نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022 ؛ فیلمی با تمساح خواننده

با منتشر شدن فیلم Lyle, Lyle, Crocodile، منتقدان نظر خود را درباره این اثر داده‌اند. با ما بمانید تا به نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022 بپردازیم.

انیمیشن جدید Lyle, Lyle, Crocodile که در سال 2022 منتشر شده، توسط ویل اسپک (Will Speck) و جاش گوردون (Josh Gordon) کارگردانی شده است. از بازیگران اصلی این انیمیشن می‌توان از خاویر باردم، وینسلو فگلی، شاون مندز، کنستانس وو، اسکات مک نیری و برت گلمن نام برد.

نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022

فیلمی با تمساح خواننده

شما می‌توانید فهرست نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022
نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022

ما در نوشتار بررسی انیمیشن Lyle Lyle Crocodile 2022 قصد داریم تا به نقد این انیمیشن در جهت‌های مختلف بپردازیم. شما همچنین می‌توانید نظر منتقدان مشهور را در این نوشتار مشاهده کنید تا متوجه نظر آنها نیز باشید. پس در ادامه لطفا با ما همراه باشید تا به نقد انیمیشن لایل لایل کروکودیل بپردازیم.

خلاصه داستان

نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022
نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022

انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022 خزنده‌ای را دنبال می‌کند که در خانه‌ای در خیابان 88 شرقی در شهر نیویورک زندگی می‌کند. لایل از کمک به خانواده پریم در کارهای روزمره و بازی با بچه‌های محله لذت زیادی می‌برد، اما یکی از همسایه‌ها اصرار دارد که لایل متعلق به یک باغ وحش است. آقای گرامپس و گربه‌اش، لورتا، از تمساح‌ها خوششان نمی‌آید و لایل سعی می‌کند ثابت کند که او آنقدرها هم که دیگران فکر می‌کنند بد نیست.

اما لایل همچنین دارای یک استعداد درخشان است: خوانندگی. لایل صدای بسیار دلنیشی دارد و قصد دارد در زندگی خود خوانندگی را ادامه دهد.

بررسی داستان

نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022
بررسی انیمیشن لایل لایل کروکودیل, نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022

قوانین نحوه عملکرد کروکودیل به سرعت در این انیمیشن تعیین می‌شود: او نمی‌تواند صحبت کند، اما می‌تواند آواز بخواند (با صدای خواننده پاپ شاون مندز)، و همچنین می‌تواند با دوپا راه برود و به نوعی از لوله کشی داخلی استفاده کند. هرکسی که این تمساح اهلی و شهری را در حال پیاده روی می‌بیند، حدود پنج ثانیه شوکه می‌شود و سپس به آن عادت می‌کند. این فیلم به طور کامل به این سوال می‌پردازد که لایل از کجا آمده است، خانواده‌اش کجا هستند، یا چگونه او می‌تواند آواز بخواند، راه برود و لباس بپوشد.

داستان این انیمیشن به طور کلی زیباست، CGI لایل به خوبی انجام شده است و رابطه جاش، بچه و لایل کاملا به جا می‌باشد. آهنگ‌ها، در حالی که پیشگامانه نیستند، خوب هستند. هرگز تردیدی وجود ندارد که آخرین لحظه کاتارسیس فیلم دقیقاً چه خواهد بود، زیرا این همان چیزی است که در هر فیلمی رخ می‌دهد که در آن شخصیتی در ابتدا ترس از صحنه دارد.

اما نقاط ضعفی در طرح داستان نیز وجود دارد. به هر دو والدین گذشته‌های تاریکی داده می‌شود. مانند ناامیدی مک نیری مربوط به دوران حرفه‌ای کشتی او در دبیرستان، و وو در مورد نامادری بودنش و اینکه او اخیراً کار خود را به عنوان نویسنده کتاب آشپزی رها کرده است، که این فیلم به اندازه کافی برای توسعه بیشتر به آن اهمیتی نداده است.

پایان آن نیز تا حدودی مضحک است، زیرا شامل یک برنامه استعدادیابی تلویزیونی شبیه American Idol است که بنا به دلایلی صبح زود پخش می‌شود. فینال این برنامه همچنین مستلزم این است که جاش در فرصت بزرگ دختری که یکی از دوستان او در مدرسه است، قدم می‌گذارد.

نظر منتقدان

نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022
نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022, نقد انیمیشن لایل لایل کروکودیل
  • امتیاز IMDB انیمشین لایل لایل کروکودیل: 6.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 73/100
  • امتیاز متاکریتیک51/100

جدا از امتیازات 3 سایت‌ معتبر سینما، شما در ادامه می‌توانید نظرات دیگر منتقدان را نیز مشاهده کنید.

جیمز مارش از South China Morning Post می‌گوید:

“طرح ساده و شخصیت پردازی گسترده توسط برخی از کارهای جلوه‌های ویژه بسیار موثر تقویت شده است و تعامل بازیگر اصلی با تمساح CGI به طور چشمگیری بدون درز است.”

ریچارد برودی از New Yorker می‌گوید:

“شادی خوب و طنز پرشور این اقتباس موزیکال اکشن هوشمندانه از مجموعه کتاب‌های کلاسیک کودکان برنارد وابر را زنده می‌کند.”

کیتی والش از Tribune News Service می‌گوید:

“در لحظاتی، «لایل، لایل، تمساح» یک کمدی ماجراجویی خانوادگی گرم و عجیب و غریب است، اما در مواقع دیگر، یک رویای توهم‌آمیز می‌باشد. هر دو گزینه‌های خوبی برای اجرا هستند، اما برزخ بین این دو به خوبی کار نمی‌کند.”

تحلیل انیمیشن

نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022
نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022, بررسی انیمیشن Lyle Lyle Crocodile 2022

در این اقتباس از کتاب محبوب کودکان در سال 1965، خاویر باردم، که یکی از مشهورترین بازیگران زنده سینما است، در کنار یک خزنده 900 کیلویی زندگی می‌کند و آواز می‌خواند. بازی تحسین برانگیز باردم باعث می‌شود شما باور کنید که تمام اتفاقات روی صفحه نمایش کاملا واقعی است. می‌توان گفت حضور باردم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این انیمیشن برای موفقیتش بود.

در ادامه بررسی انیمیشن لایل لایل کروکودیل ، این که چگونه این جانور سبز بزرگ ملودی‌های خود را زمزمه می‌کند که ناامیدی‌های مختلف فیلم را به بهترین شکل تقطیر می‌کند، همه این‌ها تعهد تحسین‌برانگیز و مغذی باردم به شادی کارتونی متحول کننده را ناکام می‌گذارند. Lyle، با صداپیشگی ستاره پاپ کانادایی شاون مندز، به نظر می‌رسد که صدایی دستکاری شده دارد و با کمبود تخیل طراحی شده است.

این تولید به جای پذیرش امکانات منحصربه‌فردی که با به تصویر کشیدن تمساح دوپا در حال گردش در کلان شهر انسانی به دست می‌آید، فوتورئالیسم ملایم را انتخاب کرد. این نگاه نه تنها الهام‌بخش نیست، بلکه کل ماجرا را به سمت اشتباه خط جداکننده بین دوست‌داشتنی و غیرعادی سوق می‌دهد.

اگر این فیلم درخشش‌های وحشتناک‌تر خود را در بر می‌گرفت، لایل، لایل، کروکودیل ممکن بود یک اکران ناگوار در اکتبر باشد. اما به دلیل اینکه این انیمیشن برای کودکان طراحی شده است، طراحی بامزه لایل و آهنگ‌های شاد او این انیمیشن را بسیار سرگرم کننده کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد انیمیشن Lyle, Lyle, Crocodile 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *