تمام چیزهایی که از سریال دردویل تولد دوباره (Daredevil: Born Again) می‌دانیم

سریال دردویل تولد دوباره از مورد انتظارترین آثار دنیای سینمایی مارول است، اما تاکنون جزئیاتی از آن لو رفته یا به صورت رسمی منتشر شده که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

بگزارید از اول شروع کنیم؛ در سال 2003 فیلم دردویل با بازی «بن افلک» اکران شد، اما نتوانست نمرات و نقدهای خوبی دریافت کند. بعد از سال‌ها، شبکه «نتفلیکس» تصمیم گرفت که از این شخصیت محبوب یک مجموعه با درجه سنی بزرگسال بسازد. «چارلی کاکس» این نقش را برعهده گرفت و پس از پخش فصل اول در سال 2015، این مجموعه با استقبال خوبی از طرفداران مواجه شد.

به همین ترتیب «نتفلیکس» تصمیم گرفت فصل‌های بعدی آن را بسازد و پس از اینکه فصل سوم در سال 2018 منتشر شد، مدیران شبکه ساخت ادامه آن را لغو کردند. پس از سال‌ها، حق کپی‌رایت این شخصیت به «مارول» رسید و این استودیو ساخت سریال جدیدی به نام Daredevil: Born Again با بازی «چارلی کاکس» را اعلام کرد. این مجموعه از مورد انتظارترین سریال های مارول است برای دیدن آن لحظه شماری می‌کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


در پی ساخت سریال دردویل جدید طرفداران به شدت هیجان‌زده شدند و در ادامه تصاویر و عکس‌های مختلفی از پشت صحنه آن منتشر شد. شایعات زیادی پیرامون این سریال وجود دارد و تمام مواردی که به صورت رسمی تایید شده‌اند و از آن‌ها مطمئن هستیم را در این مطلب برای شما بازگو خواهیم کرد.

در مورد سریال دردویل تولد دوباره چه می‌دانیم؟

سریال دردویل
سریال دردویل تولد دوباره

تاریخ انتشار سریال Daredevil: Born Again همچنان به طور دقیق مشخص نشده، اما با توجه به گزارش‌ها، این سریال در ماه ژانویه 2025 (دی – بهمن 1403) منتشر خواهد شد. در ادامه هر آنچه از سریال دردویل تولد دوباره می دانیم را به شما توضیح می‌دهیم.

کمیک دردویل تولد دوباره

سریال دردویل

اگرچه داستان کامل سریال Daredevil هنوز فاش نشده است، اما عنوانی که سازندگان برای این مجموعه انتخاب کرده‌اند، اشاره مستقیمی به یکی از داستان‌های کمیک دارد. Born Again عنوان یک مجموعه کمیک دردویل محصول 1986 است که توسط «فرانک میلر» نوشته شد. در داستان، «کارن پیج» برای «کینگ پین» فاش می‌کند که «مت مورداک» همان «دردویل» است و «فیسک» از این اطلاعات برای از بین بردن شهرت وکیل نابینا استفاده می‌کند.

«دردویل» مجبور می‌شود از مبارزه با جنایت دست بکشد و در نهایت بی خانمان خواهد شد. دنیای سینمایی مارول به ندرت خطوط داستانی کمیک را دقیقاً در پروژه‌های لایو اکشن خود استفاده کرده و اگر نمی‌خواستند برخی از عناصر منبع را اقتباس کنند، این عنوان برای سریال انتخاب نمی‌شد. اگر دوست دارید تا با داستان کلی این مجموعه آشنا شوید، کمیک Born Again را مطالعه کنید. همچنین اگر شخصیت دردویل را دوست دارید، خواندن بهترین کمیک های بی باک به شما پیشنهاد می‌شود.

فاگی و کارن بازمی‌گردند

سریال دردویل
هر آنچه از سریال دردویل تولد دوباره می دانیم

دو تا از بزرگ‌ترین حامیان «دردویل»، «کارن پیج» و «فاگی نلسون» هستند. «دبورا آن وول» و «الدن هنسون» در سریال Daredevil «نتفلیکس» نقش این زوج را بازی کردند، اما آن‌ها در نسخه اولیه سریال بی باک جدید که کنار گذاشته شده است، حضور نداشتند.

خبر خوبی برای طرفداران این شخصیت‌ها داریم؛ این زوج در صحنه فیلمبرداری سریال جدید دیده شده‌اند و سایت IMDb تایید کرده است که هر دو بازیگر نقش خود را در مجموعه جدید ایفا خواهند کرد. به‌علاوه، عکس‌های پشت صحنه نشان می‌دهند که دفتر وکالتی که در آن «فاگی» و «مت» کار می‌کنند، تغییر نام داده است تا «کارن» را در نامش ذکر کند، همانطور که در پایان سریال «نتفلیکس» مشاهده شد.

بولزآی بازمی‌گردد

سریال دردویل

در کمیک، «بولزآی» یکی از بزرگترین دشمنان «دردویل» است. این قاتل هدفی بی عیب و نقص دارد و بیشتر به عنوان یک سرکش در سطح خیابان شناخته می‌شود. مدتی طول کشید تا این شخصیت در سریال Daredevil «نتفلیکس» ظاهر شود، اما در نهایت او در فصل سوم یک آرک داستانی بزرگ داشت و «ویلسون بتل» نقش او را بازی کرد.

در سریال بی باک از «نتفلیکس»، «بولزآی» برای «کینگ پین» کار می‌کرد و با لباس دردویل تلاش کرد تا قهرمان داستان را بد جلوه دهد. این شخصیت در نهایت شکست خورد، اما یک صحنه در پایان آن فصل نشان داده شد که متوجه شدیم «بولزآی» هنوز زنده است.

در حالی که هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که نشان دهد MCU این طرح را در Daredevil: Born Again دنبال خواهد کرد، اکنون که آنها همان بازیگر را بازگردانده‌اند، این احتمال وجود دارد. اگر می‌خواستند یک ریبوت کامل انجام دهند، فرد دیگری را برای این نقش استخدام می‌کردند.

ویلسون فیسک به عنوان یک سیاستمدار حضور دارد

سریال دردویل
سریال های مارول

«چارلی کاکس» تنها بازیگر مورد علاقه طرفداران از سریال Daredevil مارول نیست. تماشاگران به همان اندازه با به تصویر کشیدن بزرگ‌ترین دشمن قهرمان، «ویلسون فیسک»، توسط «وینسنت دون آفریو»، هیجان‌زده شدند. زمانی که «چارلی کاکس» در نقش «مت مورداک» در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نبست حضور پیدا کرد، بازگشت «دون آفریو» در نقش «فیسک» اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید. «فیسک» از دنیای «نتفلیکس» در همان هفته در یکی از قسمت‌های سریال Hawkeye حضور پیدا کرد.

«مارول» این نسخه از شخصیت را کمی تغییر داده است تا او را با دنیای خود هماهنگ کند. این نسخه از «ویلسون فیسک» قبلاً نشان داده شده است که دارای استحکام بیشتری است و پیراهن‌های هاوایی می‌پوشد، اما او همچنان مانند همیشه جاه طلب است. سکانس پس از تیتراژ در پایان سریال تلویزیونی اکو نشان داد که «فیسک» قصد دارد تا شهردار نیویورک شود.

همانطور که اعلام شده، «فیسک» قرار است در سریال Daredevil: Born Again ایفای نقش کند و به احتمال زیاد او را در قامت شهردار نیویورک خواهیم دید. به علاوه، «فیسک» به عنوان شهردار شهر، احتمالاً بر سایر شخصیت‌های این دنیای سینمایی تأثیر خواهد گذاشت.

این سریال تهیه‌کنندگان جدیدی دارد

سریال دردویل

نسخه اولیه سریال Daredevil توسط «مت کورمن» و «کریس اورد» تهیه و نوشته شد، اما زمانی که «مارول» تصمیم گرفت سریال را بازسازی کرده و ساخت آن را از نو شروع کند، آنها از پروژه کنار گذاشته شدند. در نتیجه، «داریو اسکارداپن» که در سریال Punisher کار می‌کرد، به عنوان مجری جدید استخدام شد.

همچنین باید اشاره کنیم که تمامی عوامل سریال از جمله کارگردان، نویسندگان و تهیه‌کنندگان اخراج شدند و در حال حاضر افراد جدیدی برای ساخت این مجموعه حضور دارند. کارگردانان چند قسمت از فصل دوم سریال لوکی، کارگردانی این سریال را برعهده خواهند داشت.

جان برنثال به عنوان پانیشر بازمی‌گردد

سریال دردویل
سریال بی باک

«پانیشر» یک قهرمان بسیار خشن در کمیک‌های مارول است. به همین دلیل «دیزنی» برای مدت طولانی از گنجاندن این شخصیت در MCU خودداری کرد. به هر جهت، او هنوز یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این کمپانی است و تنها زمانی که در فصل دوم سریال Daredevil «نتفلیکس» ظاهر شد، طرفدارانش بیشتر و بیشتر شدند.

این نسخه از شخصیت با بازی «جان برنثال» به قدری محبوب بود که او حتی یک اسپین آف در «نتفلیکس» دریافت کرد که دو فصل از آن پخش شد.

با استفاده از سریال‌های «Disney+»، مانند Echo که از رتبه‌بندی سنی بزرگسال استفاده می‌کند، ایده نمایش The Punisher در MCU محتمل‌تر به نظر می‌رسید. خوشبختانه، برای طرفداران این شخصیت، The Punisher زودتر از حد انتظار وارد این جهان می‌شود.

در ابتدای سال 2024، «مارول» اعلام کرد که «پانیشر» در Daredevil: Born Again ظاهر خواهد شد و در واقع دوباره «جان برنثال» نقش آن را بازی می‌کند. تصویری که در بالای این متن مشاهده می‌کنید، عکسی از پشت صحنه سریال دردویل جدید است که «پانیشر» را در کنار «دردویل» نشان می‌دهد.

سوالات متداول

سریال Daredevil: Born Again چند قسمت خواهد داشت؟

طبق گزارشات اولیه، فصل اول این سریال قرار بود 18 قسمت داشته باشد، اما به تازگی شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد برنامه «مارول» تغییر کرده و این مجموعه 10 قسمت خواهد داشت.

آیا Daredevil: Born Again ادامه سه فصل سریال نتفلیکس خواهد بود؟

در این مورد همچنان اطلاعات زیادی منتشر نشده، اما طبق گزارش‌ها، دردویل تولد دوباره یک مجموعه با داستان جدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب تمام چیزهایی که از سریال دردویل تولد دوباره می‌دانیم چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *