌‌های بسیاری، اطراف آن را گرفته است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار 1402 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *