برخورد طوفان خورشیدی با زمین ؛ خورشید زمین را نابود خواهد کرد + [عکس]

برخورد طوفان خورشیدی با زمین . احتمال برخورد یک طوفان خورشیدی با کره زمین. در ادامه مطلب طوفان خورشیدی برخورد با زمین همراه فیگار باشید.

اداره ملی اقیانوسی و جوی(NOAA) هشدار برخورد احتمالی یک طوفان ژئومغناطیسی جزئی از نوع G۱ به زمین در روز چهارشنبه(فردا) را اعلام کرده است.

برخورد طوفان خورشیدی با زمین

طوفان وحشتناک خورشیدی به زمین برخورد می‌کند + [عکس]

طوفان خورشیدی برخورد با زمین
طوفان خورشیدی برخورد با زمین

حفره‌های تاجی نواحی در جو فوقانی خورشید هستند که در آن گاز برق گرفته سردتر و چگالی کمتری دارد. چنین حفره‌هایی همچنین جایی هستند که خطوط میدان مغناطیسی خورشید، به جای حلقه زدن به درون خود، به سمت خارج به فضا پرتاب می‌شوند. به گفته اکسپلوراتوریوم، یک موزه علمی در سانفرانسیسکو، این مواد خورشیدی را قادر می‌سازد تا در یک سیلاب که با سرعت ۱.۸ میلیون مایل در ساعت (۲.۹ میلیون کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند، خارج شوند.

پیش بینی می شود که فعالیت خورشید در چند سال آینده به طور پیوسته شدت یابد؛ در سال 2025 به حداکثر خود می رسد و دوباره کاهش می یابد. دانشمندان بر این باورند که بزرگترین طوفان خورشیدی، در طول تاریخ معاصر، رویداد کارینگتون در سال 1859 بود که تقریباً انرژی ای معادل 10 میلیارد بمب اتمی یک مگاتونی را آزاد کرد.

بیشتر بخوانید:

برخورد طوفان خورشیدی با زمین

طوفان خورشیدی برخورد با زمین
طوفان خورشیدی برخورد با زمین

جریان قدرتمند ذرات خورشیدی، پس از برخورد به زمین، سیستم های تلگراف را در سراسر جهان سوزاند و باعث شد شفق هایی درخشان تر از نور ماه کامل تا جنوب کاراییب ظاهر شوند. طبق گزارش ناسا، دانشمندان هشدار می دهند که اگر رویدادی مشابه این وقایع رخ دهد، تریلیون ها دلار خسارت وارد می کند و باعث خاموشی های گسترده می شود، درست مثل طوفان خورشیدی سال 1989 که یک میلیارد تن گاز آزاد کرد و باعث خاموشی در سراسر کانادا شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار برخورد طوفان خورشیدی با زمین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *