کامل ترین معرفی انواع فرش مینیمال ؛ فرش های مینیمال را بشناسید

فرش‌های مینیمال ، از مهم‌ترین اساس‌های خانه‌های مدرن می‌باشند که در ادامه با نوشتار کامل ترین معرفی انواع فرش مینیمال همراه شما خواهیم بود.

ساده‌گرایی یا مینیمالیسم یا به انگلیسی Minimalism، که کمینه‌گرایی یا هنر کمینه یا هنر موجز نیز نامیده می‌شود، یک مکتب هنری است که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش‌های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی یا هر چیز شبیه به آن گذاشته است.

مینیمالیسم در معماری، موسیقی، نقاشی نیز ریشه پیدا کرد یعنی دستیابی به طراحی بهتر از طریق سادگی و پرهیز از هرگونه تزئینات را رواج داد. این سادگی در تمامی اجزای معماری بنا از جمله فرم، فضا، متریال، جزئیات و رنگ به وضوح نمایان می‌شود. پس از اینکه در قرن 21 این مینیمالیسم ادامه پیدا کرد و در خانه‌ها نیز پیدا شد، فرش‌های مینیمال نیز جزو مهم‌ترین تزئینات خانه بودند که در فرش برای دکوراسیون مینیمال زیاد استفاده می‌شوند.

فرش مدرن مینیمال یا همان فرش مینیمالیستی که اخیراً در خانواده‌های ایرانی نیز جای خوش کرده و یکی از اتفاقات خوب در صنعت ساده‌گرایی بود. دکوراسیون منزل با فرش مینیمال نیز، می‌تواند تأثیر عالی بر دکوراسیون داخلی بر روی یک دکور ساده داشته باشد.

فرش برای دکوراسیون مینیمال روشی ساده برای طراحی فضای مسکونی، اداری و تجاری است. این سبک در عین حال که سادگی و راحتی را القاء می‌کند، محیطی مملو از شلوغی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳ + [دکورهای ترند سال جدید]

کامل ترین معرفی انواع فرش مینیمال

شما می‌توانید فهرست کامل ترین معرفی انواع فرش مینیمال را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

معرفی انواع فرش مینیمال
معرفی انواع فرش مینیمال

در طراحی داخلی که به سبک مینیمالیستی انجام می‌شود، پالت‌های رنگی مختلف و خشن و جیغ حرف می‌شود و سعی می‌شود که همیشه ساده‌ترین شکل ممکن پیش بیاید. فرش‌های طرح مینیمالیستی، به عنوان یک چیز ابتدایی آرام برای اتاق باشد کانون توجه نیز قرار بگیرد.

این فرش‌ها اصولاً در دسته پرطرفدارترین فرش‌های مدرن قرار دارند. از لطافت و نرمی بالایی برخوردار هستند که در عین حال به دلیل وجود پرز های بلند کار را برای تمیز کردن سخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین فرش پذیرایی سال جدید [فرش های پذیرایی ترند سال 1402]

فرش مینیمال چیست

معرفی انواع فرش مینیمال
فرش مدرن مینیمال

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، سبک مینیمالیسم که یک مکتب هنری در بین جنگ جهانی اول و دوم شکل گرفت، سبک آرام و دور از هیاهویی بود و بیشتر هدفش، ساده‌گرایی به‌شمار می‌رفت. حالا چیزی که در قرن 21 می‌تواند ذهن انسان خانه‌نشین را درگیر کند، یک چینش خانه‌ای آرام است که ابتدایی‌ترین عنصر آن، فرش مینیمالیستی است.

فرش برای دکوراسیون مینیمال از کوچک‌ترین روش برای محدود کردن محدوده‌ی ذهنی انسان شلوغ است. در این میان، فضا، نور و اشیا در تعیین میزان موفقیت این چیدمان نقش‌های مهم و انکار ناپذیری دارند؛ اما دکوراسیون منزل با فرش مینیمال می‌تواند راحت‌ترین روش به‌نظر بیاید

این سبک شما را ملزم می‌کند تعداد وسایل غیر ضروری خود را به حداقل برسانید. و همچنین از لوازم ضروری که غیر قابل حذف شدن هستند استفاده کنید. این سبک علاوه بر اینکه به هیچ عنوان حس کسل کننده بودن نمی‌دهد بلکه بسیار هم جسورانه، کاربردی و چشم‌نواز است.

داشتن پالت رنگی محدود، فضاها و نقاط کانونی خالی، خطوط صاف و سطوح صیقلی، از بارزترین عناصر ممکن برای فرش‌های مینیمال هستند. فرش‌های مدرن مینیمال بر خلاف فرش‌های سنتی بدون طرح و نقشه خاصی طراحی می‌شود و در این فرش‌ها نمی‌توان طرح‌های منظم و خطوط رنگی بی انتها را مشاهده کرد. فرش‌های مینیمال دارای طرح‌های بی نظمی هستند که در اوج در هم ریختگی به یک نظم واحد می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

کامل ترین معرفی انواع گلیم فرش ؛ انواع گلیم فرش‌ها را بشناسید

فرش‌های پرز بلند

معرفی انواع فرش مینیمال
فرش مینیمالیستی

اگر به دنبال ساختن سبک‌های شیک و جدید هستید و می‌خواهید از فرش مدرن مینیمال استفاده کنید، فرش‌های مخمل پرز بلند و خزدار، انتخاب‌های خوبی هستند. این مدل فرش‌ها، سبکی بافته می‌شود که به خوبی نتوان دکوراسیون خانه را جذابیت فرهنگ معاصر تلفیق کند، اما در عین حال، طراحی آن می‌تواند این نوید را به دکور خانه شما بدهد.

فرش‌های فانتزی پرز بلند می‌توانند رنگ‌های مختلفی مانند خاکستری روشن، مشکی، سفید و کرم را داشته باشند.فرش‌هایی که رنگ سفید و سیاه را دارند، به راحتی با رنگ‌های دیگر در دکوراسیون شما ترکیب شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فرش فانتزی پذیرایی سال جدید [فرش های پذیرایی ترند سال 1402]

فرش سبک وینتیج

معرفی انواع فرش مینیمال
فرش برای دکوراسیون مینیمال

این نوع فرش‌ها، فرش‌های موجود در بوتیک‌هاست که در طراحی آن‌ها، رنگ خاکستری در ترکیب با دیگر رنگ‌ها به صورتی آرام آرام، محو می‌شوند و با هر طرح و رنگی می‌توانند به خوبی ترکیب شوند. جنس این فرش مینیمالیستی ، از پلی پروپیلن است و عموماً ماشینی هستند و در اشکال و هندسه‌های مختلفی از جمله مربع، مستطیل و حتی گرد تولید شود.

بیشتر بخوانید:

چگونگی ساخت ترمز فرش را کامل یاد بگیرید

فرش پشمی بافت مسطح

معرفی انواع فرش مینیمال
دکوراسیون منزل با فرش مینیمال

برخی از فرش‌های پشمی هستند که از سبک مینیمال پیروی می‌کنند که حال و هوای جالبی را به اتاق نشیمن، اتاق خواب و یا آشپزخانه شما اضافه می‌کنند و گزینه مناسبی برای فرش برای دکوراسیون مینیمال هستند.

طرح ناواهو (ناواجو)

معرفی انواع فرش مینیمال
معرفی انواع فرش مینیمال

ناواهو یا همان ناواجو، نام قبیله‌ای می‌باشد که همه سرخ ‌پوست بودند. فرش‌هایی که با استفاده از این طرح بافته می‌شوند منسوجاتی هستند که توسط مردم ناواهو کشور ایالات متحده تولید می‌شود. فرش‌های مینیمال ناواهو، بسیار مورد توجه مردم اروپا قرار می‌گیرند و از فرش‌هایی محسوب می‌شوند که اروپایی‌ها استفاده می‌کنند.

تار و پودهایی که در این فرش مینیمال استفاده می‌شود، بیشتر در قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می‌گرفت از جنس پشم یا نخ پنبه‌ی دستباف رنگی است. این فرش‌های مینیمال، بسیار گران قیمت می‌باشند و ساخت آن‌ها بسیار طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی انواع فرش مینیمال سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *