معرفی و تحلیل بهترین سریال های سیاسی 2022 و تمام دوران از نگاه سایت فیگار

برخی از مخاطبان سینما، به سریال‌هایی با تم سیاسی علاقه‌مند هستند. در نوشتار جدید فیگار نیز به معرفی و تحلیل بهترین سریال های سیاسی پرداخته شده است.

سریال های سیاسی موضوعات جالبی را در بر می‌گیرند. این سریال‌هایی که در لیست جدیدترین سریال های سیاسی 2022 برای شما ذکر کرده‌ایم، از بهترین‌ها هستند. سریال های سیاسی جدید در ژانرهای مختلف و مستند‌ها و بیوگرافی‌ها ساخته شده‌اند.

سریال هایی با موضوع سیاسی طرفداران و موضوعات خاص خود را دارد. گاهی در رابطه با یک دوره از تاریخ، گاهی در رابطه با جنگ‌ها و گاهی سیاست روز را به تصویر می‌کشد. یا عین واقعیت را،‌ یا در حالت انتقادی و یا با طنز، مسائل را در بر می‌گیرند. در ادامه نوشتار بهترین سریال های سیاسی همراه ما باشید.

بهترین سریال های سیاسی

محبوب‌ترین‌های 2022 و تمام دوران از نگاه سایت فیگار

جدیدترین سریال های سیاسی 2021
جدیدترین سریال های سیاسی 2022

برای اطلاع از مقاله‌های جدید سایت فیگار، مرور خلاصه‌ای از نقد فیلم و سریال و آشنایی با بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در ژانرهای مختلف، به صفحه اینستاگرام فیگار رجوع نمایید. با دنبال کردن این صفحه در قرعه کشی‌های هفتگی شرکت کنید و از پست‌های سرگرم کننده لذت ببرید:


بهترین سریال های سیاسی 2022 و 2021 در این نوشتار برای شما معرفی شده‌اند،‌ تا انتخاب بهتری برای تماشا داشته باشید. مقاله‌های ذیل از سایت فیگار نیز می‌توانند مورد توجه شما باشند:

The Journalist

بهترین سریال های سیاسی
بهترین سریال های سیاسی 2022
  • نام فارسی: روزنامه‌نگار
  • ستارگان: رن هانامی، اندرو گریس، کیسوکه هوشی
  • کارگردان: Michihito Fujii
  • ژانر: درام، معمایی

یک روزنامه نگار متعهد، با جدیت در پی کشف حقایق یک رسوایی فساد دولتی است. حتی زمانی که دشمنان قدرتمند به دنبال خنثی کردن گزارش‌های او هستند، او دست از تحقیق برنمی‌دارد.

داستان این سریال در رابطه با فسادهای یک وزیر نیست، بلکه در مورد عملکرد و سیستم درونی دولت است که از او حمایت می‌کند. بازیگران از نظر زبان بدن و بیان بسیار طبیعی نقش خود را ایفا کرده‌اند. برای قدرت طلبان، سرپوش گذاشتن بر فسادی که به آرامی در رسانه‌ها گسترش می‌یابد، کار سرگرم کننده‌ای نیست، اما برای روزنامه‌نگاران نیز سرگرم‌کننده نیست.

دانستن اینکه خیانتی در حال وقوع است و حق مالیات دهندگان پایمال می‌شود، ناامید کننده است. روزنامه‌نگار به طرز ماهرانه‌ای تجربه مبارزه با سیستمی که به خوبی روغن‌کاری شده است را دارد و می‌داند کار دشواری است، اما ردپای امیدی برای فروپاشی آن پیدا می‌کند. او می‌داند که گزارش رسانه‌ها و آزادی بیان اهمیت بسیاری در توانمندسازی کسانی که به ما خدمت می‌کنند دارد.

انسانیت روزنامه‌نگار باعث موفقیت او می‌شود. این ماهیت تکان‌دهنده قدرت فاسد را طنز یا کم اهمیت نمی‌کند. برای ایجاد پیامدهای استرس زا، فشار بر یک کارمند به سطح بالاتری نیاز دارد. بوی هولناک بی‌مسئولیتی این داستان را فرا گرفته است. این سریال به خاطر واقع گرایی‌اش مورد تحسین قرار می‌گیرد.

فصل یک این سریال 6 قسمت است که در 13 ژانویه 2022 از پلتفرم نتفلیکس منتشر خواهد شد. این سریال محصول ژاپن است و “میچیهیتو فوجی” کارگردانی آن را برعهده دارد.

The First Lady

بهترین سریال های سیاسی
بهترین سریال های سیاسی 2022
  • نام فارسی: بانوی اول
  • ستارگان: ویولا دیویس، میشل فایفر، گیلیان اندرسون
  • سازنده: آرون کولی
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی

در بال شرقی کاخ سفید، بسیاری از تاثیرگذارترین و تغییر دهنده‌ترین تصمیمات تاریخ که توسط بانوان اول کاریزماتیک، پیچیده و پویای آمریکا گرفته می‌شوند از دیدگان پنهان مانده است. فصل یک این سریال آمریکایی با ده قسمت، در تاریخ 17 آوریل 2022 منتشر خواهد شد.

سریال بر روی همسران سه رئیس‌جمهور گذشته آمریکا؛ میشل اوباما (با بازی وایولا دیویس)، بتی فورد (با بازی میشل فایفر) و النور روزولت (با بازی گیلیان اندرسون) متمرکز شده است. در اولین صحنه فلش دوربینی در اواخر دهه 2010 میلادی مشاهده می‌شود.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های سیاسی می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:


میشل اوباما در حال گرفتن عکس پرتره‌ای، با ژستی آشنا برای اکثر آمریکایی‌ها از امی شرالد است. شرالد در پاسخ به سوال اوباما که چرا نمی‌خواهد نقاشی پرتره همسرش را بکشد، پاسخ می‌دهد: “من نمی‌خواهم فقط یک مقام رسمی را نقاشی کنم. من به واقعیت علاقه‌مند هستم.”

این سریال به مسائل واقعی، در زیر نقل قول‌های کلاس تاریخ، تغییرات جدول زمانی آشفته، بیماری و لهجه‌های مناسب می‌پردازد. در طول 10 قسمت در تلاش برای یافتن چیزهای جالب و پیچیده است. روایت وقایع واقعی، به ویژه تاریخ بسیار اخیر کار دشواری‌هایی دارد که در این سریال به خوبی روایت شده است. پرتره شرالد در سال 2018، نمادنگاری کلاسیک اوباما است؛ باشکوه و در عین حال دعوت‌کننده، روشنفکرانه، همراه با تعادلی ظریف!

در کل نمی‌توان سریال را خیلی عالی دانست،‌ از طرف بسیاری از منتقدان نیز نقد بر آن وارد است، اما برخی از نکات آن، مثل توجه به زنانی که تا کنون به آن‌ها پرداخت نشده است، نکته قابل توجهی می‌باشد.

The Crown

بهترین سریال های سیاسی
بهترین سریال های سیاسی
  • نام فارسی: تاج
  • ستارگان: کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی، آیلین اتکینز
  • سازنده: پیتر مورگان
  • ژانر: درام و زندگینامه

تاج، زندگی ملکه الیزابت دوم را پس از مرگ عمویش در سال ۱۹۴۷، به قدرت رسیدن و سپس ازدواجش با شاهزاده هنری را تا به امروز نمایش می‌دهد. این سریال قطعاً یکی از شناخته شده‌ترین سریال‌های سیاسی و تاریخی در حال حاضر است.

این نمایش در سال 2016 در Netflix به نمایش درآمد و کلر فوی در نقش ملکه جوان الیزابت دوم بازی می‌کند. فصل پنجم این سریال در نوامبر 2022 منتشر خواهد شد و می‌توانید به تماشای آن بنشینید.

ملکه الیزابت دوم در 25 سالگی بر تخت نشست و این سریال زندگی او را به عنوان عضوی جوان از خانواده سلطنتی در دهه 1940 دنبال می‌کند. این سریال زندگی او را در طول سال‌ها دنبال می‌کند و نگاهی می‌اندازد به اینکه چگونه رقابت‌های سیاسی و روابط شخصی بر شیوه زندگی در قرن بیستم تأثیر گذاشته است.

The Undeclared War

بهترین سریال های سیاسی
بهترین سریال های سیاسی
  • نام فارسی: جنگ اعلام نشده
  • ستارگان: سایمون پگ، میزی ریچاردسون، هانا خلیک
  • کارگردان: پیتر کاسمینسکی
  • ژانر: درام، علمی تخیلی، رازآلود

در سال 2024، یک تیم پیشرو از تحلیلگران مدفون در قلب GCHQ، مخفیانه برای جلوگیری از یک حمله سایبری خارجی به سیستم انتخاباتی کشور تلاش می‌کنند. فصل یک این سریال انگلیسی، در تاریخ 18 آگوست 2022 منتشر خواهد شد.

“جنگ اعلام نشده” به طور کل در مورد حملات سایبری است. اگر تیزرهای اولیه را دیده باشید متوجه می‌شوید که آدریان لستر در نقش نخست وزیر و سایمون پگ از کابینه او است. آن‌ها در مورد اینکه چگونه اینترنت در آستانه فروپاشی قرار گرفته است، پیامی را ارائه می‌دهند.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های سیاسی می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:


اما چه کسی در این مدت برای به زانو در آوردن “بزرگراه اطلاعاتی” وارد عمل شده است؟ و در میانه مبارزات انتخاباتی، کدام یک مشکوک به نظر می‌رسد؟ در پی کشف اصل این ماجرا، تیمی مشغول کار هستند. در طول آزمایش پلتفرم BT؛ سیستمی که دسترسی پهنای باند را در سراسر بریتانیا حفظ و تسهیل می‌کند، اینترنت قطع می‌شود و این یعنی از کار افتادن بسیاری از خریدهای آنلاین و تعطیلی جلسات آنلاین در برنامه‌های زوم، تیم لینک و …، که وضعیت را آشفته کرده است.

این ماجرا یک اختلال بزرگ در زیرساخت‌های دیجیتال بریتانیا است. زمان زیادی نمی‌گذرد که نخست وزیر ماکینده خواستار انتقام‌گیری سریع علیه روسیه است؛ گمان می‌رود محتمل‌ترین متجاوز روسیه باشد. این سریال یک تریلر جاسوسی پیشرفته است، یک درام ملی که دسیسه‌های سیاسی را با طرح‌های داستانی کاملاً تحقیق شده که مستقیماً از سرفصل‌ها جدا شده‌اند، ترکیب می‌کند. ماجرای سریال در سال 2024 شکل می‌گیرد، زمانی که انتخابات ریاست جمهوری برگذار خواهد شد.

Anatomy of a Scandal

بهترین سریال های سیاسی
بهترین سریال های سیاسی
  • نام فارسی: تشریح یک رسوایی
  • ستارگان: امیلی بی اسمیث، بن رادکلیف، سیه‌نا میلر، میشل داکری
  • کارگردان: اس. جِی. کلارکسون
  • ژانر: درام، هیجان انگیز

این سریال یک داستان هیجان‌انگیز روان‌شناختی و درام جذاب دارد. ماجرای رسوایی‌های شخصی و سیاسی نخبگان بریتانیا، جایی که حقیقت بین عدالت و برتری نهفته است. جیمز و سوفی وایت هاوس در دنیایی شاد خود زندگی می‌کنند.

یک وزیر در پارلمان، یک خانواده دوست داشتنی در خانه؛ خط داستانی جیمز به این صورت ظاهر می‌شود. تا اینکه ناگهان یک راز آشکار می‌شود و مسیر زندگی او تغییر جهت می‌دهد.

مینی‌سریال “آناتومی یک رسوایی” نگاهی متفاوت و عمیق به ماجرا‌های رسوایی جنسی در میان صاحبان قدرت و ثروت است. این سریال بر اساس رمانی از سارا ووگان ساخته شده که خود این رمان مبتنی بر چندین و چند مورد واقعی تعرضات جنسی بوده است.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این سریال نگاهی است که از زاویه‌ای زنانه به موضوع دارد و به جای اینکه صرفا روی متجاوز تمرکز کند، زنانی را که از این ماجرا متاثر می‌شوند نیز مورد توجه قرار می‌دهد؛ از قربانی گرفته تا همسر و نزدیکان متجاوز.

این سریال با وجود زمان اندکی که دارد، مجموع کاملی از هر چیزی است که از یک سریال خوب انتظار داریم: بازی‌های باورپذیر، چرخش‌های داستانی غافلگیرکننده، جذابیت مضمون و مهم‌تر از همه، نگاه عمیق و چندوجهی به ظریف‌ترین جزئیات روابط انسانی؛ جزئیاتی که با اندکی تغییر می‌توانند ارتباطی دوستانه را به عملی مجرمانه تبدیل کنند.

Amongst Men

بهترین سریال های سیاسی
جدیدترین سریال های سیاسی 2022
  • نام فارسی: در میان مردان
  • نام اصلی: Entre Hombres
  • ستارگان: دیه‌گو کرمونز، نیکولاس فورتادو، گابریل گویتی
  • کارگردان: پابلو فندریک
  • ژانر: درام، جنایی

ضمن آشنایی با بهترین سریال های سیاسی می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:


سریال “Amongst Men” در زمان عصر طلایی گروه‌های خلاف و یکی از تاریک‌ترین دوران پلیس می‌گذرد. جایی که پلیس توسط گروهی از میلیونرها که در مشاغل غیرقانونی Buenos Aires مشارکت دارند، کنترل می‌شود. ۴ قسمت از این سریال، در ۲۶ سپتامبر، پنجم مهرماه منتشر شده است. “در میان مردان” محصول آرژانتین است و دیالوگ‌ها به زبان اسپانیایی بیان می‌شوند.

La Fortuna

بهترین سریال های سیاسی
سریال هایی با موضوع سیاسی
  • نام فارسی: ثروت
  • ستارگان: آلوارو مل، آنا پولوروسا، کلارک پیترز
  • کارگردان: Alejandro Amenábar
  • ژانر: ماجراجویانه، معمایی

شش قسمت از سریال اسپانیایی “ثروت” از ۳۰ سپتامبر تا ۲۹ اکتبر منتشر شد. کاراکتر الکس ونتورا، یک دیپلمات جوان و بی تجربه است. او ناخواسته رهبر ماموریتی می‌شود، که تمام اعتقادات او را آزمایش می‌کند. ماموریت بازیابی گنج زیر دریا، که توسط ماجراجویی به نام “فرانک وایلد” به سرقت رفته است.

Turning Point: 9/11 and the War on Terror

بهترین سریال های سیاسی
سریال هایی با موضوع سیاسی
  • نام فارسی: نقطه عطف: 11 سپتامبر و جنگ علیه تروریسم
  • ستارگان: جیمز لاپورتا
  • کارگردان: برایان نپنبرگر
  • ژانر: مستند تاریخی

ماجرای سریال، یک واقعه نگاری از حملات 11 سپتامبر 2001 به ایالات متحده، چشم اندازهای روشن و داستان‌های شخصی در مورد اینکه چگونه حوادث فاجعه بار آن روز، مسیر کشور را تغییر داد ارائه می‌دهد.

از حمله شوروی به افغانستان در سال 1979، تا فروپاشی نفس‌گیر این کشور به دست طالبان، چند هفته قبل از بیستمین سالگرد حملات، موضوع این مستند است. تاریخ همچنان ادامه دارد. یکم سپتامبر، پنج قسمت از این مستند به نمایش در آمد.  این سریال محصول آمریکا است و از پلتفرم نتفلیکس منتشر شد.

How to Become a Tyrant

بهترین سریال های سیاسی
سریال های سیاسی جدید
  • نام فارسی: چگونه می توان یک ستمگر شد
  • ستارگان: پیتر دینکلیج، بروس بوئنو، فتحعلی مقدم
  • ژانر: مستند، بیوگرافی،‌ تاریخی

حکومت با مشت آهنین، مستلزم یک دیکتاتور مشتاق است که کتاب بازی را برای قدرت مطلق بداند. همانطور که مستبدان تاریخ، در این سریال مستند ثابت می‌کنند. نهم جولای، شش قسمت از این مستند آمریکایی، توسط نتفلیکس منتشر شد.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های سیاسی می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:


فتحعلی مقدم که یکی از ستارگان این سریال است، روان‌شناس ایرانی، استاد روان‌شناسی دانشگاه جورج‌تاون و مدیر برنامه تعارض‌زدایی در این دانشگاه است. او همه دوره‌های تحصیلی خود را در انگلستان گذرانده‌است. پژوهش‌های مقدم عمدتاً در حوزه روان‌شناسی فرهنگی، روان‌شناسی اجتماعی، روان‌شناسی جنگ و درگیری و روان‌شناسی حقوق است.

Everything Will Be Fine

بهترین سریال های سیاسی
سریال های سیاسی جدید
  • نام فارسی: همه چیز خوب خواهد شد
  • ستارگان: مرسدس هرناندز، پیر لوئیس، فلاویو مدینا
  • کارگردان: دیه‌گو لونا
  • ژانر: درام، کمدی

یک زن و شوهر جدا شده، به خاطر فرزند خود در این درام طنز با هم زندگی می‌کنند. آن‌ها در تلاش هستند که معنای والدین و همسر خوب در دنیای امروز را بیابند. در ۲۰ آگوست،‌ هشت قسمت از این سریال به نمایش در آمد. سریال مکزیکی است، که توسط نتفلیکس منتشر شد.

Glória

بهترین سریال های سیاسی
محبوب ترین سریال های سیاسی تاریخ سینما
  • نام فارسی: گلوریا
  • ستارگان: میگوئل نانس، مت ریپی، استفنی وگت
  • کارگردان: تیاگو گودس
  • ژانر: درام، تاریخی، معمایی

ضمن آشنایی با بهترین سریال های سیاسی می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:


در دهه 1960، در اوج جنگ سرد، در روستای کوچک Glória do Ribatejo، ژائو ویدال چندین ماموریت جاسوسی پرخطر را بر عهده می‌گیرد. این ماموریت‌ها می‌تواند مسیر تاریخ پرتغال و جهان را تغییر دهد. این سریال توسط کارگردان پرتغالی ساخته شده‌است. ده قسمت از آن در دهم نوامبر توسط نتفلیکس منتشر شد.

King of Boys: The Return of the King

بهترین سریال های سیاسی
محبوب ترین سریال های سیاسی تاریخ سینما
  • نام فارسی: پادشاه پسران: بازگشت پادشاه
  • ستارگان: سولا سوباواله، افا ایوارا، تیتی کوتی
  • کارگردان: کیمی آدتیبا
  • ژانر: درام، جنایی

الحاجه انیولا سلامی از نو شروع می‌کند و موقعیت متفاوتی از قدرت را که با انتقام، پشیمانی و بی‌رحمی تقویت می‌شود، مورد توجه قرار می‌دهد. ۲۷ آگوست، هفت قسمت از این محصول نیجریه‌ای منتشر شد.

Times

بهترین سریال های سیاسی
بهترین سریال های سیاسی 2021
  • نام فارسی: زمان‌ها
  • ستارگان: سئو جین لی، جو یانگ لی، یئونگ چئول کیم
  • کارگردان: یونگ جونگ هو
  • ژانر: جنایی، درام، فانتزی

ضمن آشنایی با بهترین سریال های سیاسی می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:


یک درام اسرارآمیز سیاسی با “تغییر زمان” است، که داستان “سئو جئونگ این” را روایت می‌کند. او پنج سال پیش از طریق تماس تلفنی با خبرنگار “لی جین وو” ارتباط برقرار می‌کند و داستان اینگونه آغاز می‌شود. از ۲۰ فوریه تا ۲۸ مارس، ۱۲ قسمت از این سریال، که محصول کره جنوبی است، منتشر شد.

Reyes de la noche

بهترین سریال های سیاسی
بهترین سریال های سیاسی 2021
  • نام فارسی: پادشاهان شب
  • ستارگان: Javier Gutiérrez ،Miki Esparbé ،Itsaso Arana
  • کارگردان: کریستوبال گاریدو، آدولف والور
  • ژانر: کمدی

مجری شماره یک رادیو ورزشی اسپانیا، هنگامی که شاگردش رقیب او می‌شود، امپراطوری خود را در معرض تهدید می‌بیند. سریال اسپانیایی “پادشاهان شب” به داستان رادیوهای شبانه می‌پردازد. از ۱۴ تا ۲۸ ماه می، ۶ قسمت از آن منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های سیاسی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *