معرفی سریال ریبپلی (Ripley) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

Ripley یک مجموعه تلویزیونی است که اخیرا از طرف بینندگان محبوبیت زیادی به دست آورده و ما در ادامه به معرفی سریال ریبپلی خواهیم پرداخت.

Ripley یک مجموعه تلویزیونی هیجان انگیز و روانشناختی، ساخت کشور آمریکا است که بر اساس یک رمان جنایی به نام آقای ریپلی، اثر «پاتریشیا هایسمیت»، محصول سال 1955، تولید شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این مجموعه کوتاه هشت قسمتی با بازی «اندرو اسکات» در نقش «تام ریپلی»، «جانی فلین» در نقش «دیکی گرین لیف»، و «داکوتا فانینگ» در نقش «مارج شروود» به نویسندگی و کارگردانی «استیون زیلیان» ساخته شد.

معرفی سریال ریبپلی

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی سریال ریبپلی
معرفی سریال ریبپلی

این اولین اقتباس سریالی از رمان های «اسمیت» بوده که پس از نسخه‌های سینمایی Plein soleil از سال 1960 و آقای ریپلی با استعداد در سال 1999 منتشر شد. اوایل قرار بود ریپلی در «Showtime» پخش شود، اما در ماه فوریه 2023، این سریال به «نتفلیکس» منتقل و تاریخ انتشار سریال Ripley ، در 4 آوریل 2024 مصادف با 16 فروردین 1403 است. در ادامه با ما برای معرفی سریال Ripley همراه باشید.

داستان سریال ریبپلی

معرفی سریال ریبپلی
معرفی سریال ریبپلی

داستان سریال ریپلی در دهه 1960 نیویورک اتفاق می‌افتد. «تام ریپلی» که یک کلاهبردار است، توسط مردی ثروتمند استخدام می‌شود تا پسر ولخرج خود را متقاعد کند که از ایتالیا به خانه بازگردد؛ اما معرفی «تام» به زندگی راحت و آرام «دیکی گرین لیف» در خارج از کشور، اولین قدم به سوی یک زندگی پیچیده و پر فریب میان کلاهبرداری و قتل است.

تریلر سریال Ripley

تریلر سریال Ripley در ماه ژانویه 2024 مصادف با بهمن 1402 به طور رسمی منتشر شد.

بازیگران سریال ریبپلی

معرفی سریال ریبپلی
معرفی سریال ریبپلی

در 25 سپتامبر سال 2019 مصادف با 3 مهر 1398، اعلام شد که «اندرو اسکات» برای نقش «تام ریپلی» در سریال تلویزیونی ریپلی که قرار است از رمان‌های ریپلی «پاتریشیا هایسمیت» اقتباس شود، انتخاب شده است. سفارش مجموعه‌ای از هشت قسمت توسط «Showtime» به نویسندگی و کارگردانی «استیون زیلیان» که سریال را به شبکه عرضه کرد، داده شد. بازیگران سریال ریبپلی در نقش‌های اصلی، شامل لیست زیر می‌شود.

اندرو اسکات در نقش تام ریپلی

معرفی سریال ریبپلی

«اندرو اسکات»، بازیگر اهل ایرلند، مشهور به نقش «جیمز موریارتی» در سریال شرلوک و فیلم 1917، در دابلین متولد شد. وی در دوران دانشجویی، تحصیلات هنری خود را از «کالج گونزیج» آغاز کرد و سپس به بازیگری پرداخت. «اسکات» همچنین، مقالات سینمایی زیادی برای روزنامه‌های لندن نوشته است. فعالیت‌های حرفه‌ای او شامل بازی در فیلم‌های مختلف و حمایت از سازمان‌های خیریه برای بازیگران جوان می‌شود.

اداکوتا فانینگ در نقش مارج شروود

معرفی سریال ریبپلی

«هانا داکوتا فنینگ»، بازیگر آمریکایی، در 23 فوریه 1994 مصادف با 4 اسفند 1372 در کنیرز، جورجیا متولد شد. والدینش فعالیت‌های مختلفی داشتند و خواهر کوچک‌ترش نیز مانند او به بازیگری مشغول است. او تباری نیمه آلمانی و ایرلندی دارد. در سال 2011 از مدرسه فارغ‌التحصیل شد و در دانشگاه نیویورک تحصیلات خود را ادامه داد. «فنینگ» در مسیر حرفه‌ای خود از آژانس‌های مختلفی استفاده کرد و اکنون در زمینه سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند.

جانی فلین در نقش دیکی گرین لیف

معرفی سریال ریبپلی

«جانی فلین»، هنرمند آفریقایی جنوبی، در 14 مارس 1983 مصادف با 23 اسفند 1361 در ژوهانسبورگ متولد شد و از سال 2005 فعالیت هنری خود را شروع کرد. او با بازی در نقش «آلبرت انیشتین» در سریال نابغه شناخته می‌شود. آثار دیگر وی شامل فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون اسکروج: سرود کریسمس، یک دست لباس، برادری، عملیات مینسمیت، عشق مریض و بینوایان است.

الیوت سامنر در نقش فردی مایلز

معرفی سریال ریبپلی

«الیوت سامنر» در 30 جولای 1990 مصادف با 8 مرداد 1369 در توسکانی متولد شد و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2001 با بازیگری آغاز کرد. وی در فیلم‌هایی همچون من بدون تو، 700: زمانی برای مردن نیست و آقایان و گرد ستاره، به عنوان بازیگر به شهرت رسید.

نقدها و نمرات (سریال Ripley)

معرفی سریال ریبپلی
معرفی سریال ریبپلی

نمرات سریال Ripley به این شرح است که وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes بر اساس 79 بررسی منتقدان، نمره 86٪ را به سریال ریپلی داده است. اجماع منتقدان این وب‌سایت می‌گوید:

غرق در سیاه و سفیدی مجلل با حضور «اندرو اسکات» که صفحه نمایش را به گروگان گرفته است؛ تفسیر عالی «استیون زیلیان» از ریپلی، جان تازه‌ای به «پاتریشیا هایسمیت» می‌دهد.

همچنین، این اثر از سایت IMDB نمره 7.8/10 را دریافت کرده است. در ادامه با ما برای نقد سریال ریپلی همراه باشید.

روزنامه گاردین / لوسی منگان: 100

من را کسانی که در ابتدا این اثر را کند یا زیبایی تک رنگی بودن آن را کمی طاقت فرسا می‌دانند، کاملا درک می‌کنم؛ اما به این سریال سخت نگیرید. به خودتان اجازه دهید که تسلیم این موضوع شوید و بگذارید تا ریپلی شما را اغوا کند. اینجا جادویی در کار است.

رولینگ استون / آلن سپین وال: 100

اگر این اثر یک کلاسیک فوری مانند نسخه «دیمون» نباشد، می‌تواند بسیار نزدیکتر از هر اثر دیگری به موفقیت تجاری باشد. یکی از هیجان انگیزترین نمایش‌های سال تاکنون، سریال ریپلی است.

لیست پخش / رودریگو پرز: 100

سیاه و سفیدی این اثر ممکن است باعث شود تا ریپلی از بیرون کمی سرد به نظر برسد؛ اما در واقع از لحاظ سینمایی فوق‌العاده است و شما را به طرز ناراحت کننده‌ای، روانی می‌کند که به طرز وحشتناکی احساس ناپایداری کنید. «اسکات» یک بازی واقعی را از یک شخصیت ناامید به نمایش می‌گذارد. طوری که در ظاهر بسیار خونسرد و مطمئن است؛ اما همه این‌ها فقط یک نمایش بوده، حتی اگر تلاش او برای پنهان کردن چیزهای که تقریبا تحمل آن‌ها برایش سخت است، «تام ریپلی» را روانی کند.

جمع بندی

معرفی سریال ریبپلی
معرفی سریال ریبپلی

سریال ریبپلی از جدیدترین آثار در سال 2024 است که توانسته نمرات بسیار خوبی از منتقدان و طرفداران دریافت کند. این مجموعه داستان جذابی دارد و اگر به ترکیب ژانر هیجان انگیز و روانشناختی علاقه دارید، تماشای این سریال را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *