12 تا از محبوب ترین انیمیشن های سریالی ژاپنی از نگاه سایت فیگار

در دهه‌های اخیر، کارتون‌های ژاپنی طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده‌اند. با فیگار بمانید تا بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی را به شما معرفی کنیم.

انیمیشن‌های ژاپنی؛ کلمه‌ای که می‌تواند واکنش‌های بی‌شماری را از افراد مختلف برانگیزد. برخی ممکن است حتی ندانند انیمه چیست، برخی دیگر ممکن است صرفاً با مشهورترین انیمیشن‌های ژاپنی آشنا باشند و سپس افرادی هستند که عملاً زندگی خود را صرف تماشای هر فصل انیمیشن‌های جدید ژاپنی می‌کنند. عناوینی مانند Dragon Ball Z ،Pokémon یا Beyblade باعث شده‌اند تا بسیاری در کودکی با انیمه‌های سریالی محبوب آشنا شوند و علاقه زیادی به آن پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

500 تا از بهترین انیمه های جهان [بر اساس دسته بندی ژانر]

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

از حمله به تایتان تا جینتاما

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

برای اثبات محبوبیت آن، هزاران هزار انیمه در ژاپن وجود دارد که قابل تماشا می‌باشد. حتی برخی از آنها از بازی‌های ویدیویی می‌آیند، بنابراین به احتمال زیاد حتی سرسخت‌ترین متعصبان انیمه نیز در طول مدت علاقه خود، چیزهای زیادی را از دست خواهند داد.

صرف نظر از این، انیمه‌های حاضر در این فهرست اثراتی هستند که به نظر می‌رسد محبوب‌ ترین انیمیشن های سریالی ژاپنی هستند. تمام این انیمه‌ها بر اساس امتیازدهی در سایت MyAnimeList انتخاب شده‌اند. با ما در این نوشتار همراه باشید تا به معرفی جذاب ترین انیمیشن های سریالی ژاپنی بپردازیم.

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

Fullmetal Alchemist: Brotherhood تا حد زیادی از همان نسخه قبلی خود پیروی می‌کند. به جای یک دنباله، می‌توان Fullmetal Alchemist: Brotherhood را به عنوان یک اسپین‌آف با روایت دقیق‌تر مانگا در نظر گرفت. در حالی که برادران الریک هنوز قهرمان داستان هستند، پایان با دنبال کردن مانگا یک چرخش بسیار غم‌انگیز به خود می‌گیرد.

اپیزودهای ابتدایی احتمالاً فاقد تعلیق هستند زیرا تا حد زیادی شبیه کیمیاگر فول متال سال 2003 هستند. با این حال، این انیمه به آرامی به سمت مناطق ناشناخته برای طرفداران انیمه می‌رود. صحنه‌های اکشن با اکتان بالا نیز مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. از نظر سایت MyAnimeList، انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood بهترین انیمیشن سریالی ژاپنی می‌باشد.

Kaguya-sama Love Is War

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

در آکادمی مشهور شوچیین، میوکی شیروگان و کاگویا شینومییا نمایندگان برتر این مدرسه هستند. میوکی که به عنوان دانش آموز برتر در کشور رتبه بندی شده و مورد احترام همسالان و مربیان است، به عنوان رئیس شورای دانش آموزی خدمت می‌کند. در کنار او، معاون رئیس‌جمهور کاگویا، دختر بزرگ خانواده ثروتمند شینومییا، در هر زمینه‌ای که بتوان تصور کرد، جزء بهترین‌ها است. آنها مورد حسادت کل دانش آموزان مدرسه قرار می‌گیرند که به عنوان یک زوج عالی در نظر گرفته می‌شوند.

با این حال، علیرغم اینکه هر دو احساساتی برای یکدیگر دارند، هیچ یک حاضر به پذیرش این احساسات نیستند. اولین کسی که عشق خود را اعتراف می‌کند شکست خورده است، به حقارت نگریسته می‌شود و غرورش از بین می‌رود. میوکی و کاگویا با در خطر بودن افتخار و غرور خود، هر دو به یک اندازه مصمم هستند که در میدان جنگ عشق پیروز ظاهر شوند.

Gintama

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

ادو شهری است که در سراسر کشور نشاط و جاه طلبی سامورایی‌ها را در خود جای داده است. با این حال، پس از تسلیم شدن ژاپن فئودالی به بیگانگان قدرتمند معروف به “آمانتو”، این آرزوها اکنون دست نیافتنی به نظر می‌رسد. با بازسازی حکومت شوگانی که زمانی پرنفوذ بود، به عنوان یک دولت دست نشانده، قانون جدیدی تصویب شد که فوراً همه شمشیرها را در ملاء عام ممنوع می‌کند.

اینجاست که گینتوکی ساکاتا وارد می‌شود، مردی با موهای نقره‌ای عجیب و غریب که همیشه یک شمشیر چوبی را با خود حمل می‌کند و با وجود ممنوعیت، لقب خود را به عنوان یک سامورایی حفظ می‌کند. به عنوان بنیانگذار Yorozuya، یک تجارت کوچک برای مشاغل عجیب و غریب، گینتوکی اغلب برای کمک به افراد دیگر تلاش می‌کند؛ البته معمولاً به روش‌های نسبتاً عجیب و غیرقابل پیش بینی.

Steins;Gate

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

Steins;Gate، یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های انیمه‌ای است که از نظر انتقادی و تجاری به قدری موفقیت‌آمیز بود که در واقع موفق شد هفت سال پس از پایان اولین تکرار این انیمیشن، دنباله‌ای را دریافت کند. این انیمه اثری است که بسیاری آن را به عنوان بهترین انیمه درام می‌شناسند.

رینتارو اوکابه، دانشمندی عجیب و غریب، عطش بی‌پایانی برای اکتشاف علمی دارد. رینتارو به همراه دوست شیطون اما خوش فکرش مایوری شینا و هم اتاقی‌اش ایتارو هاشیدا، آزمایشگاه گجت آینده را به امید ایجاد نوآوری‌های تکنولوژیکی که روان انسان را متحیر می‌کند، تأسیس می‌کند.

با این حال، زمانی که رینتارو تصمیم می‌گیرد در کنفرانس متخصص مغز و اعصاب Kurisu Makise در مورد سفر در زمان شرکت کند، یک سری اتفاقات عجیب را تجربه می‌کند که او را به این باور می‌رساند که گجت “Phone Microwave” قابلیت بسیار خاصی را دارد. رینتارو که ظاهراً قادر به ارسال پیام‌های متنی به گذشته با استفاده از این دستگاه است، بیشتر با «ماشین زمان» سر و کار دارد و خشم و توجه سازمان مرموز SERN را به خود جلب می‌کند.

Dragon Ball Z

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

در نسخه‌ی متفاوتی از زمین، سان گوکو پسربچه‌ای غیرعادی است که به‌تنهایی در جنگل زندگی می‌کند. تا اینکه دختری به نام بولما، در پی جست‌وجوی توپ‌های اژدها، به او می‌رسد. چراکه یکی از این گوی‌های جادویی در اختیار گوکو است. از آن‌جا که با جمع کردن تمام گوی‌های موجود می‌توان یک آرزو را برآورده کرد، افراد دیگری هم دنبال آن هستند. بولما و گوکو برای پیدا کردن هفت گوی اژدها همسفر می‌شوند و دوستان دیگری هم پیدا می‌کنند. اما این تازه شروع یک ماجراجویی پربرخورد و هیجان‌انگیز در دنیای دراگون بال است.

سری دراگون بال به‌عنوان یکی از انیمه‌های کلاسیک مبارزه‌ای شونن همان چیزی است که باید باشد؛ یک هدف بزرگ که در دنیایی ساختگی، شخصیت‌های آرزومند پرتعدادی را به جان هم می‌اندازد و قهرمان‌های اصلی هم باید بعد از هر تجربه‌ی سخت، قوی‌تر و باانگیزه‌تر به راه خود ادامه دهند.

اضافه شدن چاشنی کمدی و تنوع موجود در ارکانِ جریان قابل‌تکرار روایت هم جزو اصول جدانشدنی آثار شونن ابرقهرمانی به‌حساب می‌آیند. بعد از رجوع به ریشه‌ها، نقطه‌ی قوت اصلی سری دراگون بال را باید مبارزات اکشن دیدنی و نفس‌گیر آن دانست. این سری دنباله‌های دیگری هم دارد اما اوج دراگون بال در فصل دوم آن یعنی Dragon Ball Z شکل می‌گیرد که در ادامه‌ی داستان فصل اول و از سال ۱۹۸۹ پخش شده است.

Attack On Titan

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

از زمان انتشار، Attack on Titan طرفداران انیمه را از پا درآورده است. داستان این انیمه مشهور بر اساس یک اتفاق فاجعه‌بار است که بشریت را مجبور می‌کند تا در پشت دیوارهای عظیمی با وحشت پناه بگیرد. این انیمه ارن، آرمین و میکاسا و همچنین لشکر پیشرو را در مبارزه با افراد نفرت‌انگیز انسان‌خوار به نام «تایتان» دنبال می‌کند.

این انیمه سرشار از مبارزات هیجان‌انگیز، آدرنالین و همچنین راز‌های تکان‌دهنده است. خط داستانی و نحوه ارائه آن، حمله به تایتان را بدون شک به یکی از برترین انیمیشن های سریالی ژاپنی تبدیل کرده است. هر شخصیت داستانی برای به اشتراک گذاشتن دارد و هر یک از آنها قابل توجه می‌باشد. حمله به تایتان چیزی جز یک شاهکار نیست.

Hunter X Hunter

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی, محبوب‌ ترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

هنگامی که صحبت از انیمه‌های طولانی شونن (بهترین مبارزات طولانی در انیمه های شونن) به میان می‌آید، Hunter x Hunter اغلب به عنوان یکی از بهترین‌ها در این ژانر معرفی می‌شود. متأسفانه، به نظر می‌رسد مانگای این انیمه در حالت وقفه دائمی قرار دارد. با این وجود، انیمه Hunter X Hunter 2011 با روشی عالی و رضایت‌بخش شروع می‌شود و هم به پایان می‌رسد. این انیمه یک اودیسه فانتزی گسترده و غوطه‌ور است که شبیه به انیمه One Piece است.

Hunter X Hunter (عمدتا) گون و کیلوا را دنبال می‌کند که به عنوان شکارچی به سراسر جهان سفر می‌کنند. آنها در این سفر با طیف وسیعی از دشمنان مانند گروه شبح‌های سایه‌دار و مورچه‌های دلهره‌آور Chimera درگیر می‌شوند و با آن‌ها می‌جنگند. برای کسانی که علاقه زیادی به انیمه‌های طولانی دارند، Hunter x Hunter سطح غنی از فرهنگ و جهان‌سازی را ارائه می‌دهد.

Slam Dunk

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

هانامیچی ساکوراگی با خلق و خوی تند، رفتار خلاف، موی قرمز و قد بلندش هیچ وقت چهره‌ی محبوبی حداقل بین دخترها نیست زیرا درخواست‌های دوستی او، با رکورد پنجاه بار متوالی، توسط دخترهای مختلف رد شده است. در شروع دوران دبیرستان هانامیچی که هنوز با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کند با دختری به نام هاروکو برخورد می‌کند که به انگیزه‌ای برای پیوستن او به تیم بسکتبال تبدیل می‌شود. هرچند هدف هانامیچی در ابتدا تحت‌تأثیر قرار دادن هاروکو چان است اما او به‌مرور متوجه می‌شود که توانایی طبیعی او باید در همین راه خرج شود.

انیمه اسلم دانک در بین انیمه‌های ورزشی کلاسیک قدیمی هنوز یک اثر جذاب و پویا است که دلیل آن را در شخصیت‌پردازی ملموس، کمدی سرحال، تأکیدهای اخلاقی الهام‌بخش و درس‌های ارزشمندی مثل پیوندهای ارتباطی درعین رقابت و البته تسلیم نشدن می‌توان یافت.

به‌علاوه هانامیچی جزو همان شخصیت‌های خنگ، خشن، بی‌پروا و پرتلاشی است که با قلبی بزرگ و چاشنی عشق به سمت رویا و هدف بزرگش قدم برمی‌دارد. این ویژگی‌ها به‌کمک فضاسازی یک‌دست و کارشده‌ای که از دل محدودیت‌های متحرک‌سازی مربوط‌به سال ساخت انیمه به بهترین ساختار می‌رسد، اسلم دانک را به تجربه‌ای روحیه‌بخش و مفرح تبدیل می‌کند.

Fruits Basket

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

سبد میوه‌ها نمونه‌ای عالی از نمایشی با دیدی واضح است و این انیمه آن را با نحوی عالی ارائه می‌کند. شخصیت‌ها، صداپیشگی، انیمیشن، موسیقی، و طرح داستان با عشق و دقت زیادی انجام شده است و باعث می‌شود که نزدیک نشدن به شخصیت‌ها تقریبا غیرممکن باشد.

زمانی که رانش زمین چادر تورو هوندا که در آن زندگی می‌کرد را از بین می‌برد، اعضای خانه محترم سوما به او اجازه دادند تا زمانی که پدربزرگ او بازسازی خانه‌اش را انجام می‌دهد، با آنها زندگی کند. اما وقتی که تورو به طور تصادفی به آغوش کیو سوما می‌افتد و ناگهان به یک گربه تبدیل می‌شود، خوانندگان می‌فهمند که چرا خانواده سوما همیشه از دیگران فاصله می‌گیرند. از محبوب‌ ترین انیمیشن های سریالی ژاپنی که محتوای جذابش می‌تواند شما را ماه‌ها با خود درگیر کند.

Legend of the Galactic Heroes

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

Legend of the Galactic Heroes یک OVA است که نزدیک به 10 سال در حال ساخت بود. این سریال امپراتوری کهکشانی و اتحاد سیارات آزاد را در جنگی که بیش از 150 سال طول کشیده است، نشان می‌دهد. هر طرف یک فرمانده نابغه جدید دارد که آماده است تا در جنگ برای جناح خود پیروز شود، این دو نابغه برای جنگ و همچنین مشکلات سیاسی و شخصی خود در بزرگترین جنگ بشریت مبارزه می‌کنند.

در ابتدا استودیو این سریال می‌خواست این یک سریال تلویزیونی باشد. با این حال، رمان این سریال در آن زمان چندان شناخته شده نبود و بسیار طولانی بود و تقریباً هیچ سریال تلویزیونی انیمیشنی بر اساس رمان در آن زمان وجود نداشت. بنابراین بخش برنامه ریزی تلویزیون به LoGH برای پخش تلویزیونی این اثر چراغ سبز نشان نداد. بنابراین، استودیو آن این سریال را به فرمت OVA تبدیل کردند. این انیمه از جذاب ترین انیمیشن های سریالی ژاپنی می‌باشد که با موضوعی خاص دل هر انیمه‌بازی را می‌برد.

March Comes In Like A Lion

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

Rei Kiriyama با رسیدن به موقعیت حرفه‌ای در مدرسه راهنمایی، یکی از معدود نخبگان در دنیای شوگی است. به همین دلیل، او با فشار زیادی هم از طرف جامعه شوگی و هم از طرف خانواده‌اش مواجه است. او که به دنبال استقلال از زندگی پرتنش خانگی خود می‌باشد، به آپارتمانی در توکیو نقل مکان می‌کند. ری به عنوان یک نوجوان 17 ساله که مستقل می‌باشد، تمایل دارد از خود مراقبت کند. شخصیت منزوی ری، او را از همسالانش در مدرسه و شوگی طرد می‌کند.

با این حال، پس از ورودش به توکیو، ری با آکاری، هیناتا و مومو کاواموتو، سه خواهری که با پدربزرگشان که یک فروشگاه سنتی واگاشی دارد زندگی می‌کنند، ملاقات می‌کند. خواهران کاواموتو که  درتلاش برای کنار آمدن با تراژدی‌های گذشته خود هستند، پیوند خانوادگی منحصربه‌فردی را با ری به اشتراک می‌گذارند که او در بیشتر عمرش فاقد آن بوده است.

در حالی که او در تلاش می‌باشد تا به صورت مستقل زندگی کند و بیشتر با هویت خود آشنا شود، ری باید یاد بگیرد که چگونه با دیگران تعامل کند و متوجه احساسات پیچیده خود باشد. از بهترین انیمیشن سریالی ژاپنی همین انیمه است که لذت بردن از دیدن این انیمه قابل بیان نیست.

Code Geass

بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی
بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی

در سال 2010، امپراتوری مقدس بریتانیا در حال تثبیت خود به عنوان یک کشور نظامی مسلط است و این کار را با فتح ژاپن شروع کرد. ژاپن که پس از شکست سریع خود به منطقه 11 تغییر نام داد، در تلاش برای به دست آوردن مجدد استقلال، مقاومت قابل توجهی در برابر این ظالمان تشکیل داده است.

للوچ لامپروژ، یک دانشجوی بریتانیایی، متأسفانه خود را گرفتار درگیری بین نیروهای مسلح شورشی بریتانیا و منطقه 11 می‌بیند. با این حال، او به لطف ظهور به موقع دختری مرموز به نام سی سی، که به او Geass، “قدرت پادشاهان” را می‌دهد، می‌تواند فرار کند.

للوچ با درک پتانسیل گسترده “قدرت اطاعت مطلق” تازه یافته‌اش، سفری خطرناک را به عنوان یک قهرمان نقابدار به نام زیرو آغاز می‌کند و یک گروه شورشی بی‌رحمانه علیه بریتانیا را رهبری می‌کند تا یک بار برای همیشه انتقام سرزمین خود را بگیرد. قطعا از برترین انیمیشن های سریالی ژاپنی که باید ببینید همین انیمه است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمیشن های سریالی ژاپنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


11 thoughts on “12 تا از محبوب ترین انیمیشن های سریالی ژاپنی از نگاه سایت فیگار

  1. دوست عزیز نویسنده این مقاله (وگویا اگر اشتباه نکنم صاحب امتیازسایت فیگار عزیز ) درخواستی کوچک درحد یک کلمه از شما دارم لطفا وقتی مثلا این جمله را مینویسد که “ازنگاه سایت فیگار” بیزحمت این وسط یک کلمه “نویسنده” اضافه بفرمایید تااینگونه بشود مثلا ” بهترین انیمه ها ازنگاه *نویسنده* سایت فیگار ! بسیار جمله راهنمایانه تریست دوم آیا انیمه ای مثل سریهای موبایل سوئیت گاندام یا روبوتک ( دژفضایی) یا .. امثالهم در مقابل سبد میوه حرفی برای گفتن ندارند ؟

  2. سلام
    جای برخی از انیمه های سریالی از جمله دیف نوت و ناروتو و ناروتو شیپودن کاملا خالی بود. با اتک آن تایتان و چند تا ی دیگه موافقم اما واقعا بعضی از این سریالا حرفی جلوی برخی انیمه های سریالی که نام بردمشون در خط اول و دوم ندارن.

  3. اگه تازه کارین پیشنهاد من به شما برای یه شروع هیجان انگیز این انیمه هاست:
    سریالی ها:
    – انیمه اتک ان تایتان
    -انیمه شیطان کش
    -انیمه جوجیتسو کایسن (اگه اشتباه نکنم 🙂)
    -انیمه وایولت اور گاردن
    -مای هیرو اکادمی
    سینمایی ها:
    -شهر ارواح
    -قلعه متحرک هاول
    -پونیو
    -سرویس تحویل کیکی
    -پرنسس مونونوکه
    -گل جادویی
    -موفق باشید 💞😉

    1. بسیار از پاسخ وپیشنهای که به نویسنده سایت دادیدخوشحال شدم اینبنده هم مثل شما حدث بَراین دارم این دوست عزیز کمی فقط کمی تازه وارد دنیای انیمه شدندوهمچنان متوجه نشدم انتخابهای ایشان(نویسنده مقاله مربوطه وگویاصاحب سایت)از روی امتیازاست یا ازروی سلیقه شخصی وباتوجه به عدم اعلام منبع مربوطه منهم چون شما به این باورم که دوستمان حداقل دراین باب وضمینه دست ومطالعه ومشاهده پهناوری ندارند حال انتخابهای شماهم قابل تامل وخوشایند نمود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *