درگذشت پرویز فیروزکار دوبلور ؛ دوبلور پیشکسوت ایرانی در سن 83 سالگی درگذشت

درگذشت پرویز فیروزکار دوبلور . پرویز فیروزکار، دوبلور پیشکسوت ایرانی در سن 83 سالگی در آمریکا درگذشت. در ادامه مطلب پرویز فیروزکار دوبلور همراه فیگار باشید.

فیروزکار از سال ۱۳۴۸ وارد حرفه دوبلاژ شد و دوبله بسیاری از فیلم‌ها و کارتون‌های خاطره‌انگیز را انجام داد و پس از مهاجرت به آمریکا در سال ۱۳۵۹ فعالیت‌ هنری خود را در لس‌آنجلس ادامه داد.

درگذشت پرویز فیروزکار دوبلور

دوبلور پیشکسوت ایرانی در سن 83 سالگی درگذشت

پرویز فیروزکار, پرویز فیروزکار دوبلور
پرویز فیروزکار, پرویز فیروزکار دوبلور

پرویز فیروزکار متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۱۸ مجری، گوینده و دوبلور سینما، رادیو و تلویزیون اهل ایران بود که از سال ۱۳۵۹ به آمریکا مهاجرت کرده و به همراه خانواده اش، ساکن لس آنجلس بود. وی در ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱ بر اثر بیماری نادر ALS در سن ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گت. دوبله‌ کارتون رابین هود (جان کوچولو) و سندباد (عموی سندباد) از جمله آثار ایشان است.

بیشتر بخوانید:

درگذشت پرویز فیروزکار دوبلور

پرویز فیروزکار, پرویز فیروزکار دوبلور
پرویز فیروزکار, پرویز فیروزکار دوبلور

ALS یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یک نوع بیماری مرتبط با اعصاب٬ نادر و کشنده است. در این بیماری نورون های حرکتی که مسئول کنترل حرکت ارادی ماهیچه ها مانند توانایی جویدن٬ راه رفتن وصحبت کردن هستند دچار نقص می شوند. بیماری ALS به صورت پیشرونده ای فرد را درگیر می کند و تا به امروز هیچ گونه درمان موثر برای متوقف یا معکوس کردن پیشرفت بیماری پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار درگذشت پرویز فیروزکار دوبلور سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “درگذشت پرویز فیروزکار دوبلور ؛ دوبلور پیشکسوت ایرانی در سن 83 سالگی درگذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *