بهترین فیلم های تکنی کالر از نگاه سایت فیگار

فیلم‌های تکنی کالر، صنعت سینما را در جهان به خوبی تغییر دادند و در ادامه به معرفی بهترین فیلم های تکنی کالر از نگاه سایت فیگار خواهیم پرداخت.

مطمئناً Technicolor، راه درازی را برای فیلم‌ها پیموده است و برای این داستان‌های کلاسیک نقش بزرگی داشت و همچنین برترین فیلم های تکنیکالر را ساختند. زمانی که فیلم‌های Technicolor در سال 1916 شروع شدند، اولین باری بود که بسیاری رنگ‌ها را روی صفحه نمایش می‌دیدند و هیچ‌کدام آن را با چنین وضوح خیره‌کننده‌ای تجربه نکرده بودند.

در طول دهه‌های متعدد، فرآیند ثبت رنگ در فیلم تکامل یافت و فیلم های برتر تکنی کالر در نهایت ما را به شاهکارهای خیره‌کننده سینماتاگرافی بصری که امروزه در فیلم‌هایی مانند آواتار و دکتر استرنج داریم، رساند.

بهترین فیلم های تکنی کالر از نگاه سایت فیگار

تکنی کالر ترین فیلم های تاریخ

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های تکنی کالر را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های تکنی کالر
بهترین فیلم های تکنی کالر

در میان تعداد زیادی از فیلم‌هایی که با استفاده از Technicolor ساخته شده‌اند، IMDb اکثر فیلم‌های مربوط به دوران طلایی هالیوود را به عنوان برخی از فیلم های Technicolor برتر تاریخ سینما در طول تاریخ سینما رتبه‌بندی کرده است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB

Leave Her To Heaven

بهترین فیلم های تکنی کالر
برترین فیلم های تکنیکالر

Leave Her To Heaven یکی از اولین، فیلم‌های نوآر بود که با تکنیک Technicolor گرفته شد. این داستان با استعدادهای کرنل وایلد، جین تیرنی و وینسنت پرایس، در مورد یک جوان اجتماعی که عشق وسواس‌گونه به همسر نویسنده‌اش دارد را نشان می‌دهد که در نهایت به نابودی آنها می‌شود.

این فیلم، جهان را با یکی از فم فاتال‌های واقعی سینما آشنا می‌کند. تیرنی در سال 1946 برای بازی خود نامزد جایزه اسکار شد و این فیلم اکنون به عنوان بهترین استفاده از فناوری و رنگ آن دوره، با جلوه‌های ویژه خیره کننده و تاثیرگذار در نظر گرفته می‌شود.

Shane

بهترین فیلم های تکنی کالر
فیلم های برتر تکنی کالر

شین که در سال 1953 اکران شد، یکی از مشهورترین فیلم‌های وسترن بود که آلن لاد را در یکی از نمادین‌ترین نقش‌هایش نشان داد. پس از اینکه سرانجام در دره‌ای که متعلق به یک خانواده است، او باید علیه بارونی بی‌رحم که می‌خواهد زمین را برای خودش مطالبه کند، اقدام کند.

وقتی صحبت از فیلمبرداری منظره و تکنیکی رنگارنگ به میان می‌آید، این فیلم، جزو اولین فیلم‌های این سبک است. همچنین این تنها فیلم رنگی ژان آرتور نخواهد بود، اما فیلمبردار لویال گریگز جایزه اسکار را برای کارهای پشت دوربین خواهد برد.

Snow White And The Seven Dwarfs

بهترین فیلم های تکنی کالر
تکنی کالر ترین فیلم های تاریخ

اولین فیلم بلند والت دیزنی پیکچرز، سفید برفی و هفت کوتوله، یک فیلم برجسته در سینما بود. این اولین انیمیشن تمام‌قد به‌طور سنتی است و بنابراین اولین تصویر متحرک تکنیکالر شناخته می‌شود.

از جوهرسازی هلن اوگر و تیمش که رنگ سرخ را بر روی هر سلول برای سفید برفی پیاده‌سازی می‌کنند تا سکانس “Hi-Ho” از Shamus Culhane، رنگ، یکی از نقش‌های بسیار مهم در این ویژگی Technicolor ایفا می‌کند که طرفداران سفید برفی ممکن است از دانستن آن شوکه شوند.

Fantasia

بهترین فیلم های تکنی کالر
فیلم های Technicolor برتر تاریخ سینما

Fantastia، جهان را با ترکیبی از موسیقی ، تکنیک و انیمیشن آشنا کرد که قبلاً روی صفحه نمایش تجربه نشده بود. یکی از این بخش‌ها، شاگرد جادوگر بود که انیمیشن میکی ماوس را به یک نماد تبدیل کرد که امروزه هنوز در رسانه‌ها به آن اشاره می‌شود.

این فیلم همچنین به دستاوردهای بزرگی برای استفاده از فناوری دست یافت. همچنین خدمه Fantasound را اختراع نکردند که قادر به استفاده از سیستم‌های استریو برای اولین بار برای یک فیلم دیزنی بود، اما بسیاری از انیماتورها توانستند با هر بخش، چیزی جدید بسازند که پالت‌های رنگی و سبک‌های انیمیشن منحصر به فرد خود را داشت.

The Quiet Man

بهترین فیلم بهترین فیلم های تکنی کالرهای تکنی کالر
بهترین فیلم های تکنی کالر

The Quiet Man که در سال 1952 منتشر شد، داستان بوکسور بازنشسته شان تورنتون را روایت می کند که برای خرید مزرعه قدیمی خانوادگی به دهکده ایرلندی که در آن متولد شده بود باز می گردد. با این حال، او به زودی چشمان خود را به مری سرخ‌پوش می‌اندازد و ناخواسته با برادر حسود او اختلاف پیدا می‌کند. او با فیلمی به کارگردانی جان فورد بار دیگر با جان وین که نقش شان تورنتون را بازی می کرد، همکاری کرد. اما این مشارکت جان فورد و فیلمبردار وینتون هوچ بود که آن را به یکی از بهترین استفاده‌ها از رنگ و لوکیشن در سینما تبدیل کرد.

The Adventures Of Robin Hood

بهترین فیلم های تکنی کالر

ماجراهای رابین هود، بازگویی شگفت انگیز قهرمان عامیانه کلاسیک افسانه بریتانیا، با بازی ارول فلین در نقش قهرمان شجاع را روایت می‌کند. پالت رنگی فیلم با لباس‌های روشن و رنگارنگ در نبردهای بزرگ، هنوز هم یکی از بهترین کاربردهای تکنیکال در دهه 1930 محسوب می‌شود.

تاثیر تاریخی آن حتی باعث شد که به عنوان بخشی از ثبت ملی فیلم شناخته شود و در IMDb به عنوان بهترین فیلم رابین هود دیده شده است.

The Red Shoes

بهترین فیلم های تکنی کالر
بهترین فیلم های تکنی کالر

بر اساس داستان پریان هانس کریستین اندرسون، کفش قرمز یک بازخوانی تئاتری در سال 1948 بود که رقصندگان و بالرین‌های مشهور در آن نقش آفرینی کردند. این برداشت جدید از داستان، درگیری عاطفی یک زن جوان را بین انتخاب شغل حرفه ای به عنوان بالرین یا زندگی با مردی که دوستش داشت، بیان می‌کند.

وقتی صحبت از سینمای بریتانیا به میان می‌آید، هیچ‌کدام به اندازه خلاقیتی که مایکل پاول و امریک پرسبرگر بودند، تاثیر نداشته‌اند. آنها با ساختن 24 فیلم با همدیگر، مسئولیت کارهای تاثیرگذار و نمادینی مانند نرگس سیاه و موضوع زندگی و مرگ را نیز بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های موزیکال تاریخ سینمای جهان + [2023]

بهترین فیلم های عاشقانه جهان + [2023 و تمام دوران]

The Wizard Of Oz

بهترین فیلم های تکنی کالر
بهترین فیلم های تکنی کالر

جادوگر شهر اوز، یک داستان کلاسیک بزرگ از دوران تکنیکالر بود. این فیلم دوروتی را در دنیای جادویی اوز نشان می‌دهد که در طول سفرش برای بازگشت به خانه، با مترسک، مرد حلبی و یک شیر دوست می‌شود. همه کسانی که می‌خواهند جادوگر شهر اوز را پیدا کنند تا به خواسته‌هایشان برسند، همان کسانی هستند که او با آنها آشنا می‌شود.

در حالی که فیلم با رنگ‌های سیاه و سفید باز و بسته می‌شود، زمان زیادی نمی‌گذرد که پس از بیدار شدن دوروتی، این رنگ‌ها پدیدا شده و یکی از صحنه‌های به یاد ماندنی فیلم را خلق می‌کنند و با چنین حجم وسیعی از رنگ روی صفحه، اوز واقعاً شبیه هر چیزی بود که در آن زمان کسی دیده بود.

Gone With The Wind

بهترین فیلم های تکنی کالر

داستان فیلم بر باد رفته، در طول جنگ داخلی آمریکا اتفاق می‌افتد و داستان عاشقانه بین اسکارلت اوهارا، دختر صاحب مزرعه، و رت باتلر، یک فرد اجتماعی است. با شروع جنگ، این فیلم نشان می‌دهد که چگونه عشق بر او تأثیر می‌گذارد و همچنین چگونه او را به محافظت از خانواده‌اش سوق می‌دهد که آن را به یکی از بهترین فیلم های اولیویا دی هاویلند تبدیل کرده است.

در حالی که این فیلم در آن زمان به خاطر ست‌های بزرگ و لباس‌های زیبایش که بیشترین استفاده را از فناوری رنگ در آن زمان می‌برد، مورد تحسین قرار می‌گرفت؛ اما این فیلم در سال‌های اخیر به دلیل نمایش منفی نژادی‌اش بحث برانگیز شده است.

Singin’ In The Rain

بهترین فیلم های تکنی کالر

داستان فیلم Singin’ in the Rain که در پایان دوران صامت اتفاق می‌افتد، داستان دو بازیگر را روایت می‌کند که در حین کار بر روی اولین تصویر، گفتگوی خود را به آرامی پیش می‌برند. این فیلم موزیکال، با بازی جین کلی و دبی رینولدز در سال‌های پس از انتشارش، به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین‌ها تبدیل شد.

در حالی که امروزه از موسیقی و بازیگران به خوبی یاد می‌شود، IMDb آن را به عنوان بهترین رتبه فیلم کلاسیک تکنیکالر امروزی می‌شناسد. این فیلم، یک تصویر آمریکایی خوش‌بینانه از رنگ و تصویر است که به همان اندازه می‌درخشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

کدام فیلم تکنیکالر، در IMDb بهترین رتبه را در میان تمام فیلم‌های کلاسیک دارد؟

فیلم آواز در باران، بهترین فیلم تکنیکالر در وبسایت IMDb است.

کدام فیلم تکنیکالر، به عنوان اولین فیلم در ژانر نوآر شناخته می‌شود؟

فیلم Leave Her To Heaven، نخستین فیلم نوآر می‌باشد که در ژانر تکنیکالر شناخته می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *