بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

شناخت بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 اصلا کار سختی نیست. کافی است با ما همراه باشید تا بهترین مناطق را به شما معرفی کنیم.

پس از سفر در نوروز فصل تابستان مناسب‌ترین زمان برای مسافرت است. با سفر کردن به  بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 می‌توانید خاطرات خوبی در ذهن خود و خانواده ثبت کنید. ممکن است ندانید بهترین مکان‌ها برای مسافرت در تابستان کدام است.

اصلا نگران نباشید زیرا که در این مقاله شما را با بهترین مناظق گردشگری ایران در فصل تابستان آشنا می‌کنیم. همانطور که می‌دانید ایران یک کشور چهار فصل است و بهترین آب و هوا را دارد. بنابراین تصمیم گیری در مورد این‌که در تابستان کجا سفر کنیم کار چندان سختی نیست.

همچنین اگر اتوموبیل شخصی برای سفر ندارید می‌توانید بهترین تجربه را برای سفر به بهترین شهرهای ایران در فصل تابستان با استفاده از سفرهای زمینی و هوایی رقم بزنید. با توجه به این‌که فصل تابستان آب و هوای گرمی دارد اکثر افراد می‌خواهند به شهرهای خنک ایران سفر کنند تا از آب و هوای آن لذت ببرند.

بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

شما می‌توانید فهرست بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 را در زیر مشاهده کنید.

با توجه به این‌که فصل تابستان آب و هوای گرمی دارد اکثر افراد می‌خواهند به شهرهای خنک ایران سفر کنند تا از آب و هوای آن لذت ببرند. در این مقاله به بررسی خنک‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر تابستانی پرداختیم.

شهر کرد زیبا

این شهر در استان چهار محال و بختیاری واقع شده و بهترین آب و هوا را در فصل تابستان دارد. لذت بردن از نسیم خنک و منظره‌های چشم نواز و زیبا از مزیت‌های سفر کردن به این شهر محسوب می‌شود.

شهرکرد یکی از شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران است که دارای جنگل‌های سرسبز، جنگل بلوط، تالاب‌ها، دشت لاله‌های واژگون و گرداب‌های جذاب بوده و یک مکان دبش برای مسافرت است.

در صورتی که به این شهر سفر کنید، می‌توانید از دیدن جاذبه‌های همچون آبشار آتشگاه، آبشار دره عشق، تالاب چغاخور، پارک جنگلی پرویز، آبشار تونل کوهرنگ و رودخانه خروشان کارون لذت ببرید. این شهر خنک و خوش آب و هوا سالانه مسافران زیادی را از ایران و جهان به خودش جذب می‌کند.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

روستای سر سبز جواهر ده

امروزه کم‌تر کسی وجود دارد که از زیبایی این روستا بی‌خبر باشد. این روستای دلنواز در رامسر واقع شده و تقریبا می‌توان گفت بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان است.

یکی از شاهکارهای خلقت در طبیعت همین روستای جواهر ده بوده که با وجود مردمان میهمان‌نواز در فصل تابستان افراد زیادی را به خودش جذب می‌کند.جنگل‌های زیبا و سرسبز فراوان در این روستا باعث خنکی آن شده بنابراین اگر نمی‌دانید بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 کدام است؟

پیشنهاد می‌کنیم سری به روستای جواهر ده بزنید. زمانی که به این روستای سرسبز سفر می‌کنید، خوردن غذاهای محلی مانند میرزا قاسمی، کباب ترش، بادمجان قلیه، شیرین تره و انواع آش را فراموش نکنید.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

شهر کوه پایه ای تالش

یکی دیگر از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان، شهر تالش است که بین کوه وجنگل‌های شمال غرب گیلان قرار دارد. این شهر در تابستان آب و هوای بسیار خنکی دارد و اطراف آن با دریاها و چمنزارهای بسیار پوشیده شده است.

بسیاری از توریست‌های ایرانی و خارجی این شهر را با هشت پر می‌شناسند. از معروف‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی تالش می‌توان به دریاچه سراگاه، گنج خانه یا غار سوباتان اشاره کرد.

همچنین می‌توانید از مناطقی مانند پارک جنگلی گیسو، منطقه ییلاقی دو خاله کوه و پارک جنگلی پاسداران در تالش دیدن کرده و نهایت لذت را از سفر به این شهر ببرید. سفر به تالش که بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 به شمار می‌رود.

سفر به این نقطه می‌تواند تجربه به یاد ماندنی را ذهن شما باقی بگذارد، چراکه علاوه بر دیدن مناطق زیبا می‌توانید تفریحاتی همچون ماهیگیری، پیاده روی در دل طبیعت بکر تالش، بازی‌های دسته جمعی پرهیجان و دوچرخه سواری را تجربه کنید.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

دهکده توریستی چادگان

شهر زیبا و تورستی چادگان یکی از شهرهای خنک ایران در تابستان است. چادگان محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران خارجی و داخلی دارد. این شهر چشم نواز در استان اصفهاتن قرار گرفته است. آب و هوای دلپذیر و دل انگیز چادگان تجربه بسیار جذابی را از سفر به این شهر برایتان به جای می‌گذارد.

از امکانات تفریحی و رفاهی این شهر نمی‌توان گذشت. علاوه بر دارا بودن این امکانات طبیعت زیبا و سر سبز چادگان بر جذابیت‌های این شهر افزورده است. این شهر یک منطقه تفریحی بسیار جذابی است.

شما می‌توانید از امکاناتی مانند قابق‌رانی، اتوبوس دریایی، قایق پدالی، قایق موتوری، استخر، باشگاه سوارکاری، رستوران‌های لاکچری، زمین‌های ورزشی و تله کابین بهره‌مند شوید. مهم‌ترین بخش سفر به چادگان دیدن دهکده زاینده‌رود است. این دهکده نزدیکی سد چارگان قرار دارد و شما می‌توانید به راحتی به این دهکده دسترسی داشته باشید.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

چشمه های آب گرم سر عین

یکی دیگر از بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 سرعین اردبیل است. در این شهر باصفا، چشمه‌های آب گرم وجود دارد که دارای خاصیت درمانی هستند. این چشمه‌های لذت بخش و درمانی در سراسر دنیا شهرت جهانی دارن

شما می‌توانید علاوه بر چشمه‌ها از بناهای تاریخی، کوه‌های سربه فلک کشیده، جنگل‌های انبوه، رودخانه خروشان سرعین، آبشارهای جذاب و دیدنی و دشت‌های سر سبز و پر از گل دیدن کرده و بهترین خاطرات خود را از سفر به این شهر ثبت کنید.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

شهر تاریخی سیاسرد

سیاسرد بهترین نمونه از مراکز گردشگری ایران در تابستان است. سیاسرد در فاصله 6 کیلومتری شهر بروجن واقع شده و وجود چشمه‌های زیر زمینی پر از آب، باغات میوه و طبیعت سرسبز و خنک از جاذبه‌های تفریحی این شهر محسوب می‌شود.

اگر هنوز نمی‌دانید کدام منطقه برای گردشگری در فصل تابستان مناسب است؟ سیاسرد یک انتخاب مناسب می‌تواند باشد. امکانات تفریحی مانند استخر، پارکینگ‌های بزرگ، وسایل سرگرمی برای بازی کودکان، جاده دو بانده، فضای پیاده روی و محل استراحت از دیگر جذابیت‌های این شهر تفریحی است.

در این شهر یک درخت چنار وجود دارد که قدمت آن به 5 قرن پیش برمی‌گردد و زیبایی بی‌نظیری دارد.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

منطقه گردشگری جهان نما

اگر با شروع گرما می‌پرسید که تابستان کجا سفر کنیم؟ پیشنهاد ما به شما منطقه تفریحی جهان نما است. این منطقه در دامنه کوه جهان نما در استان مازندران واقع شده است.

موقعیت مکانی این منظقه بسیار دبش و جذاب است و شما می‌توانید یک چشم انداز تماشایی را نظاره‌گر باشید. در فصل تابستان با رشد گل و گیاهان زیبا جذابیت این منظقه چند برابر می‌شود.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

مزارع سرسبز روستای آهار

اگر هنوز نمی‌دانید در فصل تابستان به کجا سفر کنید، روستای آهار از بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 است که باغات زیبا و مزارع وسیع از بزرگ‌ترین جذابی‌های این روستا است. روستای آهار در استان تهران قرار دارد و داشتن آب و هوای بسیار خنک این روستا باعث شده تا گردشگران زیادی را به خودش جذب کند.

از بهترین جذابیت‌های این روستا می‌توان به ییلاق و آبشار شکرآب، چشمه برفی شکرآب، قنات، آبشار خروشان، دشت‌های سرسبز، و آب و هوای خنک یک گزینه بسیار عالی برای سفرهای دسته جمعی محسوب می‌شود.

علاوه بر این در روستای آهار مناطقی برای دوچرخه سواری و موتورسواری وجود دارد به همین دلیل بهترین مکان تفریحی برای جوانان است.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

کرمانشاه خنک ترین شهر در فصل تابستان

یکی از بهترین مناطق گردشگری ایران در فصل تابستان، کرمانشاه است چراکه خنک‌ترین آب و هوا را در فصل تابستان دارد و همه روز گردشگران زیادی از سراسر ایران به خصوص کسانی که در جنوب ایران زندگی می‌کنند را به خودش جذب می‌کند.

با سفر به این شهر علاوه بر دیدن بناهای تاریخی میتوانید از طبیعت بسیار زیبا و خنک آن نهایت لذت را ببرید. اگر می‌خواهید با بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 آشنا شوید، بی شک کرمانشاه یکی از جذاب‌ترین آن‌ها اشت.

جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه شامل طاقبستان، بازار سنتی کرمانشاه، مسجد عمادالدوله، سراب قنبر و تکیه معاون الملک است. همچنین طبیعت پارک ساحلی رود قره سو، باغ پرندگان و سراب قنبر و روستای نجوبران را در این شهر نمی‌توان نادیده گرفت.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

ماسوله سر سبز

یکی از بهترین مکان‌ها برای مسافرت در تابستان شهر ماسوله است که سالانه حدود 10 هزار گردشگر را از سراسر ایران به خودش جذب می‌کند. این شهر بسیار  معروف در استان گیلان واقع شده که جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی دارد.

سرسبزی بسیار و درختان سربه فلک کشیده ماسوله به جذابیت‌های این شهر افزوده است. مهم‌ترین جاذبه ماسوله قلعه شاه معلم است. این قلعه 3050 متر ارتفاع دارد که بلندترین قلعه گیلان محسوب می‌شود. هر ساله گروه‌های کوهنوردی این قله را فتح می‌کنند.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

آبشارهای معروف آلا دشت

از بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان منطقه آلا دشت است. طبیعت بسیار جذاب و دیدنی آلادشت طرفداران زیادی دارد. آبشارهای کوچک و بزرگ موجود در این منطقه باعث خنکی و دلپذیری آن‌جا شده است هر کدام از آن‌ها زیبایی خیره کننده‌ای دارد.

یکی از معروف‌ترین این آبشارها، نارم است که در روستای چرات و 35 کیلومتری جنوب غرب آلادشت قرار دارد. به همین دلیل یکی از بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 به شمار می‌رود. علاوه بر آبشارهای بی‌نظیر می‌توانید از دیگر مناطق تفریحی و تاریخی این منطقه دیدن کنید.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

منطقه کوهستانی جذاب فیروزکوه

فیروزکوه یکی از بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 است. این شهرستان در یک منطقه کوهستانی نزدیک استان تهران قرار دارد. آب و هوای بسیار خنک این منطقه باعث شده که افراد زیادی جذب این منطقه شوند.

جاذبه‌های فیروزکوه شامل قلعه‌های کهن، کاروانسراها، گورستان‌های قدیمی، مساجد مختلف و امامزاده‌های گوناگون وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن‌ها دیدن کنید. همچنین برای دیدن کردن از این مناطق جذاب هیچ محدودیت زمانی ندارید.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

شهر توریستی چابهار

اگر بپرسید کدام منظقه برای گردشگری در فصل تابستان مناسب است؟ بی شک چابهار را به شما معرفی خواهند کرد. جاذبه‌های گردشگری چابهار زبانزد تمامی مردم ایران است و مناطق دیدنی بسیاری دارد که می‌توان به تالاب لیپار، کوه‌های مینیاتوری زیبا، قلعه پیروز گت، غارهای بان مسیتی و روستای درک اشاره کرد.

زمانی که به چابهار سفر می‌کنید لذت بردن از تفریحاتی مانند قابق سواری، کوهنوردی، ماهیگیری، پیاده روی در مناطق بکر چابهار، تماشای پرندگان و دوچرخ سواری را از یاد نبرید.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

روستای پالنگان معروف ترین آثار ملی

یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان روستای بسیار دیدنی پالنگان است که در استان کردستان قرار دارد. خانه‌های این روستا به صورت پلکانی بر فراز کوه‌های بلند و به واسطه چیدن سنگ‌ها روی هم قرار گرفته است.گ

بیشتر این خانه‌ها قدمت چندین سال  دارند. این روستا در کل جهان بسیار معروف است به همین دلیل از اثار ملی محسوب می‌شود. آثار دیدنی این روستا قلعه‌ پالنگان، پل‌های قدیمی، آتشکده‌ها، اتاق‌های تاریخی، مساجد گوناگون، گورستان‌های قدیمی، چشمه خروشان، دره و آبشارهای زیبا است.

سفر به این شهر با این همه جاذبه باعث ثبت بهترین خاطرات برای شما می‌شود.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

شهر خاص و دلنشین دیلمان

دیلمان از بهترین شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران است که آب و هوای بسیار دل انگیزی دارد. با وجود کوچک بودن این شهر، سالانه تورست‌ای زیادی از سراسر ایران وجهان به خودش جذب می‌کند.

اگر هنز نمی‌دانید تابستان به کجا سفر کنید، دیلمان از خاص‌ترین و بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 محسوب می‌شود. دیلمان یک کوه به نام درفک بوده که تماشای این قله سفید و زیبا بسیار لذت بخش است.

تماشای این کوه یک حس بسیار عجیبی را در شما ایجاد می‌کند و همین باعث می‌شود که بهترین خاطرات را در دیلمان برای خود رقم بزنید. شما می‌توانید در میان جنگل و دشت سر سبز این قله هیجان انگیز را تماشا کنید.

دیگر جاذبه‌های دیلمان شامل حمام میر بلوک، روستای گرمارو و قلعه تاریخی گرمارو است که جذابیت این شهر را چندین برایر می‌کند.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402
بهترین شهرهای ایران در فصل تابستان

بهشت گم شده بستانک

بستانک یکی دیگر از بهترین نمونه از مناطق گردشگری ایران در تابستان است که به دلیل زیبایی خارق‌العاده‌ای که دارد، با نام بهشت گم شده شهرت یافته است. این منطقه طبیعت بسیار بکری دارد که حتی در فصل تابستان از خنک‌ترین مناطق ایران برای سفر در این فصل به شمار می‌رود.

همین عامل باعث شده تا افراد زیادی این شهر را برای سفر انتخاب کنید.

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402
بهترین مناظق گردشگری ایران در فصل تابستان

نتیجه گیری:

با شروع فصل تابستان اکثر افراد دلشان می‌خواهد به دل طبیعت زیبای ایران بروند. البته حائز اهمیت است که بدانید بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402 در کجا قرار دارد.

بهتر لاست بدانید طبیعت زیبای ماسوله، شهرکرد، چادگان، دیلمان، فیروزکوه، آلادشت و بستناک فقط بخشی از بهترین مناطق گردشگری ایران در فصل تابستان است. شما با سفر به این مناطق زیبا علاوه بر لذت بردن از طبیعت، می‌توانید از امکانات تفریحی و رفاهی این مناطق نهایت استفاده را داشته باشید.

هوای دلپذیر و خنک این نقاط باعث شده تا خیلی از افراد آن‌ها را برای تابستان انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *