نقد فیلم The Whole Truth ؛ یک لیوان شیر بزرگ در لابلای میمیک مسخره مادربزرگ

یک فیلم ترسناک تایلندی که ارزش آن را دارد که یک تریلر جنایی مبتذل نامیده شود. با نوشتار نقد فیلم The Whole Truth همراه فیگار بمانید تا به سخیف‌ترین فیلم تاریخ نتفلیکس بپردازیم.

در نوشتار نقد فیلم کل حقیقت به یک فیلم ترسناک در لابلای فضای یک درام خانوادگی به کارگردانی ویسیت ساساناتینگ با ملیت تایلندی تولید شده توسط Transformation Films به سفارش پلتفرم استریم نتفلیکس می‌پردازیم.

نقد فیلم The Whole Truth

یک لیوان شیر بزرگ در لابلای میمیک مسخره مادربزرگ

نقد فیلم The Whole Truth, تحلیل فیلم The Whole Truth
نقد فیلم The Whole Truth, تحلیل فیلم The Whole Truth

پیم (Sutatta Udomsilp) و Putt (Nattapat Nimjrawat) پس از یک تصادف که مادرشان را در حالت کما قرار داده است، باید با پدربزرگ و مادربزرگی که هیچ اطلاعی از وجود آنها نداشتند، زندگی کنند. پیم و پوت در سوراخی در دیوار خانه پدربزرگ و مادربزرگشان، حوادث سرنوشت سازی را کشف می‌کنند. حوادثی که خبر از گذشته خانواده آن‌ها می‌دهد.

ابتذال تکنیکال

اگر بخواهیم در رابطه با بررسی تکنیکی فیلم The Whole Truth کمی ریز شویم، باید به شما بگوییم که بگذارید ریز نشویم. جلوه‌های دیجیتال درجه دو، اجراهای مزخرف و سخیف، فیلمی که تقریباً به طور کامل در داخل خانه فیلمبرداری شده است، باعث می‌شوند روی یک داستان خوب، با یک فیلمنامه خوب (که ماقبل فیلمنامه بود!) تمرکز نکنیم.

نکته بسیار مهم این فیلم موسیقی به شدت سخیف و نامتناسب آن است که به هر دری می‌زند تا فضا را در حلق بیننده‌اش به زور فرو کند. در این فیلم صحنه‌های ترسناکی وجود ندارد. تمام عناصر وحشت از طریق حضور موسیقی ارائه می‌شود. و اما در رابطه با روح حضوریافته در این فیلم تایلندی از نتفلیکس باید بگوییم که متأسفانه با جلوه‌های بصری منزجر کننده و به شدت بد به تصویر کشیده می‌شود. فیگور روح در این فیلم نیز به جای اینکه سرچشمه همه وحشت‌های این فیلم باشد، فقط یک وصله به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم تمام حقیقت, نقد فیلم کل حقیقت
نقد فیلم تمام حقیقت, نقد فیلم کل حقیقت

ترسناک ترین جنبه در واقع از رفتار برخی از شخصیت ها، یعنی پدربزرگ و مادربزرگ پیم و پت و مای پدیدار می‌شود. هر سه آنها رازهای خاص خود را دارند که از طریق چندین پیچش داستانی آشکار می‌شود، جایی که راز آن سه بسیار شوم تر از روح به نمایش درمی‌آید. به نظر می‌رسد این فیلم بیشتر به عنوان یک فیلم جنایی (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022) سخیف خود را آماده کرده است.

راوی در ابتدای فیلم کل حقیقت می‌گوید: سه چیز وجود دارد که نمی‌توان انکار کرد، خورشید، ماه و حقیقت. همانطور که از نام این فیلم مشخص است، این فیلم ترسناک با مدت زمان بیش از 2 ساعت سعی می‌کند حقیقت، به خصوص حقیقت زندگی شخصیت اصلی را به طور کامل از بین ببرد.

سعی می‌شود در این فیلم تعدادی پیچش داستانی به خصوص از اواسط تا انتهای فیلم ارائه شود. اگرچه می‌تواند شگفتی ایجاد کند، اما همه این پیچ و تاب‌ها بیش از حد الکی دراماتیک و طولانی هستند. شاید بهتر باشد که هر پیچ و تاب با مدت زمان مناسب‌تر ارائه شود. وجود یک داستان فرعی درباره رسوایی ویدیوی پیم یکی دیگر از ایرادات این فیلم ترسناک است. پیرنگ فرعی تأثیر قابل توجهی در داستان کلی فیلم ندارد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم The Whole Truth, تحلیل فیلم The Whole Truth, نقد فیلم تمام حقیقت, نقد فیلم کل حقیقت
نقد فیلم The Whole Truth, تحلیل فیلم The Whole Truth

نقش آفرینی هر یک از شخصیت‌ها تأثیر چندان قوی ای بر جای نمی‌گذارد. تنها چیزی که به چشم می آید شخصیت وان (مادبزرگ پیم و پت) است که قادر است مخاطب را فریب دهد اما نه به شکل متعارفش بلکه به شکلی که شما از هر چه بازیگریست حالتان بهم بخورد. شخصیت به عنوان یک فرد مبتلا به زوال عقل توصیف می‌شود. در فیلم‌های ترسناک معمولی، از شخصیت‌هایی مانند وان به عنوان قهرمانان ناشناس استفاده می‌شود که شخصیت‌های اصلی را از موقعیت‌های پرتنش نجات می‌دهند. در فیلم کل حقیقت ، وان در واقع به یکی از آنتاگونیست‌های این فیلم تبدیل می‌شود که شما را با خنده روانه‌ی فضاسازی‌های تجاری جدید نتفلیکس می‌کند.

«کل حقیقت» توانست به یک فیلم ترسناک تبدیل شود که مایه‌ی آبروریزی شرکت نتفلیکس خواهد بود، از داستان‌های فرعی غیرضروری گرفته تا حضور یک روح منزجرکننده که تبدیل به یک وصله صرف شده است. خوشبختانه این فیلم به لطف ویژگی‌ها و جنبه‌های بصری و همچنین پایان بندی بدترکیبش، موجبات خنده برخی از طرفداران فیلم‌های ترسناک سینما را فراهم کرده است.

مشخصات

  • بازیگران:‌ سومپوب بنجاتیکول،‌ استیون ایساراپونگ، کلینیوم تاسورن، مک ناتاپات نیمجیراوات، کیتاپات پونگرو و نیکول تریو
  • سال: 2021
  • مدت زمان: 125 دقیقه
  • کشور: تایلند
  • کارگردان: Wisit Sasanatieng
  • فیلمنامه: Abishek J. Bajaj
  • عکاس: Natdanai Naksuwan
  • ژانر: ترسناک. خانواده
  • توزیع کننده: نتفلیکس

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم The Whole Truth سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


3 thoughts on “نقد فیلم The Whole Truth ؛ یک لیوان شیر بزرگ در لابلای میمیک مسخره مادربزرگ

  1. واقعا عالی بود خیلی محشر بود من واقعا عاشق این فیلم شدم همه ی این صحنه‌ها سکانس به سکانسش عالی بود
    صحنه های جالب که من دوباره مشتاق شدم این فیلم و از‌گوگل دانلود کنم و دوباره تماشا کنم این فیلم یکی از فیلم هایی بود که من دوباره مشتاق دیدنش شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *