معرفی فیلم سال گربه ؛ جدیدترین فیلم بهرام افشاری

جدیدترین فیلم با بازی «بهرام افشاری» که ژانر کمدی دارد به تازگی اکران شد و در این مطلب به معرفی فیلم سال گربه و جزئیاتی از می‌پردازیم.

فیلم سینمایی سال گربه یکی از جدیدترین آثار کمدی ایرانی در سال 1403 است. کارگردانی و نوسندگی این فیلم بر عهده «مصطفی تقی‌زاده» بود و «سعید خانی» تهیه‌‎کنندگی آن را انجام داد. تاریخ اکران فیلم سال گربه برای 22 فروردین 1403 برنامه‌ریزی شد و به تازگی در تمامی سینماهای کشور به نمایش درآمد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلم سال گربه با جذب 32 هزار نفر در روز اکران اول خود، رکورد جدیدی را در سینماهای ایران به ثبت رساند. این آمار نشان‌دهنده بیشترین تعداد مخاطب در روز نخست اکران فیلم‌های پساکرونایی در ایران است. پیش از این، رکورد بیشترین تعداد مخاطب در روز نخست برای فیلم‌های گشت 3 و تمساح خونی به ثبت رسیده بود.

معرفی فیلم سال گربه

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی فیلم سال گربه
معرفی فیلم سال گربه

رکورد دهه‌ی گذشته بیشترین تعداد مخاطب در روز نخست، در اختیار فیلم مطرب با 34 هزار مخاطب قرار دارد. حتی فیلم هزارپا در روز اکران اول خود، 22 هزار مخاطب داشت. فیلم‌های پربیننده دیگر در دهه‌ی گذشته کمتر از این تعداد مخاطب را در روز نخست تجربه کرده‌اند؛ بنابراین، سال گربه پس از مطرب، دومین فیلم پرمخاطب در دهه‌ی اخیر سینماهای ایران است که بیشترین تعداد بیننده را در روز اکران اول خود داشت.

داستان فیلم سال گربه

معرفی فیلم سال گربه

از داستان فیلم سینمایی سال گربه اطلاعات زیادی منتشر نشده است. تنها یک متن کوتاه برای داستان این فیلم به انتشار رسید که به شرح زیر است:

تو روزنامه یک جمله با حال از نلسون ماندلا خوندم که مهم نیست شیر باشی یا آهو، هر روز با تمام توان آماده دویدن باش.

تیزر فیلم سال گربه

بازیگران فیلم سال گربه

معرفی فیلم سال گربه
معرفی فیلم سال گربه

«بهرام افشاری»، «سارا بهرامی»، «هومن برق‌نورد»، «شبنم قربانی»، «مرتضی تقی‌زاده»، «لادن ژاوه‌وند»، «نوشین تبریزی»، «رضا رشیدپور»، «علی اوجی» و «حمید معصومی‌نژاد» از بازیگران بازیگران فیلم سال گربه هستند. در این قسمت از معرفی فیلم سال گربه به معرفی برخی از بازیگران آن می‌پردازیم.

بهرام افشاری

معرفی فیلم سال گربه

«بهرام افشاری» متولد 6 خرداد 1366 یکی از بازیگران مطرح ایرانی است. او برای نخستین بار در فصل دوم سریال پایتخت به عنوان بازیگر مهمان در تلویزیون حضور یافت، اما در فصل‌های پنجم و ششم این سریال، حضور پررنگ‌تری داشت و برای بازی در آن برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر کمدی شد. علاوه بر سریال پایتخت، «بهرام افشاری» در فیلم‌هایی مانند لانتوری و کارگر ساده نیازمندیم حضور داشت.

وی همچنین نقش‌های مهمی در فیلم‌های رحمان 1400، سگ‌بند و فسیل بازی کرد. «بهرام افشاری» با بازی‌هایش در این فیلم‌ها و سریال‌ها مورد توجه قرار گرفت و شناخت بیشتری به دست آورد. او با بازیگری در چندین نقش متفاوت، استعداد خود را به نمایش گذاشته است.

سارا بهرامی

معرفی فیلم سال گربه
معرفی فیلم سال گربه

«سارا بهرامی» متولد سال 1361، یکی از بازیگران ایرانی است. او با بازی در سریال پروانه به شهرت رسید و به خاطر این نقش، نامزد دریافت جایزه حافظ شد. سپس در فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم در نقش مکمل حضور یافت و این نقش نیز نامزدی دریافت جایزه حافظ را برای او به ارمغان آورد.

«سارا بهرامی» در فیلم دارکوب نیز در نقش اصلی حضور داشت و برای این بازی، جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. از آن پس، او به بازی در فیلم‌هایی مانند ایتالیا ایتالیا، علفزار و جنگل پرتقال نیز پرداخت و برای هرکدام از این فیلم‌ها نیز نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین شد. او با بازی‌هایش در نقش‌های متنوع، توانسته شناخت بیشتری در صنعت سینمای ایران به دست آورد و به عنوان یک بازیگر موفق شناخته شود.

هومن برق‌نورد

معرفی فیلم سال گربه

«هومن برق‌نورد» متولد 5 دی 1348، یک بازیگر ایرانی در حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون است. او به طور عمده در فیلم‌های طنز به ایفای نقش پرداخت. وی در سال 1374 با سریال ابووهیب بهلول وارد دنیای تلویزیون شد و با بازی در فیلم یک تکه نان در سال 1383، تجربه بازی در صنعت سینما را نیز داشت.

از جمله آثار برجسته او، می‌توان به بازی در سریال ساختمان پزشکان در سال 1378، دزد و پلیس در سال 1391 و دودکش در سال 1392 اشاره کرد. «هومن برق‌نورد» در چندین فیلم و سریال به همراه «بهنام تشکر» بازی کرده است و غالباً به عنوان نسخه ایرانی «لورل» و «هاردی» شناخته می‌شوند.

شبنم قربانی

معرفی فیلم سال گربه
معرفی فیلم سال گربه

«شبنم قربانی» متولد 19 تیر 1368، یک بازیگر ایرانی است. او در تئاتر فعالیت خود را از سن 28 سالگی آغاز کرد و در سال 1402 با بازی در مجموعه عشق کوفی به شهرت رسید. در همان سال، «قربانی» برای بازی در فیلم مجنون، جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد.

جمع بندی

معرفی فیلم سال گربه

در این مطلب به معرفی فیلم سینمایی سال گربه پرداختیم. با توجه به رکورد شکنی این فیلم در اولین روز اکران، به نظر می‌رسد که با یک اثر کمدی متفاوت و جذاب طرف هستیم.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *