واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2 ؛ بگذارید کارنیج بیاید – به قول منتقدان، آشغال !

اگر قرار است همه فیلم های کمیک را برای ظاهر و احساس یکسان ببینیم، فیلم venom 2 یکی از آن دسته از فیلم‌هاست. با واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2 همراه ما بمانید.

ونوم 2018 از جهات مختلف بسیار منحصر به فرد بود. یک فیلم کمیک بر اساس یک ویژگی مارول مورد علاقه طرفداران بود که به نظر می‌رسید از همه چیزهایی که باعث محبوبیت فیلم های مارول شده بود چشم پوشی می‌کرد.

مسلماً این فیلم توسط سونی تولید شد و نه استودیو مارول، اما ونوم مانند یک یادگار از زمان دیگر بود. یک فیلم کمیک فوق العاده که بیشتر با اقتباس‌های کمیک دهه 90 مانند Spawn و Blade وجه اشتراک آن نسبت به MCU بود. در حال حاضر فیلم Venom: Let There Be Carnage ، یک دنباله فوق العاده احمقانه است که آنچه را که اولین فیلم Venom برای ما تبدیل به یک نوستالژی کرده است از بین می‌برد؛ البته که یک نوستالژی بدرد نخور و سطحی. با نوشتار واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2 و بررسی اختصاصی سایت فیگار با ما همراه باشید.

واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2

بگذارید کارنیج بیاید – به قول منتقدان، آشغال !

فهرست منقدانی که در مجله های معتبر سینمایی در رابطه با فیلم ونوم 2 نوشته‌اند به شرح زیر است:

واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2, نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2
واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2, نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2

ساخت دنباله ای برای یک فیلم بسیار بدخواه یکی از آن موقعیت هایی است که انجام آن هم کار سختی است و هم کار آسانی. تام هاردی در نقش ادی براک، یک خبرنگار سخت کار در سانفرانسیسکو، با این واقعیت زندگی می‌کند که یک همزیست بیگانه هنوز به ذهن و بدن او وابسته است. این جفت کمی زوج عجیب و غریب هستند. ادی می‌خواهد به کار خود بازگردد، در حالی که ونوم دائماً در مورد نیاز خود به خوردن مغز انسان صحبت می‌کند.

ادی براک در تلاش است تا با تهیۀ گزارشی در مورد قاتل زنجیره‌ای روانی به نام کلتوس کسدی که در انتظار اعدام است، به حرفۀ روزنامه‌نگاری خود رونقی دوباره ببخشد. پس از یک درگیری فیزیکی کوتاه، کلتوس در معرض همزیست بیگانه قرار می‌گیرد و به هیبرید انسان/همزیست خود تبدیل می‌شود.

داستان یکی از جنبه های فیلم است که این بار بسیار بهتر اتفاق افتاده است. داستان اصلی در ابتدا آنقدر ملایم و بدون الهام بود که لذت بردن را بسیار سخت کرده بود. اندی سرکیس کارگردانی چنین فیلم دیوانه واری را بر عهده دارد که شخصیت شروری را معرفی می‌کند که همه ما مدتی است منتظر بودیم او را در واقعیت سینمایی زنده ببینیم، Carnage.  او نسخه بدتری از ونوم است.

جلوه های بصری برای زنده ماندن Venom و Carnage به سادگی خیره کننده هستند؛ اما چه فایده که در کل فیلم چنگی به دل نمی‌زند. در نظر گرفته شده بود که ونوم آغازگر یک جهان مشترک جدید باشد.

برنامه‌های دنبالهٔ آن در طول ساخت فیلم نخست آغاز شد. هرلسون برای حضور کوتاه در نقش کسادی در پایان فیلم ونوم با این هدف که برای فیلم دنباله، شخصیت شرور شود، انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2, نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2
واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2, نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2

Screen Rant Molly Freeman

با امتیاز 50 از 100

در نهایت، فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، با همه انتظارات و توقعاتی که وجود داشت، اکران شد و هیچ کدام از انتظارات را هم برآورده نکرد. نویسنده کلی مارسل سعی دارد تا رابطه بیشتری از ادی و ونوم برای طرفداران فیلم اول به تصویر بکشد و کارگردان اندی سرکیس نیز یک داستان خوب و توسعه یافته از شخصیت شرور کارنیج را می‌تواند نسبتا خوب دراماتیک کند. نتیجه نهایی نیز بسیار شلوغ و درهم است. فیلم اول ونوم، درهم، خنده‌دار و احمقانه بود و فیلم دوم آنقدر بدتر است که نمی‌شود حتی صدای فیلم را شنید. اما همین مسئله علتی است که ما را سرگرم کند و تا حدی از مسخره بودن این فیلم ابرقهرمانی از مارول لذت ببریم..

The Guardian Benjamin Lee

با امتیاز 40 از 100

همه چیز بسیار مسخره تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، اما در حالی که مارسل سعی می‌کند از بسیاری جهات فیلم قبلی را بهتر جلوه دهد، ریتم خیلی زود از بین می‌رود. تمایل بیشتری به طنز در Venom وجود دارد، اما فیلم در کل به طرز چشم‌گیری در این مقوله هم ناخوشایند باقی می‌ماند و مانع از خنده های دیدنی مناسب می‌شود. بنابراین با وجود ادعای یک شرارت بزرگ در فیلم Venom، غالباً به نظر می‌رسد فیلمی برای کودکانی است که ممکن است در بین ساختار روایی فیلم چیز مسخره‌ای را پیدا کنند و به آن بخندند.

در حالی که هاردی از لحاظ فیزیکی و بیانی در نقش خود نسبتا خوب به نظر می‌رسد، اما او توسط بازیگرانی احاطه شده است که از فیلم پول کمی به آن‌ها می‌رسد، یا به عبارتی دل به کار نمی‌دهند. هارلسون سعی می‌کند برخی از شرارت‌های قاتلان را به تصویر بکشد، اما برای این نقش به هیچ وجه مناسب نیست و جوانتر به نظر می‌رسد. این فیلم می‌توانست یک فیلم کوتاه باشد، اما در زمان حدود 90 دقیقه وقت ما را تلف می‌کند. Serkis سعی می‌کند فیلمش به خوبی دراماتیک شود، اما بدون اینکه باعث شود ما بنشینیم و توجه کنیم، در رویای رضایت ما شناور می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Movie Nation Roger Moore

با امتیاز 38 از 100

داستان آنقدر ساده است که از سادگی گریه شما را به دریا تبدیل می‌کند. سوال ایجاست که چگونه فیلمنامه نویسی بنام کلی مارسل هنوز در گیر و دار پیدا کردن چیزهای سرگرم کننده است که هنگام حرکت از نقطه A به نقطه B به ما نشان دهد.

همه چیز در این فیلم از سکانس‌های اکشن گرفته تا آرام بخش‌ترین تصاویر تاریک و مبهم دراماتیک شده‌اند. فیلم ونوم 2 یا این زشتی بصری ناسازگار، برای آن دسته از کسانی است که قطعا وجود ندارند.

The Globe and Mail (Toronto) Barry Hertz

با امتیاز 32 از 100

دنباله ونوم در انتها حاوی یک سرگرمی جالب است. اما باید بدانید که مارول گویا نوعی فتیشیست مالکیت معنوی را در خود می‌بیند. آخر به چه قیمت باید با ضاعقه‌ی مردم بازی کرد؟ مشکل این است که شما باید 89 دقیقه وحشتناک و مبتذل و بدون هیچگونه ساختار روایی خاص و جذابی را با فیلم صرف کنید. گویا مارول قصد دارد پاداش شایسته ‌اش را با اقدام شیطانی و سادیستی خود در قصه گویی به شما بدهد. در هر صورت، من فقط می‌توانم یک هشدار بدهم.

برای کسانی که اهمیتی نمی‌دهند و می‌خواهند به چشم ها و حواس چندگانه‌‌ی خود حمله کنند، Venom: Let There Be Carnage را ببینند. این فیلم زشت، ارزان و گنگ، و به نوعی دور ریختنی حتی از آشغال هم آشغال‌تر است.

Variety Peter Debruge

با امتیاز 30 از 100

فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، به جای آنکه کارگردانی شود و در حوزه سینما و در دنیای مارول پادشاهی کند، بیشتر توسط اندی سرکیس مدیریت شده است تا بازیگران و تیم تولید کمی بدتر عمل کنند. این فیلم تمام نشانه‌‌های یک فیلم عجولانه، عاجزانه و در راستای درآمدزایی را دارا است.

سکانس‌ها و تمامی تصاویر اکشن این فیلم بسیار بهم ریخته به نظر می‌رسند و جلوه‌های بصری بیش از حد دیده می‌شوند. با این وجود، فیلم در معرفی کاراکتر کارنیج موفق ظاهر شده است. مطمئنا سازندگان در به تصویر کشیدن این داستان عجله کردند و باید زمان بیشتری را صرف توسعه داستانی بهتر می‌کردند.

واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2, نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2
واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2, نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2

مشخصات فیلم

  • کارگردان اندی سرکیس
  • تهیه‌کننده آوی آرادع مت تولماخ، ایمی پاسکال، کلی مارسل، تام هاردی و هاچ پارکر
  • فیلمنامه‌نویس کلی مارسل
  • داستان تام هاردی و کلی مارسل بر پایه مارول کامیکس
  • موسیقی مارکو بلترامی
  • فیلم‌بردار رابرت ریچاردسون
  • شرکت تولید کلمبیا پیکچرز، مارول انترتینمنت و تنسنت پیکچرز
  • توزیع‌کننده سونی پیکچرز
  • مدت زمان ۹۷ دقیقه
  • کشور ایالات متحده
  • زبان انگلیسی

بازیگران

  • تام هاردی در نقش ادی براک / ونوم
  • وودی هرلسون در نقش کلیتوس کسدی / کارنیج
  • میشل ویلیامز در نقش ان ویینگ
  • رید اسکات در نقش دن لوئیس (دوست پسر ان ویینگ)
  • نائومی هریس در نقش شیریک

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2 ؛ بگذارید کارنیج بیاید – به قول منتقدان، آشغال !

  1. من کیفیت پرده این فیلم رو دیدم نمی دونم
    واقعا نمی دونم در وصف این فیلم چی بگم یعنی از آشغال هم آشغال تر ، اولش من گفتم اِ ۹۰ دیقه چقدر کم نگو می تونستن فیلمو تو ۳۰ دیقه خلاصه کنن ، انقدر یعنی مسخره یه جاهایی ونوم مثل بچه ها قهر کرد رفت به یکی دیگه چسبید و رفت پارتی !!! ونوم شخصیتیه که باید آدما رو تیکه پاره کنه نه اینکه بره مهمونی و جوک بگه ممنونم از مقاله تون بازم می گم ارزش یک بار دیدن هم نداره حتی به نظر من بدتر از قسمت اول بود ، با تشکر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *