خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی

همه طرفداران انیمه آرزو دارند تا خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی را حتی برای یکبار امتحان کنند.

استودیو جیبلی در سال 1985 توسط هایائو میازاکی، ایسائو تاکاهاتا و توشیو سوزوکی تأسیس شد. این استودیو در سراسر ژاپن آثار موفقی را تولید کرده و رکوردهای باورنکردنی را در ژاپن و جهان شکسته است. پس از اینکه استودیو والت دیزنی حق پخش جهانی فیلم‌های این استودیو را به دست آورد، فیلم‌های جیبلی، که برخی از بهترین انیمه های سینمایی هستند، در سرتاسر جهان نیز محبوبیت زیادی پیدا کردند.

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی

لذیذترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی

شما می‌توانید فهرست خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی

نه تنها داستان‌های این استودیو جذاب و تکان دهنده بوده، بلکه سبک انیمیشن معروف آن بینندگان بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از محبوب ترین مواردی که در مورد سبک انیمیشن مورد بحث قرار می‌گیرد این است که غذاهای انیمه‌های جیبلی چقدر خوشمزه به نظر می‌رسد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو Ghibli بپردازیم. پس در ادامه این نوشتار همراه ما بمانید.

Ramen

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی

انیمیشن پونیو در سال 2008 منتشر شد. این فیلم توسط خالق استودیو هایائو میازاکی نوشته و کارگردانی شده است. پونیو یک ماهی قرمز جوان بوده که با یک پسر انسان دوست می‌شود. عشق او به این پسر، او را به یک دختر انسان تبدیل می‌کند، جایی که او برای اولین بار با چیزهای زیادی آشنا می‌شود – مانند غذای محبوب رامن.

رامن در این انیمه زمانی ظاهر می‌شود که مادر سوسکه، لیزا، در طی یک سونامی قدرتمند برای این دو کودک غذا می‌پزد. این رامن آنقدر خوشمره به نظر می‌رسد که بینندگان را در همان لحظه گرسنه می‌کند. با یک تخم مرغ آب پز، پیاز سبز و دو تکه ژامبون، رامن از Ponyo بسیار لذیذ به نظر می‌رسد.

Bentos

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی

جعبه‌های بنتو در فرهنگ ژاپنی یک وعده غذایی بسته بندی شده است، بنابراین مطمئناً این غذای محبوب باید حداقل یک بار در یک فیلم استودیو جیبلی ظاهر شود. در واقع، چند فیلم وجود دارند که برخی از اشتها آورترین بنتو باکس‌های تاریخ انیمیشن را دارند.

یکی از معروف‌ترین بنتو باکس‌های استودیو جیبلی، بنتوهایی هستند که ساتسوکی برای خانواده‌اش در همسایه من توتورو درست می‌کند. «From Up on Poppy Hill» و «Ocean Waves» نیز دارای چند بنتو خوش‌مزه هستند که اغلب از گوشت، سبزیجات و برنج یا رشته فرنگی تشکیل شده‌اند.

Aji Fry

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
Aji Fry

فیلم From Up on Poppy Hill زندگی یک دختر 16 ساله به نام Umi Matsuzaki را دنبال می‌کند که با سوگواری، عشق و استقلال سر و کار دارد. Umi وظیفه درست کردن وعده‌های غذایی در خانه را بر عهده دارد، بنابراین بینندگان می‌توانند پروسه تهیه بسیاری از غذاهای خوشمزه را تماشا کنند.

قابل توجه‌ترین غذای اومی Aji Fry است. آجی فرای ماهی خال مخالی سرخ شده است و به طور سنتی به عنوان یک غذای خانگی در ژاپن شناخته می‌شود. این غذای لذیذ بسیار وسوسه انگیز است و شما را در حین تماشای این انیمه گرسنه می‌کند.

Cheese On Toast

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
Cheese On Toast

چیزهای زیادی در The Secret World of Arrietty وجود دارد که بینندگان آرزو دارند آنها را در دنیای واقعی داشته باشند. یکی از موارد وسوسه آور این فیلم، خوراکی‌های لذیذی است که آریتی و خانواده‌اش درست می‌کنند. پدر آریتی در حالی که آماده حرکت می‌شود، تکه‌ای نان تست با پنیر طلایی ذوب شده برای خانواده می‌پزد. این غذا ممکن است برای انسان‌ها به اندازه یک لقمه کوچک باشد، اما این نان تست هنوز لذیذ و خوش مزه به نظر می‌رسد.

Pancakes

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
Pancakes

سرویس تحویل کیکی داستان یک جادوگر جوان را روایت می‌کند که به تنهایی به یک شهر جدید نقل مکان کرده است. کیکی یک صاحب کسب و کار جدید بوده و باید در خرج‌های خود صرفه جویی کند، به همین دلیل است که در اکثر وعده‌های غذایی‌اش پنکیک می‌خورد. با وجود شکایت‌های او، پنکیک کیکی فوق العاده خوشمزه به نظر می‌رسد.

Saba Misoni

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
Saba Misoni

The Wind Rises با فیلم The Tale of the Princess Kaguya توسط استودیو جیبلی در سال 2013 منتشر شدند. در حالی که طرح اصلی فیلم بر مشکلات جنگ و پشیمانی متمرکز است، استودیو جیبلی همچنین مطمئن شد که چند غذای اشتها آور را نیز در این فیلم سرگرم کننده قرار دهد.

جیرو هوریکوشی، شخصیت اصلی فیلم، برای طراحی هواپیمای خود از استخوان یک ماهی در سابا میسونی خود الهام می‌گیرد. سابا میسونی یکی دیگر از غذاهای سنتی ژاپنی است که از ماهی خال مخالی که در سس میسو و زنجبیل دم شده تشکیل شده است.

Bacon and Egg

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
Bacon and Egg

قلعه متحرک هاول به خاطر داستان عاشقانه بی نقصش و حتی یکی از شخصیت‌هایش، هاول پندراگون، مشهور است. شخصیت اصلی فیلم، سوفی، تلاش می‌کند تا نفرینی که باعث می‌شود به عنوان یک پیرزن ظاهر شود را از بین ببرد. در طول سفر خود، هاول پندراگون او را داخل قلعه خود می‌آورد.

سوفی از Calcifer، یک آتش جاندار سخنگو که به قلعه قدرت می‌دهد، برای پختن صبحانه برای خودش، هاول، و شاگرد هاول، مارکل، استفاده می‌کند. با کمک هاول، این گروه در نهایت یک صبحانه خوشمزه بیکن و تخم مرغ درست می‌کنند که بسیار خوش مزه به نظر می‌رسد.

Ham Sandwich

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
Ham Sandwich

وقتی پونیو هنوز یک ماهی قرمز بود، یک تکه ژامبون را از ساندویچ پسر جوانی به نام سوسکه دزدید. او بلافاصله عاشق ژامبون شد و در حالت انسانی خود همیشه به دنبال یک تکه ژامبون بود. طرفداران به راحتی می‌توانند عشق پونیو به ژامبون را درک کنند زیرا انیماتورها باعث شده‌اند که ژامبون در این انیمه بسیار لذیذ به نظر برسد.

با افزودن نان و سبزیجات، استودیو جیبلی ساندویچ ژامبون عالی را در این انیمه زنده می‌کند. حضور این غذای ساده اما خوشمزه در فهرست لذیذترین غذا ها در انیمه های استودیو Ghibli یک اولویت برای ما بود.

Slice Of Toast With Egg

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
Slice Of Toast With Egg

قلعه در آسمان اولین فیلم استودیو جیبلی به عنوان یک استودیوی پویانمایی است. داستان این اثر محبوب جیبلی بسیار پیچیده و سرگرم کننده بوده، طوری که انیمه قلعه در آسمان توانسته امتیاز 96 درصد را در Rotten Tomatoes کسب کند. اما غذاهایی که در این انیمه نمایش داده می‌شوند نیز قطعا لیاقت همین امتیاز بالا را دارند.

شخصیت‌های اصلی، پازو و شیتا، در نهایت برش‌های نان تست را با نصف تخم‌مرغ می‌خورند. در حالی که این غذا بسیار پیچیده و یا لاکچری نیست، اما هنوز هم لذیذ به نظر می‌رسد. چیزی که آن را بیشتر جذاب می‌کند این واقعیت است که این دو دوست یک تخم مرغ را تقسیم کرده و غذای خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

Pie

خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی
Pie

در سرویس تحویل کیکی، کیکی با زنی مسن که او را مادام می‌نامد دوست می‌شود. مادام به خدمات تحویل کیکی زنگ می‌زند اما با ناراحتی به کیکی می‌گوید که نمی‌تواند ظرفی را که برای سرویس تحویل کیکی آماده کرده بود بپزد زیرا فِرش خراب شده است.

کیکی به مادام کمک می‌کند تا از اجاق چوبی قدیمی خود برای پختن پای کدو تنبل و شاه ماهی استفاده کند. در حالی که این ترکیب در ابتدا عجیب به نظر می‌رسد، نتیجه زحمات مادام و کیکی یک غذای بسیار لذیذ است. کیکی سپس ظرف غذا را به نوه مادام می‌دهد.

در طی مراحل پختن پای کدو تنبل و شاه ماهی در اجاق چوبی، مادام به طور ناگهانی یک داستان از گذشته خود را با کیکی به اشتراک می‌گذارد. او داستانی از دوران جوانی‌اش را با دقت تعریف می‌کند، که در آن با مشکلات بسیاری مواجه شده بود. این داستان به کیکی نشان می‌دهد که چگونه مادام به کمک دیگران و با اراده قوی خود، موفق به پیشرفت و تغییر در زندگی شده است.

در پایان، پای کدو تنبل و شاه ماهی آماده و پخته می‌شود و مادام با لبخندی بر روی لب، آن را به کیکی تحویل می‌دهد. این لحظه نمادی از تقدیر و تجربه‌های زندگی است که دو زن با هم به اشتراک می‌گذارند، و این تجربه جدید باعث ایجاد ارتباطی گرم و پایدارتر بین آنها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع: www.cbr.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *