نقد فیلم Glorious 2022 ؛ عذاب قریب الوقوع

نقد فیلم Glorious 2022 به مسئله‌ی بازیگری و نگاه رازآلود عوامل فیلم به یک مسئله‌ی روانشناختی در انسان‌ها می‌پردازد. با یادداشت بررسی فیلم Glorious با ما بمانید.

پس از جدایی، وس به یک ایستگاه استراحت بین راهی می‌رسد. او خود را در داخل دستشویی قفل شده با چهره ای مرموز می‌بیند که از غرفه ای مجاور صحبت می کند. به زودی وس متوجه می‌شود که در موقعیتی وحشتناک‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کرد…

نقد فیلم Glorious 2022

عذاب قریب الوقوع

نقد فیلم Glorious 2022
نقد فیلم Glorious 2022

فیلم Glorious در یک دستشویی شکل می‌گیرد. تنها چیزی که می‌توانیم به آن فکر کنیم؛ یک دستشویی و یک سوارخ! ما با یک فیلم کمدی ترسناک طرف هستیم. بیایید شکل این یادداشت را بر این فیلم تغییر دهیم… ما با فیلمی بسیار هوشمندانه طرف هستیم. این فیلم با کارگردانی منحصر به فرد Rebekah McKendry بر اساس فیلمنامه هوشمند Joshua Hull، David Ian McKendry و Todd Rigney، برای آن دسته از طرفداران فیلم‌های ترسناک که به دنبال چیزی غریبِ روانشناختی‌طور، وحشیانه و ناراحت کننده هستند، دیدنی است.

نوشتن درباره Glorious بدون اسپویل دشوار است. چیزی که باید بدانید این است که شخصیت‌پردازی در این فیلم به شدت روند رازآلودی دارد و دنبال کردن مرد داستان با توجه به اتفاق‌هایی که برایش می‌افتد گیرایی متناسبی دارد.

شخصیت پشت سوراخ، بر وس فشار می‌آورد تا کاری انجام دهد، و در صورت عدم رعایت آن، عواقب بسیار وحشتناکی را در خارج از دستشویی خاطر نشان می‌کند. همانطور که داستان پیش می‌رود، ما بیشتر در مورد رابطه شکست خورده وس آگاه می‌شویم. این مسئله، تصور ما را از او و وضعیت عجیب و غریب او به طور کلی تغییر می‌دهد. همه چیز در ساختار روایی و دراماتیک این فیلم در یک انتخاب دشوار خلاصه می‌شود که باید اتفاق بیفتد. این فیلم ما را تشویق می‌کند که به جای وس ​​فکر کنیم و سعی در بالا پایین کردن تصمیم وی در ذهنمان کنیم.

نقد فیلم Glorious 2022
نقد فیلم Glorious 2022

ممکن است فکر کنید که این فیلم تک لوکیشنی خسته کننده شود، اما Glorious هرگز این این اتفاق برایش نمی‌افتد. ارتباط پراتیک (دیالوگ بهمراه چاره جویی) بین دو شخصیت اصلی سیستماتیک در جریان قرار می‌گیرد.

در واقع، رگه‌ای از شوخ‌طبعی‌های بیمارگونه در سراسر آن جریان دارد و اتفاقات گهگاه وحشتناکی را که در داخل دستشویی رخ می‌دهد متعادل می‌کند. چندین لحظه باعث خلق موقعیت‌های کمیک می‌شود؛ شاید اینطور بشود برداشت کرد که هدف فیلم… حماقت طنزآلود انسان‌ها با تیرگی معضل اصلی طرح داستان در تضاد قرار گیرد. فلاشبک‌ها، به شکل‌گیری یک معضل روانشناختی مرتبط با مسائل عاشقانه در دنیای انسان‌ها را برای ما تفهیم می‌کند، به خصوص که مک کندری به آرامی این ویژگی ها را می‌بیند.

بازی فوق العاده باعث شده است کمبود‌های مصنوعی‌طور جلوه‌های ویژه کاهش پیدا کند. رایان کوانتن آشفتگی درونی را که وس تحمل می‌کند، با قدرت به تصویر می‌کشد. نشان دادن یک بحران وجودی به همان شدتی که در فیلم وجود دارد نمی‌تواند آسان باشد، زیرا خطر غوطه‌ور شدن در ورطه‌ی تکرار در بازیگری اینطور شخصیت‌ها خطرساز است.

بررسی فیلم Glorious
بررسی فیلم Glorious

بازیگر از این مسئله به خوبی گذر می‌کند و نت درست یاس را برای بیننده دراماتیک می‌کند. J.K. سیمونز، اگرچه هرگز دیده نشد، اما به عنوان چهره‌ای غریب خودش را آشنا جلوه می‌دهد. او رابطه‌اش را با شخصیت اصلی به شیوه‌ای بسیار ریتمیک، سرراست و شفاف ارائه می‌کند که وقتی با چیزهای شومی که شخصیت او می‌گوید، عمداً کنایه آمیز می‌شود. این فیلم از آن دسته از فیلم‌هایی است که عذاب قریب الوقوع را بسیار خوب سرگرم کننده به تصویر می‌کشد.

گلوریوس می‌توانست کمی بیشتر از رابطه وس/برندا را که در فلاش‌بک‌ها دیده می‌شود، نشان دهد، تا فینال فیلم با حداکثر تأثیرگذاری برای بیننده شکل بگیرد. با این حال، بسیاری از سرگرمی‌های جنون آمیز را می‌توان در این فیلم یافت. مشخصاً سازندگان فیلم قصد داشتند داستانی کاملاً بدیع را تعریف کنند. آنها موفق شده‌اند… اما… واگذار می‌کنیم به خودتان.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Glorious 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *