معرفی سریال مسئله سه جسم (3 Body Problem) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

مجموعه جدید سازندگان گیم آف ترونز (Game of Thrones) بسیاری از طرفداران را هیجان‌زده کرد و در این مطب به معرفی سریال مسئله سه جسم می‌پردازیم.

مسئله سه جسم (3 Body Problem) یک مجموعه تلویزیونی با ژانر علمی تخیلی است که بر اساس رمان چینی به همین نام، اثر «لیو سیشین»، به کارگردانی «دیوید بنیاف دی بی وایس» و «الکساندر وو» ساخته شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این سریال که دومین اقتباس لایو اکشن از این رمان چینی است، پس از مجموعه تلویزیونی چینی در سال 2023 منتشر شد. تاریخ انتشار سریال مسئله سه جسم 21 مارس 2024 (2 فروردین 1403) است که در سرویس استریم «نتفلیکس» به نمایش درآمد.

معرفی سریال مسئله سه جسم

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی سریال مسئله سه جسم
معرفی سریال مسئله سه جسم

این سریال در زمان انتشار نقدها و نمرات خوبی از منتقدان و کاربران دریافت کرد و توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان ژانر علمی تخیلی را به خود جلب کند. در این مقاله از فیگار به معرفی سریال 3 Body Problem می‌پردازیم.

داستان سریال 3 Body Problem

معرفی سریال مسئله سه جسم
معرفی سریال مسئله سه جسم

در پس زمینه انقلاب فرهنگی چین، یک پروژه نظامی مخفی، سیگنال‌هایی را برای برقراری تماس با بیگانگان به فضا ارسال می‌کند. یک تمدن بیگانه در آستانه نابودی سیگنال را می‌گیرد و قصد دارد به زمین حمله کند. به همین دلیل، در زمین اردوگاه‌های مختلفی شکل می‌گیرد و آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند که یا از موجودات برتر استقبال کرده و به آنها کمک کنند یا برای مبارزه با تهاجم آماده شوند.

تریلر سریال 3 Body Problem

بازیگران سریال مسئله سه جسم

معرفی سریال مسئله سه جسم

در ماه سپتامبر سال 2020 اعلام شد که «دیوید بنیاف و دی بی وایس» در حال ساخت یک اقتباس تلویزیونی از رمان مسئله سه جسم برای شبکه  «نتفلیکس» هستند و «الکساندر وو» نیز در فرآیند نویسندگی این سریال همکاری می‌کند.

در ماه آگوست سال 2021، «ایزا گونزالس» به تیم بازیگران پیوست. در ادامه بازیگرانی مانند «بندیکت وونگ»، «تسای چین»، «جان بردلی»، «لیام کانینگهام» و «جووان آدپو» به تیم بازیگران اضافه شدند. در این بخش به معرفی بازیگران سریال مسئله سه جسم می‌پردازیم.

بن سچنتزر در نقش مایک ایوانز جوان

معرفی سریال مسئله سه جسم
بن سچنتزر (Ben Schnetzer)

«بن سچنتزر» متولد 8 فوریه 1990 (19 بهمن 1368) یک هنرپیشه آمریکایی است. او برای بازی در فیلم غرور نامزد دو جایزه فیلم مستقل بریتانیا شد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به دزد کتاب، باشگاه شورش و گریزلیز اشاره کرد. او پسر هنرپیشه «استفن سچنتزر» است. «بن سچنتزر» در دوران جوانی از مدرسه موسیقی و نمایش گیلدهال لندن فارغ التحصیل شد.

مارک گیتیس در نقش آیزاک نیوتن

معرفی سریال مسئله سه جسم
مارک گیتیس (Mark Gatiss)

«مارک گیتیس» بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و رمان‌نویس اهل انگلستان است. او به عنوان نویسنده و بازیگر در سریال‌های دکتر هو و شرلوک که در آن نقش «مایکرافت هولمز» را ایفا می‌کند، شناخته شد. همچنین وی یکی از تهیه‌کنندگان سریال شرلوک نیز بوده است و در سریال بازی تاج و تخت نیز، نقش «تایکو نستوریس» را بازی کرد.

آدریان ادمونسون در نقش دنیس پورلوک

معرفی سریال مسئله سه جسم
آدریان ادمونسون (Adrian Edmondson)

«آدریان چارلز ادمونسون» متولد 24 ژانویه 1957 (4 بهمن 1335) بازیگر، کمدین، موسیقی‌دان، نویسنده و مجری تلویزیونی انگلیسی است. او بخشی از رونق کمدی آلترناتیو در اوایل دهه 1980 بود و نقش‌هایی در سریال‌های تلویزیونی جوان‌ها (1982-1984) و پایین (1991-1995) داشت که به همراه همکارش «ریک مایال»، فیلمنامه آن‌ها را نوشت.

نمرات سریال مسئله سه جسم

معرفی سریال مسئله سه جسم
نقد سریال 3 Body Problem

نقد سریال 3 Body Problem توسط منتقدان و کاربران، با نمرات بالا و واکنش‌های مثبتی همراه بود. این سریال از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 77 از 100، از Metacritic نمره 70 از 100 و از Imdb نمره 7.8 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد سریال مسئله سه جسم را مشاهده خواهید کرد.

San Francisco Chronicle / مایکل اوردونا : 100

ما رویکردهای هوشمندانه‌ای را در این سریال دیده‌ایم، اما در این ژانر هیجان‌انگیز، با این اسرار، این شخصیت‌ها و این ساختار جالب، با یک اثر منحصر به فرد طرف هستیم.

Boston Globe / متیو گیلبرت: 80

در نهایت، سریال 3 Body Problem در چند سطح کار می‌کند. این یک داستان پلیسی است، یک جعبه معمایی است، یک منظره بصری بزرگ است، یک درام دوستی است و مهمتر از همه، این یک قطعه علمی تخیلی است که تخیل را بر می‌انگیزد. مطمئن نیستم که اگر برای فصل دوم تمدید شود ماجرا چگونه پیش خواهد رفت، اما فصل اول مجموعه‌ای چالش برانگیز و باارزش است.

The New York Times / جیمز پونیوزیک: 80

بینندگانی که تازه با داستان آشنا شده‌اند باید آن را به تنهایی هیجان انگیز بدانند. لازم نیست ابتدا کتاب‌ها را خوانده باشید؛ برای تماشای یک سریال تلویزیونی هرگز نیازی به خواندن کتاب‌ها ندارید، اما این سه‌گانه کتاب به مکان‌های عجیب و غریب، تلخ و احتمالاً چالش برانگیز برای فیلم‌برداری می‌رود.

جمع بندی

معرفی سریال مسئله سه جسم

در این مطلب به معرفی سریال مسئله سه جسم پرداختیم. همانطور که متوجه شدید این مجموعه توانسته نمرات بسیار خوبی دریافت کند و مخاطبان خود را راضی نگه دارد. اگر از طرفداران ژانر علمی تخیلی هستید، این سریال برای شما جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *