بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو

ادگار آلن پو، با داستان‌هایش، سبک جدیدی را در سینما و تلویزیون ایجاد کرد که در ادامه به معرفی بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو خواهیم پرداخت.

برترین سریال هایی که طرفداران ادگار آلن پو آن را دوست دارند مملو از چیزهای ترسناک و اتفاقات عجیب و ماورایی هستند. در این نوشتار، نگاهی به سریال های برتر مخصوص طرفداران ادگار آلن پو خواهیم انداخت.

ادگار آلن پو، متولد ۱۹ ژانویه ۱۸۰۹، نویسنده، شاعر، نویسنده، و منتقد ادبی آمریکایی بود که بیشتر به خاطر شعر و داستان‌های کوتاهش، به‌ویژه داستان‌های اسرارآمیز و رازآلودش شهرت دارد. او به طور گسترده‌ای به عنوان یک شخصیت اصلی رمانتیسم و ​​داستان‌های گوتیک در ایالات متحده و ادبیات آمریکایی شناخته می‌شود. فیلم‌هایی که با اقتباس از داستان‌های او ساخته شده‌اند، کم نیستند و همینطور سریال های برتر برای هواداران ادگار آلن پو ، نیز تعداد محدودی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو

سریال هایی که طرفداران ادگار آلن پو آن را دوست دارند

شما می‌توانید فهرست بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو

اقتباس از آثار پو تعداد محدودی دارند؛ زیرا بسیاری از داستان‌های او کوتاه، مستقل و دارای دیالوگ‌های کمی هستند. اما فلانگان مدت‌هاست که تسلط خود را بر فیلم‌های ترسناک با تفسیرهای خلاقانه‌اش از آثار استفن کینگ، شرلی جکسون و دیگران ثابت کرده است و حالا سریالی ساخته که آن را به یکی از موردانتظارترین سریال‌های سال 2022 تبدیل کرده است که قطعا طرفداران این نویسنده، آن را دوست خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023

بهترین فیلم های 2023

The Haunting Of Bly Manor

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
برترین سریال هایی که طرفداران ادگار آلن پو آن را دوست دارند

سریال دوم فلانگان برای نتفلیکس ، بر اساس The Turning of the Screw و دیگر آثار هنری جیمز ساخته شده است. در مصاحبه‌ای که فلانگان برای TheWrap انجام داد، The Fall of House of Usher بسیار سریع‌تر و انفجاری‌تر از گلچین آرام‌ساز او Haunting خواهد بود، اما این سریال را تا حد زیادی مدیون پو است.

در حالی که ارواح و اشباح واقعی در نوشته‌های پو غایب هستند، قهرمانان او اغلب با شیاطین درونی مبارزه کرده و حضور معنوی عزیزان متوفی را احساس می‌کنند. شخصیت‌های The Haunting of Bly Manor به همین ترتیب توسط گذشته‌شان تسخیر شده‌اند و برداشت فلانگان از ارواح منحصربه‌فرد و عمیق است.

Black Mirror

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
سریال های برتر مخصوص طرفداران ادگار آلن پو

این مجموعه آنتولوژی فقط به خاطر عناصر علمی تخیلی که دارد محبوب نیست، بلکه این سریال، در طول 22 قسمت، وحشت زیادی نیز به وجود آورد. مضامین و موتیف‌های رایج در آثار آینه سیاه و پو، شامل وسواس، جنون، وحشت بدنی ، انتقام، شکنجه و انگیزه انسان برای تخریب است.

بهترین اپیزودهای Black Mirror روایت‌هایی با ریتم فشرده دارند که در آن شخصیت‌ها مجبور می‌شوند در موقعیت‌هایی قرار بگیرند که استحکام ذهنی آن‌ها را آزمایش می‌کند؛ چیزی شبیه به “گودال و آونگ”، “سقوط خانه آشر” و “ماسک مرگ سرخ”.

The Simpsons

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
سریال های برتر برای هواداران ادگار آلن پو

کارتون نمادین و طولانی سیمپسون، ممکن است انتخاب عجیبی به نظر برسد؛ اما هیچ برنامه دیگری در تلویزیون تا این حد ماهرانه کارهای پو را هجو و ادای احترام نکرده بود. نویسندگان چندین بار در طول دهه‌ها ارجاعاتی به استاد ترسناک وارد کرده‌اند؛ اما این اولین قسمت خانه درختی ترسناک The Simpsons است که واقعاً برجسته است.

بخش سوم اپیزود به طور همزمان به معروف ترین اثر پو، “کلاغ” تقلید دارد و به آن احترام می‌گذارد. زوایای تند و سایه‌های انیمیشن، با لحن شوم و غم‌انگیز شعر مطابقت دارد و درخواست از جیمز ارل جونز برای روایت، یک نبوغ بود. تسلط او بر زبان و صدای قدرتمندش به چیزی که به راحتی می‌توانست یک شوخی ارزان قیمت باشد، جذابیت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

Twin Peaks

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
سریال هایی که طرفداران ادگار آلن پو آن را دوست دارند

تریلر سوررئالیستی و روانشناختی دیوید لینچ، در زیر نمای طنز آمیز و عجیب خود، وسواس، جنون، و مهمتر از همه، تاریکی حومه شهر را بررسی می‌کند. این سریال، به سادیستی‌ترین و خشن‌ترین خواسته‌های بشر نگاه می‌کند، بدون اینکه به بینندگانش یک جواب آسان بدهد.

این سنت عجیب و غریب و مبهم کردن انگیزه‌های مجرمان، فقط در Twin Peaks وجود ندارد. این سنت در بسیاری از فیلم‌ها و نمایش‌های ترسناک مدرن تبدیل به یک ترانه محبوب شده که اکثر کارگردانان استفاده می‌کنند.

American Horror Story

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو

اگرچه ممکن است مجموعه آنتولوژی American Horror Story در سال‌های اخیر، ارتباط خود را با داستان‌های ادگار آلن پو از دست داده باشد؛ اما فصل‌های اولیه آن تحریک‌کننده، هیجان‌انگیز و کاوش‌هایی در مورد ظرفیت بشر برای اعمال وحشتناک بود.

فصل اول سریال، خانه قتل، وحشت عجیب و غریب را با وحشت بدنی ترکیب کرد و به هر دو، حالتی ماوراءالطبیعه داد. اما این تمایل نمایش برای شوکه کردن تماشاگران می‌باشد که مستقیماً با داستان‌های پو مرتبط است و حتی اگر فصل‌های بعدی از جنبه‌های خاصی کم بود، طراحی تولید سریال همیشه به اندازه توصیف‌های مفصل پو از تنظیمات غم‌انگیزش جاری بوده است.

The Frankenstein Chronicles

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو

این نمایش ترسناک که بر اساس تریلر روانشناختی مری شلی در قرن نوزدهم در لندن الهام گرفته شده است، یکی از بهترین نقش‌هایش را به شان بین را به همراه دارد. او نقش کارآگاهی را بازی می‌کند که پس از کشف جسدی که از بدن انسان‌های مختلف ترکیب شده است، به دنبال پاسخ می‌گردد.

علاوه بر ترس از بدن و حالات گوتیک، در The Frankenstein Chronicles شخصیت‌های زیادی وجود دارد که افراد خارجی و طرد شده اجتماعی هستند. پو به امور پیش پا افتاده علاقه‌ای نداشت. شخصیت‌های افراطی او اغلب افراد خارجی بودند که به قوانین و انتظارات جامعه پایبند نبودند، مانند راویان “چالک آمانتیلادو” و “گربه سیاه”.

The Following

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو

این مینی سریال که توسط کوین ویلیامسون ساخته شده است، کوین بیکن را در نقش یک مامور سابق اف بی آی نشان می‌دهد که حالا بازگردانده شده تا به تحقیقات کمک کند و سپس یک قاتل زنجیره‌ای فراری را که حامیان خودش را جمع کرده را دوباره دستگیر کند.

این نمایش مستقیماً به کارهای پو ارجاع می‌دهد و نشان دادن قاتل زنجیره‌ای که اعضای فرقه‌اش را متقاعد می‌کند که قتل‌هایی را انجام دهند، اتفاقاتی را در داستان‌های کوتاه پو تکرار می‌کند. فیلمنامه این سریال، مملو از نقل قول‌های مستقیم از شعر و داستان‌های پو است؛ اما این عزم The Following می‌باشد که باعث می‌شود بیننده‌ها آن را به نزدیک‌ترین سریال به آثار پو بشناسند.

The Haunting Of Hill House

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو

اولین سریال فلانگان، برای نتفلیکس بدون شک ترسناک‌ترین سریال اوست. سریال ترسناک ساخته شده بر اساس رمان شرلی جکسون دارای جامپ‌اسکیرهای عالی، سکانس‌های زیر پوستی و تفسیر منحصر به فرد فلانگان از ارواح است. نمایش اوج و اتمسفریک دارد که از مهم‌ترین ویژگی‌های کلیدی در تمام آثار پو می‌باشد. اوج حماسی و هولناکی که نشان می‌دهد واقعاً چه اتفاقی برای دوقلوها و مادر بچه‌ها، اولیویا افتاده، سناریویی است که می‌توانست مستقیماً از داستان پو آمده باشد.

Penny Dreadful

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو

این سریال ترسناک گوتیک، مستقیماً شخصیت‌ها و خطوط داستانی خلق شده توسط معاصران اروپایی پو را وام می‌گیرد. طردشدگان اجتماعی در نوشته‌های او رایج هستند. شخصیت‌های اصلی Penny Dreadful، خارجی‌های مبهم و گرفتار گناه هستند که خارج از محدوده جامعه زندگی می‌کنند.

طراحی تولید نمایش، به بیننده حس واقعی مکانی را ارائه می‌دهد؛ درست همانطور که پو با توصیفات منظره سرسبز و جامع خود انجام داد و اگرچه او در درجه اول بر اعمال وحشتناکی که انسان‌ها قادر به انجام آنها بودند متمرکز بود، مطمئناً یک عنصر ماوراءالطبیعی در کار او وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مریض تاریخ سینمای جهان

بهترین سریال های کوتاه برای تعطیلات آخر هفته

Alfred Hitchcock Presents

بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو
بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو

ادگار آلن پو، نه تنها خوانندگان خود را وحشت زده کرد، بلکه او اغلب با نوشتن اولین داستان کارآگاهی، “قتل‌ها در کوچه مورگ” که شخصیت اصلی آن در Usher ظاهر می‌شود، شناخته شد. آلفرد هیچکاک ، از نوادگان هنری پو، این مجموعه گلچین را خلق کرد که به طور مشابه ژانرها را می‌سازد و قسمت‌های آن را با درام ، تعلیق و معما القا می‌کند.

این اپیزود، بر اساس داستان کوتاهی از رولد دال می‌باشد که بیشتر تداعی کننده سبک پو است. سفر تاریک مری مالونی یک داستان انتقامی تکان‌دهنده، پیچیده و هیجان‌انگیز است و همچنین عناصر طنز دارد که در آثار پو اغلب نادیده گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال ها برای طرفداران ادگار آلن پو سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

کدام سریال، ارتباط مستقیمی با داستان‌های سقوط خانه آشر و ماسک مرگ سرخ پو دارد؟

برخی از اپیزودهای سریال Black Mirror، روایت‌هایی با ریتم فشرده دارند که در آن شخصیت‌ها مجبور می‌شوند در موقعیت‌هایی قرار بگیرند که استحکام ذهنی آن‌ها را آزمایش می‌کند که ارتباط مستقیمی را با Black Mirror برقرار می‌کند.

داستان‌های ادگار آلن پو، بیشتر در چه ژانری شناخته می‌شدند؟

او بیشتر به خاطر شعر و داستان‌های کوتاهش، به‌ویژه داستان‌های اسرارآمیز و رازآلودش معروف بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *