جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما از نگاه سایت فیگار

برخی از فیلم‌ها هستند که اخیراً منتشر شدند و نوآوری جدیدی را در صنعت فیلمسازی آغاز کردند و در ادامه، جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما را خواهیم دید.

“Movie Magic” اغلب اصطلاحی است که در زمانی به کار می‌رود که هیچ راهی بهتر برای توصیف درخشش یک فیلم وجود ندارد و بهترین فیلم های جدید نوآورانه است. اما این جادو چیست و فیلمسازان چگونه به آن دست می‌یابند؟ یک موضوع بدیهی از نظر در چندین جبهه، فیلم‌های خاص با جلوه‌های بصری بی‌عیب یا نمایش‌های دلخراش، مخاطبان را از همه اقشار به هیجان می‌آورند و جدیدترین فیلم با صنعت نوآورانه را خلق می‌کند.

این فیلم‌ها چیزهای کمی در مورد خود دارند، از شاهکارهای فنی پیشگامانه گرفته تا طرح‌های تولید تخیلی وحشیانه که آن‌ها را به نوآورانه ترین فیلم های جدید سینما تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما

شما میتوانید فهرست برترین فیلم های جدید با صنعت نوآورانه ساخته شده را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما

آنها اولین کسانی نیستند که از این روش‌های فیلمسازی استفاده یا یک اثر هنری خلق می‌کنند، اما مطمئناً با این مفهوم اجرا می‌شوند و توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند تا به بهترین فیلم نوین سینما تبدیل شوند.

Spider-Man: Into the Spider-Verse

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
بهترین فیلم های جدید نوآورانه

Spider-Man: Into the Spider-Verse که اسکار بهترین انیمیشن بلند را به دست آورد، پیشروی انیمیشن‌ها را افزایش داد. مایلز مورالس با صداپیشگی Shameik Moore، پس از ورود به نقش مرد عنکبوتی در جهان خود، با تهدیدی روبه‌رو می‌شود که نه تنها واقعیت او بلکه همه آنها را هدف قرار می‌دهد. شخصیت‌های Spidey از پنج بعد دیگر با او متحد می‌شوند تا جهان را نجات دهند.

این ویژگی ابرقهرمانی ترکیبی زیبا از سبک‌های انیمیشن است که نشان می‌دهد این سبک فیلمسازی در قرن گذشته تا چه اندازه پیشرفت کرده است. دنباله بسیار مورد انتظار آن، که در سال 2023 منتشر می‌شود، قول داده که با سرعت انیمیشنی که توسط Into the Spider-Verse تنظیم شده است، ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های اکشن و علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی کمدی تاریخ سینمای جهان

Doctor Strange

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما

دکتر استرنج نمونه‌ای عالی از جلوه‌های بصری شگفت انگیز و خم کننده است. دکتر استیون استرنج پس از یک تصادف رانندگی که دستان او را از بین می‌برد، در سفری شفابخش ذهن و بدن به دنبال هنرهای عرفانی می‌گردد. این فیلم مارول با بازیبندیکت کامبربچ، تماشاگرانی را از روی صندلی‌هایشان در سالن نمایش هیجان واداشت.

هنرمندان جلوه‌های ویژه ابعاد مختلف جهان را زنده کردند، بعد آینه‌ای نه تنها چشم شخصیت‌ها بلکه تماشاگران را نیز فریب داد. دکتر استرنج نامزد دریافت اسکار بهترین جلوه‌های بصری شد اما به کتاب جنگل شکست خورد.

Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
جدیدترین فیلم با صنعت نوآورانه

بازیگری میانسال که زمانی نقش یک ابرقهرمان محبوب به نام «بردمن» را بازی می‌کرده، اکنون می‌خواهد با حضور در نمایشی در برادوی که از روی داستانی کوتاه نوشته ریموند کارور تولید شده، شکوه ازدسترفته خود را بازیابد.

به لطف زیبایی فیلمبرداری امانوئل لوبزکی، به نظر می‌رسد که کل فیلم یک برداشت طولانی است. ترکیب بین برداشت‌ها یکپارچه می‌باشد و تشخیص آن بسیار دشوار است. Birdman چهار نامزدی از 9 نامزدی اسکار خود را به خانه برد که از آن‌ها می‌توان به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین فیلمبرداری نام برد. برای متعصبان فیلمسازی فنی در بین تماشاگران، این فیلم واقعاً یکی از بهترین فیلم های جدید نوآورانه است.

Black Panther

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما

میراثی که این فیلم ایجاد کرد و برای نسل‌های آینده به جای خواهد گذاشت، با هیچ یک از آثار خواهر و برادر ابرقهرمانی‌اش قابل مقایسع نیست. پادشاه T’Challa (چادویک بوزمن) وارث واقعی امپراتوری واکاندا است اما به سرعت جایگاه خود را بر تاج و تخت که توسط روحی از گذشته کشورش به چالش کشیده شده است، کشف می‌کند. Black Panther اثر پنجه خود را در قلب طرفداران وفادار مارول و جوایز اسکار محکم کرد زیرا با نامزدی و برنده شدن مرزها را شکست.

تولید و طراحی صحنه و لباس باید در این فیلم دیده شود. درخشش این بخش‌ها در ایجاد یک چشم‌انداز حماسی و گسترده از واکاندا و مردمش بنیادی بود. پلنگ سیاه که بسیار شایسته بود و سه مورد از هفت نامزدی اسکار خود را به خانه برد.

بیشتر بخوانید:

ارتباط دنیای سینمایی مارول (MCU) با تکنولوژی چیست؟

فیلم ها و سریال های مارول را چگونه ببینیم؟

Unsane

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
نوآورانه ترین فیلم های جدید سینما

تکامل کیفیت دوربین در تلفن‌های همراه باعث شد تا این فیلم هیجان‌انگیز روانشناختی بی‌نظیر در آیفون 7 پلاس فیلم‌برداری شود. کلر فوی در نقش سایر والنتینی ایفای نقش می‌کند که به طور تصادفی و به طور غیرارادی به یک موسسه روانی متعهد می‌شود. همانطور که زمان ماندن او در آنجا طولانی می‌شود و هر تلاشی برای فرار از بین می‌رود، او تلاش می‌کند تا بگوید چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست.

فیلم Unsane به کارگردانی استیون سودربرگ، یکی از آن فیلم‌هایی است که تماشاگر به اندازه قهرمانش استرس دارد. فیلمبرداری کل فیلم در آیفون به آن جوهر تنگه‌هراسی و محبوس‌شده‌ای که احساس می‌کند، می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم هایی که با گوشی ساخته شدند

بهترین گوشی هایی که در فیلم های مارول MCU دیده شده‌اند

Mad Max: Fury Road

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
بهترین فیلم نوین سینما

“هیچ راهی وجود ندارد که واقعی باشد.” از نظر کارگردان این فیلم، آقای جورج میلر و هماهنگ کننده بدلکاری گای نوریس، هر چیزی ممکن است. میلر با تجسم مجدد فرنچایز خود، داستانی از شورش را به نمایش درآورد که گروهی از زنان با همراهی مردی به نام مکس، برای فرار از رهبر ظالم خود در یک زمین بایر پساآخرالزمانی سفر می‌کنند.

بسیاری از سکانس‌های این فیلم، با استفاده از بدلکارهای واقعی بودند، نه تکنیک CGI. تمام کارهایی که روی طراحی تولید، صحنه‌های تعقیب و گریز انجام شد باعث شدند تا شش تا از ده نامزدی اسکار به دست بیاورند. میلر، نوریس و تیمشان ژانر اکشن را به سطح دیگری بردند.

Inception

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما

از جنبه‌های بصری، و صدا گرفته تا داستان سرایی کلی، نمی‌توان منکر شاهکار فنی Inception کریستوفر نولان شد. کاب با بازی لئوناردو دی کاپریو، پس از ساختن حرفه‌ای از مهارت خود و ذهنش در آستانه شکست، از فناوری به اشتراک‌گذاری رویاها برای کاشت ایده در ذهن یک مدیر عامل یک شرکت استفاده می‌کند.

مثل همیشه با فیلمی که نولان کارگردانی کرده است، نه تنها پیچ و خم‌هایی وجود دارد، بلکه جلوه‌های عملی فوق‌العاده و مجموعه‌های استادانه‌ای نیز می‌باشد. این درام علمی تخیلی، چهار نامزدی از هشت نامزدی اسکار خود را به ارمغان آورد، همه جوایز فنی، مانند بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه های بصری را در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کریستوفر نولان

کریستوفر نولان پاپریکا را کپی کرده است

Furious 7

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما

هیچ راهی جز جادوی خالص فیلم برای توصیف ادای احترام در Furious 7 وجود ندارد. پس از مرگ ناگهانی ستاره این فرانچایز، پل واکر، یونیورسال در مورد چگونگی اجرای عدالت برایان اوکانر فکر کرد، در حالی که تعدادی صحنه هنوز فیلمبرداری نشده بود یا ناتمام مانده بود.

برادران پل، کالب و کودی واکر، با استفاده از جادوی CGI از فیلم‌های قدیمی پل، نقش دو نفره او را با تیم‌های جلوه‌های ویژه بازی کردند تا چهره او را بر روی چهره‌شان بسازند. اولین نمونه از این فناوری نیست که برای بازیگران متوفی استفاده شد، ادای احترام آخر Furious 7 در حالی که برایان و دام وین دیزل از هم جدا شدند، باعث شد بینندگان وفادار فرنچایز نزدیک شوند.

Kubo and the Two Strings

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
برترین فیلم های جدید با صنعت نوآورانه

Kubo and the Two Strings، یکی از بهترین فیلم‌هایی است که می‌توان از پشت صحنه آن دیدن کرد. این انیمیشن مراقبت‌های فنی را به مخاطبان انیمیشن یادآوری کرد که با ساخت فیلم استاپ‌موشن همراه است. یک پسر نوجوان به نام کوبو باید به دنبال یک سری وسایل جادویی بگردد تا با استفاده از آنها بتواند روحی که از گذشته آمده را شکست دهد.

سازندگان فیلم تقریباً به طور کامل از انیمیشن‌های استاپ موشن برای جان بخشیدن به فیلم متکی بودند و فقط از CGI برای سکانس‌های درون آب استفاده می‌کردند. در دنیایی که از انیمیشن‌های استاندارد و دنباله‌های آن اشباع شده بود، Kubo and the Two Strings برای مخاطبان برجسته شد و حتی دو نامزدی اسکار بهترین انیمیشن بلند و بهترین جلوه‌های بصری را به دست آورد.

Blade Runner 2049

جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما
جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما

آثار اولیه در ژانر علمی تخیلی اغلب به دلیل تئوری‌هایشان در مورد اینکه فناوری آینده نگر چگونه به نظر می‌رسد، مورد انتقاد قرار می‌گیرند. وقتی صحبت از این دنباله فیلم نمادین 1982 می‌شود، خیلی دور از ذهن است.

چندین سال پس از اتفاقات فیلم اول، یک بلید رانر جدید، پلیس لس آنجلس، افسر کی، یک راز مخفی شده را کشف می‌کند که می‌تواند جامعه را به آشوب بکشاند. این اکتشاف کی، او را وارد سفری برای یافتن ریک دکارد می‌کند، یک بلید رانر سابق که 30 سال است که ناپدید شده.

Blade Runner 2049، از چشم انداز شگفت‌انگیز آینده گرفته تا واقع‌گرایی جوی مبتنی بر هوش مصنوعی با بازی Ana de Armas، به عنوان یک فیلم علمی تخیلی واقعاً استاندارد، ردپای فیلم قبلی خود را دنبال کرد. این دنباله برنده دو نامزدی از پنج نامزدی اسکار برای بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوه های بصری شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *