نمادین ترین تله ها در فیلم های اره (Saw) از نگاه سایت فیگار

حالا که به اکران فیلم Saw X نزدیک شده‌ایم، بد نیست نگاهی به نمادین ترین تله ها در فیلم های اره (Saw) از نگاه سایت فیگار بیاندازیم.

از تله خرس معکوس تا ماسک مرگ، سری Saw، تله‌های وحشیانه زیادی را معرفی کرده است. در این نوشتار برخی از بهترین تله های فیلم های Saw در این فرنچایز آورده شده است.

برای تقریبا 20 سال، فرنچایز Saw یکی از اصلی‌ترین ژانرهای ترسناک بوده که با تله های نمادین فیلم Saw به محبوبیت رسیده است. در این سریال، قاتل بدنام Jigsaw و شاگردهای مختلفش، قربانیان خود را در قالب «بازی» و «تله» در معرض مجازات‌ها و محاکمه‌های بی‌نظیری قرار می‌دهند که به ترسناک ترین تله های فرانچایز اره به محبوبیت رسیده‌اند.

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره (Saw)

جذاب ترین تله مجموعه اره که نمادین شده است

شما می‌توانید فهرست نمادین ترین تله ها در فیلم های اره را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
نمادین ترین تله ها در فیلم های اره

بیشتر این تله‌ها برای بازتاب جنایات یا اعمال نادرست گذشته قربانیان طراحی شده‌اند. گاهی اوقات، تله‌ها صرفاً برای تحمیل بیشترین درد و رنج ممکن است به نماد عالی تبدیل شوند. مهم نیست که هدف از تله چیست، سری Saw ده‌ها تله تخیلی ارائه کرده که به همان اندازه خلاقانه و بی رحمانه هستند.

بیشتر بخوانید:

کامل ترین فهرست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم های ترسناک 2023 بر اساس امتیاز IMDB

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس تاریخ

تله خرس معکوس

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
بهترین تله های فیلم های Saw

اولین فیلم Saw، حول محور آدام و دکتر گوردون می‌چرخد ​​که در حمام به دام افتاده‌اند. با این حال، در جریان یکی از فلش بک‌های فیلم، مخاطب شاهد تله‌ای است که از آن زمان به نماد واقعی این مجموعه تبدیل شده است.

تله خرس معکوس اولین تله ترسناکی است که می‌توان آن را دید. این تله در اطراف سر قربانی قرار می‌گیرد و به گونه‌ای طراحی شده است که آرواره‌های او را پس از اتمام زمان سنج از هم جدا کند. تله چندین بار در سراسر فرنچایز ظاهر می‌شود؛ اما در واقع تا قبل از Saw 3D قربانی نمی‌گیرد.

تله حمام

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
تله های نمادین فیلم Saw

اولین فیلم Saw به بودجه نسبتاً اندک 1 میلیون دلاری محدود شد. با وجود این، دو تله بسیار به یاد ماندنی از جمله تله حمام بدنام که اکثریت فیلم را تشکیل می‌دهد، به دست آورد. دو قربانی، آدام و دکتر گوردون، در انتهای یک حمام فرسوده به لوله‌هایی بسته شده‌اند.

تنها راه فرار این است که یا از میان پاهای محصور آنها اره کنند، یا اینکه دکتر گوردون قبل از اتمام تایمر، آدام را بکشد. وحشت این تله، جسد خونینی است که در مرکز حمام خوابیده است.

تله مکعب آب

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
ترسناک ترین تله های فرانچایز اره

با ادامه فیلم‌ها، تکامل تله‌های باطل نیز ادامه یافت. اگرچه Saw V یکی از ضعیف‌ترین ورودی‌های این سری است، اما همچنان تله‌ای به یاد ماندنی ارائه می‌کند که به طور بالقوه در زندگی واقعی خطرناک بود. در حین بررسی یک بازی قبلی، Jigsaw، مامور ویژه Strahm رام شده و از خواب بیدار می‌شود و خود را با یک مکعب دور سرش می‌بیند.

مکعب به سرعت پر از آب می‌شود و استرام تنها با انجام تراکئوتومی روی خود با قلم از غرق شدن جلوگیری می‌کند. انجام چنین شیرین کاری در یک فیلم می‌تواند خطرناک باشد، به خصوص برای بازیگران.

تله چرخه

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
جذاب ترین تله مجموعه اره که نمادین شده است

در طول این سری تلاش‌های زیادی برای تقلب در بازی‌های Jigsaw صورت گرفته است، اما بارها و بارها ثابت شده که امتحان کردن ایده خوبی نیست. در Jigsaw، قربانی میچ این را به سختی کشف می‌کند.

میچ به مرکز مجموعه‌ای از تیغه‌های چرخان که از طریق موتور موتورسیکلت کار می‌کنند پایین می‌آید. برای فرار از تله، میچ باید ترمزی را که دور از دسترس است بکشد. همکار قربانی، آنا سعی می‌کند با گیر کردن میله‌ای به پره چرخ موتورسیکلت، بازی را فریب دهد، که به طور موقت تله را متوقف می‌کند. متأسفانه، با فعال شدن مجدد تله و ناقص شدن میچ، این بی نتیجه می‌ماند.

گودال سوزن

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
نمادین ترین تله ها در فیلم های اره

Saw II گروهی از مردم را نشان می‌دهد که در داخل خانه‌ای گیر کرده‌اند که با یک گاز عصبی سمی پمپاژ می‌شود. یکی از تله‌هایی که گروه در هنگام تلاش برای فرار با آن مواجه می‌شود، نیدل پیت است. این تله که شامل کندن سوزن‌های زیرپوستی استفاده شده برای یافتن کلید است، در ابتدا برای خاویر در نظر گرفته شده بود. با این حال، وقتی خاویر آماندا را که مخفیانه یکی از مغز متفکران کل بازی بود، به داخل گود می‌اندازد، همه چیز تغییر می‌کند. سپس آماندا مجبور می‌شود شکنجه را تحمل کند، اما در نهایت نمی‌تواند کلید را قبل از اتمام زمان سنج پیدا کند و کشته می‌شود.

تله اسب بخار

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
نمادین ترین تله ها در فیلم های اره

تله اسب بخار در Saw 3D شامل چهار قربانی و یک ماشین در حال حرکت بود که روی یک جک معلق بود. یکی از قربانیان پشت برهنه‌اش را به صندلی راننده چسبانده بود، دیگری زیر یکی از لاستیک‌ها بسته شده بود، قربانی سوم به درب گاراژ جلوی ماشین بسته شده و قربانی نهایی فک و دست‌هایش را به سپر عقب زنجیر کرده بود.

هدف این بود که قربانی صندلی راننده ظرف 30 ثانیه خود را از صندلی جدا کند تا ترمز بکشد. به طور قابل پیش بینی، او شکست می‌خورد و منجر به مرگ طاقت فرسای همه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وحشتناک ترین مرگ ها در فیلم های ترسناک

تله چرخ فلک ساچمه ای

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
نمادین ترین تله ها در فیلم های اره

بازیگر اصلی Saw VI ویلیام ایستون بود، یک مدیر بیمه سلامت که مسئول انکار پوشش پزشکی بسیار مورد نیاز جان کرامر یا همان جیگساو بود. یکی از تله‌هایی که او در طول بازی خود تجربه کرد، تله چرخ فلک شاتگان است. شش تن از زیردستان ایستون در یک چرخ فلک چرخان بسته شده بودند.

چرخ و فلک روی یک فرد تصادفی متوقف می‌شود و سپس با تفنگ ساچمه‌ای فرد مقابل تفنک، اعدام می‌میرد. آنها متوجه می‌شوند که ایستون فقط می‌تواند دو نفر از شش نفر را نجات دهد، بنابراین آنها مجبور بودند در حالی که به آرامی منتظر نوبت خود در برابر تفنگ ساچمه‌ای باشند، از او کمک بخواهند.

تله ماسک مرگ

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
نمادین ترین تله ها در فیلم های اره

Saw II وظیفه بزرگی داشت که فیلم اصلی را دنبال کند. با انجام این کار، یکی از بهترین تله‌های فرنچایز را ایجاد کرد. Saw II با قربانی کردن مایکل روبرو شد که می‌توان آن را به عنوان یک جانشین معنوی برای Reverse Bear Trap قسمت قبلی، تله ماسک مرگ در نظر گرفت.

مانند تله خرس معکوس، ماسک مرگ برای باز کردن قفل آن به یک کلید نیاز داشت. مایکل متوجه شد که کلید با عمل جراحی در پشت چشم او کاشته شده و اگر امیدوار است زنده بماند، باید آن را با چاقوی جراحی برش دهد. برخلاف آماندا که توانست از تله خرس معکوس فرار کند، مایکل زمانی که موفق به بدست آوردن کلید نمی‌شود قربانی تله او می‌شود.

تله اعدام در ملاء عام

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
نمادین ترین تله ها در فیلم های اره

در سرتاسر فرنچایز Saw، فقط Jigsaw یا شاگردانش، قربانیان را در حین بازی‌هایشان تماشا می‌کردند. تا قبل از Saw 3D بود که عموم مردم شاهد یک دام وحشتناک خاص در عمل بودند. تله اعدام عمومی براد و رایان را نشان می‌داد که به انتهای مخالف یک اره برقی بسته شده بودند.

دینا بالای اره آویزان بود که با دو مرد درگیر مثلث عشقی شد. در ابتدا برد و رایان سعی می‌کنند یکدیگر را بکشند تا اینکه متوجه می‌شوند دینا واقعاً آنها را دوست ندارد. این باعث می‌شود که آنها یکدیگر را نجات دهند و در عوض دینا را در مقابل جمعیت وحشت زده اعدام کنند.

 تله رک

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره
نمادین ترین تله ها در فیلم های اره

حتی بینندگانی که قوی‌ترین روح را در برابر شکنجه دارند، برای دیدن تله رک در Saw III به مشکل برمی‌خورند. جف دنلون، قهرمان داستان، به همراه تیموتی یانگ، راننده مستی که به طور تصادفی پسرش را کشته است، روبرو می‌شود. تیموتی روی یک قفسه آویزان است که به آرامی هر یک از اندام‌های او و همچنین سرش را می‌چرخاند، مگر اینکه جف بتواند کلیدی را که به یک تفنگ ساچمه‌ای نصب شده است را به دست بیاورد.

اگرچه جف در نهایت برای نجات تیموتی اقدام می‌کند، اما دیگر خیلی دیر شده است. او در حالی که مرگی آهسته و فوق العاده دردناک را تجربه می‌کند، مجبور می‌شوند به فریادها و گریه‌های تیموتی گوش دهد. این تله واقعاً روح آنچه را که فرنچایز Saw به دنبال دستیابی به آن است تسخیر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نمادین ترین تله ها در فیلم های اره سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

تله‌ی گودال سوزان در کدام سری از فیلم‌های اره نشان داده شد؟

این تله مرگبار، در فیلم اره ۲ نشان داده شد.

خاصیت تله خرس معکوس چیست؟

این تله در اطراف سر قربانی قرار می‌گیرد و به گونه‌ای طراحی شده است که آرواره‌های او را پس از اتمام زمان سنج از هم جدا کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *