بهترین کارگردانان در سال 2022 از نگاه سایت فیگار

از جوان‌ترین تا با تجربه‌ترین کارگردانان در سال 2022 فعالیت داشتند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین کارگردانان در سال 2022 از نگاه سایت فیگار بپردازیم.

بهترین کارگردانان در سال 2022

هر ساله، تعداد کارگردانان زیادی هستند که در تلاش برای ساختن فیلم سینمایی جدیدی و یا سریالی متفاوت هستند. از جوان‌ترین، تا با تجربه‌ترین کارگردانان ، امسال فعالیت خود را با موفقیت‌های زیادی آغاز کردند. همانگونه که می‌دانید، سال 2022، اولین سالی بود که از ابتدا سینماها باز بودند و پاندمی کرونا از بین رفته بود. از این رو، بهترین کارگردانان 2022 نیز دستشان به شدت باز بود و می‌توانستند به راحتی، تمامی فعالیت خود را مانند گذشته ادامه دهند.

سال 2022، سالی مملو از فیلم و سریال جدید بود که بینندگان سینما و تلویزیون را به وجد آورد و سال عجیبی برای کارگردانان نو ظهور نیز به‌شمار می‌رفت. در این سال، کارگردانانی که تازه به عرصه‌ی فیلمسازی راه پیدا کرده بودند، توانستند فیلم‌هایی ماندگار خلق کنند.

بیشتر بخوانید:

10 کارگردان برتر جهان

بهترین اولین کارگردانی از نگاه سایت فیگار

بهترین کارگردانان در سال 2022

  • از با استعدادترین، تا با تجربه‌ترین

شما می‌توانید فهرست بهترین کارگردانان در سال 2022 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کارگردانان در سال 2022
بهترین کارگردانان در سال 2022

موفق ترین کارگردانان 2022 فعالیت زیادی کردند، شاید سرشناس‌ترین نباشند، اما بدون شک توانستند با آثاری که خلق کردند، سال 2022 را برای ما زیبا بکنند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین کارگردانان در سال 2022 بپردازیم.

Tim Burton

بهترین کارگردانان در سال 2022
بهترین کارگردانان در سال 2022

تیموتی والتر برتون کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، طراح، نقاش و شاعر آمریکایی با تجربه‌ای است که خالق بهترین آثار فانتزی برای ما می‌باشد. تیم برتون، به دلیل دیدگاه متفاوت، سبک ویژه و منحصربه‌فرد در فیلمسازی و طراحی شخصیت‌هایی عجیب و متفاوت معروف شده است و از برجسته‌ترین کارگردان‌ها به‌شمار می‌رود.

او انسان عجیب و غمگینیست و همین دلیل باعث شده تا ما با آثاری متفاوت از او سروکار داشته باشیم. بازیگر مورد علاقه‌ی تیم برتون، جانی دپ است و در اکثر فیلمهایش از او استفاده کرده تا زوج عالی در سینما بسازند. اما سال 2022، سال عجیبی برای این کارگردان بود و یک سریال منتشر کرد که داستان دختر خانواده‌ی آدامز فمیلی می‌باشد و در 8 قسمت از شبکه‌ی نتفلیکس پخش می‌شود. اگر با خانواده‌ی فانتزی آدامز، و فیلم‌های تاریک تینیجری ارتباط برقرار می‌کنید، این سریال را از دست ندهید.

Guillermo del Toro

بهترین کارگردانان در سال 2022
برترین کارگردان سال 2022

گیرمو دل تورو، یک کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس مکزیکی است. دل تورو در حرفه‌ی کارگردانی خود، به‌طور دوره‌ای، به ساخت آثار فانتزیِ تاریک به زبان اسپانیایی و فیلم های ترسناک گوتیک پرداخت.

دل تورو، آثار بی‌نظیری همچون شکل آب، پسر جهنمی 1 و 2، ستون فقرات شیطان را کارگردانی کرده و در ساخت آثار ترسناک نیز، بسیار عالی است. در سال 2022، او نیز مانند برتون، یک سریال ترسناک را برای نتفلیکس خلق کرد که داستان کابوس‌هایی وحشتناکی می‌باشد که توسط گیرمو دل تورو در 8 داستان ترسناک با جلوه‌های بصری فوق‌العاده روایت شده است.

David O. Russell

بهترین کارگردانان در سال 2022
بهترین کارگردانان در سال 2022

دیوید اوون راسل، یکی دیگر از برترین کارگردان سال 2022 می‌باشد که فعالیت حرفه‌ای خود را در سینمای هالیوود، با فیلمی کمدی در سال 1994 آغاز کرد. او برنده‌ی یک جایزه‌ی اسکار است و یکی از کارگردانانی می‌باشد که شاید آثارش به چش نیاید، اما همیشه خوش‌ساخت است.

راسل در سال 2022، یک فیلم پُر ستاره به اسم آمستردام را خلق کرد که در آن، رمی مالک، کریستین بیل، مارگو رابی، آنیا تیلور جوی، هنرنمایی می‌کنند. این فیلم درام تاریخی ، داستان فیلم در دهه‌ی 1930 را نشان می‌دهد و داستان سه دوست که شاهد یک قتل بودن را روایت می‌کند. قتلی که خود آن سه نفر مظنونـش می‌شوند.

نقد و بررسی فیلم Amsterdam 2022

Jordan Peele

بهترین کارگردانان در سال 2022
بهترین کارگردانان در سال 2022

جوردن پیل، یکی از بهترین و نژادپرست‌ترین نویسنده و کارگردان و اهل ایالات متحده آمریکا است. او از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده است. پیل بیشتر برای ساخت دو فیلم ترسناک برو بیرون و ما شهرت دارد. او موفق شد در نودمین دوره جوایز اسکار، برای نگارش فیلمنامه برو بیرون، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شود.

جوردن پیل، در سال 2022 نیز، مانند دو فیلم معروفش، یک فیلم ترسناک ساخت و توانست دوباره توجه منتقدان را به خودش جلب کند. این فیلم او، داستان ساکنین یک مزرعه دور افتاده در کالیفرنیا را روایت می‌کند که چیزی عجیب و وحشتناک را کشف می‌کنند.

نقد و بررسی فیلم Nope 2022

Alex Garland

بهترین کارگردانان در سال 2022
بهترین کارگردان 2022

الکساندر مداوار گارلند نویسنده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان اهل انگلستان است. گارلند با نوشتن رمان ساحل در سال ۱۹۹۶، به عنوان یک رمان‌نویس در اواخر دهه نود میلادی به شهرت رسید و در ادامه، با کارگردانی فیلم‌هایی همچون، آفتاب و درد، به شهرت سینمایی رسید.

او در سال 2022، یک فیلم ترسناک خلق کرد که خودش را به یکی از کارگردانان برتر سال 2022 تبدیل می‌کند. فیلم جدید او که Men نام دارد، داستان زن جوانی که پس از مرگ شوهر سابقش به یک تعطیلات انفرادی به حومه شهر انگلیس می‌رود.

Park Chan-wook

بهترین کارگردانان در سال 2022
بهترین کارگردانان در سال 2022

پارک چان-ووک، فیلمنامه‌نویس، کارگردان، و تهیه‌کننده‌ی با تجربه‌ی اهل کره جنوبی است. او از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده و از شناخته‌شده‌ترین کارگردانانِ اهل کرهٔ جنوبی است که بدون شک به‌یادماندنی‌ترین فیلم تاریخ کره، یعنی اولدبوی را کارگردانی کرده.

فیلم سینمایی جدید او که در سال 2022 منتشر شد، Decision to Leave نام داشت و داستان کارآگاهی که در حال تحقیق درباره مرگ مردی در کوهستان را روایت کرد. در این راستا، او با همسر مرموز مرد متوفی در جریان قتل او آشنا می‌شود و تحقیقات را از سر می‌گیرد.

نقد و بررسی فیلم Decision to Leave 2022

Baran bo Odar

بهترین کارگردانان در سال 2022
بهترین کارگردانان در سال 2022

باران بو اودار متولد ۱۸ آوریل ۱۹۷۸ می‌باشد که در سوئیس، نمایشنامه‌نویس، کارگردان فیلم و سریال‌های تلویزیونی است. او در سال 2018، و با سریال آلمانی Dark، شهرت خود را به دست آورد و مطرح‌ترین کارگردان آلمانی تبدیل شد.

او در سریال دارک، با عنصر زمان و مکان بازی کرد و داستانی را خلق کرد تا همه را شیفته‌ی داستان‌سرایی‌اش بکند. او در سال 2022 نیز یک سریال به اسم 1899 برای نتفلیکس ساخت که دوباره چشم جهانیان را به صفحه‌های نمایش بدوزد. سریال داستان گروهی از مهاجران اروپایی را روایت می‌کند که با یک کشتی لندن را ترک کرده و به دنبال زندگی‌ِ تازه، به سمت نیویورک می‌روند و وقتی در میان راه با یک کشتی مهاجر دیگر روبه‌رو می‌شوند، سفر آنها تبدیل به یک کابوس می‌شود.

نقد و بررسی سریال 1899

حقایق پنهان سریال 1899

Sam Raimi

بهترین کارگردانان در سال 2022
کارگردانان برتر سال 2022

ساموئل ریمی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. عمده‌ی شهرت او برای کارگردانی سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی ۲۰۰۲–۲۰۰۷ است و برخی دیگر، او را به علت ساخت فرانچایز Evil Dead می‌شناسند. فیلم‌های او به‌خاطر سبک بصری خودنمایی و بسیار پویا، الهام‌گرفته از کتاب کمیک و کمدی شناخته می‌شوند.

در چند سال اخیر، هوادارن مارول شایعات زیادی مبنی بر اینکه سم ریمی با سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی دیگری بر می‌گردد پخش کردند، اما او با حضور دوباره‌اش در دنیای ماورل، اینبار در سال 2022، با کارگردانی فیلم جدید و اختصاصی Doctor Strange بازگشت و خودش را به بهترین کارگردان 2022 تبدیل کرد.

Matt Reeves

بهترین کارگردانان در سال 2022
بهترین کارگردانان در سال 2022

مت ریوز، یکی از جوان‌ترین کارگردانان هالیوودی است که از سال 2007، شهرت خودش را پیدا کرد. شهرت او در این سال‌‌ها بسیار افزایش داشت و حالا در سال 2022، به اوج خودش رسیده است. دنیای آشفته و تاریک گاتهام، پس از سه‌گانه‌ی کریستوفر نولان، سروسامان خاصی نگرفته بود و نتوانسته بود که طرفداران بتمن را راضی نگه‌دارد.

در سال 2022، آقای مت ریوز، با همراهی رابرت پتینسون، یک گاتهام و یک بتمنی ساخت که حتی به گفته‌ی برخی از طرفداران، می‌تواند بهترین بتمن دنیای سینمای دی سی شود و از پتانسیل زیادی برخوردار است.

نقد فیلم The Batman (2022)

Ryan J. Condal

بهترین کارگردانان در سال 2022
موفق ترین کارگردانان 2022

رایان جی. کُندال، فیلمنامه‌نویس و کارگردان اجرایی آمریکایی است که خالق و مجری سریال تلویزیونی خاندان اژدها، پیش‌درآمدی بر سریال پُر طرفدار تلویزیونی بازی تاج و تخت می‌باشد. او پیش از سریال خاندان اژدها، سریال تلویزیونی کلونی و همچنین فیلم‌های هرکول ۲۰۱۴ و رمپیج ۲۰۱۸ را نویسندگی کرده بود. ساخت پیش‌درآمدی برای سریالی که پایانش برای طرفدارانش رضایت‌کننده نبود، کار دشوار به‌شمار می‌رفت که کندال، توانست از پس یک فصل آن، به خوبی بر بیاید.

نقد و بررسی قسمت 1 تا 10 سریال خاندان اژدها

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کارگردانان در سال 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *