بدترین سریال های ترکی ؛ معرفی ده سریال ترکی که نباید تماشا کنید

ده تا از بدترین سریال های ترکی تمام دوران که با تماشای آنها وقت خود را تلف کرده‌اید؛ سریال‌هایی با داستان‌های مختلف که موفق به اجرای خوب آن نشدند.

سریال های ترکیه ایی در سال‌های اخیر به محبوبیت چشمگیری در بسیاری از کشورها، از جمله ایران، دست یافته‌اند. داستان‌های عاشقانه، دراماتیک و تاریخی این سریال‌ها، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.

در سینمای کشور ترکیه سالانه تعداد زیادی سریال درام، رمانتیک، کمدی و اکشن ساخته می‌شود که بعضی از آنها مورد توجه اکثر مخاطبان قرار گرفته و حتی در کشور‌های دیگر هم طرفداران زیادی پیدا می‌کنند؛ اما در کنار این محبوبیت، انتقاداتی نیز به این سریال‌ها وارد شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


به تازگی سریال‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند و معمولا خیلی زود لغو شده و به پایان می‌رسند یا ممکن است یک سریال طرفداران زیادی نداشته باشد، اما ریتینگ (تعداد بیننده‌ها) آن ثابت باشد؛ در این صورت سریال نه تنها تمام نمی‌شود بلکه برای فصل‌های بعدی نیز تمدید می‌شود تا وقتی که ریتینگ آن افت شدیدی پیدا کند.

بدترین سریال های ترکی

در ادامه لیست بدترین سریال های ترکی را مشاهده خواهید کرد:

بدترین سریال های ترکی

در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از بدترین سریال‌های ترکی بپردازیم. سریال های ترکی ضعیف که به دلایل مختلفی از جمله کیفیت پایین، داستان تکراری و کلیشه‌ای و عدم واقع‌گرایی، نتوانسته‌اند نظر مخاطبان را جلب کنند و ریتینگ بالایی به دست بیاورند.

خواهران و برادرانم (Kardeşlerim)

بدترین سریال های ترکی
سریال های ترکی بد
  • کارگردان: سرکان بیرینچی
  • بازیگران: سو‌بورجو یازگی جوشکون، ییعیت کوچاک، ملیس مینکاری، اونور سعیت یاران
  • سال انتشار: 2021-2024
  • ژانر: درام

سریال خواهران و برادرانم در 4 فصل از شبکه «ATV» پخش شد. این سریال در مورد چهار خواهر و برادر که بعد از مرگ پدر و مادرشان فقیر و بی‌خانمان می‌مانند و باید با چالش‌هایی که زندگی سر راهشان می‌گذارد، روبرو شوند.

سریال خواهران و برادرانم با اینکه شروعی قوی داشت و در فصل اول طرفدران زیادی پیدا کرد، اما در ادامه با انحراف فیلمنامه از داستان اصلی و تکراری و قابل پیش‌بینی شدن سریال و همچنین حذف کردن بسیاری از شخصیت های اصلی داستان (مثل شخصیت آسیه ارن، دوروک آتاکول، سوزان مانیاسلی و…)، به یکی از سریال های ترکی ضعیف تبدیل شد.

سریال خواهران و برادرانم با وجود ایفای نقش هنرمندان جوان و با استعداد در آن بخاطر فیلمنامه ضعیف و کلیشه‌ای خود جزو لیست سریال های ترکی که نباید دید قرار گرفته است.

مستاجر بی نقص (Kusursuz Kiracı)

بدترین سریال های ترکی

  • کارگردان: یوسف پیرحسن
  • بازیگران: سرکای توتونجو، دیلان چیچک دنیز، ملیسا دونگل،نیلسو ییلماز
  • سال انتشار: 2022
  • ژانر: درام، مرموز

سریال مستاجر بی نقص در 6 قسمت از شبکه «FOX» پخش شد. این سریال در مورد دختر خبرنگاری به نام «مونا» (دیلان چیچک دنیز) است که یک روز در حال عکسبرداری از یک حادثه با «یعقوب اورتاچ» (سرکای توتونجو)، یکی از خبرنگار‌ان مشهور ترکیه آشنا می‌شود. صاحبخانه «مونا» در همان روز او را از خانه‌اش بیرون می‌کند و «یعقوب» نیز به او پیشنهاد همخانه‌ای می‌دهد، اما همسایگان «یعقوب» با مستاجر‌های جدید رفتار عجیبی دارند.

قبل از پخش، این سریال بخاطر ترکیب بازیگرانش و تیزر جذابی که داشت‌، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و ریتینگ خوبی به دست آورد؛ اما به مرور در ادامه داستان به کلیشه تبدیل شد و راز‌های سریال قابل پیش‌بینی شدند.

شبکه «FOX» هم بخاطر اینکه برای سریال‌های جدیدش روز پخش داشته باشد، خیلی زود این سریال را به پایان رساند و به همین دلیل سریال با پایانی باز و بی‌معنی و همچنین رد کردن تمام تئوری‌های داستان به اتمام رسید. به این دلایل این سریال به یکی از بدترین سریال های ترکی تبدیل شد.

خوبی (Iyilik)

بدترین سریال های ترکی
سریال های ترکی جم تی وی
  • کارگردان: مورات اوزتورک
  • بازیگران: اسماعیل دمیرجی، سرا کوتلوبی، خدیجه شندیل، پریهان ساواش
  • سال انتشار: 2022-2023
  • ژانر: درام، رمانتیک

سریال خوبی به کارگردانی «مورات اوزتورک» با 27 قسمت در شبکه «FOX» روی آنتن رفت. داستان با یک خوبی که «نسلیهان» در حق یک زن و خراب شدن ازدواج پر زرق و برق «نسلیهان آرکون» و «مورات یوجه‌سوی» آغاز می‌شود.

این سریال به دلیل داستان کلیشه‌ای و وجود صحنه‌هایی از خشونت به زنان و نشان دادن شخصیت زن (سرا کوتلویی) به عنوان آدمی که همیشه دنبال توجه بقیه به خصوص مردان هست (این موضوع باعث شد مخاطبان به این سریال واکنش‌هایی منفی بدهند) توسط شبکه به پایان رسید و به یکی از بدترین سریال های ترکی در تاریخ سینمای ترکیه تبدیل شد.

سیب ممنوعه (Yasak Elma)

بدترین سریال های ترکی

  • کارگردان: نسلیهان یشیلورت، مورات اوزتورک، اجه ارداک
  • بازیگران: ادا اجه، شوال سام، باریش آیتاچ، ملیسا دوعو
  • سال انتشار: 2018-2023
  • ژانر: درام، کمدی

سریال سیب ممنوعه در 6 فصل روی آنتن شبکه «FOX» رفت. این سریال که به مدت 5 سال پخش می‌شد، داستان دختری فقیر به نام «ییلدیز ییلماز» است که تنها آرزوی او ازدواج با مردی پولدار و کسب احترام مردم بود. «اندر چلبی» همسر یکی از پولدارترین تاجر‌های ترکیه برای گرفتن تمام اموال همسرش به «ییلدیز» پیشنهادی وسوسه‌انگیز می‌دهد و «ییلدیز» پیشنهاد او را قبول می‌کند، اما نمی‌داند که چه سرنوشتی برای او رقم خورده است.

سریال سیب ممنوعه که در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد، از جمله آثاری است که شروعی بسیار قوی داشت، اما با ادامه پیدا کردن سریال داستان به مرور کلیشه‌ای شده و اتفاقات سریال دیگر غیرمنتظره نیست.

در فصل‌های آخر بخاطر تکراری شدن اتفاقات سریال حتی بازیگران هم در مصاحبه‌های خود بیان می‌کردند که دوست دارند سریال به زودی به پایان برسد؛ اما برخلاف دیگر سریال‌های لیست بدترین سریال های ترکی ، شبکه «FOX» به این سریال بسیار وفادار بود.

دلیل تمام نشدن سریال هم ریتینگ ثابت آن و تماشای مردم کشور‌های دیگر بود. با این حال این سریال به مرور زمان تبدیل به یکی از بدترین سریال های ترکی شد.

معصومیت (Masumiet)

بدترین سریال های ترکی
سریال های ترکیه ایی
  • کارگردان: عمر آتای
  • بازیگران: ایلایدا آلیشان، سرکای توتونجو، دنیز ایشین، دنیز چاکر
  • سال انتشار: 2021
  • ژانر: درام

سریال معصومیت به کارگردانی «عمر آتای» در 13 قسمت روی آنتن شبکه «FOX» رفت. معصومیت داستان دختری 19 ساله به نام «الا» است که عاشق مدیر عامل شرکت پدرش، «ایلکر» 35 ساله می‌شود. «ایلکر» در حالی که با «بهار» نامزد بود با «الا» وارد رابطه شده و این اتفاقات باعث تغییر زندگی «الا» و خانواده‌اش می‌شود.

این سریال بخاطر وجود صحنه‌های خشونت بسیار جدی (به خصوص علیه زنان) مورد انتقاد قرار گرفت، اما شخصیت زن داستان (الا) را بسیار قوی به تصویر کشیدند. با این حال، شبکه «FOX» به این سریال هم فرصت نداده و خیلی زود آنرا به پایان رساند و به خاطر همین پایان سریال از یک نتیجه‌ی غیر منتظره به یک نتیجه‌ی قابل پیش‌بینی و نامفهوم تبدیل شد. اتفاقات کلیشه‌ای و پایان نامفهوم، این سریال را جزو لیست سریال های ترکی که نباید دید قرار داد.

یاقوت کبود (Safir)

بدترین سریال های ترکی

  • کارگردان: سمیه باغچی
  • بازیگران: ایلهان شن، اوزگه یاعیز، بوراک برکای آکگل، ایپک توزکو‌اوعلو
  • سال انتشار: 2023
  • ژانر: درام

سریال یاقوت کبود با 14 قسمت در شبکه «ATV» پخش شد. یاقوت کبود (Safir) داستان پسر خانواده‌ای در منطقه کاپادوکیه به نام «یامان» است که عاشق یک دختر خدمتکار به نام «فرایه» می‌شود و این دو عشق خود را همیشه از دیگران پنهان کردند. تا وقتی که حادثه‌ای غم‌انگیز اتفاق افتاده و باعث دشمنی بین خانواده «یامان» و «فرایه» می‌شود.

این سریال که یکی از سریال های ترکی جم تی وی در حال پخش است، داستان کلیشه‌ی عشق و انتقام را دوباره به تصویر می‌کشد، اما نتوانست آن را به خوبی اجرا کند. یاقوت کبود در زمان پخش حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت که مورد توجه مخاطبان قرار می‌گرفت ولی، فیلمنامه تکراری و ضعیف آن باعث شد که حتی یکی از بازیگرهای اصلی (ایلهان شن) آن از بازی در قسمت آخر منصرف شود.

علاوه بر داستان سریال، اجرای ضعیف نقش اصلی داستان (اوزگه یاعیز در نقش فرایه)، در نشان دادن احساساتش در طول این مجموعه آن را به یکی از بدترین سریال های ترکی تبدیل کرد.

تو را در قلبم پنهان کردم (Seni Kalbime Sakladim)

بدترین سریال های ترکی
سریال های ترکیه ایی عاشقانه
  • کارگردان: شنول سونمز
  • بازیگران: سودا ارگینجی، اکین مرت دایماز، گوکچه آکییلدیز، مهتاب بایری
  • سال انتشار: 2022
  • ژانر: رمانتیک-کمدی

سریال تو را در قلبم پنهان کردم یکی از سریال های ترکیه ایی عاشقانه است که در تابستان سال 2022 با 7 قسمت روی آنتن شبکه «TRT-1» رفت. «زینب» دختری موفق و پولدار است که پس از مرگ پدر و مادرش، پدربزرگ و مادربزرگش حساسیت خاصی نسبت به او دارند و همیشه خواستار ازدواج «زینب» هستند. از طرفی «جوان مرت» جوانی در محله که مادر او نیز همیشه به دنبال مورد مناسب برای ازدواج پسرش است.

این سریال از جمله سریال های ترکی کلیشه‌ای است که بخاطر فیلمنامه تکراری و عدم واقع‌گرایی در فضای سریال مورد توجه بیننده‌ها قرار نگرفت و توسط شبکه خیلی زود به پایان رسید.

تیزر این سریال بخاطر فضای رنگارنگی که متناسب با تابستان بود در فضای مجازی بسیار دیده شد، اما وقتی که سریال پخش شد، بیننده‌ها بخاطر داستان تکراری و نبود جاذبه میان زوج اصلی داستان، آنرا دنبال نکردند و همین موضوع باعث شد این سریال به یکی از سریال های ترکی ضغیف آن تابستان تبدیل شود.

دوست داری (Seversin)

بدترین سریال های ترکی

  • کارگردان: سردار گوزلکلی
  • بازیگران: ایلایدا آلیشان، بوراک یوروک، نرگس کومباسار، مهمت بیلگه آصلان
  • سال انتشار: 2022
  • ژانر: رمانتیک-کمدی

سریال دوست داری از سریال های ترکی کلیشه‌ای تابستان 2022 که طبق سایت رتبه‌بندی سریال‌های ترکی یکی از بدترین سریال های ترکی در بین سریال‌های تابستانی است، با 20 قسمت در شبکه «Kanal D» روی آنتن رفت.

سریال دوست داری داستان «تولگا تونا»، بازیگر مطرح ترکیه و «آسیا چلیک‌باش»، دختری از محله فقیر نشین که به صورت اتفاقی توسط یک کارگردان کشف شده و در سریال جدید «تولگا» با یکدیگر همبازی می‌شوند را روایت می‌کند.

داستان این سریال بخاطر به تصویر کشیدن دنیای بازیگری به نظر جذاب می‌رسید، اما انحراف فیلمنامه از این موضوع و تبدیل آن به داستانی رمانتیک و کلیشه‌ای با اتفاقات تکراری باعث تبدیل شدن آن به یکی از سریال های ترکی بی کیفیت تابستانی شد.

دختر مردم (El Kizi)

بدترین سریال های ترکی

    • کارگردان: فریده کایتان
    • بازیگران: سودا ارگینجی، اسماعیل اگه شاشماز، پریهان ساواش، صدف آوجی
    • سال انتشار: 2022
  • ژانر: درام

سریال دختر مردم با 13 قسمت در شبکه «FOX» داستان دختری انتقام‌جو و مستقل به نام «ازو» است که بعد از مرگ مادرش همیشه به دنبال انتقام او از خانواده پدرش بوده، چون ماجرای ازدواج پدر و مادر او داستان عشق مخفیانه دختری فقیر با پسری پولدار بخاطر افکار خانواده پسر بود.

سریال دختر مردم با وجود ترکیب بازیگران خوب بخاطر فیلمنامه کلیشه‌ای و قدیمی در لیست بدترین سریال های ترکی قرار می‌گیرد. این سریال بخاطر داستان و روز پخش نامناسبی که برایش در نظر گرفته بودند (پخش همزمان با یکی از سریال‌های پرطرفدار) مورد توجه بیننده‌ها قرار نگرفت و خیلی زود به پایان رسید و فراموش شد.

ملکه (Kraliçe)

بدترین سریال های ترکی

  • کارگردان: جودت مرجان
  • بازیگران: بورجو اوزبرک، گولکان آلکان، سلین شکرجی، اوزگون کارامان
  • سال انتشار: 2023
  • ژانر: درام

سریال ملکه با هنرمندی «بورجو اوزبرک» و «گولکان آلکان» با 11 قسمت در شبکه «Kanal D» روی آنتن رفت. ملکه داستان «آتش» (با بازی گولکان آلکان) بسکتبالیست مشهور که در اوج موفقیت کاری‌اش درگیر یک رسوایی شده و این مسئله بر حرفه و زندگی شخصی او ( به خصوص رابطه‌اش با نامزدش) تاثیر بسزایی می‌گذارد.

این سریال با وجود داشتن داستان متفاوت، بیننده‌های زیادی کسب نکرد و بخاطر ریتینگ پایین توسط کانال در قسمت یازدهم به اتمام رسید. علاوه بر این انحراف داستان از مرموز و درام به رمانتیک باعث شد که اتفاقات سریال به خوبی قابل درک نباشند و عدم واقع‌گرایی در آن ایجاد شود.

در صورتی که ترکیب بازیگران آن دلیل مهم هیجان بیننده‌ها برای پخش آن بود، اما مشکلات فیلمنامه این سریال را به یکی از سریال های ترکی بد از نظر محتوا تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لیست بدترین سریال های ترکی چیست؟ آیا شما از طرفداران سریال های ترکیه ایی هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *