نقد فصل اول سریال Chapelwaite ؛ به همراه بهترین سریال های مشابه !

آیا کاپیتان چارلز می‌تواند با تاریکی اطرافش مبارزه کند ؟! با نوشتار نقد فصل اول سریال Chapelwaite همراه با سایت فیگار بمانید.

اگر می‌خواهید سریالی ببینید که داستانی تاریک، اسرارآمیز و ترسناک دارد، باید سریال Chapelwaite 2021 را تماشا کنید. یکی از زیبایی هایی که در این سریال نهفته است این است که داستان به دهه 1850 برمی‌گردد.

در این سریال شخصیتی بنام کاپیتان چارلز وجود دارد که به همراه خانواده اش در یک شهر آرام ساکن می‌شوند. به زودی، اسرار خانواده او چیزی را برای شما برملا می‌کند که او باید برای پاک کردن تاریکی این اسرار، حقیقت وجود خودش را نادیده بگیرد. حالا این رازها چیست؟ با نوشتار نقد فصل اول سریال Chapelwaite همراه ما بمانید.

نقد فصل اول سریال Chapelwaite

حقیقت وجود در چنگال توهم !

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فصل اول سریال Chapelwaite خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد فصل اول سریال Chapelwaite, بررسی فصل اول سریال Chapelwaite, تحلیل فصل اول سریال Chapelwaite, نقد فصل 1 سریال چپ ویت, تحلیل فصل 1 سریال چپ ویت,
نقد فصل اول سریال Chapelwaite

نمره تماشاگران به این مجموعه تلویزیونی بسیار خوب است. در ابتدا، وقتی تریلر را تماشا می‌کنید، آن را جزو بهترین فیلم های ترسناک یا حتی جزور بهترین سریال های خون اشامی 2021 خواهید دید.

تریلر با تراشیدن ریش شخصیت اصلی شروع می‌شود و سپس متوجه می‌شود که کرم هایی (بیشتر شبیه کرم های خاکی) از سوراخ بینی اش بیرون می‌آیند و از سوراخ بینی اش خونریزی شروع می‌شود، سپس چاقو را برمی‌دارد و بینی اش را می‌برد، بعد از چند ثانیه به آینه نگاه می‌کند… اما همه چیز خوب است، ممکن است یک رویا باشد یا واقعیتی که محکوم به تماشا کردن هستید. یکی از بهترین بخش‌هایی که در مورد این سریال می‌توان گفت… این است که فیلمبرداری، لوکیشن و بازی بسیار واقعی به نظر می‌رسد و ظاهری واقعی از دهه 1850 را به تصویر می‌کشد.

بنابراین، اگر فردی هستید که عاشق تماشای سریال های تاریخی هستید، مطمئناً سریال چپل ویت (سریال Chapelwaite 2021) برای شما ساخته شده است. صحنه های ترسناک زیادی در فیلم وجود دارد. انگار درباره تاریکی و چیزهای غیبی است که در آن شهر کوچک همه چیز را تحت سلطه خود قرار داده است. در ادامه با نوشتار نقد فصل اول سریال Chapelwaite همراه فیگار بمانید.

مقدمه

اسپویل

بررسی فصل اول سریال Chapelwaite, تحلیل فصل اول سریال Chapelwaite, نقد فصل 1 سریال چپ ویت, تحلیل فصل 1 سریال چپ ویت
بررسی فصل اول سریال Chapelwaite, تحلیل فصل اول سریال Chapelwaite

در مرکز همه چیز، چارلز بون (آدرین برودی) یک کاپیتان دریایی بداخلاق است که چند سال گذشته را در کشتی خود با همسر و فرزندانش (جنیفر انس، سیرنا گولامگاوس و ایان هو) زندگی کرده است. آن‌ها تمام زندگی خود را تا کنون در دریا گذرانده اند. وقتی همسرش می‌میرد، بون و خانواده اش دچار مالیخولیا می‌شوند، و لحظه ای عالی در همان اوایل وجود دارد که بچه های بون به طور غیرقابل کنترل گریه می‌کنند، زیرا جسد مادرشان در دریا دفن می‌شود – این نکات با فضای وحشیانه و احساسی است که این مینی سریال را به یکی از بهترین فیلم ها و سریال های 2021 تبدیل می‌کند.

Chapelwaite اقتباسی از استیون کینگ با یک اوج وحشیانه تراژیک به پایان می‌رسد، اما پایان تلخ این سریال ترسناک چه معنایی داشت؟ مینی سریال Chapelwaite از زمان‌بندی نامطلوب برای پخش و قرار گرفتن در یک پلتفرم استریم بسیار کوچک با نام Epix رنج می‌برد. Chapelwaite در اواخر آگوست 2021، یک ماه قبل از اینکه مینی سریال Midnight Mass از نتفلیکس مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد، نمایش داده شد، اما مینی سریال Chapelwaite به آن اندازه که باید دیده شود، دیده نمی‌شود.

هر دو سریال حول محور جوامع کوچکی شکل می‌گیرند که توسط خون آشام ها گرفتار شده‌اند، اما Chapelwaite نسبت به رقیب معاصرش Midnight Mass کار سخت تری برای همراه کردن مخاطبان دارد. همانطور که گفته شد این سریال یک اقتباس از استفان کینگ است، جامعه‌ی موجود در سریال چپل ویت آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می‌رسد ساکت و بی‌آزار نیست و به زودی، چارلز و سه فرزندش درگیر نبردی اجدادی می‌شوند.

سریال Chapelwaite در واقع یک اقتباس دگرگون‌شده از روی یکی از داستان‌های استیون کینگ محسوب می‌شود. داستانی به نام Jerusalem’s Lost در کالکشن «شیفت شب». اما راستش را بخواهید سریال چپل ویت را نباید زیر سایه‌ی استیون کینگ معرفی کرد. داستان «گمشده‌ی اورشلیم» البته که ترسناک و تاثیرگذار بود، اما فقط سه یا چهار شخصیت داشت و به طور کلی در حد و اندازه‌ی سریال Chapelwaite روایت نمی‌شد.

بیشتر بخوانید:

چپل وایت در طرحی که بر روی قصه اورشلیم، داستان کوتاهی از شیفت شب استفن کینگ، گسترش داده است، فاش می‌کند که خانواده بون برای نسل‌ها نفرین شده بودند و برای یافتن De Vermis Mysteriis برای رفع نفرین، به یک بون زنده نیاز دارند. بنابراین، چارلز و خانواده‌اش وارد نبردی دیرینه بین خیر و شر می‌شوند که در پایان غم‌انگیز چپل وایت، به قیمت جان بسیاری از آنها تمام می‌شود. در ادامه با نوشتار نقد فصل اول سریال Chapelwaite و تحلیل تکنیکی سریال چپل ویت همراه فیگار بمانید.

تحلیل تکنیکی

نقد فصل 1 سریال چپ ویت, تحلیل فصل 1 سریال چپ ویت
نقد فصل 1 سریال چپ ویت, تحلیل فصل 1 سریال چپ ویت

سریال چپل ویت حال و هوای زیبا و گوتیک طوری دارد که برای طرفداران این ژانر جذاب خواهد بود. در حالی که اغلب تصاویر به میزان قابل توجهی نورپردازی می‌شود (حتی برای نمایشی که در خانه ای تاریک در دهه 1800 اتفاق می‌افتد)، فضای خالی از سکنه و تسخیر شده از برجستگی‌های تصاویر این سریال است. هراس واقعی از همان ابتدا با به تصویر کشیدن این نوع فضاسازی‌ها شروع می‌شود. Chapelwaite یک سریال با ریتم بسیار بالا است که روش خوبی برای بیان کند بودن آن در عین نشان دادن تضاد همه چیز در کل ساختار روایی است.

چرا کشتن جاکوب و استفان نفرین را پایان نداد؟

بررسی فصل اول سریال Chapelwaite, تحلیل فصل اول سریال Chapelwaite
بررسی فصل اول سریال Chapelwaite, تحلیل فصل اول سریال Chapelwaite

نفرین خانواده بون که توسط جان بون در سال 1780 بر آنها وارد شد، تصریح کرد که یکی از اعضای زنده قبیله باید De Vermis Mysteriis را از زیر خاک بیرون آورد. کتاب اقتباسی استفن کینگ با الهام از لاوکرافت حاوی کلید کاهش نفرین خانوادگی چارلز بود، اما مانند Necronomicon و بسیاری دیگر از آثار شیطانی خیالی، نمی‌توان آن را با ابزارهای ساده انسانی از بین برد.

چارلز سعی کرد کتاب را بسوزاند، جاکوب و استفان را کشت تا اطمینان حاصل کند که هرگز به آن دسترسی نخواهند داشت، و همچنان متوجه شد که به تدریج به دلیل وجود De Vermis Mysteriis و تمام وحشت های باستانی و جادوی موجود در آن به جنون کشیده می‌شود. در نهایت امیلی برای اینکه کتاب را از او دور نگه دارد، کتاب را گرفت و به بدن مری دنیسون (ترینا کورکام) خون آشام تازه تبدیل شده… در قفس بست. به طور معجزه آسایی، به نظر می‌رسید که این عمل دیوانگی چارلز را خاموش کرد، و باعث شد آنها متوجه شوند که تنها راه برای رفع نفرین، بازگرداندن De Vermis Mysteriis به مردگان است. در ادامه با نوشتار نقد فصل اول سریال Chapelwaite همراه فیگار بمانید.

چرا چارلز مجبور شد جان خود را فدا کند

نقد فصل اول سریال Chapelwaite
نقد فصل اول سریال Chapelwaite

مشکل غم انگیز این ایده این بود که چارلز تنها کسی بود که کتاب می‌توانست به آن اعتماد کند. هر خون آشام دیگری نشان داده بود که می‌خواهد از این کتاب برای اهداف شیطانی خود استفاده کند. با پایان Chapelwaite، چارلز تصمیم دیگری نداشت جز اینکه قهرمانانه جان خود را فدا و خانواده اش را رها کند.

بیشتر بخوانید:

تنها خون آشام بازمانده

اگرچه چارلز با مرگ در پایان Chapelwaite تبدیل به یک خون آشام می‌شود، اما او خونخوار نیست. اکثر خون‌آشام‌های موجود در پریچرز کرنر، از جمله استفن، توسط چارلز و همراهانش کشته می‌شوند. با این حال، دلیل اصرار چارلز برای قربانی کردن خود این است که می‌داند اگر او مسئولیت تبدیل شدن به نگهبان جاودانه کتاب را بر عهده نگیرد، به زودی خونخواران دیگری به دنبال کتاب خواهند آمد. چارلز تنها خون آشام باقی مانده نیست: لوا نیز از کشتار در اورشلیم لوت جان سالم به در برد که چارلز او را پنهان کرد. سرنوشت لوا تقریباً به اندازه چارلز تیره و تار است.

در جهان Chapelwaite، خون‌آشام‌ها می‌توانند هر طور که می‌خواهند از هنجارهای مربوط به فضای خون آشامی استفاده کنند، به این معنی که می‌توانند تا حد امکان انسان باقی بمانند.

علی‌رغم اینکه آنر و تان به لوا اعتماد نکردند، چارلز از آنها می‌خواهد که او را ببخشند. با این حال، چارلز اجازه نمی‌دهد لوا او را همراهی کند، و می‌خواهد که او در کنار خواهر و برادرش بماند و ظاهری از یک زندگی عادی داشته باشد. اما زندگی عادی برای لوا ممکن نیست. او فقط شب ها می‌تواند بیرون بیاید، و حالا که هیچ خون آشامی در اورشلیم باقی نمانده است، محکوم به موجودی تقریباً به تنهایی چارلز است.

پایان چاپلویت به چه معناست

بررسی فصل اول سریال Chapelwaite, تحلیل فصل اول سریال Chapelwaite
نقد فصل اول سریال Chapelwaite, تحلیل فصل اول سریال Chapelwaite

تصویر چارلز که با قایق کوچکش به دریا می‌رود بسیار دلخراش است. این پایانی وحشیانه برای چارلز است و دیدن فرزندانش که پدرشان را خیلی زود پس از مادرشان از دست می‌دهند غم انگیز است.

دقیقاً مانند پایان Midnight Mass که قهرمانانش جان خود را فدا کردند، در پایان Chapelwaite نیز قهرمان می‌بیند که خود را برای چیزی مهمتر از زندگی خود قربانی و تضمین می‌کند که فرزندانش در نتیجه آزادانه رشد کنند.

بیشتر بخوانید:

اگر چارلز محافظت از De Vermis Mysteriis را قبول نمی‌کرد، این نفرین را به نسل بعدی فرزندان بون منتقل می‌کرد. تمایل او به رنج کشیدن برای اینکه فرزندانش بتوانند آزادانه زندگی کنند نشان می‌دهد که زندگی چارلز هدفی نجیب داشت، حتی اگر عمیقاً غم انگیز باشد.

چارلز در اوایل در Chapelwaite از مرگ همسرش دلشکسته می‌شود و نمی‌تواند نقطه ای روشن در وجود خود ببیند. مانند رمان اصلی کینگ به نام The Shining که جک تورنس جان خود را فدا کرد تا پسر و همسرش را از هتل خالی از سکنه نجات دهد، اوج Chapelwaite به چارلز هدفی می‌دهد؛ حتی اگر داستان زندگی انسانی او را نیز از بین ببرد.

آینده او سخت است، اما با دانستن اینکه او نفرین را شکست و فرزندانش را در امان نگه داشت، می‌تواند این رضایت تلخ را با خود همراه کند. در پایان چپل ویت، هم زندگی و هم مرگ چارلز معنا پیدا می‌کند و بی‌رحمی به ظاهر غیرقابل توضیحی که او تحمل کرده است، منطقی می‌شود. در ادامه با نوشتار نقد فصل اول سریال Chapelwaite و بهترین سریال های مثل Chapelwaite همراه فیگار بمانید.

بهترین سریال های شبیه Chapelwaite

سریال معمایی ترسناک Chapelwaite که بر اساس داستان کوتاه استفن کینگ، Jerusalem’s Lot، ساخته شده است، تمام ویژگی‌های یک درام کلاسیک فراطبیعی دوران ویکتوریا را دارد. این مجموعه با تلفیق نماد نگاری گوتیک با یک داستان ترسناک خوش ریتم، کاپیتان چارلز بون (آدرین برودی) را دنبال می‌کند که با سه فرزندش پس از یک تراژدی خانوادگی وصف نشدنی به زادگاه اسرارآمیز خود بازمی‌گردد. هر چه بون زمان بیشتری را در اقامتگاه های قدیمی خود می‌گذراند، بیشتر تسخیر می‌شود.

Chapelwaite به سنت غنی درام‌های ترسناک تلویزیونی دوره‌ای مدرن می‌پیوندد که شامل خانه‌های اجدادی خالی از سکنه و یک شخصیت مرکزی عمیقاً متضاد است که تلاش می‌کند راه خود را از شیاطین درونی و بیرونی جدا کند. در ادامه با بخش بهترین سریال های شبیه Chapelwaite همراه فیگار بمانید.

The Nevers (2021-) – Stream On HBO Max

بهترین سریال های شبیه Chapelwaite
بهترین سریال های شبیه Chapelwaite

برای سریال معمایی فراطبیعی با محوریت زنانه، سریال The Nevers از HBO Max برای تماشا ایده آل است. داستان زندگی چندین زن قدرتمند در دوران ویکتوریا را دنبال می‌کند که مجموعه ای از ابرقدرت های ماوراء الطبیعه را کشف که از آنها برای بهتر شدن جوامع آینده استفاده می‌کنند.

The Nevers با ترکیب فانتزی، علمی تخیلی و ترسناک گوتیک در یک ساختار رضایت بخش، دوران گذشته را با جزئیات خیره کننده همان دوره، با لباس های دقیق، و طراحی تولید درخشان بازسازی می‌کند. مهمتر از همه، قدرت نهایی را به زنان در دوران تاریخی تبعیض و ستم بزرگ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

The Alienist (2018-2020) – Stream On HBO Max

بهترین سریال شبیه Chapelwaite, بهترین سریال های مثل Chapelwaite
بهترین سریال شبیه Chapelwaite, بهترین سریال های مثل Chapelwaite, نقد فصل اول سریال Chapelwaite

فیلم The Alienist که در سال 1896 نیویورک می‌گذرد، داستان های پلیسی جذاب را با درام ماوراء طبیعی وهم انگیز ترکیب می‌کند، به گونه ای که مطمئناً برای طرفداران فضاهای ترسناک گوتیک جذاب خواهد بود. لوک ایوانز در نقش جان مور، کاریکاتوریستی که با دکتر لازلو کرایزلر (دانیل برول) عجیب و غریب، یک روانشناس جنایتکار، متحد می‌شود، نقش جان مور را بازی می‌کند که می‌تواند به ذهن فاسد بدنام ترین قاتلان سریالی شهر راه یابد.

علاوه بر خشونت‌های درونی و صحنه‌های جنایی دلخراش، این درگیری‌های درونی شخصیت و ارتباط تنگاتنگی که با سوژه‌های قاتلی که بررسی می‌کند، است که همه چیز را هیجان انگیزتر از هر سریال دیگری در این فضا می‌کند. منطقه خاکستری اخلاقی که کریزلر در آن قرار دارد، او را به اندازه چارلز بون تبدیل به یک شخصیت محوری جذاب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Sleepy Hollow (2013-2017) – Stream On Hulu

بهترین سریال های شبیه Chapelwaite, بهترین سریال شبیه Chapelwaite, بهترین سریال های مثل Chapelwaite
بهترین سریال های شبیه Chapelwaite

درام فراطبیعی Sleepy Hollow که بر اساس داستان کلاسیک  “افسانه اسلیپی هالو” و کارگردانی تیم برتون ساخته شده است، برای کسانی که نمی‌خواهند در شمال ایالت نیویورک قرن 18 گیر بیفتند، سفر در زمان را فراهم می‌کند. ایچابود (تام میسون) در طول ساختار روایی این سریال می‌آموزد که باید از آخرالزمان جلوگیری کند.

Sleepy Hollow با فضای فولکلور همراه با سلطنت خونین وحشت‌آلود، تمام علائم تجاری، ترانه‌ها و اصول ترسناک کلاسیک گوتیک را به نمایش می‌گذارد و در عین حال یک عنصر علمی تخیلی ماجراجویانه را به گونه‌ای اضافه می‌کند که فراتر از زیرژانر است.

بیشتر بخوانید:

Supernatural (2005-2020) – Stream On Netflix

نقد فصل اول سریال Chapelwaite, بررسی فصل اول سریال Chapelwaite, تحلیل فصل اول سریال Chapelwaite, نقد فصل 1 سریال چپ ویت, تحلیل فصل 1 سریال چپ ویت, بهترین سریال های شبیه Chapelwaite, بهترین سریال شبیه Chapelwaite, بهترین سریال های مثل Chapelwaite
بهترین سریال های شبیه Chapelwaite, بهترین سریال شبیه Chapelwaite, بهترین سریال های مثل Chapelwaite

Supernatural به عنوان یکی از طولانی‌ترین سریال‌های ترسناک در تاریخ تلویزیون، برای هر کسی که از تلاقی ترس‌های معنوی و علمی لذت می‌برد، لذت بخش است. مانند جدال بین دکتر گیلفورد (دین آرمسترانگ) و وزیر بارو (گورد رند) در چپل ویت، تضاد بین علم و دین نیز یکی از اجزای کلیدی ماوراء طبیعه است.

اما فراتر از هیجان‌های عادی… هیجان‌های تکان دهنده‌ای که سریال برای بیش از 20 فصل ارائه کرده است، این پیوند عاشقانه بین برادران هیولا کش سام (جارد پادالکی) و دین وینچستر (جنسن اکلس) است که سریال را بسیار دوست‌داشتنی می‌کند. این نکته همان نوع پیوندی است که بون به نظر می‌رسد با خانواده خود ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل اول سریال Chapelwaite سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *