حقایق پنهان سریال Squid Game ؛ 001 یا محوریت بازی ماهی مرکب ؟!

Squid Game سئونگ گی هون را دنبال می‌کند، کسی که با بدهکاری زیاد زیست خود را در حال ادامه دادن است. با نوشتار حقایق پنهان سریال Squid Game همراه ما باشید.

بازی ماهی مرکب گی هون را دنبال می‌کند که در بازی با مردی مرموز و خوش لباس، که 100000 پوند به او می‌دهد باید درگیر شود. او مجکوم است که برنده بازی کودکان شود و یک کارت ویزیت که از او دعوت می‌کند تا بازی های بیشتری انجام دهد بگیرد.

گی هون می‌پذیرد و با 455 بازیکن دیگر به مکانی اسرارآمیز ربوده می‌شود. در آنجا آنها مجبور به انجام بازی‌های کودکان با عواقب مرگبار برای باختن می‌شوند. Squid Game دارای بسیاری از مفاهیم مشابه Alice in Borderland و بسیاری از فیلم ها و سریال های مشابه است که برای طرفداران آن نمایش جذاب خواهد بود.

حقایق پنهان سریال Squid Game (2021)

001 یا محوریت بازی ماهی مرکب ؟!

فهرست نکاتی که در ادامه نوشتار حقایق پنهان سریال Squid Game خواهید خواند به شرح زیر است:

حقایق پنهان سریال Squid Game
حقایق پنهان سریال Squid Game

Squid Game ، درام هیجان انگیزی که مردم آن را نسخه کره ای The Hunger Games می‌نامند، در حال حاضر شماره یک سریال های جهان در Netflix است. و اگر بازی ماهی مرکب را تماشا کرده اید، محبوبیت آن واقعاً تعجب آور نیست.

این سریال همه چیز دارد: بازی های کودکانه قتل محور. صندوق جایزه 45.6 میلیارد پوند (تقریبا 53 میلیون دلار استرالیا). یک عروسک غول پیکر 10 فوت با چشمان تک تیراندازطور. سربازان با لباس‌های بسته‌ی صورتی با ماسک‌های مخصوص پلی استیشن. میلیونرهای عجیب و غریب با پوشش چهره مات و مبهم.


بیشتر بخوانید: نقد و بررسی سریال Squid Game 2021


قرار است کلی اتفاق بیافتد و با اتفاقات زیادی که در بازی Squid Game رخ می‌دهد، طبیعی است که مردم مشغول ارائه نظریه ها و تجزیه و تحلیل این سریال هیجان انگیز برای یافتن حقایق پنهان هستند که در 9 قسمت این سریال پراکنده شده اند.

به عنوان مثال، نظریه رایج مبنی بر اینکه او ایل نام و گی هون در واقع پدر و پسر هستند؛ تصور بر اساس این واقعیت ساده که پسر گی جون و او ایل نام هر دو به شیر حساسیت دارند و روزهای تولد مشابهی دارند. یا این نظریه وجود دارد که رنگی که یک شرکت کننده در بازی افتتاحیه متاکی Dakakji انتخاب کرده بود مشخص می‌کرد که آنها بازیکن (آبی) یا کارگر (قرمز) می‌شوند.

اما فراتر از نظریه ها، حقایق پنهان کاملاً واضحی نیز در سریال Squid Game وجود داشت. برای مثال دیوارهای سالن شرکت کننده را که به معنای واقعی کلمه هر بازی را از طریق تصاویر روی دیوار نشان می‌دهد، در نظر بگیرید. نکته‌ای که در مقاله بازیگران Squid Game (بازی مرکب) ؛ حقایقی که نباید بدانید ! هم به تفصیل توضیح داده‌ایم.

سپس پیشگویی عمده ای از مرگ شخصیت اصلی رخ داد که در ابتدای سریال اتفاق افتاد. به عنوان مثال، سانگ وو در پایان مسابقه خود را کشت و قصد داشت همین کار را در قسمت 2 انجام دهد قبل از اینکه دوباره به بازی فراخوانده شود.

به همین ترتیب، Sae-byeok قبل از بازی نهایی دچار شکستگی گردن شد، که شبیه نحوه نگه داشتن چاقو در گلو مردی بود که او را فریب داده بود. جانگ دئوک سو پس از سقوط در بازی پل شیشه ای جان خود را از دست داد، به این ترتیب او در قسمت 2 از تعقیب کنندگان فرار کرد.

اما چیزی که هیچ کس ندید پیرمرد 001، او ایل نام، پشت بازی ها بود. با این حال، با تأمل، در واقع تعدادی سرنخ پنهان وجود داشت که به آن پایان پیچشی شوک‌آلود اشاره می‌کرد. بنابراین بیایید همه سرنخ های پیچشی را که ممکن است در Squid Game از دست داده باشید، تجزیه کنیم.

بیشتر بخوانید:

001 همه بازی‌ها را دوست داشت

حقایق دیده نشده سریال squid game, حقایق پنهان سریال بازی ماهی مرکب
حقایق دیده نشده سریال squid game, حقایق پنهان سریال بازی ماهی مرکب

یکی از بزرگترین سرنخ هایی که نشان می‌دهد 001 پشت بازی ها است، دانش عجیب او و عشق به هر بازی است. به عنوان یک فرد پیر، ضعیف و بیمار، اینطور نیست که Oh Il-nam یک بازیکن ایده آل “Squid Game” باشد. در حقیقت، در هر 456 شرکت کننده تقریباً کسی حتی نزدیک به سن او وجود نداشت. با این وجود، هر بار که یک بازی انجام می‌شد، 001 روی دهانش کف می‌کرد و در برخی موارد، مانند Tug-O-War، او حتی با وجود داشتن تیم ضعیف تر، استراتژی چشمگیری برای پیروزی داشت.

001 در بازی اول اسکن نمی‌شد

حقایق پنهان سریال Squid Game, نکات مخفی سریال بازی مرکب
حقایق پنهان سریال Squid Game, نکات مخفی سریال بازی مرکب

اگر 255 نفر در بازی بچه ها با چراغ قرمز ، چراغ سبز جلوی چشم شما کشته شوند، حداقل کمی وحشت زده می‌شوید، درست است؟ خوب برای بازیکن شماره 001 چیزی وحشتناک وجود ندارد.

اوه ایل نام به جای اینکه از اینکه 50 درصد از اطرافیانش مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند شوکه یا شگفت زده شود، لبخند می‌زد. اما اگر بدانم ماشین کشتار رباتیک غول پیکر طوری برنامه ریزی شده است که هیچ وقت به من ضربه نمی‌زند، هرچقدر هم که حرکت کنم، احتمالاً من نیز عصبانی یا وحشت زده نمی‌شوم.

اگر به آشکارساز حرکت در بالای 001 نگاه کنید، به طور متفاوتی با دیگران روشن می‌شود. برای همه شرکت کنندگان دیگر، طرح سبز نیز با یک پوشش سبز همراه بود در حالی که Oh Il-nam و کسانی که به او نزدیک هستند، احتمالاً از هرگونه اشتباه احتمالی جان سالم به در نمی‌برند. در ادامه با نوشتار حقایق پنهان سریال Squid Game همراه فیگار بمانید تا ببینیم 001 چگونه محوریت ساختار روایی بازی ماهی مرکب است.

001 رأی تساوی بود

حقایق دیده نشده سریال squid game, حقایق پنهان سریال بازی ماهی مرکب
حقایق دیده نشده سریال squid game, حقایق پنهان سریال بازی ماهی مرکب

وقتی سربازان تصمیم به رای گیری کردند، 001 رایی را داشت که برای آزادسازی همه پس از دور اول بسیار حائز اهمیت بود، او اطمینان حاصل کرد که بازی از طریق قانون سوم عادلانه است:


اگر اکثریت موافق باشند بازی ها ممکن است خاتمه یابد.


001 به شرکت کنندگان اجازه داد تا با رغبت خارج شوند و برگردند، این بدان معنا بود که هیچ کس مجبور به بازی نبود. این حرکت فراتر از تسهیل وجدان 001، به این معنی بود که افرادی که برگشتند خسته کننده نخواهند بود زیرا با دانستن این که حذف منجر به مرگ می‌شود، همه چیز شگفت‌انگیزتر می‌شود. و همانطور که در بازی Glass Bridge دیدیم، VIP ها زمانی که همه چیز خسته کننده بود طرفدار بازی ها نبودند.

به علاوه، در پایان این سری، Oh Il-nam فاش کرد که تمام دلیل ایجاد بازی Squid به این دلیل بوده است که این افراد VIP فکر می‌کردند وقتی پول زیادی دارید یا به اندازه کافی، کافی نیست “زندگی سرگرم کننده نیست” زیرا “همه چیز خسته کننده می‌شود”.

001 هرگز سابقه ای نداشت

حقایق پنهان سریال Squid Game, نکات مخفی سریال بازی مرکب
حقایق پنهان سریال Squid Game, نکات مخفی سریال بازی مرکب

هر شخصیت اصلی Squid Game دارای یک داستانی بود که نشان می‌داد چه چیزی آنها را مجبور به بدهی و بازگشت به بازی کرده است. همه به جز Oh Il-nam.

ما دیدیم که گی هون مشکل قمار شدید دارد، سانگ وو به دلیل کلاهبرداری مالی از مقامات فرار می‌کند، سائ بایوک به شدت تلاش می‌کند تا برای عبور مادرش از مرز کره شمالی پول پرداخت کند و علی یک مهاجر غیرقانونی بود. به مدت شش ماه توسط کارفرمای خود دستمزد نگرفته است. اما برای اوه ایل نام تنها چیزی که می‌دانستیم این بود که او تومور مغزی داشت و هیچ نیازی به پول نداشت.

بیشتر بخوانید:

001 با ستاره دالگونا راحت تر بود

حقایق دیده نشده سریال squid game, حقایق پنهان سریال بازی ماهی مرکب
حقایق دیده نشده سریال squid game, حقایق پنهان سریال بازی ماهی مرکب

اوه ایل نام در انتخاب بازی های انجام شده دستی داشت، او آگاه بود که دور دوم بر روی آب نبات دالگونا تمرکز خواهد کرد. بنابراین وقتی Gi-hun پیشنهاد داد که چتر ستاره را قبل از شروع بازی عوض کند، 001، خودداری کرد. در حالی که بریدن ستاره به هیچ وجه آسان نیست، خطوط مستقیم آن را بسیار راحت تر از چتر Gi-hun یا حتی دایره علی انجام می‌دهد.

001 که ترسید شورش متوقف شد

حقایق پنهان سریال Squid Game, نکات مخفی سریال بازی مرکب, حقایق دیده نشده سریال squid game, حقایق پنهان سریال بازی ماهی مرکب
حقایق پنهان سریال Squid Game, نکات مخفی سریال بازی مرکب

هنگامی که شرکت کنندگان پس از یادگیری مجازات کشتن یکدیگر در خوابگاه‌ها شروع به شورش کردند، 001 متوجه شد که او در خطر واقعی است و نمی‌توان از او محافظت کرد.

او ایل نام می‌دانست که هدف انتخابی او آسان است، بنابراین به بالای تخت ها رفت و مستقیماً به دوربین ها درخواست کرد تا آشوب ها متوقف شوند. با وجود کشته شدن چندین نفر، پس از آنکه 001 ترس های خود را بیان کرد و خاطرنشان کرد که اگر خشونت ادامه یابد، کسی دیگر نمی‌تواند بازی کند – این یک مسئله واقعی برای VIP هایی است که برای تماشای دورهای نهایی حضور دارند – که مرد جلویی قدم برداشت. برای خاموش کردن شورش ها…

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان سریال Squid Game سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


18 thoughts on “حقایق پنهان سریال Squid Game ؛ 001 یا محوریت بازی ماهی مرکب ؟!

  1. نکته سنجیتون اگر متن کپی از جایی نباشه ستودنی و جالب بود منتهی مسئله ی اصلی درباره این سریال اینه که واقعا نمیتونه بهترین سریال نتفلیکس باشه . این سریال فقط موجی مثل بازی نهنگ آبی بود و چندوقت دیگه از یادها خواهد رفت .. اثر جاودانی نیست به نوعی .. بنظرم به این مسئله باید اشاره شه .. به اضافه اینکه خیلی سکانس ها حاوی ایراد بود بنظرم که از نتفلیکس با این سرمایه حداقل نباید چنین چیزهایی دیده میشد بخصوص لحظه کشته شدن دوتا بازیکن آخر … ممنون از سایت خوبتون

    1. من بندرت فیلم یا سریال میبینم مگر اینکه خاص باشن، این سریال رو دیدم چون خوشحال شدم که بقیه حتی در کشور های دیگه هم میدونن اینطور بازی ها وجود داره، حتی توی جایی که خودمون زندگی میکنیم و من همچین بلایی سرم اومده اما کمی متفاوت تر، این فیلم چیزی جز واقعیت نیست. نمیتونم زیاد توضیح بدم شاید کمی اغراق این فیلم و نماد سازیش زیاد باشه اما حقیقته و واقعا فقط ادم هایی که دیگه امیدی ندارنو هیچ راهی ندارن و یا از رده خارج هستن به اجبار زندگیشون تو دام این بازی ها یا مسیر های اینچنینی میفتن که خودم یکی ازونا بودم اما خودم بیرون اومدم، با وجود اینکه خودم با میل رفته بودم. خیلی مراقب خودتون باشید مخصوصا اگه ناچار هستین و زندگی خوبی ندارید چون همیشه مسیر ها و انتخاب هایی پیش روتون میاد که از چاله توی چاه میرید

    2. نتفلیکس فقط اسپانسر این سریال بود و مسئولیت دوبله انگلیسیشو به اهده گرفت، ساخت سریال کار کمپانی کانتانا بود و درواقع نسبت به یه سریال کره ای با بودجه متوسط خیلی عالیه!

  2. من … تو فهم و شعورت ادمین سایت که فیلم رو اسپویل نکنی. نفهم عقده ای احمق، شعور که نباشه هر گاوی منتقد و مفسر میشه

    1. درود بر شما. دوست عزیزم. با شعورترین و فهمیده ترین همراه عزیزم… این مقاله از حقایق پنهان یک فیلم و سریال داره میگه… از مسائلی حرف میزنه که چاره ای جز اسپویل کردن نداره… شما با شعور بالایی که دارید باید میفهمیدید که این نوع مقاله هارو نباید قبل از دیدن سریال و یا فیلم مد نظر مطالعه کرد. واقعا تعجب کردم از پیامی که گذاشتید.

      در هر صورت ممنونم که توجهتون هرچند با کج فهمی سمت و سویی به سمت سایت فیگار داشته. پیشنهاد من به شما اینه که مقاله های تحلیلی رو قبل از دیدن سریال و فیلم نخونید. مخلصم…

    2. عجب!!! اختیار چشمات دست خودت نیست؟ وقتی تیتر مقاله رو میبینی که کلا در مورد حوادث سریال میخواد توضیح بده انقدر شعورت کمه که میری بقیش رو هم میخونی بعد میایی فحش میدی؟ نمیتونی جلو خودتو بگیری؟ اسگل فرنگی

  3. یه چیزی رو دقت نکردین ولی من از اونجا فهمیدم پیرمرد یه کاره ای هست که توی بازی تیله ها مرگ همه ی بازیکنان رو نشون داد به جز پیرمرد، مرگش خیلی مبهم بود و من از اونجا فهمیدم

  4. خب تو اشتباه میکنی قبل از اینکه سریال رو نگاه می‌کنی میای نقد و بررسی شو میخونی تقصیر خودته مگه کسی مجبورت کرد بخونی ببینی چی نوشته

  5. سلام و عرض ادب
    تحلیل شما و چند تا تحلیل دیگه رو خوندم اما به جواب سوالی که دارم نرسیدم
    اون علامت دایره مثلث مربع روی کارت
    شباهت وی آی پی ها و پشت صحنه‌ی بازی به گروه فراماسون
    نحوه چیده شدن مراحل بازی
    اینا همه انگار خیلی حرف پشتشه
    خیلی فیلم مرموزیه و دلم میخواست بیشتر بدونم درمورد عمق و هدف کارگردان از ساخت چنین سریالی با چنین علامت ها و نشونه هایی
    بازم ممنونم ازتون
    و خوشحال میشم اگر چیز بیشتری میدونید مارو در جریان بذارید

    1. سریال بازی مرکب هیچ ربطی به فراماسونر یا چیز دیگه ای نداره و به هیچ عنوان مرموز و پیچیده نیست. حالا البته اگه خیلی توهم توطئه دارید و به زور می خواهید یه چیزی از توش دربیارید که خوشحال بشید یه چند ماه صبر کنید تا استاد رائفی پور عزیزتون از دست داشتن صهیونیست ها و کابالا ها و فراماسونرها در سریال بازی مرکب براتون میگه!!!!!! و در صحنه هایی از فیلم ستاره پنج پر و چشم جهان بین و چشم دجال و صلیب پطرس براتون پیدا میکنه . و احتمالا ایشون کشف میکنه که چرا هر سمت طناب کشی یا روی پل شیشه ای مثلا 12 نفر بودن. حالا من یادم نیست 12 نفر بودن یا 11 یا 10 ولی هر عددی باشه به یک چیزی ربط میدن که شما و امثال شما خوشحال و راضی بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *